Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Roman

Campingartiest
10 apr 2014
89
27
https://www.pinkpop.nl/2020/en/line-up/

Op de Engelse versie van de Pinkpop site staat Post Malone op de vrijdag geprogrammeerd. Zou het door het wegvallen van de Zaterdag headliner, dat Post Malone nu doorgeschoven is naar die dag? Verklaart ook misschien dat het 2 uur later is worden bekend gemaakt ivm last minute aanpassingen.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Als we de RHCP al onder de hardere gitaren gaan rekenen word het tijd om weer even dit forum met rust te laten….
Ik kan me goed herinneren dat ooit, heel lang geleden, rond de eerste twee albums van Red Hot Chili Peppers, de stijl van deze groep nog weleens werd omschreven als 'funkmetal'. Ja, echt, als 'metal'.

Ik voel me opeens heel erg oud.
 

Roman

Campingartiest
10 apr 2014
89
27
Een grote DJ-act na Post Malone zou natuurlijk ook weer zomaar kunnen, zonder dat het deze keer doorgaat tot half 2 in de nacht.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Dus die mogen dan niet meer headline?

Ik had niet in de gaten dat jij jouw rijtje als potentiële headliners zag.

Maar even serieus: jij gebruikt toch de woorden “vernieuwen”. Ik zeg nergens dat deze acts niet mogen headlinen (al zou ik dat in geval van Rival Sons en Greta van Fleet wel krankzinnig vinden). Ik vind er totaal niets vernieuwends aan. Dat vind ik van de boeking van Post Malone wel.
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Is het geen mogelijkheid dat er nog een co-headliner komt naast Post Malone? Er was een vertraging met de aankondiging omdat ze nog iets moesten aanpassen aan de boekingsvoorwaarden met het management van Post Malone, misschien hebben zij geeisd dat hij als laatste mag spelen.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Zo, even alles teruggelezen. Kost wat tijd, maar wel weer vermakelijk :p

Ik ben zelf ook geen fan van Post, maar denk ook dat dit gewoon een goede zet is. Pinkpop is en blijft een pop festival, en dus zullen ze om te blijven bestaan in de toekomst mee moeten gaan met de trends van populaire muziek. Zeker in een weekend waar veel fans van harde gitaren ook andere opties hebben en de grote headliners van het verleden vaker zullen kiezen voor een Goffertje. Eigenlijk is Post best geschikt voor Pinkpop omdat het modern is maar ook redelijk toegankelijk en met een grote hoeveelheid jonge fans om tickets te kopen. Overigens had ik TOP (waar ik verder ook niet echt fan van ben) nog beter vinden passen, maar dat zal dan wel niet gelukt zijn. Als sub zie ik ze niet meer komen.

Wat betreft de derde headliner: de logische rock namen FF en PJ zouden allebei te snel zijn. Bovendien is het gerucht dat PJ de Ziggo doet (en Werchter als enige festival) wel hardnekkig. Ik denk dus dat RHCP inderdaad best wel eens de enige echte gitaar-headliner kan zijn. Het zou natuurlijk een geweldige zet zijn als ze nu alsnog Coldplay als laatste naam achter de hand hebben. Ik denk dat de kans (heel) klein is, maar het zou wel in het pop-plaatje passen en de verkoop is precies de ochtend nadat hun nieuwe album uitkomt. Over nieuwe albums gesproken, ik denk dat we Kensington 100% kunnen opschrijven als "rock" tegenhanger voor één van de pop headliners, hetzij als sub of als afsluiter van Noord. En dan Volbeat als de tegenhanger van de andere. Ik zie Robbie Williams trouwens ook nog wel terugkomen als 3e headliner, bijvoorbeeld met Kensington ervoor. En dan Volbeat als sub bij Post.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.874
Als Pearl Jam op woensdag en donderdag in de Ziggo staat zouden ze de zondag PP nog kunnen afsluiten. Tijdens hun laatste tour zat er wel vaker 3 dgn en soms 4 tussen de concerten..... Maar normaal gezien zou ik ze nu wel wegstrepen.......
 

Dipas

Playlistbediener
22 dec 2016
8
0
Zou me niet verbazen als er idd nog een headliner bij komt zaterdag, Martin garrix werdtook (co) headliner genoemd met bieber
 

slyd

Playlistbediener
9 nov 2019
14
0
Ik denk dat post en rhcp goeie headliners zijn en je bereikt er veel mensen mee. Als de volgende headliner nu bruce springsteen of RATM dan vind ik alles top!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.874
In het jaar dat Paul McCartney headliner was hebben ze hem ook pas heel laat geboekt vanwege een afzegging. Pearl Jam was dat toen ook geloof ik.
Benieuwd of ze nu ook alle opties bekeken hebben of dat ze gewoon heel gemakkelijk Post hebben doorgeschoven.......
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
https://www.pinkpop.nl/2020/en/line-up/

Op de Engelse versie van de Pinkpop site staat Post Malone op de vrijdag geprogrammeerd. Zou het door het wegvallen van de Zaterdag headliner, dat Post Malone nu doorgeschoven is naar die dag? Verklaart ook misschien dat het 2 uur later is worden bekend gemaakt ivm last minute aanpassingen.

Dit is inderdaad wel heel toevallig.... Ben nu wel heel erg benieuwd wie die naam van Zaterdag is... Misschien was Coldplay voor zaterdag en nu verplaatst naar Zondag (Daardoor open spot op zaterdag) en is TW Classic ook verplaatst wat ik mij kan voorstellen icm boutique....
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Dit zou wel een hele sterke dag zijn geweest.... Helaas helaas... Voor de mensen:




Zou Eminem weer hebben geannuleerd? :wink: :(
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Best amateuristisch dat dit nog steeds niet is aangepast....

https://www.pinkpop.nl/2020/en/line-up/post-malone/
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.160
4.290
Klinkt goed!
Geef eens een hint
1f600.svg
1f609.svg


Robbie Williams?
Dua Lipa?
Ariane Grande?

Ik zet mn gok in op Adele.

Adèle op Pinkpop. Lol, die kans is wel heel klein.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.160
4.290
Ik dacht dat dat nieuwe festival in het hoge noorden (ging dat nou door uiteindelijk?) juist wilde inzetten op het afvoerputje doorgeslagen hitjeskanonnen, zoals Taylor Swift, Bruno Mars, Justin Bieber, Martin Garrix, Arwin van Buren en Post Malone.

Blijkt nu Pinkpop het gewoon te gaan doen. Ik begrijp Deftones en Disturbed niet zo naast Posty. Er is toch ook helemaal niemand die beide soorten acts kan appreciëren?

Hoi, ik ben niemand.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ik ben trouwens persoonlijk erg blij met RHCP en Keane, en dan vooral dat ze op dezelfde dag staan! Allebei top 10 bands voor mij, en ziet er dus naar uit dat die vrijdag een mooie dag voor mij kan worden. Ik zie mezelf niet snel naar Pinkpop gaan eerlijk gezegd, maar een dagkaartje voor de vrijdag zal ik deze keer zeker overwegen. Het hangt er een beetje vanaf wat Werchter doet mbt. deze twee namen, en of er verder nog wat leuks op de vrijdag bijkomt (110 euro blijft veel voor twee bands). Ik hoop zelf dus ook heel erg dat Keane de mainstage sub voor RHCP is en niet Noord-afsluiter, want anders zou het rennen worden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.928
8.568
Ik ben trouwens persoonlijk erg blij met RHCP en Keane, en dan vooral dat ze op dezelfde dag staan! Allebei top 10 bands voor mij, en ziet er dus naar uit dat die vrijdag een mooie dag voor mij kan worden. Ik zie mezelf niet snel naar Pinkpop gaan eerlijk gezegd, maar een dagkaartje voor de vrijdag zal ik deze keer zeker overwegen. Het hangt er een beetje vanaf wat Werchter doet mbt. deze twee namen, en of er verder nog wat leuks op de vrijdag bijkomt (110 euro blijft veel voor twee bands). Ik hoop zelf dus ook heel erg dat Keane de mainstage sub voor RHCP is en niet Noord-afsluiter, want anders zou het rennen worden.

Ik denk dat Keane geen van beide is eerlijk gezegd. Zou ze op een plekje zetten waar Kaiser Chiefs de vorige keer stond. Misschien iets later. Zo groot zijn die niet meer tegenwoordig.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken