Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.217
4.472
En alweer niks.

Misschien gooi ik er nu een hele rare optie erin maar zou Rage Against The machine zaterdag headliner kunnen zijn? zouden dit jaar eigenlijk op maar 1 festival in juni staan en nu dat Graspop ook nog een vrijdagheadliner in petto heeft…

Post malone, Muse, KOL verwacht ik niet meer, deze hebben al 1 of meerdere shows bekend gemaakt en snap dan niet waarvoor Pinkpop deze niet voor de voucherdatum bekend heeft gemaakt. Het zal een band zijn die alles in 1 keer wil bekend maken

Zoiets zou inderdaad de enige optie zijn waarmee Pinkpop m.i. nog een beetje wegkomt (al had dan ook een berichtje dat er hard wordt gewerkt ofzo niet misstaan). Deze handelswijze is echt schandalig.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.468
6.135
Is het bij Pinkpop trouwens zo dat je, net als bij Werchter, je voucher voor 2021 of 2022 kan inwisselen? Of moet dat echt perse voor het festival van volgend jaar zijn?

Edit: in de FAQ gevonden:

Het tegoed kan tot 24 maanden na ontvangst worden gebruikt voor een nieuw ticket voor Pinkpop in 2021 en/of 2022.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Is het bij Pinkpop trouwens zo dat je, net als bij Werchter, je voucher voor 2021 of 2022 kan inwisselen? Of moet dat echt perse 2021 zijn?
tm Pinkpop 2022
Het tegoed kan tot 24 maanden na ontvangst worden gebruikt voor een nieuw ticket voor Pinkpop in 2021 en/of 2022. Je bent vrij om te kiezen voor een ticket voor een andere festivaldag of met bijbetaling voor het gehele weekend. Het tegoed dat na 24 maanden niet gebruikt is, wordt alsnog teruggestort.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
rhcp wrote:
Misschien gooi ik er nu een hele rare optie erin maar zou Rage Against The machine zaterdag headliner kunnen zijn? zouden dit jaar eigenlijk op maar 1 festival in juni staan en nu dat Graspop ook nog een vrijdagheadliner in petto heeft…

hebben in juni 2021 allang en breed de VS tour aangekondigd

https://www.rollingstone.com/music/music-news/rage-against-the-machine-reschedule-reunion-tour-2021-993233/

Had dat nog niet gelezen, op de site staan nog de oude datums, vandaar.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.468
6.135
Blij dat je, ondanks het ontbreken van een nieuwe naam en/of enige berichtgeving vanuit Pinkpop, alsnog niet teleurgesteld bent deze ochtend en dat ik hieraan samen met Oassis mijn steentje heb kunnen bijdragen. :wink:

Dennis, verwacht jij nu voor de algemene voorverkoop op vrijdag nieuws? Of zou het hierbij blijven?
Die radiostilte blijft vreemd.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.406
3.372
Ben het wel eens in deze met jullie hoor.
Heb zelf nog geen tickets, en voor mezelf besloten pas tickets te kopen als Pinkpop wat duidelijkheid geeft over die (headliner op de) zaterdag. Hoop op komende vrijdag dus.
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
379
106
Eerlijk gezegd vind ik het vrij respectloos naar de voucher-houders toe om helemaal geen bericht te sturen. Die hebben nog voorrang, dus ik zou de derde headliner ook wel verwachten. Maar niet eens even een bericht op social media wat te doen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.468
6.135
Ben het wel eens in deze met jullie hoor. Heb zelf nog geen tickets, en voor mezelf besloten pas tickets te kopen als Pinkpop wat duidelijkheid geeft over die (headliner op de) zaterdag. Hoop op komende vrijdag dus.

Ik zou het ook enigszins apart vinden als ze nu vrijdag vlak voor de reguliere verkoop ineens met de derde headliner komen. Als dat een grote naam is (Springsteen oid) dan zijn die kaarten straks misschien op voordat alle mensen met vouchers ze hebben kunnen innen.

Dus als je een voucher hebt moet je er of nu op gokken dat die zaterdag een toffe headliner heeft of wachten of straks met een grote naam ineens toch naast het net vissen. Als die derde headliner al bekend is bij Pinkpop zou het netjes zijn als ze die deze week zsm bekend maken om de mensen met vouchers toch wat tegemoet te komen.

Ik vraag me echt af of ze die derde headliner al geboekt hebben.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Dennis, verwacht jij nu voor de algemene voorverkoop op vrijdag nieuws? Of zou het hierbij blijven?
Die radiostilte blijft vreemd.

Nu hink ik op 2 gedachte...
Ik verwacht dat het nu afhangt van een touraankondiging van een act die nog uit de kast moet komen.
ga mijn lijstje ook aanpassen daarop...
Volbeat verwacht ik nu toch wel als sub Pearl Jam, dus die haal ik uit de lijst. Eilish zet ik daarvoor in de plaats, mocht ze al in juni in Europa zijn en Firefly niet inhalen. Maar doordat ik verwacht dat ze FireFly inhaalt in 2021, staat ze niet hoog in mijn verachtingen...
En alle acts die al aankondigingen hebben staan zakken daardoor in mijn verwachting, degene zonder aangekondigde tour stijgen in mijn verwachting.

– 1 Metallica, geruchtjes tour 2021, laatste keer 2014. (2 x geweest)
– 2 Springsteen, album 23-10-2020 en tour mogelijk met E Street Band in 2021, laatste keer 2012. (2 x geweest)
– 3 AC/DC, album en tour 2021, nog nooit op Pinkpop gestaan
– 4 Coldplay, 18 maanden na de tourstop en tourgerucht 2019 inhalen. Eerste keer Pinkpop was 2011. (enkel 2011)
– 5 Eminem, is verwachte tour verplaatst naar 2021? Uitgesteld Pinkpop debuut?
– 6 Depeche Mode, geruchtje over tour 2021, nog nooit op Pinkpop gestaan
– 7 Billie Eilish, eventueel 2021 eerder in europa ipv juli 2020 en niet Firefly festival inhalen in 2021.
– 8 Muse, oa NovaRock 2021, nieuw album en laatste keer 2015. (5 x eerder geweest).
– 9 Black Eyed Peas, 18e headliner Felyn / 20e headliner Rock in Rio, Pinkpop past er tussen. Nog geen Pinkpop headliner geweest, laatste keer 2004. (enkel 2004)
– 10 Post Malone, 2020 inhalen, echter lijkt de tour verplaatst van eind juni / begin juli 2020 naar augustus 2021
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.217
4.472
BTS?

K-pop komt buiten hun eigen bubbel ook wel steeds meer en meer in het nieuws.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.468
6.135
Zou een goede boeking zijn in het kader van meteen willen uitverkopen! Dan zijn al die tickets (zaterdag maar ook weekend denk ik) zo weg.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.553
11.049
Zou een goeie boeking zijn in het kader van meteen willen uitverkopen.
Ik ga nu een gewaagde opmerking maken, omdat ik weet dat er ook oudere fans zijn, maar ik moet er zelf niet aan denken om de hele dag bij de Main Stage tussen allemaal tienermeiden te staan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Timmetje wrote:
Zou een goeie boeking zijn in het kader van meteen willen uitverkopen.

Ik ga nu een gewaagde opmerking maken, omdat ik weet dat er ook oudere fans zijn, maar ik moet er zelf niet aan denken om de hele dag bij de Main Stage tussen allemaal tienermeiden te staan.
...zaterdag Pinkpop 2017...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.217
4.472
Oasiss wrote:
BTS?

K-pop komt buiten hun eigen bubbel ook wel steeds meer en meer in het nieuws.

Ben je nu gewoon reacties aan het uitlokken?

Deels, maar het blijft de Pinkpop sectie, hier worden de meest gekke namen de wereld in geslingerd. Zie vooralsnog even veel of weinig aanleiding dat BTS komt als dat Coldplay komt of Depeche Mode.

Daarbij, als je rücksichtslos wilt uitverkopen, heb je binnen recordtijd de dagkaarten uitverkocht en vervolgens ook de weekendkaarten, want dat leggen de fans ook wel neer om BTS te zien.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Zie vooralsnog even veel of weinig aanleiding dat BTS komt als dat Coldplay komt of Depeche Mode.
toevallig had BTS een tour staan voor Europa in juli 2020. Die is uitgesteld... Lijkt me reeel als dat in juli 2021 is.

edit, was overigens oa 8 juli in De Kuip Rotterdam
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik ga nu een gewaagde opmerking maken, omdat ik weet dat er ook oudere fans zijn, maar ik moet er zelf niet aan denken om de hele dag bij de Main Stage tussen allemaal tienermeiden te staan

BTS is dan nog wel een graadje erger qua fans dan bijvoorbeeld Bieber. Daar zitten heel erge mafklappers tussen. Echt superfanatiek.
 

timvn

Playlistbediener
3 mrt 2020
32
4
BTS?

K-pop komt buiten hun eigen bubbel ook wel steeds meer en meer in het nieuws.

Denk dat het marketingtechnisch een super slimme zet zou zijn want die groep is zo super populair. Alleen denk ik dat je het imago van je festival wel omlaag haalt.
Buiten dat moeten een paar van de jongens in het leger (door bepaalde regels in Zuid-Korea), waardoor ze (dacht ik) in 2021 niet kunnen touren.
Ben er tevens zelf geen fan van maar heb een vriend die dat wel geweldig vind dus krijg van alles mee :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Wij hebben gisteren een mail gekregen met daarin de waarde van de voucher.
8 september was dat dus een mail met waarde van de voucher?

is er niet meer info bij de voucher houders binnengekomen?
Zijn er voucher houders hier verder (Mike) die meer geinformeerd zijn?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken