Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
514
294
Nu de 20e afgelast is is de 19e voor Liam Gallagher nog een optie?
 

Bijlagen

  • 50E64B67-C5D4-4B99-9915-1B4F8F092C3A.png
    50E64B67-C5D4-4B99-9915-1B4F8F092C3A.png
    221,5 KB · Weergaven: 19

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.048
6.094
aardig artikel in HUMO over UDS
https://www.humo.be/muziek/rudeboy-...sterren-we-wilden-slaan-en-wegwezen~b52afdd3/
een leuke Pinkpop gerelateerde quote (om het on topic te houden) ;)

...
Urban Dance Squad was de enige groep die er ook cross-over uitzag. Gitarist René ‘Tres Manos’ van Barneveld was een zigeuner slash hippie die speelde alsof hij drie handen had, Silvano ‘Sil’ Matadin was een funkbassist, Michel Schoots een rockdrummer, en de frontman en de dj, Patrick ‘Rudeboy Remington’ Tilon en Arjen ‘DNA’ de Vreede, waren diep geworteld in de hiphop. Wie wil weten wat voor een explosie The Squad op het podium was, mag op YouTube de woorden ‘UDS Pinkpop 1990’ intikken. ‘1994’ mag ook, maar toen was DNA er al niet meer bij. Op plaat mag u grijpen naar hun iconische, door Jean-Marie Aerts geproducete debuut (dat logo alleen al, ontworpen door Peter te Bos van Claw Boys Claw), maar eigenlijk kan alles dienen wat de Squad in zijn veertienjarige bestaan heeft gemaakt, want laat u niets wijsmaken: een slechte plaat is er van hen niet verschenen.
...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.048
6.094
Heb je een team in dienst om deze immense tunnel te bouwen of doe je dat gewoon zelf?
train subway GIF
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
As het een kleine act is voor de zondag waarom wachten we dan nog?

En waarom hebben ze die achterwege gehouden?
Ik ga nog steeds uit van een dj na Imagine Dragons.

voor de vrijdag verwacht ik een Nederlandse vervanger. Een Heideroosjes zou dan een hele gave en mooie vervanging zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: rednasnamsob

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.048
6.094
in ander Pinkpop-nieuws...

https://www.1limburg.nl/bizarre-wending-zet-proces-pinkpopdrama-opnieuw-op-de-tocht

Bizarre wending zet proces Pinkpopdrama opnieuw op de tocht​


Het hoger beroep tegen Heerlenaar Danny S. (38), die na Pinkpop 2018 een groep festivalbezoekers aanreed en een dodelijk slachtoffer maakte, wordt mogelijk opnieuw uitgesteld. Voor de tweede keer heeft zijn advocaat de verdediging neergelegd.
Dat bevestigt de betreffende advocaat, Ivo van de Bergh, tegenover L1. Eerder gebeurde exact hetzelfde met advocaat Raimon Maessen.

Geen gevangenisstraf
Bijgestaan door advocaat Maessen werd Danny door de rechter in Maastricht veroordeeld tot een taakstraf van 120 uur en een rijontzegging van zes maanden. Dat was fors minder dan de door justitie geëiste gevangenisstraf van anderhalf jaar en een rijontzegging van vijf jaar. Het mocht dan ook geen verrassing heten dat justitie in hoger beroep ging.
Op 12 augustus 2021 zou het proces in hoger beroep starten. Maessen legde in aanloop naar die zitting echter de verdediging neer. "Dat was iets tussen mij en mijn voormalig cliënt en meer wil ik daar liever niet over kwijt", zegt Maessen daar nu over.

Juridische kwesties
Danny verscheen zonder Maessen op het proces en het Hof besloot het hoger beroep uit te stellen. "Het is natuurlijk een zaak die ergens over gaat. Dit gaat niet over een winkeldiefstal. Hier speelt toch een aantal juridische kwesties", lichtte het Hof destijds toe. Danny kreeg de kans een nieuwe advocaat te zoeken. Hij koos voor Ivo van de Bergh.

Danny op herhaling
Van de Bergh zal de verdediging echter ook niet voeren. "De reden waarom is iets tussen mij en hem en daar zal ik verder niet op ingaan", vertelt de advocaat. Als Danny donderdag voor het Hof verschijnt, doet hij dat dus opnieuw zonder juridische bijstand. Het Hof staat daarmee wederom voor een beslissing; doorgaan zonder advocaat of Danny een derde kans geven.

'Komt even binnen'
Dat er opnieuw twijfels zijn over het doorgaan van het proces is een hard gelag voor slachtoffers en nabestaanden. Danny reed een 35-jarige man dood en veroorzaakte blijvend letsel bij anderen. "Dit nieuws komt wel even binnen", zegt advocaat Nino Pennino, die nabestaanden bijstaat. "Mijn cliënten zeiden maandag nog: 'Wij hebben levenslang.' Ze willen dit boek graag sluiten. Dat gaat op deze manier natuurlijk niet."
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.048
6.094
vraag me voor aankomende editie ook af of Elle Hollis, zoals de "traditionele" Nu of Nooit winnaars weer Brightlandstent openen zal.
Of misschien zelfs zal starten op Stage 4?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.048
6.094

Het Hof in Den Bosch heeft besloten het hoger beroep tegen Danny S. (38), veroorzaker van een dodelijk ongeluk na Pinkpop 2018, voor onbepaalde tijd uit te stellen.

https://www.1limburg.nl/maandenlange-vertraging-hoger-beroep-pinkpopdrama

Maandenlange vertraging in hoger beroep Pinkpopdrama​


Het Hof in Den Bosch heeft besloten het hoger beroep tegen Danny S. (38), veroorzaker van een dodelijk ongeluk na Pinkpop 2018, voor onbepaalde tijd uit te stellen. Danny heeft geen advocaat meer nadat zijn raadsman Ivo van de Bergh onlangs de verdediging neerlegde.
Daardoor verscheen Danny donderdag alleen voor het Hof.

Déjà vu
Het is opvallend dat Danny zonder advocaat verscheen, omdat hij dat al eens deed toen het hoger beroep in augustus 2021 zou beginnen. Zijn advocaat Raimon Maessen had toen net de samenwerking met zijn cliënt beëindigd. Ook toen besloot het Hof de zaak uit te stellen. Danny krijgt een pro deo-advocaat toegewezen die hem over enkele maanden zal bijstaan.

Geen geld
Volgens het Hof is de zaak juridisch te complex voor Danny en is bijstand door een advocaat daarom noodzakelijk. Het is een zeldzaamheid dat in een zaak van deze omvang twee keer de verdediging wordt neergelegd. Zowel zijn eerste advocaat Maessen, als diens opvolger Van de Bergh wil niets kwijt over de reden van de breuk.
Volgens Danny kan hij een advocaat simpelweg niet betalen en heeft dat in beide gevallen voor frictie gezorgd. Een 'gratis' advocaat moet nu uitkomst bieden.

Bittere pil
Het is niet bekend wanneer het hoger beroep wordt voortgezet. De nieuwe vertraging is een bittere pil voor slachtoffers en nabestaanden. Een 35-jarige man overleed bij het ongeval, drie anderen raakten ernstig gewond. "Mijn cliënten zeiden maandag nog: 'Wij hebben levenslang.' Ze willen dit boek sluiten. Dat gaat op deze manier natuurlijk niet", zei hun advocaat Nino Pennino eerder tegen L1.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken