Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
PJ wrote:
Op het Gnr forum komen er al wat geruchten bij uit andere landen. Duitsland UK Polen oa. Het enigste wat mij opvalt is dat Pinkpop het enigste festival is wat ze daar noemen. Voor de rest hebben ze het over stadions……

Omdat veel festivals geen trek hebben de jackpot te betalen voor een 2.5 uur durende uitgemolken nostalgieshow van wat oude mannen met een onzekere livereputatie.

Goede comment, haha. Verschikkelijk hoe hoog die redneck poseur van een Rose en zijn hoedenvriendje van de toren blazen. Hun show op TW Classic verkocht zelfs niet eens zo goed (geraakte dat ding uberhaupt uitverkocht?)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
Maar dan gebruiken we wat jij als goed definieert. Ik ben een andere mening toegedaan.
Punt is met name dat Dennis aangeeft: “joh jullie punt is duidelijk, het mijne ook” en dan zijn mening als feit poneert. Dat is niet heel fraai, maar denk dat Dennis dat ook wel erkent. Moeten het ook niet groter maken dan het is verder.

Agree to disagree lijkt me een prima uitkomst.
mijn punt ging over onze verschillende meningen.

dat GnR onbetwist is als prima headliner dat blijkt uit de festivals waar ze al staan, stonden en aangekondigd zijn. Dat is een ander punt dan onze mening over de kwaliteit.

Daarnaast was een los punt mijn mening over de dag.

Mijn reactie was dus verdeeld in verschillende lagen...

Maar, wel apart dat daar zo over overheen gevallen wordt. zo was het niet bedoeld maar zo blijkbaar wel gelezen??
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.143
1.177
gesp wrote:

PJ wrote:
Op het Gnr forum komen er al wat geruchten bij uit andere landen. Duitsland UK Polen oa. Het enigste wat mij opvalt is dat Pinkpop het enigste festival is wat ze daar noemen. Voor de rest hebben ze het over stadions……


Omdat veel festivals geen trek hebben de jackpot te betalen voor een 2.5 uur durende uitgemolken nostalgieshow van wat oude mannen met een onzekere livereputatie.

Goede comment, haha. Verschikkelijk hoe hoog die redneck poseur van een Rose en zijn hoedenvriendje van de toren blazen. Hun show op TW Classic verkocht zelfs niet eens zo goed (geraakte dat ding uberhaupt uitverkocht?)

Jawel hoor, was zo goed als uitverkocht.

Ik denk toch wel dat we kunnen zeggen dat Guns N' Roses een goede headliner is voor een festival als Pinkpop. Dat is zelfs objectief te stellen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.985
2.025
gesp wrote:

PJ wrote:
Op het Gnr forum komen er al wat geruchten bij uit andere landen. Duitsland UK Polen oa. Het enigste wat mij opvalt is dat Pinkpop het enigste festival is wat ze daar noemen. Voor de rest hebben ze het over stadions……


Omdat veel festivals geen trek hebben de jackpot te betalen voor een 2.5 uur durende uitgemolken nostalgieshow van wat oude mannen met een onzekere livereputatie.

Goede comment, haha. Verschikkelijk hoe hoog die redneck poseur van een Rose en zijn hoedenvriendje van de toren blazen. Hun show op TW Classic verkocht zelfs niet eens zo goed (geraakte dat ding uberhaupt uitverkocht?)
60.000 mensen, quasi uitverkocht dus als het dat al niet was.
Was een puike show trouwens.
 

Verwijderd lid 1647

Randprogramma
26 jan 2016
200
18
Lijkt inderdaad iets van GnR aan te komen. Tot gisteren stond https://listings.ticketmaster.co.uk/gunsnroses nog vol met UK en EU data (en presale links) voor hun tour van vorig jaar. Nu is die pagina leeg- en offline gehaald.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
Alleen verkoopcijfers zijn niet genoeg om objectief (sowieso, wie bepaald al wat objectief is..) te beoordelen of een headliner goed of niet goed is, toch?

Als je naar de weggezette kaarten kijkt zou Pinkpop met Mumford & Sons, The Cure en Fleetwood Mac afgelopen jaar geen enkele goede headliner hebben gehad.. ik waag dat toch te betwijfelen.

Lijkt me dat recent nieuw werk, enige exclusiviteit en een degelijke livereputatie ook meespelen bij de beoordeling of een band een goede headliner is of niet. En daar zitten nu net de pijnpunten wat mij betreft. Guns N' Roses was een jaar of twee terug een goede headliner geweest - nu heb ik daar toch zeker mijn bedenkingen bij.

Zou de boeking ook wel snappen, zal zeker veel tickets doen verkopen. Maar voor mij hoeft het echt niet.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
wil nog wel iets verduidelijken...

GnR heeft inmiddels als 6 festivals aangekondigd en 1 stadion in Amerika.
Daar ook onbetwiste headliner.
Ik geloof niet dat het discutabel is om te stellen dat als ze in Europa touren dat bij het aandoen van een festival dat ook onbetwist headliner plekken zijn, een grote stadion act zeg maar.
Stel ze worden morgen aangekondigd voor Pinkpop, zou dat de eerste keer zijn.
Daarnaast is het ook een feit dat het een legendarische hardrockact is.

Dit zijn volgens mij allemaal geen meningen, maar 3 punten die het duidelijk zouden moeten maken dat dit een goede zet is van Pinkpop en dat het voor Pinkpop een goede headliner is.
a ) onbetwiste headliner / stadion act
b ) legendarische band
c ) eerste keer Pinkpop

los van mening, is dat een uitstekende formule.
Of dat uitpakt in een goed optreden of een goede verkoop dat staat daar los van.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.023
Morgenavond wordt een concert van Kane in TivoliVredenburg aangekondigd. Weet niet of het een eenmalig concert of een reünietour betreft, maar mochten ze de draad weer oppakken zou het wel iets voor Pinkpop zijn.
Da's niet helemaal Kane zelf, hè, of komen zij er nog achteraan?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Dit zijn volgens mij allemaal geen meningen, maar 3 punten die het duidelijk zouden moeten maken dat dit een goede zet is van Pinkpop en dat het voor Pinkpop een goede headliner is.
a ) onbetwiste headliner / stadion act
b ) legendarische band
c ) eerste keer Pinkpop

los van mening, is dat een uitstekende formule.
Of dat uitpakt in een goed optreden of een goede verkoop dat staat daar los van.

Dat is wel een mooie opmerking hoor Dennis. En eens. Is gewoon een headliner natuurlijk, een een grote ook. Dat ze er nooit stonden is ook mooi.

Dat ik ze liever gestolen dan rijk ben, staat daar los van. Is een soort rock karikatuur geworden. Of altijd al geweest, eigenlijk.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
479
194
Laten we eerst maar eens afwachten of er morgen daadwerkelijk een 3e headliner komt.
Vorige week waren er ook veel er van overtuigd dat pearl jam 3e headliner zou worden omdat zij een touraankondiging deden.

Laten we hopen dat we morgen nieuws krijgen!
 

TafkaP

Playlistbediener
8 apr 2016
49
4
Laten we inderdaad eerst is kijken of het ook daadwerkelijk guns n roses is, lijkt mij een goede headliner. Ik heb op tw classic enorm genoten van het optreden van guns. Zou het leuk vinden om ze nog een keer te zien.
 

uno

Campingartiest
22 nov 2019
59
0
Laten we eerst maar eens afwachten of er morgen daadwerkelijk een 3e headliner komt.
Vorige week waren er ook veel er van overtuigd dat pearl jam 3e headliner zou worden omdat zij een touraankondiging deden.

Laten we hopen dat we morgen nieuws krijgen!

Dat 1e kan ik bevestigen.
En ik ga mijn vorige reacties allemaal niet meer herhalen. Iedereen gelooft maar wat hij/zij wil en dat lijkt met de dag te wisselen op dit forum.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
ik zit inmiddels op het nivo:
niet de vraag of het gebeurt, maar enkel nog de vraag hoe laat?

:twisted:
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
ik zit inmiddels op het nivo:
niet de vraag of het gebeurt, maar enkel nog de vraag hoe laat?

1f608.svg

Op de middag is er in ieder geval een grote aankondiging van de grootste boeker in Portugal.
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Als GNR Nederland aandoet is pinkpop wel de beste ( enige ) optie.
Misschien nog gelredome.
Goffert of malie zullen ze niet meer doen voor een 3de keer.

Ben het wel met Dennis eens dat GNR, volbeat etc een sterke dag is. Dat trekt natuurlijk wel een vol veld. Maar dan vooral door een breed programma die dag
De dagopvullig is tot heden wel voor elkaar.
Dus prima dag die zondag.
Geld ook voor de vrijdag.
Zaterdag nog magertjes. Ben ook wel benieuwd naar de ticket verkoop.
Ik koop er iig geen ticket voor.
Misschien nog een ticketswapje tzt.
Verwacht geen uitverkocht huis.
 

marcopoloo

Campingartiest
19 nov 2018
68
0
Ook Open’er gaat morgen met een grote aankondiging komen, dus die kunnen er ook zomaar bij zitten
Hebben al, Taylor, A$ap Rocky, 21 Pilots, Thom Yorke etc
Die gaan op voor een mooi rijtje
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
De zaterdag is inderdaad nog vrij zwak. Ookal vind ik Post Malone, Rag'n'bone man en deftones hele goede boekingen. Denk dat hier nog zeker Khalid, two doors cinema club, vampire weekend of stormzy bijkomt. Stormzy heeft een vrij groot gat na 13 juni namelijk. De andere zie ik van madcool/nos alive overkomen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Ook Open’er gaat morgen met een grote aankondiging komen, dus die kunnen er ook zomaar bij zitten
Hebben al, Taylor, A$ap Rocky, 21 Pilots, Thom Yorke etc
Die gaan op voor een mooi rijtje

Passen toch totaal niet op een festival als Opener? Daar boeken minder snel zulke retro acts toch?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken