Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
En dan de presentatie laten door die 538 DJ zeker? ;)

Zou geen slechte boeking zijn, maar die fans zijn toxic (naast de vele bots). Iedereen de maat nemen terwijl de K-Pop scene zelf mensonterend met hun sterren omgaat. En de fans ook nog eens laten overbetalen.

Nee doe dan maar Bruce.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
ik ga toch nog wisselen, nu het album van Springsteen al definitief aangekondigd is, zie ik daar toch meer perspectief. Daarnaast lijkt me het nog een perfecte "Leon Ramakers-boeking" om Springsteen met E Street Band terug naar Pinkpop te kunnen halen. Dat zie ik toch iets zwaarder dan de minimalen geruchten (waaronder Zegut voor Frankrijk 2021) voor Metallica. Daarnaast zit Firenze nog in mijn achterhoofd, zij kunnen daar Metallica als vervanger Guns N Roses ook nog gebruiken.
Maar ook het AC/DC album dat in 2021 (eindelijk) van de persen gaat komen weeg ik nog mee, daar zit ook nog een tour aan verwacht ik. Dat ze nog nooit op Pinkpop gestaan hebben vind ik dat voor de "comeback" van de band nog best een reeel idee.
Ik voeg nog een catagorie, tussen de haakjes toe, het aantal Top2000 noteringen.
De veel te vage geruchten rond Coldplay, Eminem en Depeche Mode placeert ze wel onder mijn top 3 verwachting, maar wel hoger in verwachting dan Eilish en Malone waarvan ik moeite heb ze te verwachten in juni en boven Muse of Black Eyed Peas die al tourdata hebben staan.
Malone laat ik geheel onderaan mijn verwachting staan ivm de augustus data en omwille van het uitblijven van heraankondiging.
– 1 Springsteen, album 23-10-2020 en tour mogelijk met E Street Band in 2021, laatste keer 2012. (2 x geweest, 23 x Top2000)
– 2 AC/DC, album en tour 2021, nog nooit op Pinkpop gestaan (6 x Top2000)
– 3 Metallica, geruchtjes tour 2021, laatste keer 2014. (2 x geweest, 11 x Top2000)
– 4 Coldplay, 18 maanden na de tourstop en tourgerucht 2019 inhalen. Eerste keer Pinkpop was 2011. (enkel 2011, 28 x Top2000)
– 5 Eminem, is verwachte tour verplaatst naar 2021? Uitgesteld Pinkpop debuut? (7 x Top2000)
– 6 Depeche Mode, geruchtje over tour 2021, nog nooit op Pinkpop gestaan (3 x Top2000)
– 7 Billie Eilish, eventueel 2021 eerder in europa ipv juli 2020 en niet Firefly festival inhalen in 2021. (1 x Top2000)
– 8 Muse, oa NovaRock 2021, nieuw album en laatste keer 2015. (5 x eerder geweest, 15 x Top2000).
– 9 Black Eyed Peas, 18e headliner Felyn / 20e headliner Rock in Rio, Pinkpop past er tussen. Nog geen Pinkpop headliner geweest, laatste keer 2004. (enkel 2004, 2x Top2000)
– 10 Post Malone, 2020 inhalen, echter lijkt de tour verplaatst van eind juni / begin juli 2020 naar augustus 2021 ( geen Top2000 notering)

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Zijn Albums de graadmeter?

Dan wordt het Alicia Keys…
nou, niet zo zeer graadmeter, maar wel als er naast een album een tour verwacht kan worden.

Alicia Keys lijkt me niet, staat in juli al op North Sea Jazz en tijdens Pinkpop in Duitsland.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
DennisvdBr wrote:
Ik verwacht dat het nu afhangt van een touraankondiging van een act die nog uit de kast moet komen.

In het kader van meer inclusiviteit en diversiteit op het affiche?
nee zo bedoelde ik het niet, ik bedoelde qua tour(data) "nog uit de kast moet komen"... als in nog de wereld in slingeren
 

Mike91

Campingartiest
4 okt 2016
80
5
Mike wrote:
Wij hebben gisteren een mail gekregen met daarin de waarde van de voucher.

8 september was dat dus een mail met waarde van de voucher?

is er niet meer info bij de voucher houders binnengekomen?
Zijn er voucher houders hier verder (Mike) die meer geinformeerd zijn?

Enige info vanuit ticketmaster was dat het vouchertegoed beschikbaar is, alleen voor het gebruikte evenement bruikbaar is en beschikbaar is tot 31 dec 2022 (ik concludeer dat er eventueel dus ook kaarten voor '23 kunnen worden besteld). Verder geen enkele info...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.127
Ik blijf het vrij bizar vinden dat de voorverkoop vandaag gestart is zonder dat Buro Pinkpop er ook maar een bericht aan heeft gewijd. Kan me geen enkele andere keer herinneren dat een festival geruisloos en zonder bericht de voorverkoop startte....

Zouden ze zoiets hebben van dat geld van die vouchers hebben we toch al? Vinden ze het gewoon onbelangrijk? Of schuilt er een andere reden achter?

Elke reden om even wat te laten horen zou sowieso toch gewoon moeten worden aangegrepen?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
Nou ja, het zijn natuurlijk "pas" de vouchers die in de verkoop zijn gegaan. Misschien wachten ze tot de kaartverkoop voor iedereen start...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Ja, het is voor de vouchers. Maar die situatie vraagt wel om een andere aanpak, maar vooral iets van duidelijkheid voor de mensen met een voucher. Aangezien de Headliners toch als belangrijkste gezien worden, vind ik duidelijkheid over de Headliners wel het minste wat gevraagd kan worden.

Als men dan beslist de verkoop zo vroeg in te zetten, dan steekt daar iets achter. Er is dan dus meer duidelijkheid voor de organisatie, dat lijkt mij. Anders hadden ze nog makkelijk een maand of wat kunnen wachten.

Het is niet echt Pinkpop om zonder headliners bekend verkoop te starten. Op dat gebied waren we laatste jaren wel "verwend" met de perspresentaties...
Vorig jaar startte de verkoop overigens sinds lange tijd zonder perspresentatie al in november, zonder de 3e headliner. Dat was alleen om te wachten op de touraankondiging van Guns N Roses.
Enig andere moment dat ik me kan herinneren, is de verkoop van Pinkpop 2010. Die begon in december 2009. Nadat enkel Rammstein bekend was (was ook een eis van Rammstein overigens, iets met een deel opstrijken van de kaartverkoop), met volgens mij nog Pink, John Mayer en Kasabian. Verdere namen volgde pas in januari 2010 en februari met oa ook de perspresentatie eind februari. De laatste namen kwamen in maart. Was eigenlijk nog best een leuke strategie, opgelegd door Rammstein, maar toch...

Het is wat onwennig misschien, Pinkpop die met niet alle Headliners bekend de verkoop in gaat. Andere jaren zou ik zeggen, oké spannend. Maar de situatie momenteel is wel anders, aangezien er wel bezoekers zijn met vouchers die wel ergens op gebaseerd een keuze moeten kunnen maken of ze deze week de voucher inzetten in de voorrangsdagen. Want dat lijkt me wel het voordeel van die voorrang.

Voor mijzelf, ik hou mijn weekendkaart en kan eigenlijk gewoon achterover hangen en speculeren wat er komt. Maar vind het wel opvallend, dat er geen derde headliner bekend is voor de start verkoop (of dat moet komende dagen nog komen)...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
...ik voeg daar wel nog iets aan toe!

Volgend jaar is de situatie natuurlijk anders. Dan is het volledig schone lei. Zal Pinkpop ook een eerdere verkoop doen voor de vouchers en de mensen die een kaart behouden hebben. Dat kan dan ook al vroeg zijn met 1 of 2 headliners bekend, zoals ook november 2019 voor Pinkpop 2020.
Maar nu is de situatie toch ook de cancel van de 2020 editie, waar je als organisatie wel het vertrouwen krijgt van de mensen die een kaart behouden of een voucher hebben. Juist dat maakt dit moment anders, dit was het moment om informatie te geven en sociale media warm te maken. Dat laat de organisatie nu achterwege sinds 24 juli... Niet 1 woord gespendeerd aan de zaterdagavond headliner. Misschien trekken ze een lijn, als we over die iets zeggen moeten we over die en die en die iets zeggen etc etc... Al vind ik een simpele mededeling over je headliner wel minimaal, "in onderhandeling" of "komt niet" is al iets, zonder al te verhullende uitspraken te doen. Toch?
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
Wel net een post op Instagram dat de kaartverkoop vrijdag gaat beginnen ... Ik hoop dat er dan toch snel nieuwe namen komen. (misschien vandaag om 10 uur?)
Wat Dennis zegt: Ik heb al een weekendkaart. Dus lean back. Maar ik vind de informatie vanuit Pinkpop wel heel summier de laatste 2 maanden!
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
379
106
Wauw Pinkpop is wakker geworden; vrijdag start voorverkoop. Geen woord voor de voorrang van mensen met vouchers. Geen nieuwe aankondiging.
Wellicht dan toch morgen??? Aangezien normaal een perspresentatie is de woensdag voor start voorverkoop (alhoewel dat normaal op zaterdag is)
 

timvn

Playlistbediener
3 mrt 2020
32
4
Nieuws vanuit kamp Pinkpop. Maar meer dan het laten weten dat de ticketverkoop vrijdag start is het niet.
https://twitter.com/pinkpopfest/status/1305772068089335808
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Lijkt random tijd te zijn om iets te laten weten, wellicht 12 uur paar namen naar buiten brengen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Wauw Pinkpop is wakker geworden; vrijdag start voorverkoop. Geen woord voor de voorrang van mensen met vouchers. Geen nieuwe aankondiging.
Wellicht dan toch morgen??? Aangezien normaal een perspresentatie is de woensdag voor start voorverkoop (alhoewel dat normaal op zaterdag is)
laat ze nu maar stil blijven imo...

;) gewoon wachten op touraankondiging Springsteen, vorige keer ergens eind november aangekondigd The River Tour. AC/DC was laatste touraankondiging begin december, Metallica meen ook in december...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.127
Ik denk niet dat er veel fans van Post Malone op Bruce Springsteen zitten te wachten.... :p
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik denk niet dat er veel fans van Post Malone op Bruce Springsteen zitten te wachten….
1f61b.svg

Voor Bruce koop ik een dagkaart...die staat nog op mijn verlanglijstje
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Als muziekfestival moeten toegeven aan mensen die een Post Malone "optreden" verkiezen boven een van fucking Bruce Springsteen. Pff, ben toch blij dat ik niet Jan Smeets ben..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken