Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

daily

Randprogramma
23 mrt 2020
243
291
Iemand enig idee hoeveel reguliere kaarten er nog op 5 november te koop komen? Heb het idee dat dat een kansloze missie wordt ?
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Ik verwacht dat 17 juni dezelfde dag uitverkocht is. Deze was ook al vrij ver uitverkocht in 2020.
18 juni kan ik zo niet inschatten of dat erg snel zal gaan en 19 juni verwacht ik in de komende weken/maanden zonder extra bands niet uitverkocht.

Weekend tickets zullen ook redelijk snel gaan denk ik. In ieder geval veel succes vrijdag?
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar ja.

Dagje Metallica geef ik wel enkele dagen, maar denk niet dat het meteen uitverkocht is in de eerste dag. Dat was in 2014 ook pas de maandag na de start verkoop. Zijn denk ik wel veel Red Hot Chili Peppers tickets ingetrokken, denk ik. Dus die vrijdagticket verkoop zal waarschijnlijk een redelijk verse start krijgen.
Pearl Jam trekt vast snel ook veel dagkaarten weg, hebben al verkocht voor Pinkpop 2021 fyi, waarschijnlijk veel dagkaarten gewisseld van zondag naar zaterdag inmiddels.
Imagine Dragons verwacht ik iets meer moeite met de verkoop van de dagkaarten, maar daar kan ik me ook in vergissen... Misschien dat dat aantrekt bij een volgende set aangekondigde namen.
Weekend kaarten verwacht ik veel behouden tickets, ik gok de rest binnen een week uitverkocht voor 2022 ivm "knaldrang".

Geen idee hoe de verhouding ligt voor de kaarten dag-/weekend in 2022?
Ik ga gemakshalve uit van 40k weekendtickets en 30k per dag.
Met een goed jaar, verkoopt Pinkpop in eerste weken bijna 40k weekendkaarten. Als ik dan 2018 even als laatste goed jaar er bij pak, toen werden het eerste verkoop weekend 42k weekendkaarten en totaal 50k dagkaarten verkocht. De weekendkaarten waren na kleine 2 maanden uitverkocht, de verhouding toen was 50k weekendtickets en >20k per dag dagkaarten.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar ja.

Dagje Metallica geef ik wel enkele dagen, maar denk niet dat het meteen uitverkocht is in de eerste dag. Dat was in 2014 ook pas de maandag na de start verkoop. Zijn denk ik wel veel Red Hot Chili Peppers tickets ingetrokken, denk ik. Dus die vrijdagticket verkoop zal waarschijnlijk een redelijk verse start krijgen.

Ik verwacht dat het wel sneller uitverkoopt dan in 2014. Er zullen altijd wel een paar mensen hun ticket houden, mensen met vouchers die het omzetten. En als je bedenkt dat een dag Pinkpop een vergelijkbare prijs is met een los ticket voor een Metallica concert en je er nu al weet dat je er Nightwish bij krijgt, dan kan het best hard gaan. Verwacht dat de meeste festivals zo klaar zijn met de algehele verkoop.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Ik verwacht dat het wel sneller uitverkoopt dan in 2014. Er zullen altijd wel een paar mensen hun ticket houden, mensen met vouchers die het omzetten. En als je bedenkt dat een dag Pinkpop een vergelijkbare prijs is met een los ticket voor een Metallica concert en je er nu al weet dat je er Nightwish bij krijgt, dan kan het best hard gaan. Verwacht dat de meeste festivals zo klaar zijn met de algehele verkoop.
Daar leg je de lat wel erg hoog hoor. 2014 was een killertempo.

Ikzelf spreek de verwachting uit dat Pinkpop dit jaar 2 van de 3 dagen plus alle weekendtickets gaat uitverkopen. De Metallica dag als eerste, en ook vrij rap. De Pearl Jam dag en de weekendtickets volgen in de loop der tijd...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Daar leg je de lat wel erg hoog hoor. 2014 was een killertempo.

Ikzelf spreek de verwachting uit dat Pinkpop dit jaar 2 van de 3 dagen plus alle weekendtickets gaat uitverkopen. De Metallica dag als eerste, en ook vrij rap. De Pearl Jam dag en de weekendtickets volgen in de loop der tijd...

Ja, dat denk ik ook. Vrijdagtickets zullen eind dit weekend wel allemaal weg zijn. De PJ en Imagine Dragons dagen en het weekend zal wat langer duren denk ik, maar ook die zullen begin volgend jaar wel langzaam richting uitverkopen lopen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
namen die ik zelf nog zou zeggen :

Maneskin, JC Stewart, Zwangere Guy, Greta van Fleet, Kensington en Placebo op vrijdag?
Sea Girls, Chef Special, Thelonious Monster, Rag’n’Bone Man en Volbeat nog op zaterdag?
The Kik, Dermot Kennedy, Rudeboy (plays Urban Dance Squad), Sam Fender nog op zondag?

wel benieuwd of er nog namen komen vlak voor of na de verkoop, of dat dat nu gaat duren tot het nieuwe jaar?

(edit, was Maneskin nog vergeten)
 
  • Leuk
Waarderingen: RickHuissen

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
namen die ik zelf nog zou zeggen :

JC Stewart, Zwangere Guy, Greta van Fleet, Kensington en Placebo op vrijdag?
Sea Girls, Chef Special, Thelonious Monster, Rag’n’Bone Man en Volbeat nog op zaterdag?
The Kik, Dermot Kennedy, Rudeboy (plays Urban Dance Squad), Sam Fender nog op zondag?

wel benieuwd of er nog namen komen vlak voor of na de verkoop, of dat dat nu gaat duren tot het nieuwe jaar?
Zou ik een hele mooie worp vinden. Hoop daarnaast nog op Limp Bizkit...
 
  • Leuk
Waarderingen: rednasnamsob

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Same here. Van mij mogen ze Of Monsters and Men ook weer toevoegen. Ik zou Keane ook graag zien maar dat kan niet meer toch qua data?
Nee, Keane is door alle 3 de UK data tijdens Pinkpop geheel out.

Of Monsters and Men zijn ook nog niet terug aangekondigd voor Hurricane en Southside, ik ben bang dat dat lang wachten gaat worden of niet meer in 2022 dan...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik verwacht dat het wel sneller uitverkoopt dan in 2014. Er zullen altijd wel een paar mensen hun ticket houden, mensen met vouchers die het omzetten. En als je bedenkt dat een dag Pinkpop een vergelijkbare prijs is met een los ticket voor een Metallica concert en je er nu al weet dat je er Nightwish bij krijgt, dan kan het best hard gaan. Verwacht dat de meeste festivals zo klaar zijn met de algehele verkoop.
Dat denk ik niet. Dat was 2 uur en toen was alles weg. Dat kwam echt door de Stones. Ik hou het op een paar dagen.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
371
206
namen die ik zelf nog zou zeggen :

Maneskin, JC Stewart, Zwangere Guy, Greta van Fleet, Kensington en Placebo op vrijdag?
Sea Girls, Chef Special, Thelonious Monster, Rag’n’Bone Man en Volbeat nog op zaterdag?
The Kik, Dermot Kennedy, Rudeboy (plays Urban Dance Squad), Sam Fender nog op zondag?

wel benieuwd of er nog namen komen vlak voor of na de verkoop, of dat dat nu gaat duren tot het nieuwe jaar?

(edit, was Maneskin nog vergeten)
Dat zou de beste line-up zijn na 2014 ?.

Ik heb al een keer eerder gezegd Dennis dat jij toegevoegd moet worden bij de programmering ?
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer en DennisvdBr

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
namen die ik zelf nog zou zeggen :

Maneskin, JC Stewart, Zwangere Guy, Greta van Fleet, Kensington en Placebo op vrijdag?
Sea Girls, Chef Special, Thelonious Monster, Rag’n’Bone Man en Volbeat nog op zaterdag?
The Kik, Dermot Kennedy, Rudeboy (plays Urban Dance Squad), Sam Fender nog op zondag?

wel benieuwd of er nog namen komen vlak voor of na de verkoop, of dat dat nu gaat duren tot het nieuwe jaar?

(edit, was Maneskin nog vergeten)
Ik zie zelf Thelonious Monster niet terugkomen. Dan had ie z'n shows toch wel verplaatst?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Dat denk ik niet. Dat was 2 uur en toen was alles weg. Dat kwam echt door de Stones. Ik hou het op een paar dagen.
bedenk wel, Metallica heeft zelf nog een presale 4 november om 10:00
daar zullen een aantal die hard Metallica fans met toegang tot de fanpresale al een dik aantal dagkaarten op gaan eisen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken