Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Qua grootte is Biffy Clyro een bandje die je ergens in de middag op de IBA neerzet hoor Dennis. Dat is echt geen sub, IBA head of ‘hoofdpodium-head’ materiaal.
is toch wel een mainstage act toch?
Na de headliner spot op Download, geen idee hoe ze gepusht worden. Al zijn ze al aangekondigd voor AFAS, dus wellicht zal de 'grote' in NL nog wel meevallen, idd... Al is Biffy Clyro in mijn ogen niet 'kleinere act' dan een Malone, Eilish, Tame Impala of Royal Blood.

Daarnaast ook geen idee of er al tours in de planning zaten voor 2021. Die ook perfecte opties zijn om naar Pinkpop te schuiven. Dan kan alle hierboven bekokstoofde analyse in de prullenbak.
Ik noem een Metallica, Springsteen of AC/DC waar ik toch ook wel iets van tour in 2021 (of tournieuws in 2020) verwacht had.

Neem daarbij ook nog in ogenschouw, dat Firenze Rocks op dezelfde dag (19 juni) ook met een nieuwe headliner moet komen (ivm daar wegvallen GnR).

Wellicht weten we het in komende 4 weken. Aangezien de verkoop voor de voucher aanvragen op 14 september begint. Dat zal vast met het 'nieuwe' affiche zijn gok ik???
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.312
4.993
Biffy is wel mogelijke mainstage act ja voor in de middag. Maar in NL echt wel kleiner dan de namen die jij noemt. Zijn enkel in de UK behoorlijk groot. Snap ook niet dat ze kwa muziek Download mogen headlinen, al de tweede keer geloof ik.

Ze hebben wel wat leuke nummers maar na Only Revolutions wel beetje afgehaakt hier.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.511
Al is Biffy Clyro in mijn ogen niet ‘kleinere act’ dan een Malone, Eilish, Tame Impala of Royal Blood.

Biffy is een veel, veel kleinere act dan die namen die je noemt. Het lijkt ook alsof zij een beetje over hun hoogtepunt heen zijn. Zie ze ook niet per se nog veel 'groeien' hier.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
DennisvdBr wrote:
Al is Biffy Clyro in mijn ogen niet ‘kleinere act’ dan een Malone, Eilish, Tame Impala of Royal Blood.

Biffy is een veel, veel kleinere act dan die namen die je noemt. Het lijkt ook alsof zij een beetje over hun hoogtepunt heen zijn. Zie ze ook niet per se nog veel ‘groeien’ hier.

Nee, mee eens. Enkele jaren geleden leken ze momentum te hebben, nieuwe singles werden wel aardig gedraaid. Nu hebben ze een vaste club fans en met hulp van Engelse supporters trekken ze de AfasLive vast nog wel aardig vol, maar daarmee is de max bereikt lijkt het. Toch redelijk veel Engelse bands die daar last van hebben, mega groot in Engeland maar hier hooguit materiaal voor ergens in de middag. Kasabian anyone?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.312
4.993
mattman wrote:

DennisvdBr wrote:
Al is Biffy Clyro in mijn ogen niet ‘kleinere act’ dan een Malone, Eilish, Tame Impala of Royal Blood.


Biffy is een veel, veel kleinere act dan die namen die je noemt. Het lijkt ook alsof zij een beetje over hun hoogtepunt heen zijn. Zie ze ook niet per se nog veel ‘groeien’ hier.

Nee, mee eens. Enkele jaren geleden leken ze momentum te hebben, nieuwe singles werden wel aardig gedraaid. Nu hebben ze een vaste club fans en met hulp van Engelse supporters trekken ze de AfasLive vast nog wel aardig vol, maar daarmee is de max bereikt lijkt het. Toch redelijk veel Engelse bands die daar last van hebben, mega groot in Engeland maar hier hooguit materiaal voor ergens in de middag. Kasabian anyone?
Op Lowlands waren ze laatste keer nog Bravo dagafsluiter (voor het nachtprogramma). Dus super klein zijn ze ook niet. Op Pinkpop stonden ze in 2014 ergens in de middag op die Metallica dag. De act voor de sub zoiets is een mooie plek voor ze.

Kasabian zien we voorlopig even niet meer ;).
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
893
304
Tame Impala is toch geen headliner op Pinkpop?
Die staan eerder dan op BKS of DTRH of Lowlands, daar komen ze beter tot hun recht.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.701
1.859
Wat ik me ook afvraag is of er acts zijn die hun nieuwe tour toch maar even on hold zetten en afwachten hoe het verdere verloop van corona zich ontwikkeld alvorens een nieuwe tour bekend te maken. Je zie wel dat bijna alles wat dit jaar zou spelen hun tour hebben verzet met ongeveer 1 jaar. Maar ik vraag me echt of grote acts als bv Depeche Mode U2 Springsteen Coldplay AC/DC in deze tijd snel een nieuwe tour gaan aankondigen.... ik twijfel daar toch wel aan.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.118
7.284
mattman wrote:

DennisvdBr wrote:
Al is Biffy Clyro in mijn ogen niet ‘kleinere act’ dan een Malone, Eilish, Tame Impala of Royal Blood.


Biffy is een veel, veel kleinere act dan die namen die je noemt. Het lijkt ook alsof zij een beetje over hun hoogtepunt heen zijn. Zie ze ook niet per se nog veel ‘groeien’ hier.

Nee, mee eens. Enkele jaren geleden leken ze momentum te hebben, nieuwe singles werden wel aardig gedraaid. Nu hebben ze een vaste club fans en met hulp van Engelse supporters trekken ze de AfasLive vast nog wel aardig vol, maar daarmee is de max bereikt lijkt het. Toch redelijk veel Engelse bands die daar last van hebben, mega groot in Engeland maar hier hooguit materiaal voor ergens in de middag. Kasabian anyone?
Na wat mee te lezen op het download forum op efestivals verbaast het me enorm hoe groot bands daar zijn in vergelijking tot hier.
Bring me the horizon is nog een mooi voorbeeld, het schijnt dat ze alleen naar Download willen komen als headliner en iedereen ziet ze als de nieuwe headliner voor Download (op dat forum tenminste), terwijl ze vorig jaar op Pinkpop om 2 uur speelde op de IPA stage. Wereld van verschil.
 

remko

Campingartiest
5 feb 2016
81
0
mattman wrote:

DennisvdBr wrote:
Al is Biffy Clyro in mijn ogen niet ‘kleinere act’ dan een Malone, Eilish, Tame Impala of Royal Blood.


Biffy is een veel, veel kleinere act dan die namen die je noemt. Het lijkt ook alsof zij een beetje over hun hoogtepunt heen zijn. Zie ze ook niet per se nog veel ‘groeien’ hier.

Nee, mee eens. Enkele jaren geleden leken ze momentum te hebben, nieuwe singles werden wel aardig gedraaid. Nu hebben ze een vaste club fans en met hulp van Engelse supporters trekken ze de AfasLive vast nog wel aardig vol, maar daarmee is de max bereikt lijkt het. Toch redelijk veel Engelse bands die daar last van hebben, mega groot in Engeland maar hier hooguit materiaal voor ergens in de middag. Kasabian anyone?

Biffy is inderdaad niet heel groot in Nederland. Ik heb juist wel het idee dat met de twee al uitgebrachte nummers van hun nieuwe album (dat vrijdag verschijnt) ze juist weer meer aandacht krijgen. Op 3fm hoor je ze veel en hebben ze ook acties voor hun digitaal te volgen show. Neemt niet weg dat een middagspot op main of misschien iets hoger op Noord de max is voor nu
 

bassie1978

Campingartiest
10 jan 2018
74
0
Nu het speculeren voor de laatste headliner weer aan de gang is is nu de vraag wanneer wordt deze bekend gemaakt? Ik verwacht In de week dat de kaartenverkoop weer gaat beginnen! In mijn ogen de grootste kanshebbers nog altijd Billie Eilisch en Taylor Swift en anders toch weer gewoon Post Malone!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Nu het speculeren voor de laatste headliner weer aan de gang is is nu de vraag wanneer wordt deze bekend gemaakt? Ik verwacht In de week dat de kaartenverkoop weer gaat beginnen! ...
Dat zal denk ik minstens de week er voor moeten zijn. Althans, aangezien de verkoop voor de voucher aanvragers al op maandag 14 september start.
Dus in komende 4 weken verwacht ik dan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.437
6.098
Ze gingen ook zonder headliners de deadline van de geldteruggave in dus het hoeft niet perse dat alle headliners bekend zijn als de voorverkoop start....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.701
1.859
Ze gingen ook zonder headliners de deadline van de geldteruggave in dus het hoeft niet perse dat alle headliners bekend zijn als de voorverkoop start….

Ben ik het wel mee eens. Ik zie ze die laatste headliner ook begin volgend jaar bekend maken. In mijn optiek zou dat betekenen dat het iets is wat een nieuwe tour gaat aankondigen. Als het bijvoorbeeld een Taylor Swift zou zijn zal dat wel sneller zijn want die gaat echt niet wachten tot begin volgend jaar om ingehaalde tourdata bekend te maken. ( of heeft ze dat al gedaan?) Ben niet helemaal up to date meer :cool: En in haar geval dan maar hopen dat ze nu wel PP aandoet...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Floor Jansen maakt zojuist bekend dat ze haar show in AFAS "inhaalt" dit jaar oktober.
Wellicht volgen er meer nieuwtjes? Ze was nog niet aangekondigd bij de Nederlandse namen die al herbevestigd waren.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Floor Jansen maakt zojuist bekend dat ze haar show in AFAS “inhaalt” dit jaar oktober.
Wellicht volgen er meer nieuwtjes? Ze was nog niet aangekondigd bij de Nederlandse namen die al herbevestigd waren.

TWeemaal op 1 avond met alleen maar zitplaatsen. Coole move!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.519
10.684
DennisvdBr wrote:
Floor Jansen maakt zojuist bekend dat ze haar show in AFAS “inhaalt” dit jaar oktober.
Wellicht volgen er meer nieuwtjes? Ze was nog niet aangekondigd bij de Nederlandse namen die al herbevestigd waren.

TWeemaal op 1 avond met alleen maar zitplaatsen. Coole move!
Zeker waar. Maar het is geloof ik niet inhalen, toch? Hele nieuwe kaartverkoop. Is die show van het voorjaar volledig afgelast of moet die nog verplaatst worden?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.437
6.098
Floor Jansen maakt zojuist bekend dat ze haar show in AFAS “inhaalt” dit jaar oktober.
Wellicht volgen er meer nieuwtjes? Ze was nog niet aangekondigd bij de Nederlandse namen die al herbevestigd waren.

Zou mooi zijn maar ietwat vergezocht. Denk dat ze helaas in 2021 niet op Pinkpop zal staan.

Vraag me ook af wat er met die Nightwish najaar staat te gebeuren. Lijkt me niet dat die doorgaat.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
DennisvdBr wrote:
Floor Jansen maakt zojuist bekend dat ze haar show in AFAS “inhaalt” dit jaar oktober.
Wellicht volgen er meer nieuwtjes? Ze was nog niet aangekondigd bij de Nederlandse namen die al herbevestigd waren.

Zou mooi zijn maar ietwat vergezocht. Denk dat ze helaas in 2021 niet op Pinkpop zal staan.

Vraag me ook af wat er met die Nightwish najaar staat te gebeuren. Lijkt me niet dat die doorgaat.

Dit zal inderdaad niets met Pinkpop te maken hebben. Zomer 2021 staat voor haar volledig in het teken van Nightwish.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Volledig in teken van Nightwish klopt ook niet helemaal, voorlopig alleen tm begin juni en vanaf begin juli. Dat gat ertussen kan ze best solo iets doen, denk ik. Zoals ze dat in 2020 ook van plan was.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken