Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Aerosmith / Deep Purple / Deftones, Gorillaz / Stromae en dan misschien Bruce (plus de rest van alle dagnamen op die festivals natuurlijk) allemaal op diezelfde zondag. Gaat bij wel meer mensen voor keuzestress zorgen denk ik :p.
Dat zou toch compleet ruk en waardeloos zijn? Hoe moet je daaruit kiezen? Ik zal tevreden op het Graspop veld staan met een stacked line-up die dag maar het gegeven dat Bruce niet veel verderop bezig is zou wel echt knagen

• Verdrietig
  • Leuk
Waarderingen: rhcp en Timmetje
Oké, Ik gooi het er hier nog even in en mogelijk slaat het nergens op maar dat hoor Ik dan wel. Katy Perry staat met haar concertreeks in december januari en maart in Las Vegas. Zou het niet logisch zijn dat ze daarna doorkomt naar Europa voor concerten in de zomer?

• Leuk
Waarderingen: Bassie78
Misschien is het beter om voor jullie zo'n dingen zeggen eerst eens op te zoeken wat ze effectief van plan zijn? Op hun website staat letterlijk een hele sectie over fan travel. Daarin zitten verschillende initiatieven om duurzame mobiliteit van de fans te stimuleren en ja, de hele carbon footprint daarvan wordt berekend en gecompenseerd.
Hoi Thijs, misschien is het beter om ook na te denken over de praktijk in plaats van initiatieven. Dat gaat natuurlijk nooit gecompenseerd worden, iets lezen is niet gelijk aan nadenken over iets. Ik woon in een dorp in Nederland, het is voor mij onmogelijk om een zelfde carbon footprint te krijgen als een Belgische stadsbewoner.

dus als ik deze zomer Coldplay wil zien dan moet ik flink gaan reizen om ze te zien. En met mij velen andere. Dan hadden ze veel beter deze kant op kunnen komen.

Laatst bewerkt:
Hoi Thijs, misschien is het beter om ook na te denken over de praktijk in plaats van initiatieven. Dat gaat natuurlijk nooit gecompenseerd worden, iets lezen is niet gelijk aan nadenken over iets. Ik woon in een dorp in Nederland, het is voor mij onmogelijk om een zelfde carbon footprint te krijgen als een Belgische stadsbewoner.

dus als ik deze zomer Coldplay wil zien dan moet ik flink gaan reizen om ze te zien. En met mij velen andere. Dan hadden ze veel beter deze kant op kunnen komen.
Dat zal wel meevallen. Enig besef hoeveel logistiek een tour als die van Coldplay met zich meebrengt? Dat Indiaantje en anderen dan wat moeten reizen, weegt daar totaal niet tegen op.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Dat zal wel meevallen. Enig besef hoeveel logistiek een tour als die van Coldplay met zich meebrengt? Dat Indiaantje en anderen dan wat moeten reizen, weegt daar totaal niet tegen op.
Ja dat besef heb ik, weegt niet af met al het internationale verkeer wat Coldplay fans nu gaat veroorzaken.

de vorige tour hadden ze 32 trucks bij. Nou daar gaan de tienduizende fans en Indiaantje wel tegenop hoor.

Laatst bewerkt:
Ik woon in een dorp in Nederland, het is voor mij onmogelijk om een zelfde carbon footprint te krijgen als een Belgische stadsbewoner.

dus als ik deze zomer Coldplay wil zien dan moet ik flink gaan reizen om ze te zien.

We have partnered with SAP on the development of a free tour app that encourages fans to use low carbon transport to and from shows. Fans who commit to low-carbon travel will be given a discount code to use at the venues. Based on fans’ use of the app , we will calculate the total carbon footprint of travel to and from shows. We pledge to drawdown all of these emissions via nature-based solutions like rewilding and conservation. As part of this, we will plant at least one new tree per ticket sold, sustained for its lifetime.
Edit: Deze discussie is meer iets voor het Coldplay topic, want op Pinkpop zullen ze niet spelen. Zullen we in dat topic verdergaan? :)

Laatst bewerkt:

"Dat gaat natuurlijk nooit gecompenseerd worden". Dat is nogal cynisch niet? Als we elke keer dat iemand initiatief probeert te nemen meteen ervan uitgaan 'dat het gewoon een vorm van commercie is', dan kunnen ze even goed niets doen. Coldplay geeft (zie Timmetje zijn bericht) duidelijk aan hoe ze alles willen compenseren en tonen daarnaast ook veel concrete initiatieven (energieopwekking, zoveel mogelijk commercieel vliegen,...). Wat kunnen ze nog meer doen? En dan kijk ik liever achteraf of ze hun aan hun beloften hebben gehouden i.p.v. meteen te veronderstellen dat dat niet het geval gaat zijn. In de essentie zijn we het zelfs eens denk ik: daden spreken meer dan woorden, laten we hopen dat die daden er dus ook komen.

Laatst bewerkt:
Over Coldplay: gewoon een opmerking over klimaat geneuzel. Ze willen iets verzinnen maar als ze echt begaan zijn met het klimaat dan moeten ze alleen viraal optreden.
Pinkpop, dat vindt plaats in Limburg hè? De plek waar het afgelopen zomer blank stond van het water? Dàt klimaatgeneuzel? In wat voor surreële wereld leef jij lol.

En je bedoelt virtueel waarschijnlijk, niet zoals een ziekte viraal kan zijn. Hoop ik.

Dit is nieuw inderdaad maar wel beter. Is al een aantal jaar zo bij RW en daar wordt volgens mij veel gebruik van gemaakt.

Een nieuw boompje fuck yeah.
"Dat gaat natuurlijk nooit gecompenseerd worden". Dat is nogal cynisch niet? Als we elke keer dat iemand initiatief probeert te nemen meteen ervan uitgaan 'dat het gewoon een vorm van commercie is', dan kunnen ze even goed niets doen. Coldplay geeft (zie Timmetje zijn bericht) duidelijk aan hoe ze alles willen compenseren en tonen daarnaast ook veel concrete initiatieven (energieopwekking, zoveel mogelijk commercieel vliegen,...). Wat kunnen ze nog meer doen? En dan kijk ik liever achteraf of ze hun aan hun beloften hebben gehouden i.p.v. meteen te veronderstellen dat dat niet het geval gaat zijn. In de essentie zijn we het zelfs eens denk ik: daden spreken meer dan woorden, laten we hopen dat die daden er dus ook komen.
Ik heb geen problemen mee om cynisch te zijn en de grootste commerciële band ter wereld commercieel te noemen. Je kan natuurlijk alles als zoete koek slikken natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr
Ik heb er geen moeite mee om ze het voordeel van de twijfel te geven. Achteraf kunnen we dan concluderen of het wel of niet allemaal marketinggeouwehoer was en als blijkt dat het mooie praatjes waren weten we ook dat we ze in het vervolg niet meer hoeven te geloven. Vooralsnog vind ik het allemaal top klinken en blijkt wat ze jaren geleden riepen over zo klimaatbewust willen touren geen loze opmerkingen te zijn geweest want ze hebben daadwerkelijk plannen om dit te gaan uitvoeren.

Op basis van al die gepresenteerde plannen (zonder ze in eerste instantie überhaupt goed te lezen) meteen al roepen dat het commerciële onzin is vind ik zowel cynisch als een tikkie makkelijk scoren.

Blij dat er bands zijn die iig de moeite nemen om iets te doen. Zoals ik eerder zei: Hoe meer van dit soort initiatieven des te beter. :)

Laatst bewerkt:
Indiaantje, geloof mij, ik ben de laatste persoon die zo'n dingen als zoete koek slikt. Als Nestlé en Coca-Cola op hun website mooie praatjes doen en terwijl de mensen en de wereld in het algemeen op allerlei niveau's kapot maken, kan ik dat gerust zien en kritisch zijn. Maar in deze situatie zitten we met een band die een paar jaar geleden intenties uitte en dit nu probeert om te zetten in daden.
Ik vraag me gewoon af wat jouw alternatief dan zou zijn? Is het volgens jou echt inherent onmogelijk dat een commerciële band een duurzaam verhaal realiteit kan maken? Zoniet, hoe zouden ze dat dan moeten doen zonder dat het meteen een vorm van commercie is?

• Leuk
Waarderingen: Oasiss

Users who are viewing this thread