Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

neus

Dagopener
16 mrt 2019
579
298
Geen podium 4 zou wel jammer zijn, spreid toch een beetje de drukte op de main stage, zeker als het naar uitverkocht gaat.
Bovendien vaak leuke optredens gezien daar van artiesten die nu niet zullen komen of op een groot veld minder uit de verf komen.

Ergens wel gek eigenlijk, dat we met zijn alle kaartjes kopen zonder dat dit soort dingen bekend zijn :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Geen podium 4 zou wel jammer zijn, spreid toch een beetje de drukte op de main stage, zeker als het naar uitverkocht gaat.
Bovendien vaak leuke optredens gezien daar van artiesten die nu niet zullen komen of op een groot veld minder uit de verf komen.

Ergens wel gek eigenlijk, dat we met zijn alle kaartjes kopen zonder dat dit soort dingen bekend zijn :)
geen idee hoor, maar slechts een conclusie doordat op de site staat dat er 4 podia zijn. En dat Murray aangeeft tussen 40 a 50 acts te presenteren op editie 2022?

dus het is nog slechts een interpretatie
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Die hele NIN-discussie is sowieso zinloos. Trent Reznor heeft al laten weten dat hij enkel nog festivalshows doet als hij garanties krijgt dat zijn productie uit de verf komt. Met andere woorden: als hij in het donker kan spelen. En aangezien NIN te groot is voor een spot als Brightlands-afsluiter, is dat dus uitgesloten.
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
Een bericht van Kensington
Na bijna 15 jaar samen Kensington te zijn, moeten we helaas aankondigen dat Eloi eind volgende zomer (2022) de band zal verlaten. Alle nog geplande optredens gaan door en we spelen onze laatste shows samen op 3 en 4 september 2022 in Ziggo Dome, Amsterdam.
Er is geen ruzie of onenigheid, maar wel een verschil in toekomstvisie. Jan, Casper en Niles willen nog steeds hun leven aan Kensington wijden, Eloi wil dit niet langer. Dat is de beknopte versie. Om hier verder op in te gaan zijn we aanstaande zondag te gast bij Humberto, 21.30 uur, RTL4.
We snappen dat dit veel kan zijn om te verwerken voor iedereen die zoveel tijd en liefde in onze band heeft gestoken. We vatten dit zelf ook zeker niet licht op. Het is en blijft een eer om onze muziek met jullie te delen. We hebben de afgelopen 14 jaar waanzinnige en onvergetelijke momenten beleefd en daar zullen we jullie altijd ontzettend dankbaar voor blijven.
Wat dit verder voor de toekomst betekent weten we op dit moment nog niet. We weten wel dat Kensington niet zal eindigen: Jan, Casper en Niles zullen in de loop van de tijd hier een nieuwe vorm voor vinden. Maar eerst gaan we dit hoofdstuk samen en vol goede moed afsluiten! We kijken er naar uit om het komende jaar in deze formatie te voltooien en daar met jullie van te genieten. Onze laatste shows samen zullen we spelen op 3 en 4 september 2022 in Ziggo Dome Amsterdam. We hopen jullie daar allemaal te zien. Het wordt episch, dat beloven we.
This is far from over yet!
Casper, Eloi, Jan & Niles
De meesten hier vinden Kensington een 13 in een dozijn band, echter is het natuurlijk wel vreemd. De karakteristieke stem van Eloi tekent Kensington wel. Benieuwd wat er verder gaat gebeuren en of ze zo groot blijven als dat ze nu zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
naar aanleiding van de "positie van Interpol-discussie/opmerkingen", heb ik nog eea eens anders opgezet...

dan heb ik vooral gekeken naar de topdown programmaring en dan naar de volgorde zoals die vaker te herleiden was vanaf de lineup pagina.
zo staat de headliner boven, daaronder de noord afsluiter en daaronder meestal wel de mainstage namen. Doorgaans voor de mainstage opener de tent afsluiter. afhankelijk van de "grote" van de naam zal een naam van Noord tussendoor nog eerder genoemd worden voor de tent afsluiter. Meestal worden nederlandse namen lager gezet dan buitenlandse namen, maar komt meestal qua positie op de lineup wel uit. Doorgaans is de dagvolgorde wel sluitend, zoals in 2022 volgens mij duidelijk vrijdag - zaterdag - zondag de volgorde is.

Er ontbreken wel nog wat spots tussendoor en het is iets anders dan de lineup volgorde die ik op de vorige pagina plaatste.
Om vanuit Interpol positie te spreken, ik kom voordat ik bij Interpol ben vanuit topdown heel veel andere namen tegen, waardoor ik ze nog steeds niet veel hoger verwacht? Dan heb ik zelfs nog wat acts van stage verschoven, om Interpol hoger te krijgen? En heb ik er vooral rekening mee gehouden dat er namen uit de lage regioenen van de lineup ontbreken. Maar dan heb ik om en om mainstage / noord gepakt, met dan lost frequencies op main.
Dus alles boven Froukje/Interpol verschoven op Mainstage en Noord, om zodoende met Interpol op tent afsluiter te komen. Maar ook de opmerking Nightwish als mainsub voor Metallica.
Maar dan kom ik, puur op analyse van de topdown programmering zoals die op de site staat op deze volgorde (zoals gezegd, het is maar een wilde gok):

Metallica - vrijdag Mainstage headliner (m5)
Pearl Jam - zaterdag Mainstage headliner (m5)
Imagine Dragons – zondag Mainstage headliner (m5)
Twenty One Pilots- vrijdag Noord afsluiter (n5)
Royal Blood- zaterdag Noord afsluiter (n5)
Queens of the Stone Age - zondag Noord afsluiter (n5)
Nightwish – vrijdag mainstage sub(m4)
? – zaterdag mainstage sub (m4)
? – zondag mainstage sub (m4)
Nothing But Thieves - vrijdag Noord (n4)
Deftones – zaterdag Noord (n4)
? – zondag Noord (n4)
? – vrijdag mainstage (m3)
Ronnie Flex & The Fam – zaterdag mainstage (m3)
? – zondag mainstage (m3)
? – vrijdag Noord (n3)
Crowded House – zaterdag Noord (n3)
Nile Rodgers & CHIC – zondag Noord (n3)
? -vrijdag mainstage (m2)
Lost Frequencies – zaterdag mainstage (m2)
? – zondag mainstage (m2)
Danny Vera – vrijdag Noord (n2)
? – zaterdag Noord (n2)
Zara Larsson – zondag Noord (n2)
The Pretty Reckless – vrijdag mainstage (m1)
Courtney Barnett – zaterdag mainstage (m1)
Eefje de Visser – zondag mainstage (m1)
? – vrijdag Noord (n1)
? – zaterdag Noord (n1)
? – zondag Noord (n1)
Froukje – vrijdag tent (t5)
? – zaterdag tent (t5)
Interpol – zondag tent (t5)
? – vrijdag tent (t4)
Frank Carter & The Rattlesnakes – zaterdag tent (t4)
Inhaler – zondag tent (t4)
? - vrijdag tent (t3)
? - zaterag tent (t3)
? - zondag tent (t3)
? - vrijdag tent (t2)
? - zaterag tent (t2)
? - zondag tent (t2)
Elle Hollis – vrijdag tent (t1 / opener)
? – zaterdag tent (t1)
? – zondag tent (t1)

Maar ik kan niet zeggen dat ik deze volgorde logischer vind dan die ik gisteren noemde?
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Ik zie door de bomen het bos niet helemaal meer, dus ik pak alleen de zondag er bij.
Maar kan ik me wel in vinden. Dat ze eerst de namen op de line up pagina van de main en noord hebben en daaronder van de tent. Al zou ik Eefje de Visser beter in de tent plaatsen

Main
ID
Zara Larsson
Eefje

Noord:
QOTSA
Nile

Tent:
Interpol
Inhaler
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.008
3.696
We gaan het zien. Eefje De Visser zal echt niet in de buitenlucht spelen denk ik. Froukje als tentafsluiter zou nice zijn, maar die zie ik wel nog wat lager staan voorlopig.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Ik zie QOTSA eigenlijk wel subben voor ID op de main. En dat we de noord head nog moeten krijgen.
dus je zegt, TOP / Royal Blood / QOTSA zijn de main subs. waarmee Nightwish de Noord aflsuiter is?
Wat Rikkie ook zegt, lijkt me noord voor QOTSA geen gekke gedachte.

We gaan het zien. Eefje De Visser zal echt niet in de buitenlucht spelen denk ik. Froukje als tentafsluiter zou nice zijn, maar die zie ik wel nog wat lager staan voorlopig.
maar als De Visser niet in de buitenlucht speelt maar boven Interpol staat op de site, zou dat niet in lijn zijn met Interpol als tentsaflsuiter, toch?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
ik denk dat de lineup meer deze stage-posities oplevert

Metallica - vrijdag Mainstage headliner (m5)
Pearl Jam - zaterdag Mainstage headliner (m5)
Imagine Dragons – zondag Mainstage headliner (m5)
Twenty One Pilots- vrijdag Noord afsluiter (n5)
Royal Blood- zaterdag Noord afsluiter (n5)
Queens of the Stone Age - zondag Noord afsluiter (n5)
Nightwish – vrijdag mainstage sub(m4)
? – zaterdag mainstage sub (m4)
? – zondag mainstage sub (m4)
Nothing But Thieves - vrijdag mainstage (m3)
Deftones – zaterdag mainstage (m3)
? – zondag mainstage (m3)
? – vrijdag mainstage (m2)
Ronnie Flex & The Fam – zaterdag mainstage (m2)
? – zondag mainstage (m2)
? – vrijdag Noord (n4)
Crowded House – zaterdag Noord (n4)
Nile Rodgers & CHIC – zondag Noord (n4)
? -vrijdag tent (t5)
Lost Frequencies – zaterdag tent (t5)
? – zondag tent (t5)
Danny Vera – vrijdag mainstage (m1)
? – zaterdag mainstage (m1)
? - zondag mainstage (m1)
? - vrijdag Noord (n3)
? - zaterdag Noord (n3)
Zara Larsson – zondag Noord (n3)
? - vrijdag Noord (n2)
? - zaterdag Noord (n2)
? - zondag Noord (n2)
The Pretty Reckless – vrijdag tent (t4)
Courtney Barnett – zaterdag tent (t4)
Eefje de Visser – zondag tent (t4)
? – vrijdag Noord (n1)
? – zaterdag Noord (n1)
? – zondag Noord (n1)
Froukje – vrijdag tent (t3)
? – zaterdag tent (t3)
Interpol – zondag tent (t3)
? – vrijdag tent (t2)
Frank Carter & The Rattlesnakes – zaterdag tent (t2)
Inhaler – zondag tent (t2)
Elle Hollis – vrijdag tent (t1 / opener)
? – zaterdag tent (t1)
? – zondag tent (t1)

dus vertaald, naar schema denk ik zo op deze wijze....

VRIJDAG (13:00 - 00:00)
mainstage
Danny Vera - ? - Nothing But Thieves - Nightwish - Metallica
IBA Parkstadstage / Noord
? - ? - ? – ? - Twenty One Pilots
Birghtlandstent
Elle Hollis - ? - Froukje - The Pretty Reckless - ?
1x Garden of Love?

ZATERDAG (12:45 - 00:00)
mainstage
? - Ronnie Flex - Deftones - ? - Pearl Jam
IBA Parkstadstage / Noord
? - ?- ? - Crowded House -Royal Blood
Birghtlandstent
? - Frank Carter - ? - Courtney Barnett - Lost Frequencies
1x Garden of Love?

ZONDAG (12:45 - 00:00)
mainstage
? - ? - ? - ?- Imagine Dragons
IBA Parkstadstage / Noord
? - ? - Zara Larsson - Nile Rodgers - Queens of the Stoneage
Birghtlandstent
? - Inhaler - Interpol - Eefje de Visser - ?
1x Garden of Love?
 
  • Leuk
Waarderingen: T. Roses

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
289
246
prachtig gaatje voor Pinkpop open imo
Image
Misschien had iemand anders het al opgemerkt, maar Rival Sons touren alleen met Greta Van Fleet mee in Amerika; ze doen alleen mee op de data met een kruisje ervoor. Rival Sons tourt komende zomer nog steeds door Europa als support van Aerosmith. Maar ze hebben nog steeds een gaatje rond Pinkpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
ja, idd... dan zijn we met 23 namen nu al redelijk op de helft.

ik denk nog zo iets dan, als ik Stage 4 zou weglaten dan???
nog 24 namen dan, zou dan 47 namen zijn.

(met wilde gokjes er tussen)

VRIJDAG (13:00 - 00:00)
mainstage
Danny Vera - Nothing But Thieves - Nightwish - David Guetta - Metallica
IBA Parkstadstage / Noord
? - Heideroosjes - ? – Placebo - Twenty One Pilots
Birghtlandstent
Elle Hollis - ? - Froukje - Ramkot - The Pretty Reckless
1x Garden of Love?

ZATERDAG (12:45 - 00:00)
mainstage
Ronnie Flex - Maneskin - Crowded House - Deftones - Pearl Jam
IBA Parkstadstage / Noord
Zwangere Guy - ? - ?- ? - Royal Blood
Birghtlandstent
? - Frank Carter - Courtney Barnett - Sea Girls - Lost Frequencies
1x Garden of Love?

ZONDAG (12:45 - 00:00)
mainstage
Rudeboy plays Urban Dance Squad - Sam Fender - Greta van Fleet - Volbeat - Imagine Dragons - Martin Garrix
IBA Parkstadstage / Noord
Rival Sons - Dermot Kennedy - Zara Larsson - Nile Rodgers - Queens of the Stoneage
Birghtlandstent
? - Inhaler - Interpol - Eefje de Visser - Scooter
1x Garden of Love?
Zou al een mooie line up zijn!
Volbeat en Placebo er nog bij en ze hebben voor mij de beste line up van de jaren dat ik er ben geweest.

Ik hoop heel erg op highly suspect, ze touren volgend jaar en ook in de buurt van pinkpop...
Verder denk ik dat pinkpop maar 1 top 10 dj's boekt, of Martin Garrix of David Guetta. ik denk eerder aan Tiesto?

Andere namen die ik onder andere verwacht: Jamie cullum, Goodbye June, Sigrid en CHVRCHES

Edit: En wellicht Placebo naar de zaterdag? of zou Royal Blood de sub zijn?
 
Laatst bewerkt:

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.154
2.398
Ik ben normaal niet een grote fan van de MTV Ema award show…. Maar nu even op de achtergrond aangezet….


Je kan zeggen wat je wilt maar Wow wat is Imagine Dragons goed live anno 2021!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
510
293
Ik ben normaal niet een grote fan van de MTV Ema award show…. Maar nu even op de achtergrond aangezet….


Je kan zeggen wat je wilt maar Wow wat is Imagine Dragons goed live anno 2021!!
Zag er niet slecht uit idd.
Måneskin gaf ook een prima show weg!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken