Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Die vrijdag is idd niet mis!

Ik vraag me echt af wat ze met die zaterdag gaan doen. Moeten echt wat grote namen bij. Maar wie past en kan daar nog?
ik zeg (lees hoop) Placebo, Royal Blood of Biffy Clyro

Ik blijf echt op wat pop en/of hiphopnamen hopen. Meer rock is denk ik ook niet goed voor dagtickets.

Frenna staat niet op stage 4 hoor, rijgt de ene hit aan de ander. Heeft vorig jaar in Nederland de meeste albums verkocht en gestreamd, edison popprijs gewonnen en speelt met liveband.
Haha heb die mafkees een keer in Lloret in een club gezien, die zong zonder te overdrijven 2 woorden per refrein, dan was Boef nog 10x beter.
Zal wel niet relevant zijn voor een festivalshow natuurlijk, al vind ik dat je als artiest gewoon altijd je best moet doen (credits naar Boef), en deze luie zak deed echt helemaal niks.

Aansteller

Pretentieuze poepdoos

Wie is pretentieus?

En ben je niet een beetje te oud voor woordjes die uit de mond van een 7-jarige zouden komen? Wel netjes houden graag. :-)

Pinkpop mag graag een feestband programmeren om de vreugde op het veld kracht bij te zetten. En eentje als Querbeat heb je gegarandeerd nog niet eerder gehoord of gezien!

Aldus de Pinkpop site .... zal wel aan het eind van de middag op Mainstage worden !

Queerband is voor een festival echt zo'n perfecte boeking waar bezoekers na de headliner nog even lekker flink op na kunnen dansen.

Zal op Pinkpop idd dus wel ergens halverwege de middag staan.

gesp wrote:
Frenna staat niet op stage 4 hoor, rijgt de ene hit aan de ander. Heeft vorig jaar in Nederland de meeste albums verkocht en gestreamd, edison popprijs gewonnen en speelt met liveband.

Haha heb die mafkees een keer in Lloret in een club gezien, die zong zonder te overdrijven 2 woorden per refrein, dan was Boef nog 10x beter.
Zal wel niet relevant zijn voor een festivalshow natuurlijk, al vind ik dat je artiest gewoon altijd je best moet doen, en deze luie zak deed echt helemaal niks.

Was jij niet diegene die enkele weken terug iemand die zijn mening gaf over hypocrisie aansprak en dat het irritant was acts waar je zelf niet veel aan vindt de hele tijd af te kraken??

Dat zouden inderdaad mooie aanvullingen zijn. Royal Blood zou een geweldige boeking zijn. Catfish and the bottlemen en De Staat erbij en het is voor mij al aardig compleet.

Pinkpop mag graag een feestband programmeren om de vreugde op het veld kracht bij te zetten. En eentje als Querbeat heb je gegarandeerd nog niet eerder gehoord of gezien!

Aldus de Pinkpop site …. zal wel aan het eind van de middag op Mainstage worden !

Kan me op zich ook nog wel voorstellen dat het gewaardeerd kan worden met genoeg bier in je mik. Het is meer dat ik Pinkpop erg duur vind en de podia en tijdspanne zijn beperkt. Als je dan op je 3 hoofdpodia op één dag een carnavalsbandje en een lokaal talent heb gepland..

Tegelijkertijd is de vrijdag, zoals terecht vaker opgemerkt, een erg sterke dag, dus dan kom je ook met die 2 goedkope opvullingen tot een (objectief gezien) verdienstelijke programmering.

Ik blijf echt op wat pop en/of hiphopnamen hopen. Meer rock is denk ik ook niet goed voor dagtickets.

en dan vergat ik Sinéad O'Connor nog, zou me niet verbazen als ze er ook nog staat

RubenFrusciante wrote:

gesp wrote:

Zal wel niet relevant zijn voor een festivalshow natuurlijk, al vind ik dat je artiest gewoon altijd je best moet doen, en deze luie zak deed echt helemaal niks.

Was jij niet diegene die enkele weken terug iemand die zijn mening gaf over hypocrisie aansprak en dat het irritant was acts waar je zelf niet veel aan vindt de hele tijd af te kraken??
Nou ik zeg ook gewoon dat ik verwacht dat hij dit niet doet op een festivalshow en dat dus echt wel beter zal zijn.
Maar lijkt me dat ik mijn eigen ervaring, die ook nog eens over iets niet muziek-gerelateerds als Lloret gaat, met een kleine korrel zout mag geven, of heb je dat liever niet?
Misschien had ik het duidelijker moeten verwoorden, "zal wel niet relevant voor een festival zijn" slaat op mijn ervaring met hem in Lloret, ik verwacht hem op een muziekfestival dus veel beter.

Wie is pretentieus?

En ben je niet een beetje te oud voor woordjes die uit de mond van een 7-jarige zouden komen? Wel netjes houden graag. ?

Toolboy

Ok Millenial

gesp wrote:

RubenFrusciante wrote:

gesp wrote:

Nou ik zeg ook gewoon dat ik verwacht dat hij dit niet doet op een festivalshow en dat dus echt wel beter zal zijn.
Maar lijkt me dat ik mijn eigen ervaring, die ook nog eens over iets niet muziek-gerelateerds als Lloret gaat, met een kleine korrel zout mag geven, of heb je dat liever niet?
Misschien had ik het duidelijker moeten verwoorden, “zal wel niet relevant voor een festival zijn” slaat op mijn ervaring met hem in Lloret, ik verwacht hem op een muziekfestival dus veel beter.

Was als spiegel bedoelt.

Natuurlijk staat het iedereen vrij hier zijn mening en ervaring te posten, dat moet iedereen ook vooral doen. Maar misschien is het een idee om dan niet anderen rechtstreeks aan te spreken over hypocrisie en dat je het irritant vindt dat acts die jij misschien leuk vindt worden afgekraakt. Dat staat een ander dan ook vrij.

Floor Jansen, vind ik een uitstekende naam in de NL categorie
Chef'Special, vind ik ook een leuke act in de NL categorie
Liam Payne, hoeft van mij niet, maar lijkt me een goede boeking in het pop genre
Joost, ken ik niet, maar lijkt me op het eerste oog niet veel soeps, in de NL categorie
Ellie Goulding, vind ik een prima boeking in het pop genre
Frenna, vind ik verschrikkelijk, in de NL categorie
The Last Internationale, vind ik een OK boeking in het rock genre
Querbeat, laat ik me door verrassen, in de 'vreemde eend' categorie

Al met al, de laatste 8 namen zijn geen echte hoogvliegers, maar ik denk dat de stages en/of tijdslots daar ook naar zullen zijn. Over het algemeen prima boekingen voor het middensegment en undercard van je poster. Je weet dat er ca. 15 NL acts staan, en die hebben er, puur naar mijn mening, weleens veel slechter uitgezien...

Ben een beetje gaan schuiven in de indeling zoals ik hem had, afgaande van de volgorde nu op de site...

VRIJDAG (6 open spots?)
mainstage
Keane – 5SOS - Kensington – Twenty One Pilots – Red Hot Chili Peppers
IBA Parkstadstage / Noord
Querbeat – Frenna Deluxe – Supergrass – Ellie Goulding – Nothing But Thieves
Birghtlandstent
Elle Hollis - JC Stewart – Balthazar - Lost Frequenties / +1
4 x Stage 4
1x Garden of Love

ZATERDAG (8 open spots?)
mainstage
Chef’Special – Crowded House – Rag N Bone Man – Post Malone – Marshmello / +1
Mabel – Liam Payne – Floor Jansen – Deftones / +1
Birghtlandstent
Danny Vera - Frank Carter – Joost – James Arthur / +1
4 x Stage 4
1x Garden of Love

ZONDAG (8 open spots?)
mainstage
Disturbed – Volbeat – Guns N Roses / +2
Inhaler – The Marcus King Band - Of Monsters and Men – Zara Larson – Anderson .Paak
Birghtlandstent
The Last Internationale - Dermot Kennedy – The Pretty Reckless – Goijra / +1
4 x Stage 4
1x Garden of Love

Stand is 39 acts waarvan 7 NL-acts (3 op vrijdag, 4 zaterdag en 0 zondag)
Ontbreken nog 22 namen en ik gok op circa 4 a 5 NL-acts per dag.

Ik verwacht Frenna op de plek van Keane op de main en dan Keane achter Supergrass op IBA. Voor de rest klopt die vrijdag zo denk ik wel.

Users who are viewing this thread