Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
405
304
Erg jammer dat de trappen weg zijn, ondanks dat ik er zelf niet vak zat was ‘t mooie plek om te zitten en een goed overzicht te hebben.

Maar begrijp wel dat ze weg zijn als ze meer willen organiseren op Megaland is ‘t een stuk makkelijker zonder.

Wat betreft vervanger Pretty Reckless zou ik ‘t het wel weten dat moeten de Heideroosjes worden of evt Sum 41
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
ik heb een soort theorie over de vertraging.

ik heb namelijk het idee dat eigenlijk vorige week de bekendmaking zou zijn van de laatste zondag naam en het tijdschema, op 04-04 (maandag vorige week).
Dat dat last minute is ingetrokken door het gedoe rond de aankomende cancel van Pretty Reckless. Wat imo een navolging is van oa de cancel van de Foo Fighters tour (30-03) waarmee een aantal data samenvielen, wat de logistieke problemen zou verklaren over wat de uitleg is van de cancel.

Ik denk dat daarbij dus al de laatste naam van de zondag ook klaar stond, maar dus niet is aangekondigd. Als ik mijn tunnenvisie even de loop laat gaan, op dinsdag werd UDS aangekonigd voor Bevrijdingsfestival Utrecht en vervolgens zond NPO2 extra regelmatig dagelijks de registratie van UDS op Pinkpop 1990 uit. (Ik zoek hier te veel achter, klopt...)

Betreffende een vervanger voor de vrijdag, denk ik dat het kort is om nog een buitenlandse act te boeken, meeste tours liggen al vast. Daarbij Pinkpop kennende ligt er een lijst met vervangende NL acts klaar om te bellen. Dat is dan niet perse een act die in de lijn van genre valt. Het niet publiceren van het tijdschema, alsnog zou kunnen wijzen op het eventueel nog kunnen wisselen van podiumplek.

Gezien tourdata van Kensington en Di-rect, zie ik hier nog best vervangers voor de vrijdagspot in.

tot zo ver mijn relaas.... nu terug F5-en op de Pinkpop-site :ROFLMAO:
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.965
1.751
Tsja, dat Kensington wel eerder op het 2020 affiche stond, maar inmiddels niet meer, maakt het voor mij geen logische vervanger. Di-rect zou kunnen, maar die vervingen in 2018 nog The Kooks. Beetje gebrek aan creativiteit als je die weer laat opdraven. Wel namen die het beiden prima zouden kunnen, en waar je de gemiddelde Pinkpopbezoeker best blij mee kunt maken...

De Heideroosjes en/of Sum41 die Ralphie noemt zijn natuurlijk 100x betere opties, maar ook die kans lijkt me erg klein...
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Hoe zit het dan met onze vaste invalkracht Krezip? Op de zaterdag hebben ze 1 show en op de zondag zelfs 2. De vrijdag is nog helemaal leeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Lijkt me dat Kensington op een hogere spot zou staan dan Pretty Reckless toch? Vind dat niet helemaal een logische vervanger.

Heideroosjes dan weer wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
Hoe zit het dan met onze vaste invalkracht Krezip? Op de zaterdag hebben ze 1 show en op de zondag zelfs 2. De vrijdag is nog helemaal leeg.
Krezip zou in combinatie met Danny Vera (die vrijdag al op de lineup staat) momenteel een gouden greep zijn.
 
  • Haha
Waarderingen: Oasiss

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Misschien dat er straks uitsluitsel is als de nieuwe namen voor Encore volgen.

Krezip en S10 als laatste namen zouden mij ook niet verbazen trouwens.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.666
Ah oke, dat gaat dan aan me voorbij, blijkbaar. Maar opzich prima, Krezip voor de 33e keer.
Ik ben het met je eens hoor. Als internationaal georganiseerd festival is het niet heel sterk om deze CAS artiesten te blijven recyclen. Het is dan wel weer een makkelijke oplossing voor een blij veld.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
867
349
Misschien dat er straks uitsluitsel is als de nieuwe namen voor Encore volgen.

Krezip en S10 als laatste namen zouden mij ook niet verbazen trouwens.
dan kunnen ze dat ook snel aankondigen want dat zijn denk ik niet de meest moeilijke acts om te boeken
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
Pinkpop is wederom niet met Encore mee gekomen...

maakt namen delen imo steeds minder plausibel...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Weinig namen op Encore voor Pinkpop lijkt me.

De Main Stage wordt geopend door Zwangere Guy. Vervolgens spelen Intergalactic Lovers, Foals, The Kid LAROI en headliner Florence + the Machine. In The Barn treden achtereenvolgens AG Club, Sylvie Kreusch, Sky Ferreira, Mitski en levende legendes The Specials op. Boeiend, eclectisch en avontuurlijk. Dat is Rock Werchter Encore.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
Ik ben het met je eens hoor. Als internationaal georganiseerd festival is het niet heel sterk om deze CAS artiesten te blijven recyclen. Het is dan wel weer een makkelijke oplossing voor een blij veld.
tja, is er nog tijd en mogelijkheid om met nog 9 weken te gaan een al reeds volgeboekt internationale act als vervanger te boeken voor 1 specifieke dag? ik denk dat we erg sterk rekening mee moeten houden dat er bij de NL acts gekeken zal worden. slechts vermoeden hoor...
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
867
349
de verwachtingen zijn hier ook wel gezakt merk ik al haha eerst was het een grote dj en nu zijn het Krezip en S10
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken