Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Slechtste affiche sinds jaren. Na de vrijdag is het eigenlijk al klaar. De zaterdag wordt een tienerparty. Alleen de Deftones gooit roet in het programma voor de kids. De zondag is alleen Gojira een gewaagde booking. Twijfel, twijfel, zal ik gaan of niet? Neh, ik ga niet.

Slechtste affiche sinds jaren. Na de vrijdag is het eigenlijk al klaar. De zaterdag wordt een tienerparty. Alleen de Deftones gooit roet in het programma voor de kids. De zondag is alleen Gojira een gewaagde booking. Twijfel, twijfel, zal ik gaan of niet? Neh, ik ga niet.
Wat versta jij onder een gewaagde boeking? Staan in ieder geval veel interessante namen door het gehele weekend heen.

In vergelijking met wat er meer geboekt staat is dit gewaagd en omdat het eigenlijk maar twee acts zijn die echt in het alternatieve wat hardere circuit zitten. Maar begrijp mij niet verkeerd, smaak verschilt, maar daar valt wel over te discussiëren natuurlijk. Al met al in mijn leven 12 keer bij Pinkpop geweest, maar de laatste jaren ben ik afgehaakt en rijd ik een paar kilometer verder naar Werchter. Ik gun Pinkpop het beste en hoop dat ze het kunnen volhouden met al die festivals die als paddenstoelen uit de grond komen. Maar ik vind het dit jaar 'plat gezegd' bagger.

Vond je vorig jaar beter ?

In vergelijking met wat er meer geboekt staat is dit gewaagd en omdat het eigenlijk maar twee acts zijn die echt in het alternatieve wat hardere circuit zitten. Maar begrijp mij niet verkeerd, smaak verschilt, maar daar valt wel over te discussiëren natuurlijk. Al met al in mijn leven 12 keer bij Pinkpop geweest, maar de laatste jaren ben ik afgehaakt en rijd ik een paar kilometer verder naar Werchter. Ik gun Pinkpop het beste en hoop dat ze het kunnen volhouden met al die festivals die als paddenstoelen uit de grond komen. Maar ik vind het dit jaar ‘plat gezegd’ bagger.

Welke namen had deze poster naar jouw smaak een stuk beter gemaakt dan?

Nou uit Nederland: Moss, Pip Blom, Joep Beuving, Spinvis, Canshaker PI (geweldig album gemaakt en op tour) en deWolff
Headliners: (afhankelijk of ze touren natuurlijk). The XX, The Natonal, Chemical Brothers, Liam Gallagher, Greenday. Headliners zijn lastig te vinden. Gat tussen top en subtop is kleiner geworden.
Underscore acts doen het ook goed live. Dankzij Spotify kunnen we veel meer verschillende acts beluisteren waardoor de interesse voor hun live optredens er meer is. Denk aan: Idles, Shame, Fontaines DC, The Murder Capital, deus (oudje natuurlijk) of Adele (haha). Maar goed, Pinkpop is een mainstream festival geworden in mijn ogen. De vrijdag en de zondag gaat nog, maar die zaterdag zou voor mij een doorkomdagje worden met veel bier drinken. Ook niets mis mee!

Ik zie het al. pinkpop had een line up moeten boeken die helemaal naar jouw smaak is. Want een headliner als Liam Gallagher past veel beter bij Pinkpop dan G&R, Shame past beter dan Nothing but Thieves en Pip Blom past beter dan Chef Special. Wat jij op Pinkpop wilt zien is gewoon geen Pinkpop. Iedereen kan dit soort berichten blijven afschieten maar ze slaan nergens op. Pinkpop boekt nu eenmaal anders dan dat jij zou willen.

Er zijn wel degelijk festivals voor jou smaak. Je ziet dat de mensen die regelmatig maar pinkpop gaan redelijk tevreden zijn met de line up. Sterker nog die zouden helemaal niet de polonaise lopen voor namen die jij noemt... Voor de doelgroep van Pinkpop is dit gewoon een line up die aanspreekt.

Ik zie het al. pinkpop had een line up moeten boeken die helemaal naar jouw smaak is. Want een headliner als Liam Gallagher past veel beter bij Pinkpop dan G&R, Shame past beter dan Nothing but Thieves en Pip Blom past beter dan Chef Special. Wat jij op Pinkpop wilt zien is gewoon geen Pinkpop. Iedereen kan dit soort berichten blijven afschieten maar ze slaan nergens op. Pinkpop boekt nu eenmaal anders dan dat jij zou willen.

Er zijn wel degelijk festivals voor jou smaak. Je ziet dat de mensen die regelmatig maar pinkpop gaan redelijk tevreden zijn met de line up. Sterker nog die zouden helemaal niet de polonaise lopen voor namen die jij noemt… Voor de doelgroep van Pinkpop is dit gewoon een line up die aanspreekt.

Helemaal mee eens!!!

Er zijn wel degelijk festivals voor jou smaak. Je ziet dat de mensen die regelmatig maar pinkpop gaan redelijk tevreden zijn met de line up. Sterker nog die zouden helemaal niet de polonaise lopen voor namen die jij noemt… Voor de doelgroep van Pinkpop is dit gewoon een line up die aanspreekt.

Das ook helemaal geen polonaise muziek, dus dat klopt dan wel weer :wink:

Waar een polonaise in Landgraaf natuurlijk altijd wel wordt gewaardeerd.
Querbeat?

trouwens David Quetta en Scooter oa op Superbloom in Munchen.
Hebben nog data vrij rond Pinkpop....

Toch heeft hij ergens gelijk. Namen als Shame, Pip Blom en The XX hadden ‘vroeger’ ‘gewoon’ op Pinkpop gestaan. Nu natuurlijk niet meer en dat komt voonamelijk door de aanwezigheid van BKS, DTRH en in mindere mate Lowlands. Op (grote) alternatieve namen hoef je zodoende niet meer te hopen, ik vind het al knap dat Pinkpop Anderson Paak. heeft, en dat zegt wel wat. Tijden veranderen.

David guetta had ik eerst op de plek van Marshmello verwacht. Maar nu er al een grootte dj staat verwacht ik David niet meer.

Pinkpop maakt bekend dat 87% van de vrijdag kaarten verkocht zijn.

Zou de rest dan ook zo slecht lopen dan?

Dit staat op FB:

TICKET ALERT: maar liefst 87% van de Pinkpop Vrijdagkaarten zijn inmiddels de deur uit! Mocht je nog twijfelen om op vrijdag 19 juni naar Landgraaf te komen zodat je kunt genieten van shows van onder andere Red Hot Chili Peppers, Twenty One Pilots, Nothing But Thieves en 5SOS, wacht dan niet langer met het kopen van je kaarten!

Pinkpop met het eerste ticketalert. 87% van de vrijdag is al uitverkocht.

M.i. gaat die wel uitverkopen.

Users who are viewing this thread