Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Ik heb er geen moeite mee om ze het voordeel van de twijfel te geven. Achteraf kunnen we dan concluderen of het wel of niet allemaal marketinggeouwehoer was en als blijkt dat het mooie praatjes waren weten we ook dat we ze in het vervolg niet meer hoeven te geloven. Vooralsnog vind ik het allemaal top klinken en blijkt wat ze jaren geleden riepen over zo klimaatbewust willen touren geen loze opmerkingen te zijn geweest want ze hebben daadwerkelijk plannen om dit te gaan uitvoeren.

Op basis van al die gepresenteerde plannen (zonder ze in eerste instantie überhaupt goed te lezen) meteen al roepen dat het commerciële onzin is vind ik zowel cynisch als een tikkie makkelijk scoren.

Blij dat er bands zijn die iig de moeite nemen om iets te doen. Zoals ik eerder zei: Hoe meer van dit soort initiatieven des te beter. :)
Ach ach over makkelijke scoren gesproken. Alsof iedereen hier dagelijks op die website zit te kijken. En dan nog als je het leest is het een groot wij van WC eend website natuurlijk.

Juist bij grote partijen moet je kritisch blijven. Chris Martin vliegt regelmatig van Malibu naar Londen, maar daar hoor je ze nu niet over.

Maar klakkeloos dingen aannemen wat op hun eigen website staat is nogal aan naïef. Dan ben ik maar liever cynisch en scoor ik maar makkelijk.

In ieder geval, is aankomende week dan dé week? Aangezien degene die al tickets hadden hun voucher aankomende week kunnen verzilveren.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Indiaantje, geloof mij, ik ben de laatste persoon die zo'n dingen als zoete koek slikt. Als Nestlé en Coca-Cola op hun website mooie praatjes doen en terwijl de mensen en de wereld in het algemeen op allerlei niveau's kapot maken, kan ik dat gerust zien en kritisch zijn. Maar in deze situatie zitten we met een band die een paar jaar geleden intenties uitte en dit nu probeert om te zetten in daden.
Ik vraag me gewoon af wat jouw alternatief dan zou zijn? Is het volgens jou echt inherent onmogelijk dat een commerciële band een duurzaam verhaal realiteit kan maken? Zoniet, hoe zouden ze dat dan moeten doen zonder dat het meteen een vorm van commercie is?
We praten hier over dezelfde band die duizenden plastic polsbandjes produceerde nog niet zo lang geleden.

Het is allemaal waan van de dag. Coldplay is ook gewoon de Coca Cola van bandjes land.

We praten hier over dezelfde band die duizenden plastic polsbandjes produceerde nog niet zo lang geleden.

Het is allemaal waan van de dag. Coldplay is ook gewoon de Coca Cola van bandjes land.
En opnieuw, op hun website staat hoe ze dat probleem van de polsbandjes nu gaan oplossen...

Maar klakkeloos dingen aannemen wat op hun eigen website staat is nogal aan naïef. Dan ben ik maar liever cynisch en scoor ik maar makkelijk.
Niet cynisch zijn, betekent niet per se naïef zijn.

In ieder geval, is aankomende week dan dé week? Aangezien degene die al tickets hadden hun voucher aankomende week kunnen verzilveren.
Het zou goed kunnen alleen in theorie kunnen ze ook op bv 3 november wat bekend kunnen maken. Stel dat het Bruce is dan zou hij zijn complete tour op die dag bekend kunnen maken. De tickets voor PP gaan dan alleen wat eerder in de verkoop dan zijn eigen losse shows. Bij de RHCP dachten we bv ook dat die tour eerder kwam.
Maar normaal gezien zou ik zeggen woensdag of donderdag....

Aankomende week is ook de week van Down the Rabbit Hole. Weet niet of dat ervoor zorgt dat Pinkpop een weekje later zal zijn of dat dat niet uit zal maken?

And again… Dat valt dus niet meer op te lossen hoe graag ze dat ook op hun website plaatsen.
Dus op basis van de dingen die ze vroeger verkeerd deden kunnen ze het volgens jou in de toekomst helemaal niet meer goed doen? Of sta je er pas positief tegenover als het zich bewezen heeft na de tour? En zo niet, wat kunnen ze dan wel doen?

En
Dit is echt alsof je zou zeggen dat mensen die enkel met de fiets rijden hypocriet zijn omdat ze tot 5 jaar geleden nog een auto hadden.
het is hypocriet om er mee te koop te lopen dat je niet in een auto rijd terwijl je wel 300x keer op en neer vliegt. Bijvoorbeeld dat hij “even” op en neer vliegt naar Brighton om naar een Nick Cave concert te gaan.

Pinkpop, dat vindt plaats in Limburg hè? De plek waar het afgelopen zomer blank stond van het water? Dàt klimaatgeneuzel? In wat voor surreële wereld leef jij lol.

En je bedoelt virtueel waarschijnlijk, niet zoals een ziekte viraal kan zijn. Hoop ik.
Klopt, schrijffout en ik ben blij in deze wereld

• Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr
Ach ach over makkelijke scoren gesproken. Alsof iedereen hier dagelijks op die website zit te kijken. En dan nog als je het leest is het een groot wij van WC eend website natuurlijk.

Juist bij grote partijen moet je kritisch blijven. Chris Martin vliegt regelmatig van Malibu naar Londen, maar daar hoor je ze nu niet over.

PR-gedoe en gemakkelijk scoren terzijde, proberen Martin en co oplossingen te voorzien voor een sector die, laten we eerlijk zijn, gewoonweg heel erg vervuilend is. Een whataboutisme richting Martin als individu helpt weinig vooruit, denk ik. Ik vind het enigszins een positieve trend dat naast festivals, nu ook bands een weg proberen vinden om klimaatvriendelijker te touren en shows te organiseren. Dat is natuurlijk ook wel maar mogelijk om dingen te cutten tot op een bepaald niveau natuurlijk hoewel een Coldplay waarschijnlijk een veelvoud uitstoot per tournee in vergelijking met een artiest/band die slechts met één bus héél Europa door trekt. Ik apprecieer de effort die ze maken en ik vermoed dat - voor het belang van de sector zélf en de mensen die eraan meewerken - de resultaten in het lang en breed achteraf wel zullen bekend gemaakt worden. Althans, dat mag ik ergens (mee met jou?) hopen.

• Leuk
Waarderingen: zero, Paddy en Timmetje
En

het is hypocriet om er mee te koop te lopen dat je niet in een auto rijd terwijl je wel 300x keer op en neer vliegt. Bijvoorbeeld dat hij “even” op en neer vliegt naar Brighton om naar een Nick Cave concert te gaan.
Dat is inderdaad niet goed (kan natuurlijk dat hij dat ook probeert te compenseren, maar dat weten we uiteraard niet). Niettemin vind ik nog steeds dat de initiatieven i.v.m. hun tour positief zijn en we ze niet meteen moeten afschrijven voor we zien hoeveel er effectief van in huis komt.

Als jullie zo door blijven gaan zitten we straks aan pagina 200 voordat we de derde headliner hebben ?
Ik vind het alleszins gezellig. Dan kunnen we ook eens over iets andere onderwerpen discussiëren hier :D

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Dat is inderdaad niet goed (kan natuurlijk dat hij dat ook probeert te compenseren, maar dat weten we uiteraard niet). Niettemin vind ik nog steeds dat de initiatieven i.v.m. hun tour positief zijn en we ze niet meteen moeten afschrijven voor we zien hoeveel er effectief van in huis komt.

Ik vind het alleszins gezellig. Dan kunnen we ook eens over iets andere onderwerpen discussiëren hier :D
Ik heb niks afgeschreven, ik zou ook een poging gedaan hebben als ze hier zouden spelen. Ik zit enkel wat vraagtekens her en der.

• Leuk
Waarderingen: Thisso
Benieuwd of we vanavond wat wijzer zijn na de uitzending van van Humberto. Hij mag via zoom één vraag stellen aan de Boss. Hopen dat hij mee leest in dit forum want dan weet hij welke vraag dat moet zijn!

• Leuk
Waarderingen: Lemmen200
Benieuwd of we vanavond wat wijzer zijn na de uitzending van van Humberto. Hij mag via zoom één vraag stellen aan de Boss. Hopen dat hij mee leest in dit forum want dan weet hij welke vraag dat moet zijn!
Geloof dat het een levensvragen moest zijn, dus dat gaat 'm niet worden.

Users who are viewing this thread