RubenFrusciante wrote:
Brian wrote:
wenteldave wrote:
Allemaal leuk en aardig, maar dat is toch iets waar RHCP bekend om staat? Je weet waar je aan begint als je naar een concert van ze gaat. En ja, dat wist je twintig jaar en acht jaar geleden ook al en dat is vandaag de dag nog aan de orde. Dat is gewoon waar RHCP voor staat. Alles behalve zoutloos.
Toen ik 18 was en naar mijn tweede concert ooit ging wist ik dat niet. Daarnaast ook een beetje een non-argument. Alsof je de hey-ho’s van Green Day niet irritant mag vinden omdat je die kan verwachten.
Je hoeft het niet irritant te vinden, als je er niet heen gaat..
En hey-ho’s zijn meer gimmicks dan de jams, die gewoon muzikale improvisatie zijn van RHCP. Als je de jams niet leuk vindt, ga dan vooral niet naar een RHCP concert en zet lekker Blood Sugar Sex Magik aan (serieus, vooral doen, meesterwerk).
En als je je net als ik ook aan Green Day z’n hey-ho irriteert maar de muziek zelf wel leuk vindt en live zou gaan bekijken, ja deal dan gewoon met die hey-ho’s, als het de ervaring waard is. Net zoals met RHCP en anders, lekker de plaat opzetten..
Ik heb hier BSSM in mijn fysieke platenkast staan, naast Californication. Maar ik ga inderdaad niet meer naar Green Day en RHCP voor een los concert. Als ze op een festival staan waar ik ben, kijk ik of ik een ander alternatief heb. Mocht dat niet zo zijn, ga ik er naar toe en genieten van de goede nummers tussen de jams en de hey-ho’s door. Het is prima dat deze artiesten dit als handelsmerk willen gebruiken tijdens live shows, maar dat betekent niet automatisch dat ik het leuk hoef te vinden.
Ken je dat gevoel bij een rockshow dat je er helemaal lekker inzit en dat de band dan het podium afgaat, behalve de drummer die rustig een drumsolo gaat doen van zo’n 5 a 10 minuten? Dat moment wordt altijd door veel mensen als onnodig, saai, verlies van tempo, uit de show gehaald etc. ontvangen. Dat gevoel heb ik bij de jams van RHCP. Hoevaak komen die jams voorbij in een show? 3 maal? Voor mij dus 3 maal drumsolo gevoel. Niet dat ik meteen het hele optreden slecht vindt. (Beetje generaliserend, maar hoop dat je snapt wat ik bedoel)