Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.978
2.022
Mee eens! Ik kom eerder uit op zo'n 30/40 bonnen per dag. Maar ik ben een grote eter (ik houd mij niet in: beetje trek=eten), redelijk grote bierdrinker, schroom niet om een speciaal biertje te kopen, mijn ontbijt wordt ook van deze munten gehaald én begin donderdagavond op de camping (dit jaar glamping). Nu ik met mijn vriendin naar festivals ga i.p.v. vrienden, scheelt het mij wel wat in de bierconsumptie haha. Hoe red jij dat Dennis? Kan ik misschien nog wat van leren haha.
Inderdaad, het laatste dat ik wil op een festival is beginnen rekenen met bonnetjes. Gewoon op voorhand genoeg kopen. Verkopen ter plaatse kan altijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

neus

Dagopener
16 mrt 2019
579
298
Dat had ik dus met mijn tickets voor Queen in de Ziggo, nooit binnengekomen. Na een week of 3 heb ik ticketmaster gebeld, en het bleek dat ze direct na het bestellen verzonden waren. Ze werden direct geblokkeerd en de nieuwe had ik de volgende dag in huis. Wel met een merktekentje op de enveloppe met de geldige (2e batch) kaartjes voor het geval ze alsnog binnen vallen. Kan er nooit verwarring ontstaan. Nu, 2.5 jaar later nog steeds die 1e enveloppe niet binnen... 2 Juli is het eindelijk zover, na Pinkpop heb ik hier het meeste zin in??

Kijk, goed om te horen dat ze er goed mee omgaan. Dat stelt me weer gerust :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
55 bonnen voor een heel weekend? Knap

nou, tja... knap?
zo veel eet ik niet tijdens het festival.
ik had het dan ook enkel over mijn besteding op het festival terrein.
naast dat ik het geluk heb dat ik thuis slaap, ontbijt en douche.
kan je op de fetivalcampings het ook qua consumpties zo duur maken als je zelf wil.
Je eigen eten en drinken mee nemen, niet douchen, niet in de feesttent gaan en je haringen niet vergeten ;)

maar goed, ik eet niet zo veel tijdens het festival. een paar keer in de middag wat kleins, Pinkpop-frietje (1 munt) en een frikandel/kroket (1 munt p stuk) , stuk pizza (2 munten) broodje gezond ( 2 a 3 munten) of broodje mexicano (2 a 3 munten) . Dat is dan zo'n 3 bonnen in de middag met dan s avonds nog 4 bonnen aan iets meer, zoals bijvoorbeeld zo'n Angus-burger (4 munten). Dan heb ik wel zo'n 6 a 7 munten per dag aan eten besteed.
Als ik het terrein op kom heb ik voor aanvang programma al 2 a 3 bekertjes drinken gehad. En vaste prik is tussen de optredens door als ik van podium wissel langs een bar voor een verse gele koude rakker, da's plus 8 a 9.
Zit ik op zo'n 18 munten per dag. Meestal heb ik de laatste dag tegen het eind nog wel een munt of 2 over voor een kroketje en een laatste Brandje om het af te leren.

Dus ja, ongeveer 55 munten, 3 dagen aan eigen gebruik op het festivaltterrein.

Maar goed ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die veel meer eten tijdens het festival en ook meer drinken hoor.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
nou, tja... knap?
zo veel eet ik niet tijdens het festival.
ik had het dan ook enkel over mijn besteding op het festival terrein.
naast dat ik het geluk heb dat ik thuis slaap, ontbijt en douche.
kan je op de fetivalcampings het ook qua consumpties zo duur maken als je zelf wil.
Je eigen eten en drinken mee nemen, niet douchen, niet in de feesttent gaan en je haringen niet vergeten ;)

maar goed, ik eet niet zo veel tijdens het festival. een paar keer in de middag wat kleins, Pinkpop-frietje (1 munt) en een frikandel/kroket (1 munt p stuk) , stuk pizza (2 munten) broodje gezond ( 2 a 3 munten) of broodje mexicano (2 a 3 munten) . Dat is dan zo'n 3 bonnen in de middag met dan s avonds nog 4 bonnen aan iets meer, zoals bijvoorbeeld zo'n Angus-burger (4 munten). Dan heb ik wel zo'n 6 a 7 munten per dag aan eten besteed.
Als ik het terrein op kom heb ik voor aanvang programma al 2 a 3 bekertjes drinken gehad. En vaste prik is tussen de optredens door als ik van podium wissel langs een bar voor een verse gele koude rakker, da's plus 8 a 9.
Zit ik op zo'n 18 munten per dag. Meestal heb ik de laatste dag tegen het eind nog wel een munt of 2 over voor een kroketje en een laatste Brandje om het af te leren.

Dus ja, ongeveer 55 munten, 3 dagen aan eigen gebruik op het festivaltterrein.

Maar goed ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die veel meer eten tijdens het festival en ook meer drinken hoor.
Volgens mij ben jij een aardig gestructureerd iemand Dennis ;-)
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Ik blijf me verbazen over dit festival... De kosten van de camping, waaronder de douche, neem je als festival toch gewoon mee in de ticketprijs?
vergeet niet, bij Pinkpop betaal je dus niet los voor de festivalcamping.
de campingtoegang zit al in het weekend ticket inbegrepen.

sanitair is gratis, dus 1 munt voor slechts een warme douche dat valt dan toch best mee, toch?



edit: iemand hier ervaring mee? misschien iemand die ook genoegen neemt met in de ochtend een koude douche?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.527
10.933
vergeet niet, bij Pinkpop betaal je dus niet los voor de festivalcamping.
de campingtoegang zit al in het weekend ticket inbegrepen.

sanitair is gratis, dus 1 munt voor slechts een warme douche dat valt dan toch best mee, toch?
Een warme douche hoort ook onder sanitair te vallen? Da's gewoon belachelijk, ongeacht of de camping nou wel of niet in het ticket zit.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.220
2.155
Ja voorverkoop bonnen zou ik ook wel een prettig initiatief vinden.
Ik vind eerlijk gezegd dat idee met bonnen op festivals (los van wel/geen voorverkoop) sowieso iets wat eigenlijk niet meer nodig zou zijn. Het levert onnodige rijen op en zeker met de signalen dat het moeilijk is om voldoende personeel en vrijwilligers te vinden voor alle festivals die er zijn wil je toch geen mensen inzetten op de verkoop van bonnen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.144
7.344
Grootste onzin die ik in tijden heb gehoord.
Op graspop is dit ook dacht ik toch?
Ik vind eerlijk gezegd dat idee met bonnen op festivals (los van wel/geen voorverkoop) sowieso iets wat eigenlijk niet meer nodig zou zijn. Het levert onnodige rijen op en zeker met de signalen dat het moeilijk is om voldoende personeel en vrijwilligers te vinden voor alle festivals die er zijn wil je toch geen mensen inzetten op de verkoop van bonnen?
Ik denk dat festivals hierdoor wel meer verdienen, er zijn mensen die makkelijker muntjes uitgeven dan euro's heb ik het idee. 3 muntjes voor iets te eten klinkt beter dan 10 euro. Al slaat het natuurlijk helemaal nergens op, denk ik wel dat dit invloed heeft op consumptie.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
Ik vind eerlijk gezegd dat idee met bonnen op festivals (los van wel/geen voorverkoop) sowieso iets wat eigenlijk niet meer nodig zou zijn. Het levert onnodige rijen op en zeker met de signalen dat het moeilijk is om voldoende personeel en vrijwilligers te vinden voor alle festivals die er zijn wil je toch geen mensen inzetten op de verkoop van bonnen?
In mijn ervaring (zowel als gast als werkzaam in de eventsector) zorgen munten juist voor minder rijen. Oke,je staat even in de rij om de munten aan te schaffen maar het afrekenen gaat overal vele malen sneller. Anders moet de bediende eerst dingen intoetsen in de computer, mensen moeten geld pakken/pin pakken, bereik is soms gaar waardoor de pin hapert. Allemaal zaken die langer duren dan een paar muntjes neerleggen. Dus graag de muntjes behouden!
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.220
2.155
In mijn ervaring (zowel als gast als werkzaam in de eventsector) zorgen munten juist voor minder rijen. Oke,je staat even in de rij om de munten aan te schaffen maar het afrekenen gaat overal vele malen sneller. Anders moet de bediende eerst dingen intoetsen in de computer, mensen moeten geld pakken/pin pakken, bereik is soms gaar waardoor de pin hapert. Allemaal zaken die langer duren dan een paar muntjes neerleggen. Dus graag de muntjes behouden!
Bij festivals en concerten (ook in Ziggo Dome) waar cashless betaald wordt heb ik eigenlijk nooit gemerkt dat het trager zou werken. Het is eerlijker naar de bezoeker (je weet wat je betaalt, prijs is niet gebaseerd op prijs van een muntje) en het kost geen personeel voor verkoop muntjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en wenteldave

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
In mijn ervaring (zowel als gast als werkzaam in de eventsector) zorgen munten juist voor minder rijen. Oke,je staat even in de rij om de munten aan te schaffen maar het afrekenen gaat overal vele malen sneller. Anders moet de bediende eerst dingen intoetsen in de computer, mensen moeten geld pakken/pin pakken, bereik is soms gaar waardoor de pin hapert. Allemaal zaken die langer duren dan een paar muntjes neerleggen. Dus graag de muntjes behouden!
Die rijen staan er meestal alleen op de eerste dag en op het begin van de overige dagen (wel korter als op de eerste dag).

Bij pinkpop kun je trouwens ook al bonnen op de camping kopen, scheelt ook wel iets.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Ik snap het muntensysteem wel.
Hoe vaak gebeurt het wel niet dat je losse muntjes in je zak vindt als je weer thuis komt. Het jaar daarop zijn ze niet meer geldig. Uitzondering Ziggo want die blijven wel een tijdje geldig. Meen te herinneren half jaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken