Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
T. Roses wrote:
Was het eigenlijk niet de planning dat Rammstein festivals zou doen voor 2021? Maar dat kan natuurlijk ook allemaal veranderd zijn met dat klote virus?

Ik zie Rammstein niet snel meer festivals doen. Of toch niet bij Live National, met wie ze een halve vechtscheiding hadden niet? Weet niet of dat ook zo was bij Mojo.
ik denk dat Rammstein sowieso de 2020 tour naar 2021 gaat schuiven.
de plannen die er waren voor 2021, komen dan waarschijnlijk pas later aan bod, 2022 misschien?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.928
1.705
Of toch een mooie reünie act erbij? Vond dit wel een leuk artikel:


Dit leek toch al het jaar van de rockreünies te worden.
door Stefan Raatgever, 3 april 2020, 10:33


Oasis
Uit elkaar sinds: 2009

Het is volgens Liam Gallagher (47) de ultieme reden weer bij elkaar te komen. Zodra het coronavirus het land uit is, eist Liam van zijn broer Noel (52) een reeks benefietconcerten met ­Oasis om geld in te zamelen voor de Britse zorgmedewerkers. Noel reageerde niet eens. Net zomin als hij antwoordde op alle eerdere smeekbedes. Nadat hij eerder een aanval met een cricketbat had overleefd, vertrok Noel in 2009 nadat Liam hem vlak voor een concert in Parijs zwaaiend met een gitaar had bedreigd. De twee hebben inmiddels eigen carrières en er lijkt tussen hen minder liefde over dan tussen Donald Trump en Nancy Pelosi. Toch moeten die monumentale Oasissongs ooit weer in volle glorie worden gespeeld. Toch?

Kans op reünie: 70 %


The Eurythmics
Uit elkaar sinds: 2005

Daar waren ze afgelopen december ineens weer met z’n tweeën: Dave Stewart (67) en Annie Lennox (65) zongen als The Eurythmics drie liedjes op een liefdadigheidsevenement van Sting (zie: The Police). Onder meer Sweet Dreams klonk krachtig als altijd. Het duo ging in 1990 uit ­elkaar om negen jaar later weer een album en een wereldtournee te maken. In 2005 werkten de ex-geliefden voor het laatst langdurig samen. “Als ik Annie een tijdje niet heb gezien, mis ik onze vanzelfsprekende samenwerking,” zei ­Stewart toentertijd.

Kans op reünie: 60 %


Fugees
Uit elkaar sinds: 2006

Als er nooit meer een reünie komt van hiphopformatie The Fugees, dan toch tenminste een goede documentaire. Want in de groep, ­die ­bestond uit Lauryn Hill, Wyclef Jean en Pras ­Michel, voltrok zich een drama van filmische proporties. De getrouwde Wyclef begon een affaire met Hill, die zwanger raakte. Alleen bleek het kind uiteindelijk niet van Wyclef, maar van Bob Marleys zoon Rohan. Hill begon steeds onvoorspelbaarder gedrag te vertonen. In 2007 zei Pras: “Er is een grotere kans dat ik met Osama Bin Laden de studio in ga dan met Lauryn Hill.” Toch lijkt Hill, die twee jaar terug weer solo toerde, haar coherentie te hebben teruggevonden.

Kans op reünie: 50 %


The Police
Uit elkaar sinds: 2008

Jan Smeets hield al een plekje vrij op het affiche van Pinkpop 2019, maar een nieuwe reünie is van de baan, nadat gesprekken tussen Sting, drummer Stewart Copeland en gitarist Andy Summers zijn vastgelopen. De reden bleef ­onopgehelderd. Geld? Dat kan na de comebacktournee van 2007-2008 (opbrengst: zo’n 320 miljoen euro) niet het probleem zijn. De onderlinge verhoudingen? Die waren ook tijdens de hereniging van dertien jaar geleden niet bijster warm. Toen noemde Copeland een nieuwe terugkeer in 2018 nog ‘onvermijdelijk’. Misschien staan de sterren over een paar jaar beter?

Kans op reünie: 40 %


R.E.M.
Uit elkaar sinds: 2011

“We doen iets wat in de pop nog nooit is gedaan: we geven elkaar vriendelijk een hand en gaan onze eigen weg,” zei gitarist Mike Mills in 2011 over het onverwachte einde van R.E.M. De amicale relatie bleef – Mills en Stipe geven nog steeds samen interviews bij heruitgaven van R.E.M.-albums – en is de reden dat speculaties over een reünie nooit verdampten. Misschien is de hernieuwde actualiteit van de single It’s the end of the world as we know it een goede reden.

Kans op reünie: 20 %



Niet verwacht, toch op tournee

Guns N’ Roses
Regelrecht onmogelijk leek het, maar sinds 2016 spelen frontman en notoir laatkomer Axl Rose en gitarist en hoedencollectioneur Slash toch weer samen. Onder voorbehoud staat Guns N’ Roses in juni op Pinkpop.

Genesis
Het begin dat geen einde lijkt te kennen. Vanaf november zijn ze wéér samen: Genesisleden Phil Collins, Mike Rutherford en Tony Banks. Oprichter Peter Gabriel is er, net als bij een eerdere reünie in 2007, niet bij.

Rage Against The Machine
Hoe een virus een rockhereniging dwarsboomde. Rage Against The Machine zou vorige week zijn begonnen aan een grote reünietournee. De band, voor het eerst sinds 2011 weer samen, hoopt nu op 11 juli.

Black Crowes
Hun kinderen vroegen waarom hun vaders broer eigenlijk nooit langs­kwam. En zo kwamen Chris en Rich Robinson, na wat een definitieve breuk leek, toch weer samen als The Black Crowes. Op 28 oktober staan ze in de Afas Live.

Krezip
Nederlandse comeback van het jaar 2019. En, mits het land virusvrij raakt, ook te zien op verschillende festivals komende zomer. Krezip ging veel te vroeg met pensioen en lijkt na een vitaal nieuw album nu weer springlevend.

Helaas, het zit er niet in

Led Zeppelin
Na het geslaagde reünieconcert in Londen in 2007 beschouwt Robert Plant de loopbaan van de rockmammoeten als voltooid.

Simon & Garfunkel
Paul Simon is sinds afgelopen jaar met tourneepensioen. Tijdens zijn laatste concert noemde hij Art Garfunkel precies één keer.

Dire Straits
“Hebzucht zou de enige reden zijn voor een nieuwe tournee,” zei Mark Knopfler vorig jaar. “En dus ben ik niet geïnteresseerd.”

The Smiths
Gerucht in 2019: wilde zanger – en brexitvoorvechter – Morrissey dan toch een reünie? Gitarist Johnny Marr reageerde meteen: “Dan mag Nigel Farage op gitaar.”

Talking Heads
David Byrne mag de groepsklassiekers solo dan weer op de setlijst hebben, nieuwe Talking Heads-concerten lijken hem slechts ‘een oefening in nostalgie’.
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
372
202
zo ja. The Fugees!!! dat zou wel echt heel vet zijn.
en sowieso RATM. Als Jan dat nog voor elkaar krijgt.
Overigens heb ik er totaal geen probleem mee als ze het hele 2020 programma in 2021 weer weten te strikken.


Die reünie van Oasis, ligt die kans niet eerder op 10%?
Ik denk dat die 70% wel redelijk is . Had gelezen dat 1 van de broers na de corona het hoog tijd vond om weer bij elkaar te komen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Overigens stemde Noel ermee in op social media, helaas was dat op 1 april.

Ik vind 70% ook vrij genereus, zie het ook niet zo snel gebeuren.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.928
1.705
Ik denk dat die 70% wel redelijk is . Had gelezen dat 1 van de broers na de corona het hoog tijd vond om weer bij elkaar te komen.

Jup. Maar dat is wel Liam. Degene die als hij met het verkeerde been uit bed is gestapt, de vrouw van Noel met de dood bedreigd. Dus of Noel er zin in heeft vraag ik me af. Tot nu toe reageert Noel namelijk nergens op, en dat is voor Liam meestal reden om te zeggen dat het allemaal weer aan die cunt van een broer van hem ligt, en dat de kans weer eens is verkeken. Lang verhaal kort: die 10% van Paddy is een stuk realistischer...
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
372
290
Hoop echt dat ze het voor elkaar krijgen bijna gehele line-up mee kunnen nemen naar volgend jaar. Hij is immers echt goed! En echt wat vindt ik het ongelofelijk jammer dat het er dit jaar door dat (sorry) klote virus niet inzit.

Ga het zo missen net als de vele concerten die er in de planning stonden. Maar ja het is niet anders, uiteindelijk komt alles vast goed!
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Als de tour van the weeknd rond oktober wel gewoon doorgaat (ik schat die kans klein in). Verwachte ik hun weer in 2021 terug op festivals. Combi the weeknd en post malone zou het wel goed doen. Ziggo dome show was zo uitverkocht volgens mij
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Geen vaccin betekent geen evenementen.
1.5 meter regel is niet te doen voor pinkpop, concerten etc.
2021 pinkpop? Ik zou nog niet zo hard van stapel lopen.
2020 verwacht k geen enkel evenement meer.
2021 misschien beperkt aantal.
Dat zou wel goed nieuws zijn voor pinkpop, minder festivals.
O
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
En reken er maar niet op als de baas van KLM verwacht dat 2023 pas weer volledig gevlogen wordt dat 2021 de bands weer de wereld over reizen.
Ja Coldplay komt misschien met de bus. ?
Kortom, geen vaccin, geen evenementen.
Althans niet zoals we het gewend waren, maar wat blijft er dan nog van over??
Sfeer, financieel enz enz. Onmogelijk.

 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.928
1.705
Dit is niet aanvallend bedoeld, maar eigenlijk zou ik het fijn vinden als dit topic Corona gerelateerde onderwerpen een beetje kan ontwijken. Het topic van 2020 is daar veel geschikter voor aangezien DIE editie daadwerkelijk geannuleerd wordt, plus er is ook nog eens een speciaal Corona topic hierover. Als we ook hier in het 2021 topic nu al, behoorlijk ongefundeerd, beginnen te discussiëren over het wel of niet doorgaan van festivals in 2021, dan is dat een beetje driedubbelop lijkt me...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Dit is niet aanvallend bedoeld, maar eigenlijk zou ik het fijn vinden als dit topic Corona gerelateerde onderwerpen een beetje kan ontwijken. Het topic van 2020 is daar veel geschikter voor aangezien DIE editie daadwerkelijk geannuleerd wordt, plus er is ook nog eens een speciaal Corona topic hierover. Als we ook hier in het 2021 topic nu al, behoorlijk ongefundeerd, beginnen te discussiëren over het wel of niet doorgaan van festivals in 2021, dan is dat een beetje driedubbelop lijkt me…
ja graag
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Dit topic zou op z’n vroegst pas geopend moeten worden bij een officiële aankondiging van pinkpop 2021.
En dat gaat op z’n vroegst in januari gebeuren.
Er gaat niets geboekt worden, laat staan buitenlandse acts.
Nee lekker discussiëren over een line up is zinvol.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Het geeft de mensen die veel zin hadden in 2020 en ervan balen dat dat niet doorgaat de mogelijkheid om gewoon lekker over Pinkpop te blijven praten en naar het festival uit te blijven kijken. Daar is behoefte aan, helemaal in zo'n nare tijd als dit!

Als het topic je niet bevalt dan kun je er ook uit wegblijven. :wink: :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Dit topic zou op z’n vroegst pas geopend moeten worden bij een officiële aankondiging van pinkpop 2021.
En dat gaat op z’n vroegst in januari gebeuren.
Er gaat niets geboekt worden, laat staan buitenlandse acts.
Nee lekker discussiëren over een line up is zinvol.

Waar haal je dat nu weer uit. In de buurt hebben Pukkelpop, Graspop, Dour, Paaspop en Rewire al een officiële datum bekend gemaakt voor 2021. Ook o.a. Glastonbury, Roskilde, Rock Am Ring, Novarock, etc zijn al met een datum naar voren gekomen. Pohoda Festival heeft zelfs al een deel van de lineup bekend gemaakt. En van Rock Werchter verwacht ik eigenlijk ook wel snel een datum.

Waarom zou Pinkpop pas in januari hun datum communiceren?

Los daarvan worden 2021 topics de enige positieve lichtpuntjes op een forum dat anders vol staat met zwartgallig denken. Daarom alleen al is het veel waard. Ik ben zelf ook klaar met 2020 hoor...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Los daarvan worden 2021 topics de enige positieve lichtpuntjes op een forum dat anders vol staat met zwartgallig denken. Daarom alleen al is het veel waard. Ik ben zelf ook klaar met 2020 hoor…
zeg dat...

zo maken we ons druk om een discussie over Rag'n'Bone Man en de positie die hij inneemt op de lineup na de aankonding op Stadspark Groningen en nu kunnen we gaan bakkeleien over Pinkpop 2021

Laten we "gewoon" er van uitgaan dat 2021 een beter jaar gaat zijn en lekker de discussie over Pinkpop 2021 open houden. Ik denk dat we daar toch nog best een flink aantal pagina's aan kunnen vol tikken voordat er een tijdschema is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken