Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.301
6.500
Scooter er bij op NovaRock…

Dat zou wat zijn als Noord afsluiter

Dit is een gimmick die je niet moet willen op een festival als Pinkpop. Op Paaspop, Zwarte Cross etc werkt dit, maar niet hier.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.969
8.617
Kereltje wrote:
Ben toch benieuwd waar NOS Alive mee komt als het geen Coldplay is. Het festival heeft advertentieruimte gekocht op de voorpagina van een Portugese krant, enkel en alleen om het tijdstip van de aankondiging nog eens in de verf te zetten.

Moet toch nog iets groter zijn dan Billie Eilish of Post Malone.

er wordt gefluisterd over Eilish, in ieder geval in Portugal

Lijkt me ook voor I-days de meest logische, met die spinnen (toch een symbool die Eilish veel gebruikt) in het achterhoofd.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Dit is een gimmick die je niet moet willen op een festival als Pinkpop.

Moet je niet willen als serieus festival, maar toch zal het wel werken. En het kan op Pinkpop, Die Antwoord en Tenacious D trokken dit jaar ook een massa mensen naar Noord.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.503
Scooter afsluiter van het 2e podium …

Op zich geinig, maar dan gewoon op camping B op de plek van the Dirty Daddies.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
DennisvdBr wrote:
Scooter er bij op NovaRock…

Dat zou wat zijn als Noord afsluiter

Ik dacht dat de Borsato-discussie de lat was, maar blijkbaar kun je er dus nog verder onder.
Scooter en Borsato, lijken me niet gek voor Pinkpop 2020.
Dus daar kan je veel van vinden, maar imo best reeel.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.301
6.500
Brian wrote:
Dit is een gimmick die je niet moet willen op een festival als Pinkpop.

Moet je niet willen als serieus festival, maar toch zal het wel werken. En het kan op Pinkpop, Die Antwoord en Tenacious D trokken dit jaar ook een massa mensen naar Noord.

Gaan we hierover serieus discussiëren ja? Die Antwoord is een act met serieuze muziek. Ze zien er raar uit en voeren een act op, maar duidelijk in het muzikale spectrum. Tenacious D is meer een gimmick ja, maar wel eentje met een achtergrond die past op een festival. Het is een comedy act ja, maar wel een rock/pop met een goede band erachter. Daarnaast hebben ze ook gewoon albums uitgebracht en toeren ze daarmee gewoon rond.

Scooter daarin tegen, past met zijn happy hardcore hier totaal niet tussen. Mensen die hier heen gaan, gaan enkel om het guilty pleassure gedeelte van zijn muziek. Het is een groot feest en ook ik ben er op stuk gegaan, maar Pinkpop is hier gewoon niet het festival voor. Daarvoor is het een veel te serieus festival die de nadruk op de muziek legt en niet op de sfeer. Wil je meer sfeer, dan moet je dit soort acts boeken maar ook meer doen aan de aankleding etc.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.503
Yannick wrote:

DennisvdBr wrote:
Scooter er bij op NovaRock…

Dat zou wat zijn als Noord afsluiter


Ik dacht dat de Borsato-discussie de lat was, maar blijkbaar kun je er dus nog verder onder.

Scooter en Borsato, lijken me niet gek voor Pinkpop 2020.
Dus daar kan je veel van vinden, maar imo best reeel.

Omg, dit was geen grap..
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.301
6.500
Yannick wrote:

DennisvdBr wrote:
Scooter er bij op NovaRock…

Dat zou wat zijn als Noord afsluiter


Ik dacht dat de Borsato-discussie de lat was, maar blijkbaar kun je er dus nog verder onder.

Nu is het wachten tot de Crazy Frog een paar shows aankondigt.

Ringe-dinge-ding. Dankjewel Mattman, krijg ik nu niet meer uit mijn hoofd.

Misschien kunnen we chatman als host uitnodigen?
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
gesp wrote:

Brian wrote:
Dit is een gimmick die je niet moet willen op een festival als Pinkpop.


Moet je niet willen als serieus festival, maar toch zal het wel werken. En het kan op Pinkpop, Die Antwoord en Tenacious D trokken dit jaar ook een massa mensen naar Noord.

Gaan we hierover serieus discussiëren ja? Die Antwoord is een act met serieuze muziek. Ze zien er raar uit en voeren een act op, maar duidelijk in het muzikale spectrum. Tenacious D is meer een gimmick ja, maar wel eentje met een achtergrond die past op een festival. Het is een comedy act ja, maar wel een rock/pop met een goede band erachter. Daarnaast hebben ze ook gewoon albums uitgebracht en toeren ze daarmee gewoon rond.

Scooter daarin tegen, past met zijn happy hardcore hier totaal niet tussen. Mensen die hier heen gaan, gaan enkel om het guilty pleassure gedeelte van zijn muziek. Het is een groot feest en ook ik ben er op stuk gegaan, maar Pinkpop is hier gewoon niet het festival voor. Daarvoor is het een veel te serieus festival die de nadruk op de muziek legt en niet op de sfeer. Wil je meer sfeer, dan moet je dit soort acts boeken maar ook meer doen aan de aankleding etc.

Geen discussie hoor, ben het eens dat je geen gimmick's moet willen op Pinkpop.

Doelde meer dat Pinkpop wel vaker gimmick's boekt en er eigenlijk geen reden is waarom het op Pinkpop niet werkt terwijl het op andere festivals wel werkt.

Ik zie het Pinkpop eigenlijk wel doen, met een Snollebollekes ervoor trek je in ieder geval veel dagjesmensen. Wellicht dat Borsato tussendoor nog op Zuid kan staan dan.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.503
Brian wrote:

gesp wrote:

Brian wrote:
Dit is een gimmick die je niet moet willen op een festival als Pinkpop.


Moet je niet willen als serieus festival, maar toch zal het wel werken. En het kan op Pinkpop, Die Antwoord en Tenacious D trokken dit jaar ook een massa mensen naar Noord.


Gaan we hierover serieus discussiëren ja? Die Antwoord is een act met serieuze muziek. Ze zien er raar uit en voeren een act op, maar duidelijk in het muzikale spectrum. Tenacious D is meer een gimmick ja, maar wel eentje met een achtergrond die past op een festival. Het is een comedy act ja, maar wel een rock/pop met een goede band erachter. Daarnaast hebben ze ook gewoon albums uitgebracht en toeren ze daarmee gewoon rond.

Scooter daarin tegen, past met zijn happy hardcore hier totaal niet tussen. Mensen die hier heen gaan, gaan enkel om het guilty pleassure gedeelte van zijn muziek. Het is een groot feest en ook ik ben er op stuk gegaan, maar Pinkpop is hier gewoon niet het festival voor. Daarvoor is het een veel te serieus festival die de nadruk op de muziek legt en niet op de sfeer. Wil je meer sfeer, dan moet je dit soort acts boeken maar ook meer doen aan de aankleding etc.

Geen discussie hoor, ben het eens dat je geen gimmick’s moet willen op Pinkpop.

Doelde meer dat Pinkpop wel vaker gimmick’s boekt en er eigenlijk geen reden is waarom het op Pinkpop niet werkt terwijl het op andere festivals wel werkt.

Ik zie het Pinkpop eigenlijk wel doen, met een Snollebollekes ervoor trek je in ieder geval veel dagjesmensen. Wellicht dat Borsato tussendoor nog op Zuid kan staan dan.

Ervoor? Die gast verkoopt gewoon het Gelredome uit, is niet minder dan een headliner.

Misschien wel gewoon voor alle drie de dagen, lekker van links naar rechts springen met zijn allen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.484
6.150
Yannick wrote:

DennisvdBr wrote:
Scooter er bij op NovaRock…

Dat zou wat zijn als Noord afsluiter


Ik dacht dat de Borsato-discussie de lat was, maar blijkbaar kun je er dus nog verder onder.

Scooter en Borsato, lijken me niet gek voor Pinkpop 2020.
Dus daar kan je veel van vinden, maar imo best reeel.

Liever geen Cave of Radiohead, liever Borsato en Scooter....
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Ik weet niet of het hier al is verteld maar om Ken even te quoten:

"Sooo, any chance for Iron Maiden at Pinkpop? ?"

No... only if there is totally no other option. But that is not the case.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.408
3.374
Ik vind dat best een goed vooruitzicht, als je Iron Maiden niet nodig hebt als headliner voor een redelijk rock gericht festival. Geeft mij toch te denken dat er dus 3 prima namen komen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ik weet niet of het hier al is verteld maar om Ken even te quoten:

“Sooo, any chance for Iron Maiden at Pinkpop?
1f607.svg


No… only if there is totally no other option. But that is not the case.

dat ken natuurlijk ook zijn

ben wel benieuwd waar ze staan in benelux...
(had ik al gezegd dat ik eigenwijs ben)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken