Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Eerlijk is eerlijk, ik vind het totaal plaatje voor pinkpop niet gek. In volgorde wat ik zou willen zien.
Vrijdag: Metallica, Nightwish, Froukje en Pretty Reckless.
Zaterdag: Pearl Jam, Crowded House en Courtney Barnett.
Zondag: Qotsa, Nils Rodgers & Chic, Interpol en Eefje de Visser.

Het is niet genoeg om een kaartje te kopen, maar zeker niet verkeerd. Ook is de afwisseling in genre en qua grote namen over de dagen goed verdeeld (los van eigen smaak zijn TOP, NBT, Royal Blood gewoon goede boekingen).
Ik kan me best voorstellen dat dit goed verkoopt en dat veel mensen zich hier prima vermaken.

Dus Bruce weer naar Goffert?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ik denk dat ook heel veel mensen niet 24/7 bezig zijn met line ups en dan voor het weekend die klok van Pinkpop voor kennisgeving aannamen en dachten, leuk, maandag wat namen.

Als je vooraf wat realistische verwachtingen had, is dit toch eigenlijk gewoon best goed? Ik draag ID niet grijs, maar eigenlijk vind ik het wel fijn dat het een keer wat anders is dan telkens maar diezelfde vijver van bejaarden uitputten. Met QOTSA is dat gewoon een prima combi, lijkt mij. Verder ook gewoon een aardige dagvulling, dat is ook wel eens anders geweest.

Blijft natuurlijk wel wat pijnlijk dat je een paar weken later voor nagenoeg hetzelfde geld naar Werchter kan, waar het grootste deel van de bovenkant ook staat én je een dag extra krijgt met RHCP.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenters en Timmetje

neus

Dagopener
16 mrt 2019
563
290
Ik denk dat ook heel veel mensen niet 24/7 bezig zijn met line ups en dan voor het weekend die klok van Pinkpop voor kennisgeving aannamen en dachten, leuk, maandag wat namen.

Als je vooraf wat realistische verwachtingen had, is dit toch eigenlijk gewoon best goed? Ik draag ID niet grijs, maar eigenlijk vind ik het wel fijn dat het een keer wat anders is dan telkens maar diezelfde vijver van bejaarden uitputten. Met QOTSA is dat gewoon een prima combi, lijkt mij. Verder ook gewoon een aardige dagvulling, dat is ook wel eens anders geweest.

Blijft natuurlijk wel wat pijnlijk dat je een paar weken later voor nagenoeg hetzelfde geld naar Werchter kan, waar het grootste deel van de bovenkant ook staat én je een dag extra krijgt met RHCP.

Niet helemaal eerlijk aangezien Wechter zover ik weet subsidie krijgt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Niet helemaal eerlijk aangezien Wechter zover ik weet subsidie krijgt.

Maar dat is voor de festivalbezoeker niet heel interessant toch? Als je die twee dagen tegenover elkaar zet krijg je op RW voor bijna hetzelfde geld een extra festivaldag.

Overigens heeft RW letterijk net zijn prijzen verhoogd. €266,- voor een weekendticket en €125 voor een dagticket.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Mag wel gezegd worden dat qua bovenkant men met QOTSA, TOP, Nightwish en Royal Blood toch vrij stevig uithaalt en volgens dezelfde conservatieve, veilige houding als Rock Werchter lijkt te opereren. De toevoeging van Interpol is ook mooi. Stonden in 2019 pas op BKS, dus lijkt me minder een verlies voor het festival. Courtney Barnett lijkt me dat dan weer wél.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

ikke

Campingartiest
12 nov 2018
56
10
Inderdaad valt me niet echt tegen tot nu toe… maar er zullen vast nog wel nieuwe goede namen. Hopelijk…
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
816
528
Is QOTSA trouwens ook in Nederland niet groter dan Imagine Dragons? Gek dat die dan subheadliner zijn...
Laatste keer dat QOTSA in Nederland was met een eigen show stonden ze in de Ziggo Dome. Imagine Dragons in GelreDome. En sindsdien hebben ze twee nieuwe albums uitgebracht.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
563
290
Inderdaad valt me niet echt tegen tot nu toe… maar er zullen vast nog wel nieuwe goede namen. Hopelijk…

Ik zou weinig grote namen meer verwachten. Maar dat wil niet zeggen dat er veel leuks aan de onderkant bij kan nog!
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
289
207
Imagine Dragons staat dus boven Queens of the Stoneage? Wie bedenkt dat? Dat is hetzelfde als Metallica onder Nickelback programmeren. Wat een blunder.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.561
563
Voor Pinkpop begrippen mooie (mainstream) lijst. Zou me best goed kunnen vermaken eerlijk gezegd.
Imagine Dragons is gewoon een hitmachine (4 nummers met meer dan 1.000.000.000 op spotify) en rete populair. Dus wat dat betreft best goed te verklaren.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
563
290
Voor Pinkpop begrippen mooie (mainstream) lijst. Zou me best goed kunnen vermaken eerlijk gezegd.
Imagine Dragons is gewoon een hitmachine (4 nummers met meer dan 1.000.000.000 op spotify) en rete populair. Dus wat dat betreft best goed te verklaren.

En met Queens of the Stone age heb je er nog een headliner waardige naam achter staan.
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
735
436
Ben in ieder geval wel blij dat Post Malone er niet staat, maar blijf het wel apart vinden dat Pearl Jam het festival niet afsluit. Dus had voor de zondag wel een grotere naam verwacht... Hoop wel dat Volbeat er nog bij komt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken