Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Misschien moet je je eens verdiepen in al die mensen die in de evenementen branche tm september geen werk hebben.
Catering, beveiliging, licht, geluid etc etc.
Mensen die hun dierbaren verloren zijn.
Ipv te jammeren om pinkpop 2021.
Gepaste stilte is meer op z’n plaatst.
Toedeloe

Als we één ding vooral niet mogen doen, dan is stoppen het uitkijken naar morgen.

En jammeren over Pinkpop 2021, dat doe jij alleen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
"zonder poepen met een kater in een dixie van 40 graden,"

Hier vormt zich een taalprobleem hoop ik.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
Allez, laat die dixie van 40 graden vallen en dan ik nog wel volgen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
Maar ben wel mee hoor, alleen zijn er echt wel Vlamingen die dit verkeerd kunnen interpreteren. :lol:
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
De zaterdag en zondag van 2020 bleken volgens Dennis niet zo goed hebben verkocht.

Ik hevel even onderstaande discussie uiit het PP 2020 topic (daar kijkt nu geen hond meer in):

Timmetje wrote:
Dan moeten ze maar goed maar het programma van volgend jaar kijken…. dat is idd vrij karig. Gooi Malone maar voor GnR want GnR en Malone verkopen blijkbaar niet voldoende (al zal dat brakke zaterdagprogramma de kaartverkoop ook niet geholpen hebben) en fix een andere headliner.

Dit zeg je alleen maar omdat JIJ dan Volbeat er uit wil…
Not gonna happen!

De combi GnR / Volbeat moet gehandhaafd blijven (als dat kan)
Daarbij waarom zou je de dagticketkopers benadelen, dat geldt dan voor zaterdag en zondag.

Nu het uitverkopen van Graspop was ik eigenlijk in de hoop dat de zondag een opleving zou krijgen, ook de Benelux exclusief van GnR hoopte ik langzaam op meer ticketverkoop. Waarna het nieuwe album nog een boost moest gaan geven. Maar, goed, koffie dik kijken nu…

Timmetje wrote:
Dan moeten ze maar goed maar het programma van volgend jaar kijken…. dat is idd vrij karig. Gooi Malone maar voor GnR want GnR en Malone verkopen blijkbaar niet voldoende (al zal dat brakke zaterdagprogramma de kaartverkoop ook niet geholpen hebben) en fix een andere headliner.

Dit zeg je alleen maar omdat JIJ dan Volbeat er uit wil…
Not gonna happen!

De combi GnR / Volbeat moet gehandhaafd blijven (als dat kan)
Daarbij waarom zou je de dagticketkopers benadelen, dat geldt dan voor zaterdag en zondag.

Nu het uitverkopen van Graspop was ik eigenlijk in de hoop dat de zondag een opleving zou krijgen, ook de Benelux exclusief van GnR hoopte ik langzaam op meer ticketverkoop. Waarna het nieuwe album nog een boost moest gaan geven. Maar, goed, koffie dik kijken nu…

Volbeat kan dan toch gewoon op Noord? Of Post Malone desnoods NA Guns n Roses? En dagkaarthouders voor za of zo zou je dan toch gewoon de optie kunnen geven van dag te wisselen? Die vouchers zitten sowieso toch niet aan die za of zo vast?

Ik zie het probleem niet echt hier Dennis.

Pinkpop 2021, ik ben voor:

Vrijdag:
RHCP (plus dagprogramma vrijdag 2020)

Zaterdag
GNR / Post Malone (plus dagprogramma zondag 2020)

Zondag
Nieuweheadliner (Eminem? Eilish? Metallica? AC/DC? Coldplay? Swift?) (plus nieuw dagprogramma en Crowded House)

Wat hopen jullie?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Ik zie het niet gebeuren dat het dagprogramma van zondag '20 op de zaterdag wordt gezet. Komt vooral door Graspop en andere festivals die in datzelfde weekend blijven zitten. Dan zou Graspop bijvoorbeeld ook zijn programma om moeten gooien om aan de wensen van Pinkpop te voldoen. Of misschien andersom. In ieder geval, dat ze zich allemaal moeten aanpassen aan elkaar, terwijl het geregeld was.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ja, logisch. Dan kan hij andersom:

Vrijdag:
RHCP (plus dagprogramma vrijdag 2020)

Zaterdag
Nieuweheadliner (Eminem? Eilish? Metallica? AC/DC? Coldplay? Swift?) (plus nieuw dagprogramma en Crowded House)

Zondag
GNR / Post Malone (plus dagprogramma zondag 2020)
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
Ik zie het niet gebeuren dat het dagprogramma van zondag ’20 op de zaterdag wordt gezet. Komt vooral door Graspop en andere festivals die in datzelfde weekend blijven zitten. Dan zou Graspop bijvoorbeeld ook zijn programma om moeten gooien om aan de wensen van Pinkpop te voldoen. Of misschien andersom. In ieder geval, dat ze zich allemaal moeten aanpassen aan elkaar, terwijl het geregeld was.
Er zijn, gelukkig, maar 2 bands die zowel op de Graspop affiche staan als op die van Pinkpop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Volbeat kan dan toch gewoon op Noord? Of Post Malone desnoods NA Guns n Roses?

Ik zie het probleem niet echt hier Dennis.
.Paak is dan een probleem, dat is imo de Noord afsluiter.
Na, de headliner gaat niets staan, dus die kans is minimaal.
Althans ik verwacht geen deadline verlenging na 00:00 uur.

Daarbij denk ik dat Volbeat inmiddels al vast heeft liggen dat ze op mainstage staan.

Ik verwacht niet al te veel verschuivingen van de acts die overgaan naar 2021.
Dat, is wat komende tijd duidelijk moet worden. Welke acts gaan uberhaupt mee naar 2021?

Crowded House lijkt me in ieder geval voor de zaterdag een zekerheid. Gezien de verplaatste concerten en het gat in de tour tussen June 16 2021 – London UK, Roundhouse en June 22 2021 – Berlin Germany, Tempodrom, dat past perfect 19 juni 2021
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Paak staat dan gewoon voor Volbeat, dan is dat probleem opgelost. Op Pinkpop maakt het qua genres niet uit wie voor wie staat, zie ook Rammstein en Doe Maar.

Wil je Volbeat alsnog voor GnR op main dan kan Malone na GnR spelen.

Op de zaterdag dit jaar had Marshmellow na de headliner gestaan dus ik denk dat ze het dan tijdtechnisch ook wel voor elkaar moeten kunnen krijgen dat Malone na GnR speelt op de 2021 zondag.

Dus: Of Volbeat op Noord (met Paak daarvoor) en Malone voor GnR, of Malone na GnR. Mijn voorkeur gaat uit naar die tweede optie.

Dit is, gezien de slechte kaartverkoop, dé kans om daar nog iets aan te veranderen en het programma te verbeteren. Zou zonde zijn als ze dat niet proberen want dat de kaartverkoop moet gaan knallen in 2020 is één ding wat zeker is.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Lowlands begint iig weer van voor af aan:

https://www.ad.nl/show/lowlands-begint-van-vooraf-aan-met-organisatie-voor-2021~ab153eb6/

De kans dat het affiche voor 20 tot en met 22 augustus 2021 hetzelfde blijft, is klein. ,,Dat moeten we per act bekijken. Een deel zal terug kunnen komen, maar we zijn ook afhankelijk van de beschikbaarheid van internationale acts.”

Wordt voor andere festivals ook maar de vraag of het affiche intact kan blijven. Interessant artikel.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
wenteldave wrote:
Ik zie het niet gebeuren dat het dagprogramma van zondag ’20 op de zaterdag wordt gezet. Komt vooral door Graspop en andere festivals die in datzelfde weekend blijven zitten. Dan zou Graspop bijvoorbeeld ook zijn programma om moeten gooien om aan de wensen van Pinkpop te voldoen. Of misschien andersom. In ieder geval, dat ze zich allemaal moeten aanpassen aan elkaar, terwijl het geregeld was.

Er zijn, gelukkig, maar 2 bands die zowel op de Graspop affiche staan als op die van Pinkpop.
Oh, dacht dat het er iets meer waren, maar dan nog. Disturbed en Deftones, daar moet je toch rekening mee houden. Lijkt me het meest logisch als iedereen op z'n eigen dag blijft staan. Of dat goed voor de kaartverkoop is, is een tweede...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
mwah... ik zie het niet gebeuren?

ben eerder benieuwd naar tours die naar 2021 verplaatst worden.
dan nog, verwacht ik nog steeds niet dat er in de dagindeling veel geschoven zal worden, omwille van kaartverkoop?

meeste acts zouden rond dat weekend concerten en festivals aandoen. als die copy-paste naar 2021 gaan dan zou het grotendeels goed moeten komen en dan is schuiven in tourdata weinig optie tov Pinkpop-data lijkt me.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken