Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.692
Wat doet Slipknot eigenlijk? Zijn hun geen kanshebber?
Slipknot zou de mafste zet van Mojo ooit zijn. Ze moeten kaarten verkopen en ik denk niet dat je heel veel mensen aanspreekt met Slipknot.
Aan de andere kant, ik zou wel een kaartje gaan kopen, ja, maar met mij zullen dat er niet heel veel zijn.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.554
7.215
Timmetje wrote:
Wat Gesp zeg klopt inderdaad. De meest waarschijnlijke bovenkant van het affiche lijkt op dit moment inderdaad:
RHCP – POST MALONE – FIVE SECONDS OF SUMMER

Ik wil wel een wedje leggen dat PP die laatste headliner deelt met Graspop….. Daar moet ook nog wat bij en is in hetzelfde weekend….

Begint inmiddels wel wat aannemelijker te worden. Veel metal festivallen hebben ook al hun headliners al, waar eigenlijk niet nog twee kanshebbers zitten voor beide Graspopdagen. Er wordt veelal gesproken over een grote naam op vrijdag. Als het een ACDC of GNR zal zijn, is de kans aanwezig voor Pinkpop. Ook andere namen zouden zelfs kunnen als je ook Volbeat en Disturbed op die dag hebt al.
 

Oranssi Pazuzu

Campingartiest
9 dec 2016
73
0
Als ze de laatste headliner met GMM delen, zou ik GNR vreemd vinden. Dan heeft GMM vrijwel dezelfde bovenkant van het affiche als 2 jaar geleden. Toen ook Maiden en PRiest als headliners.
 

Oranssi Pazuzu

Campingartiest
9 dec 2016
73
0
Als PP de laatste headliner met GMM deelt, zou ik het vreemd vinden als dat GNR zou zijn. Dat zou betekenen dat GMM vrijwel dezelfde bovenkant van het affiche heeft als twee jaar geleden.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.703
1.860
GnR of AC/DC. Als dat het niet wordt dan waarschijnlijk toch Timberlake of Williams... Vele andere smaken zijn er volgens mij niet meer......
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.995
3.678
What about TOOL? Graspop mist nog een headliner, Hellfest in principe ook. Ik las een tijdje terug op Graz dat TOOL rond april in de Ziggodome zou staan, maar die bekendmaking laat toch verdacht lang op zich wachten...? Ik zou het een hele toffe zet vinden, niet per sé gewaagd want je verkoopt er genoeg tickets mee, maar afijn voor Pinkpop toch wel. Ik zou het alleszinds toejuichen, maar het zal wel niet.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
even een paar leuke namen bespreken?

ik zag namelijk dat Bush tijdens Pinkpop ook op Rock the Ring in Zwitserland staat.
Met Incubus en Faith No More tijdens Pinkpop op Hellfest en Dog Eat Dog op Graspop.
Dog Eat Dog stond 23 jaar geleden op Pinkpop (1995 / 1996) en met nieuwe album mogen ze best een spot in Brightlands of Stage 4 tent krijgen.
Nou heeft Incubus al eerder met Deftones getourt, mogen ze best beide op zelfde dag staan.
Bush met Stone Temple Pilots en Live touren samen begin 2020. Van mij mogen ze ook samen langs Europese festivals in de zomer.
Staat Nena ook op Rock The Ring Zwitserland?
Zie ik daar wel kansen.

Morgen nieuws van oa Isle of Wight Festival en Colours of Ostrava.
Greenfield moet ook nog 1 headliner bekend maken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
What about TOOL? Graspop mist nog een headliner, Hellfest in principe ook. Ik las een tijdje terug op Graz dat TOOL rond april in de Ziggodome zou staan, maar die bekendmaking laat toch verdacht lang op zich wachten…? Ik zou het een hele toffe zet vinden, niet per sé gewaagd want je verkoopt er genoeg tickets mee, maar afijn voor Pinkpop toch wel. Ik zou het alleszinds toejuichen, maar het zal wel niet.
Hellfest mist geen headliner, die zijn klaar...
Die zijn volgens mij RATM mis gelopen. Festival organisator zei in een interview dat volgens hem RATM niet tourt (2021 pas door Europa) waarschijnlijk dat daardoor Deftones daar headliner is.
Graspop heeft volgens mij TOOL ook niet. Ik denk dat TOOL Europa wel eens kan overslaan tijdens de festival zomer.
TOOL zou ik niet meer verwachten, anders waren ze vast al ergens opgedoken.

Dus... als we RATM ook doorstrepen voor Pinkpop. Denk ik The Who meer voor Bospop bestemd is.
Blijf ik hangen bij AC/DC of Guns N Roses.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
ik zie nu pas dat deze reactie van gebruiker Set komt...

Kan dus wel de prullenbak in!! Vorige reacties waren ook vette onzin
Op efestivals wordt dit gezegd:

PJ will go to Amsterdam (That’s why I said ‘They were’ – booked for PP)
They are still trying to book a last band.
It’s not completly sure they will come.
No joking, this is not a ‘marketingtrick’ or something, they are still trying.

If they can fix it;
It’s a band.
Classic band.
Think guitars.

That’s all I can say at this moment
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
eloelo wrote:
What about TOOL? Graspop mist nog een headliner, Hellfest in principe ook. Ik las een tijdje terug op Graz dat TOOL rond april in de Ziggodome zou staan, maar die bekendmaking laat toch verdacht lang op zich wachten…? Ik zou het een hele toffe zet vinden, niet per sé gewaagd want je verkoopt er genoeg tickets mee, maar afijn voor Pinkpop toch wel. Ik zou het alleszinds toejuichen, maar het zal wel niet.

Hellfest mist geen headliner, die zijn klaar…
Die zijn volgens mij RATM mis gelopen. Festival organisator zei in een interview dat volgens hem RATM niet tourt (2021 pas door Europa) waarschijnlijk dat daardoor Deftones daar headliner is.
Graspop heeft volgens mij TOOL ook niet. Ik denk dat TOOL Europa wel eens kan overslaan tijdens de festival zomer.
TOOL zou ik niet meer verwachten, anders waren ze vast al ergens opgedoken.

Dus… als we RATM ook doorstrepen voor Pinkpop. Denk ik The Who meer voor Bospop bestemd is.
Blijf ik hangen bij AC/DC of Guns N Roses.
Hellfest is Rage Against The Machine niet misgelopen, want er is (voor zover bekend) gewoon nooit enige sprake geweest van een Europese RATM-tournee in 2020. Die richten zich komend jaar op de VS en de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Als we de hint van Zegut van een paar maanden geleden mogen geloven, is het eerder Foo Fighters geweest waar Hellfest mee in onderhandeling was.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Lewis Capaldi, Sam Fender, Duran Duran, Primal Scream, Kaiser Chiefs mogen wat mij betreft meteen op de boot naar Pinkpop!!
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Die poster van het Isle Of Wight Festival past beter in de draad over Bospop, lijkt me. Vind er zelf overigens best leuke namen op staan hoor, daar niet van.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.198
4.428
Duran Duran én Crowded House is wat mij betreft iets te veel van het goede. Sam Fender en Lewis Capaldi lijken mij wel door te komen.
Misschien Chemical Brothers ook? Zou eventueel nog na een headliner kunnen (al zit je natuurlijk met die prehistorische eindtijden).

GnR hoop ik echt van niet trouwens, dat is toch werkelijk een gimmick geworden en een headliner met zo mogelijk nog een slechtere prijs/kwaliteitverhouding dan Justin Bieber.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken