Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Morgen zou eigenlijk de perso dag zijn toch? Dan voltooien ze morgen misschien de bovenkant van de zaterdag, en worden de podia wellicht bekend gemaakt.
ik twijfel na de aankondiging vandaag of ze de laatste namen deze week nog brengen eigenlijk?
Verbaasd me niet als de laatste namen in 2 worpen komen over de komende 2 weken, met de podiumindeling en de poster / affiche er achteraan.

Die zaterdag ga ik nog wel aardig spoorboekje krijgen, dus in het gras liggen verwacht ik weinig tijd te gaan hebben. Maar tijdens Malone zal ik wel al overwegen weg te gaan, verwacht ik...
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Als je iets niet kent betekent het niet dat het gelijk slecht is. Het inluisteren hoort bij de voorpret! Wie weet ontdek je iets wat nog veel beter is dan er tussen de grote namen staat! Zo heb ik al menig bandje op een klein podium gezien dat is uitgegroeid tot een gearriveerde naam.

Dennis Balthazar en Anderson paak wil ik je nog tippen. Misschien op plaat niet je muziek. Maar live beide super muzikaal, dansbaar en een feestje. Zeker als je de keus hebt tussen een 5SOS of een van dit soort bands... Gewoon omdat het Live zoveel toevoegt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Dennis Balthazar en Anderson paak wil ik je nog tippen. Misschien op plaat niet je muziek..
Paak is een misschien hoor, maar ben bang dat dat moment Gojira in Brightlands sluit of ik wil een goede spot na Volbeat vooraan bij Guns zekerstellen.
Maar Blathazar absoluut dikke nee... Sorry hoor, zo is het gewoon. Niet mijn ding, krijg er een beetje kromme tenen van.

overigens is het aantal NL namen wel groter geworden nu.
vrijdag 4, zaterdag 5 en zondag 2.
Ik denk dat er nog wel 4 a 6 NL namen bij komen.

 

Ron1617899607

Randprogramma
7 mrt 2017
182
98
Dat zijn wel erg veel Nederlandse namen nog. Hebben we zoveel goede acts dan? Of woirdt het weer van die hiphop meuk....

Ikzelf hoop nog wel op De Staat. En Direct is ook altijd wel goed....
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.021
3.704
eloelo wrote:
Wel 5SOS en geen Balthazar. Ik zeg niks meer
1f605.svg


graag?
1f609.svg


ik ga vooral mijn best doen om ver weg van Balthazar te blijven, niet mijn ding zal ik maar zachtjes zeggen.
5 seconds of summer is wel aardige pop-rock, kan die nummers heel goed waarderen.

Ieder z’n ding natuurlijk. Maar Balthazar is toch niet zo’n rare naam? Ik zou Balthazar ook als pop-rock omschrijven en dat lijkt me prima in jouw straatje te passen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
...Ik zou Balthazar ook als pop-rock omschrijven en dat lijkt me prima in jouw straatje te passen?
mwah, dat gepingel?
en die zeurderige zeikstem, nee, niet mijn ding
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
DennisvdBr wrote:

eloelo wrote:
Wel 5SOS en geen Balthazar. Ik zeg niks meer
1f605.svg



graag?
1f609.svg


ik ga vooral mijn best doen om ver weg van Balthazar te blijven, niet mijn ding zal ik maar zachtjes zeggen.
5 seconds of summer is wel aardige pop-rock, kan die nummers heel goed waarderen.

Ieder z’n ding natuurlijk. Maar Balthazar is toch niet zo’n rare naam? Ik zou Balthazar ook als pop-rock omschrijven en dat lijkt me prima in jouw straatje te passen?
Hij zegt toch ook niet dat het een hele rare naam is. Neem aan dat jij ook artiesten in hetzelfde genre hebt, die je niet kan waarderen.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.951
1.730
rickhuissen wrote:
Morgen zou eigenlijk de perso dag zijn toch? Dan voltooien ze morgen misschien de bovenkant van de zaterdag, en worden de podia wellicht bekend gemaakt.

ik twijfel na de aankondiging vandaag of ze de laatste namen deze week nog brengen eigenlijk?
Verbaasd me niet als de laatste namen in 2 worpen komen over de komende 2 weken, met de podiumindeling en de poster / affiche er achteraan.

Die zaterdag ga ik nog wel aardig spoorboekje krijgen, dus in het gras liggen verwacht ik weinig tijd te gaan hebben. Maar tijdens Malone zal ik wel al overwegen weg te gaan, verwacht ik…

Dat mag. Je twijfel is alleen helemaal nergens op gebaseerd (of je moet weer beroepen op je onderbuik), dus ik twijfel vooralsnog niet met je mee. Anderhalve week na carnaval ruim 90% van de namen plus stageverdeling, DAT is wat ik verwacht. Gewoon, omdat dat al ruim 10 jaar zo is. Kunnen ze die persco wel schrappen, dat komt alleen doordat er geen ticketstart volgt komende zaterdag. De info is allang bekend, en ik verwacht ze dus deze week nog...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
Vraag me af waarom sommige mensen niet eens overwegen even bij Malone te gaan kijken. Je bent er toch, er speelt toch niks anders, waarom op zn minst niet even twee a drie nummers aanhoren? Misschien wordt je wel blij verrast!
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.951
1.730
Bizar om te lezen dat mensen niet eens overwegen even bij Malone te gaan kijken. Je bent er toch, er speelt toch niks anders, waarom op zn minst niet even twee a drie nummers aanhoren? Misschien wordt je wel blij verrast.

Research gedaan op Spotify. Denk dat ik mijn krachten spaar. Maar wees gerust, ik zal er hoe dan ook iets van meekrijgen, of ik nou op het speciaalbierterras eindig of richting de uitgang stiefel...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
Vraag me af waarom sommige mensen niet eens overwegen even bij Malone te gaan kijken. Je bent er toch, er speelt toch niks anders, waarom op zn minst niet even twee a drie nummers aanhoren? Misschien wordt je wel blij verrast!
Oh, als ik was gegaan had ik zeker een nummertje of twee aangehoord. Denk ook dat velen dat zullen doen, hoor, maar het is geen 'misschien' of 'must-see,' meer een 'omdat er niks anders speelt.' Maar goed, ik ga niet, dus ik kan ook lastig voor anderen spreken.
 

timvn

Playlistbediener
3 mrt 2020
32
4
Ja ik ben het met Timmetje eens. Post Malone is op dit moment een van de grootste artiesten van de wereld met miljarden streams op Spotify en 50 miljoen luisteraars per maand. Je moet er natuurlijk wel van houden, ik snap best dat liedjes als Rockstar en Wow als niks ervaren kunnen worden. Maar probeer eens 'Go Flex', 'I Fall Apart' of 'Stay' 3 rustige liedjes. En voor Marshmello geldt hetzelfde, deze man heeft ook miljarden streams op een paar liedjes en is net zoals Post Malone onder de jeugd zeer populair. Misschien is het een beetje de generatiekloof maar ik vind het als 16 jarige echt niet slecht (dan heb ik het alleen over de headliners, niet de rest van de namen voor de zaterdag).
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Ik ben de afgelopen twee jaar heel positief verrast bij een optreden van een band waar ik heel weinig mee heb op plaat.
Vorig jaar Tame Impala was zelfs mijn festival hoogte punt van dat jaar. Wat een dikke licht show en ik kan de stem van Kevin Parker Live tien keer beter hebben als op laat. Het jaar ervoor was het bij Kendrick Lamar. Ik was echt onder de indruk van het aantal worden die hij in een minuut uit zijn mond kreeg en de rust waar hij dat mee deed. Bij beide shows stond ik in het voorvak en juist door in zoon voorvak te gaan staan krijg je veel meer de sfeer mee.
De kans is dus groot als je zo ver mogelijk naar achter gaat staan dat je dan Post Malone niet tof vind Terwijl als je, je laat onderdompelen in de volledige ervaring de kans veel groter is dat je achteraf toch denkt, dat was tof!

Ik ga ook naar festivals om nieuwe dingen te ontdekken en mijzelf te laten verassen. En natuurlijk kies ik van tevoren uit wat ik graag wil zien. Maar daarnaast ga ik ook veel dingen ervaren en soms is dat heel prettig.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
Ja ik ben het met Timmetje eens. Post Malone is op dit moment een van de grootste artiesten van de wereld met miljarden streams op Spotify en 50 miljoen luisteraars per maand. Je moet er natuurlijk wel van houden, ik snap best dat liedjes als Rockstar en Wow als niks ervaren kunnen worden. Maar probeer eens ‘Go Flex’, ‘I Fall Apart’ of ‘Stay’ 3 rustige liedjes. En voor Marshmello geldt hetzelfde, deze man heeft ook miljarden streams op een paar liedjes en is net zoals Post Malone onder de jeugd zeer populair. Misschien is het een beetje de generatiekloof maar ik vind het als 16 jarige echt niet slecht (dan heb ik het alleen over de headliners, niet de rest van de namen voor de zaterdag).
Heeft leeftijd er iets mee te maken? Nu zou het alleen maar iets het kunt versterken dat Post Malone ongekend populair is onder de jeugd.
Heb zelf wel al meerdere keren geprobeerd om ernaar te luisteren, ook aangespoord door vrienden, maar zoals jullie ook weten, kom ik er gewoon niet doorheen. Zelfs bij de rustige nummers die je hierboven neerzet. Zelfde geldt voor Marshmello. Direct na zijn aankondiging naar proberen te luisteren en een paar weekjes geleden weer, maar het lukt niet. Ben er wel van overtuigd dat het bij beide artiesten bomvol gaat staan, maar ik kan ook zeker begrijpen waarom veel mensen de camping opzoeken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
. Ben er wel van overtuigd dat het bij beide artiesten bomvol gaat staan, maar ik kan ook zeker begrijpen waarom veel mensen de camping opzoeken.

En ik begrijp dat dus echt niet. Je bent al op het festival. Er staat op Pinkpop 0,0 tegenover de headliner geprogrammeerd. Maar toch besluiten mensen om 22.00u maar richting de tent te gaan omdat de nummers op Spotify ze niet bevielen. Waarom zou je dan niet eens op zn minst een paar nummers meepakken? Live is alles sowieso anders en je verliest er toch helemaal niets mee (want er zijn 0 clashes) als je het niet doet?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.951
1.730
Ik ben de afgelopen twee jaar heel positief verrast bij een optreden van een band waar ik heel weinig mee heb op plaat.
Vorig jaar Tame Impala was zelfs mijn festival hoogte punt van dat jaar. Wat een dikke licht show en ik kan de stem van Kevin Parker Live tien keer beter hebben als op laat. Het jaar ervoor was het bij Kendrick Lamar. Ik was echt onder de indruk van het aantal worden die hij in een minuut uit zijn mond kreeg en de rust waar hij dat mee deed. Bij beide shows stond ik in het voorvak en juist door in zoon voorvak te gaan staan krijg je veel meer de sfeer mee.
De kans is dus groot als je zo ver mogelijk naar achter gaat staan dat je dan Post Malone niet tof vind Terwijl als je, je laat onderdompelen in de volledige ervaring de kans veel groter is dat je achteraf toch denkt, dat was tof!

Ik ga ook naar festivals om nieuwe dingen te ontdekken en mijzelf te laten verassen. En natuurlijk kies ik van tevoren uit wat ik graag wil zien. Maar daarnaast ga ik ook veel dingen ervaren en soms is dat heel prettig.

Goed om te horen. Mij overkomt dit vooralsnog meestal per ongeluk. Dan kies ik de tent act i.p.v. de stage act met name omdat het met bakken uit de hemel komt en ik na 3 uur geen zin heb om nóg een uur aquarobics te doen. Maar ik ben er heilig van overtuigd dat wat je zegt vaker opgaat. Ik kom op zelf plaat bijvoorbeeld niet door Tame Impala en Billie Eilish heen, maar de hele festivalwereld is lyrisch. Dat moet een reden hebben natuurlijk. Vandaar ook mijn houding tegenover Malone: ik ga er niet bewust naartoe, dus vrij ver vooraan terechtkomen lijkt me een utopie. Maar ik ga het begin sowieso wel meekrijgen, en dan ga ik niet ongefundeerd lopen joelen. Eens kijken waar hij mee komt, naar de camping terug kan altijd nog...
 

timvn

Playlistbediener
3 mrt 2020
32
4
timvannisselroij wrote:
Ja ik ben het met Timmetje eens. Post Malone is op dit moment een van de grootste artiesten van de wereld met miljarden streams op Spotify en 50 miljoen luisteraars per maand. Je moet er natuurlijk wel van houden, ik snap best dat liedjes als Rockstar en Wow als niks ervaren kunnen worden. Maar probeer eens ‘Go Flex’, ‘I Fall Apart’ of ‘Stay’ 3 rustige liedjes. En voor Marshmello geldt hetzelfde, deze man heeft ook miljarden streams op een paar liedjes en is net zoals Post Malone onder de jeugd zeer populair. Misschien is het een beetje de generatiekloof maar ik vind het als 16 jarige echt niet slecht (dan heb ik het alleen over de headliners, niet de rest van de namen voor de zaterdag).

Heeft leeftijd er iets mee te maken? Nu zou het alleen maar iets het kunt versterken dat Post Malone ongekend populair is onder de jeugd.
Heb zelf wel al meerdere keren geprobeerd om ernaar te luisteren, ook aangespoord door vrienden, maar zoals jullie ook weten, kom ik er gewoon niet doorheen. Zelfs bij de rustige nummers die je hierboven neerzet. Zelfde geldt voor Marshmello. Direct na zijn aankondiging naar proberen te luisteren en een paar weekjes geleden weer, maar het lukt niet. Ben er wel van overtuigd dat het bij beide artiesten bomvol gaat staan, maar ik kan ook zeker begrijpen waarom veel mensen de camping opzoeken.

Nou, ik verwacht eigenlijk niet dat mensen boven de 50 weten wie post malone is (als ze geen kinderen hebben die erna luisteren). Het kan natuurlijk wel, ik snap ook zeker als mensen zeggen dat het niet hun smaak is en de camping opzoeken.
Ik hoop eigenlijk nog op een goede naam voor de zaterdag.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
o, ik denk wel dat ik op een afstandje met een paar pinten en frikandellen een kijkje neem.
Maar lang zal dat niet meer zijn. Ach Bruno Mars viel me ook nog mee in 2018, Malone zal toch niet zo erg zijn als Bieber of Robbie Williams dat ik na een paar nummers het terrein ontvlucht?

tja, op een paar nummertjes na, die ik nog wel enigsins te pruimen vind (afhankelijk van mijn mood) verder weinig feeling met Malone.
maar, tja, ik ben dan weer laaiend enthousiast over Volbeat en Guns en daar zijn de meningen ook over verdeeld hier hoor...

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
Maar lang zal dat niet meer zijn. Ach Bruno Mars viel me ook nog mee in 2018, Malone zal toch niet zo erg zijn als Bieber of Robbie Williams dat ik na een paar nummers het terrein ontvlucht?

Maar wat ik dan niet snap Dennis:

Jij hebt meerdere malen gezegd voorstander te zijn van geen andere acts tijdens de headliner omdat de volle aandacht dan bij de headliner ligt. Maar daarnaast geef je dus aan weg te gaan als die headliner je niet bevalt? Dat is toch dubbel?

Wat is dan de reden dat je alsnog liever niet tijdens de headliner de kans krijgt om bij een andere act te gaan kijken?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken