Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Heb het idee dat de Martin Garrix hype wel weer is gaan liggen toch?
Je zit blijkbaar niet in de dance scène haha! Maakt ook niks uit ! Ik zelf ook niet echt …. Maar om een van de grootste dj’s ter wereld een tijdelijke hype te noemen zou ik niet zeggen haha. Garrix vult elk jaar minimaal twee keer een uitverkochte RAI en is vaak headliner op Tomorrowland festival. Martin Garrix zal altijd het “oké prima” effect geven vooral na het “succes” van 2017. Mochten ze een grote DJ boeken hoop ik zelf op een andere naam die nog niet eerder op Pinkpop stond.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Je zit blijkbaar niet in de dance scène haha! Maakt ook niks uit ! Ik zelf ook niet echt …. Maar om een van de grootste dj’s ter wereld een tijdelijke hype te noemen zou ik niet zeggen haha. Garrix vult elk jaar minimaal twee keer een uitverkochte RAI en is vaak headliner op Tomorrowland festival. Martin Garrix zal altijd het “oké prima” effect geven vooral na het “succes” van 2017. Mochten ze een grote DJ boeken hoop ik zelf op een andere naam die nog niet eerder op Pinkpop stond.
Ik heb jaren lang in de dance scene gezeten, so don’t get me there. Ik noem hemzelf geen hype, anders maak je geen EK Anthem met U2. Maar dat zette ook geen zoden aan de dijk. En een RAI en Tomorrowland vind ik niet echt een argument.

Toen hij op Pinkpop stond was er veel meer mainstream media om hem heen dan dat het nu is. Toen was hij de Max Verstappen van de Nederlandse muziek industrie. Ik heb het idee dat hij nu iets meer “gearriveerd” is. Dat bedoel ik met hype.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Ik heb jaren lang in de dance scene gezeten, so don’t get me there. Ik noem hemzelf geen hype, anders maak je geen EK Anthem met U2. Maar dat zette ook geen zoden aan de dijk. En een RAI en Tomorrowland vind ik niet echt een argument.

Toen hij op Pinkpop stond was er veel meer mainstream media om hem heen dan dat het nu is. Toen was hij de Max Verstappen van de Nederlandse muziek industrie. Ik heb het idee dat hij nu iets meer “gearriveerd” is. Dat bedoel ik met hype.
Tomorrowland is geen argument? Het is anders wel het grootste dance festival van de wereld…. EK anthem wordt nog steeds overal plat gedraaid.

Vergis je echt niet met de vaste fan base die Martin Garrix internationaal als in Nederland heeft. Love Runs Out en Pressure worden ook vaker gedraaid op feestjes / Q Music radio, etc. Ik geef je wel gelijk dat hij nu stuk minder recente hits heeft dan in 2017…

Maar goed we zullen zien of Pinkpop met nog meer dj’s komt….
namen die nog nooit op Pinkpop hebben gestaan…

Marshmello, David Guetta, Timmy Trumpet om er eens een paar te noemen.

Ik denk dat geen enkele Pinkpop bezoeker tevreden is met elke artiest die op Pinkpop staat. Dan moet je naar een festival zoals Graspop gaan waar geprobeerd wordt meer te focussen op bepaalde muziekgenres.

Pinkpop wilt de zoete pop fan, harde rock fan, Nederlandse muziek fans , dance fans aanspreken,etc. En dat is al een opgave apart.

Misschien vind ik dat wel het mooie aan Pinkpop maar ook aan festivals zoals Glastonbury en Sziget waar je altijd bandjes gaat bezoeken die buiten je “comfort zone” zitten.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Tommorowland is idd geen argument. Geweldig en groot festival (meermaals geweest) maar totaal andere focus dan de Pinkpops van deze wereld. Dat Garrix daar mag headlinen zegt niet heel veel over wat het doet buiten de EDM. Het zal daar een grote naam blijven. Een singel met U2 zal ook altijd gedraaid worden op de radio, hoe slecht het ook is. Het gaat er om wat de muziek doet. En dat is gewoon minder dan in de tijd dat hij Pinkpop mocht headlinen. Ik ben best voorstander van dat soort djs overigens.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.236
4.508
Tomorrowland is geen argument? Het is anders wel het grootste dance festival van de wereld…. EK anthem wordt nog steeds overal plat gedraaid.

Vergis je echt niet met de vaste fan base die Martin Garrix internationaal als in Nederland heeft. Love Runs Out en Pressure worden ook vaker gedraaid op feestjes / Q Music radio, etc. Ik geef je wel gelijk dat hij nu stuk minder recente hits heeft dan in 2017…

Maar goed we zullen zien of Pinkpop met nog meer dj’s komt….
namen die nog nooit op Pinkpop hebben gestaan…

Marshmello, David Guetta, Timmy Trumpet om er eens een paar te noemen.

Ik denk dat geen enkele Pinkpop bezoeker tevreden is met elke artiest die op Pinkpop staat. Dan moet je naar een festival zoals Graspop gaan waar geprobeerd wordt meer te focussen op bepaalde muziekgenres.

Pinkpop wilt de zoete pop fan, harde rock fan, Nederlandse muziek fans , dance fans aanspreken,etc. En dat is al een opgave apart.

Misschien vind ik dat wel het mooie aan Pinkpop maar ook aan festivals zoals Glastonbury en Sziget waar je altijd bandjes gaat bezoeken die buiten je “comfort zone” zitten.
Met dien verstande dat Sziget en Glastonbury wel ook veel meer aan variëteit te bieden hebben, Als je bij Pinkpop de headliner niet kunt pruimen, heb je pech en moet je hopen op een silent disco. De rest van de dag is het zo dat als je de ene act niet tof vindt, je nog maar één andere optie hebt. Op Sziget en Glastonbury is altijd wel iets te doen, ook als je even niet warm loopt voor de main acts,
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
...
namen die nog nooit op Pinkpop hebben gestaan…

Marshmello, David Guetta, Timmy Trumpet om er eens een paar te noemen.
...
Scooter heeft er nog nooit gestaan... ;)

Zoals gezegd, Garrix al op heel veel festivals aangekondigd, waaronder Hurricane/Southside in het Pinkpop weekend.
David Guetta, 3 juni al op Summerburst Fetival Zweden en 16 juli op Lollapalooza Parijs, zou ook geen gekke boeking zijn en nog niet op Pinkpop gestaan.
Guetta zou ook een prima samenspan zijn met de NL-se AfroJack imo, die laatste ook nog niet op Pinkpop gestaan.

Lijkt me inmiddels wel al een lijstje met namen die ik nog verwacht of imo zouden kunnen nog ?:
- Maneskin
- Volbeat
- Placebo
- Greta van Fleet
- Rival Sons
- Zwangere Guy
- Ramkot
- Sea Girls
- Dermot Kennedy
- Sam Fender
- Rudeboy plays Urban Dance Squad
- Heideroosjes
( - Henk Poort als guest bij Nightwish / Floor )

@NikLN heb jij trouwens enig idee hoe de verhouding weekend/dagtickets verdeeld is in 2022? En 95% weg van de weekendkaarten, echt? Veel kaarten behuouden zeker uit 2020/2021 of niet?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Met dien verstande dat Sziget en Glastonbury wel ook veel meer aan variëteit te bieden hebben, Als je bij Pinkpop de headliner niet kunt pruimen, heb je pech en moet je hopen op een silent disco. De rest van de dag is het zo dat als je de ene act niet tof vindt, je nog maar één andere optie hebt. Op Sziget en Glastonbury is altijd wel iets te doen, ook als je even niet warm loopt voor de main acts,
Je brengt het als een nadeel, maar ik vind het juist prettig. je kunt kiezen uit act 1 of act 2, of je gaat iets anders doen dan muziek bezoeken. Ook op Pinkpop is genoeg te doen, als je je ogen open houd. Je kunt ook iets basics kiezen als eten, drinken, relaxen in het gras, speciaalbiertje drinken met vrienden of de kalm aan laan bezoeken. Er hoeft toch geen hele kermis bij opgetogen te worden? En daarnaast: als er op 4 podia tegelijk iets te zien of te doen is, mis je er dus sowieso al 3 van de 4. Als je veel dingen leuk vind, of ze plannen toevallig twee van jouw favorietjes tegelijkertijd in, dan is dat gewoon klote. Ik geef je wel gelijk bij de grote uitzondering: de headliner. Daar zou best iets tegenover mogen staan. Alhoewel ik daar voor onszelf al iets op gevonden heb. Wij gaan bij een niet boeiende headliner lekker eerder terug naar camping B, en daar nog even after-partyen in Jan's Feestcafé of de grote tent...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.236
4.508
Je brengt het als een nadeel, maar ik vind het juist prettig. je kunt kiezen uit act 1 of act 2, of je gaat iets anders doen dan muziek bezoeken. Ook op Pinkpop is genoeg te doen, als je je ogen open houd. Je kunt ook iets basics kiezen als eten, drinken, relaxen in het gras, speciaalbiertje drinken met vrienden of de kalm aan laan bezoeken. Er hoeft toch geen hele kermis bij opgetogen te worden? En daarnaast: als er op 4 podia tegelijk iets te zien of te doen is, mis je er dus sowieso al 3 van de 4. Als je veel dingen leuk vind, of ze plannen toevallig twee van jouw favorietjes tegelijkertijd in, dan is dat gewoon klote. Ik geef je wel gelijk bij de grote uitzondering: de headliner. Daar zou best iets tegenover mogen staan. Alhoewel ik daar voor onszelf al iets op gevonden heb. Wij gaan bij een niet boeiende headliner lekker eerder terug naar camping B, en daar nog even after-partyen in Jan's Feestcafé of de grote tent...
Die laatste optie delen wij ook wel en dat maakt de avond vaak niet minder leuk, maar blijf het bijzonder vinden dat er op zo'n groot festival eigenlijk geen alternatief is voor de headliner, maar soit.

Denk dat het als nadeel overkomt gelet op eerdere berichten van mij ;). Maar doelde nu ook met name op de vergelijking met Glastonbury en Sziget, die m.i. niet helemaal opgaat omdat je daar zeker niet "verplicht" bent acts te bekijken die niet in je straatje passen.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Tja tijden veranderen en DJ’s op festivals begint normaal te lijken.

Herinner mij nog dat David Bowie in het voorprogramma Tiësto neerzette als opwarmertje . Dat was toen een regelrechte sensatie!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
nou, nu Pinkpop in de grote namen toch al niet uitblinkt in orginaliteit tov "concurent" Rock Werchter... zet The Killers maar bij Imagine Dragons?
Die Ziggo show is nog altijd niet herbevestigd en er blijft nog altijd die 19e open tussen Hurricane/Southside en INmusic.
 
  • Leuk
Waarderingen: thomke

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.588
11.182
nou, nu Pinkpop in de grote namen toch al niet uitblinkt in orginaliteit tov "concurent" Rock Werchter... zet The Killers maar bij Imagine Dragons?
Die Ziggo show is nog altijd niet herbevestigd en er blijft nog altijd die 19e open tussen Hurricane/Southside en INmusic.
ALSJEBLIEFT NIET! Dan wordt die zondag echt super kut.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.236
4.508
nou, nu Pinkpop in de grote namen toch al niet uitblinkt in orginaliteit tov "concurent" Rock Werchter... zet The Killers maar bij Imagine Dragons?
Die Ziggo show is nog altijd niet herbevestigd en er blijft nog altijd die 19e open tussen Hurricane/Southside en INmusic.
Denk dat QOTSA de "co" is voor Imagine Dragons. Zie The Killers niet per se daar nog naast, anders waren die gelijk mee aangekondigd. Werchter is in het weekend van DTRH, zie The Killers eerder daar landen.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.178
Mochten ze the Killers erbij hebben weten te krijgen dan is die zondag qua grote namen wel echt stacked. Queens of the Stone Age, The Killers, Imagine Dragons, Interpol, Nile Rodgers & Chic.

Ik hoop ook dat the Killers op de DTRH affiche verschijnen maar het zou wel een fantastische boeking zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Mochten ze the Killers erbij hebben weten te krijgen dan is die zondag qua grote namen wel echt stacked. Queens of the Stone Age, The Killers, Imagine Dragons, Interpol, Nile Rodgers & Chic.

Ik hoop ook dat the Killers op de DTRH affiche verschijnen maar het zou wel een fantastische boeking zijn.
Ik zou ze nog dol graag eens zien op Lowlands. Ik blijf fanboyen van al die oude hits.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
die zondag qua grote namen wel echt stacked. ...Interpol...
Interpol? grote namen? dat is toch gewoon een relatief kleine toevoeging in de tent.

(Waar ze imo het beste tot hun recht komen, in de tent, althans dat denk ik.)
The Killers is veel toffere headliner dan Imagine Dragons natuurlijk.
The Killers laatste keer 2013 geweest, dat is idd wel een stuk langer geleden dan ID uit 2017 nog op Pinkpop.
 
  • Haha
Waarderingen: Oasiss

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.236
4.508
Waar zou die in vredesnaam naam dan moeten staan op de vrijdag? Een dj ergens in de middag? De avond zit best wel vol.
Volgens mij heeft Kygo een keer net na de middag op de mainstage gestaan..

Een DJ-act laat in de tent kan dan wel weer werken. Above & Beyond jaren geleden in de tent was erg tof.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken