Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
RubenFrusciante wrote:

Timmetje wrote:

RubenFrusciante wrote:
RATM – Coldplay – RHCP
Dat zou wel echt geweldig zijn voor Pinkpop. De grootste reünie van de laatste jaren, de grootste band ter wereld en een echte Pinkpop act die denk ik perfect aansluit bij doorsnee Pinkpop-publiek.
En dan te denken dat eentje Taylor Swift was geweest… indien RATM niet op Werchter staat, ben ik sowieso die dag op Pinkpop te vinden.


Swift was in alle opzichten een betere act geweest dan de RHCP….

Om maar niet te spreken over het dagprogramma als ze idd Coldplay hebben staan.


In het opzicht “tienermeisjes de avond van hun leven bezorgen” wel ja.

Met alle respect, maar dat is natuurlijk de grootst mogelijke onzin.
Ja ik weet dat jij dat vindt, niks mis mee, Taylor Swift dé act van komend jaar noemen vind ik ook echt onzin, nog niet te spreken over je voorstel om Coldplay op dat losse concert voor Bospop te zetten en Nightwish in de Goffert...
Maar zoals ik zei we gaan het niet eens worden, ik ben er zeker van dat minimaal 75% van het publiek dat écht gaat kijken naar Taylor onder de 20 jaar zou zijn indien ze op Pinkpop stond. Maar ieder z'n mening. Jij ventileert hem wat eerder, is ook de reden dat jij nu op 2000 berichten erbij zit en ik op 300 in dezelfde tijdspanne, ook prima natuurlijk.
Maar we kunnen er wel over op houden want Taylor staat toch niet op Pinkpop.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Coldplay RHCP Bruce zou inderdaad objectief gezien een perfect trio zijn voor Pinkpop. Als het ze dan ook nog lukt om geld over te houden voor het dagprogramma is het gewoon een bovengemiddelde editie. Ookal zou ik persoonlijk waarschijnlijk alleen een dagkaart voor RHCP overwegen :p
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
63.000 op vrijdag, beter dan normaal volgens mij…

Een prima score zelfs voor een vrijdag die pas na 3 uur begon. Net niet uitverkocht helaas (volgens de opsomming in de eerste alinea van het artikel dat je deelt)

Wij hadden een dagkaart voor die dag, omdat we het de beste van de 3 vonden met naast RHCP o.a.: The Common Linnets, Bastille, James Bay, Gary Clark Jr., Years & Years, Major Lazer, Lukas Graham, Bear’s Den en De Staat...

En daardoor twijfel ik een beetje aan de woorden van Dennis dat RHCP wel ff een dag uitverkoopt...
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
RubenFrusciante wrote:

Timmetje wrote:

RubenFrusciante wrote:
RATM – Coldplay – RHCP
Dat zou wel echt geweldig zijn voor Pinkpop. De grootste reünie van de laatste jaren, de grootste band ter wereld en een echte Pinkpop act die denk ik perfect aansluit bij doorsnee Pinkpop-publiek.
En dan te denken dat eentje Taylor Swift was geweest… indien RATM niet op Werchter staat, ben ik sowieso die dag op Pinkpop te vinden.


Swift was in alle opzichten een betere act geweest dan de RHCP….

Om maar niet te spreken over het dagprogramma als ze idd Coldplay hebben staan.


In het opzicht “tienermeisjes de avond van hun leven bezorgen” wel ja.

Met alle respect, maar dat is natuurlijk de grootst mogelijke onzin. Dat heeft niets met niet met elkaar eens zijn te maken. Swift is objectief gezien een veel betere boeking dan de Peppers. Relevanter, muzikaal sterker en veel populairder op dit moment.

"Muzikaal sterker" is natuurlijk gewoon subjectief en een persoonlijke smaak. Al denk ik wel dat de gemiddelde Pinkpop bezoeker waarschijnlijk meer heeft met de muziek van RHCP dan die van Swift. Dat Swift populairder in de mainstream is, is natuurlijk 100% waar. Maar dat wil wederom nog niet zeggen dat hetzelfde geldt voor de gemiddelde festivalganger en bovendien worden headliners gelukkig niet puur gekozen om hun mainstream populariteit. Tenslotte over "relevanter"': ook daar heb je gelijk in, maar ook dit is voor Pinkpop (en de meeste andere festivals) geen argument. Anders zouden acts als Bruce/GnR/ACDC/Pearl Jam/de Stones überhaupt nooit meer geboekt worden.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Ik zie liever RHCP dan Swift hoor, als ik moest kiezen. Maargoed, dat zou ik ook boven Beyonce, Robbie Williams, Pink en al die andere top40meuk neerzetten. Muziek is toch altijd subjectief? Dat is smaak. Dat kan je onmogelijk objectief bekijken.

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.464
6.127
Muzikaal sterker bedoelde ik in de zin van live. Swift zingt live loepzuiver en zet mooie shows weg, daar waar de Peppers op basis van de laatste optredens in de Benelux live hun beste tijd lijken te hebben gehad. Voor de rest is het natuurlijk absoluut subjectief.

Met relevanter bedoel ik niet perse ''de act van dit moment'' of de nieuwe acts. Als oudere bands met nieuw werk komen kunnen die hedendaags ineens net zo relevant zijn als de wat nieuwere acts. En voor legendarische bands en acts als GnR, Pearl Jam, AC/DC, Springsteen en de Stones is vanzelfsprekend altijd plek. Persoonlijk schaar ik RHCP niet echt in dat rijtje maar dat is subjectief.

Voor de rest heb je gewoon gelijk trouwens. De gemiddelde Pinkpopganger wordt waarschijnlijk idd een stuk blijer van RHCP op het affiche dan Taylor Swift.

Maar idd, let's agree to disagree. Wat Ruben ook zei, het doet er toch niet toe, want Swift komt niet. :)
Hopelijk komen de RHCP dan op zaterdag, dan hoef ik én PP én Swift niet te missen. :-D
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ik denk trouwens dat Taylor best Pinkpop kan headlinen, maar je kan me niet wijsmaken dat het objectief een betere boeking is. En ik kan je verzekeren dat er een hoop negatieve reacties zouden komen. Ik denk dat een hoop oldschool Pinkpop-fans weinig verschil zien tussen haar of Bieber.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Ik schaar RHCP wel bij dat rijtje, en daarbij komt: van al die bands heeft RHCP nog de meeste "relevantie". Van geen een van die bands was het laatste album zo "relevant" als die van RHCP. Misschien dat dat bij Pearl Jam kan bij hun nieuwe album maar dat moeten we dan nog maar zien.
Taylor Swift maakt popmuziek dus luisteren meer mensen het, maar is het daarom "relevanter"? Vind het woord "relevant" sowieso al erg ergerlijk en erg snobistisch klinken. Dit natuurlijk niet persoonlijk naar jou Tim, dat woord zie je overal op dit soort fora voorbij komen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Het nieuwe werk van RHCP is op CD ook nog best ok. Maar live is het inderdaad niet veel meer. Ik heb ook heel veel moeite om Kiedis nog serieus te nemen door zijn vreemde verschijningen.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Dat snap ik wel maar toen dat besloten is lagen de headliners voor Pinkpop al vast. Dat POR een paar dagen terug opgeheven werd zegt al genoeg.

Ik verwacht RATM dus niet op Pinkpop maar goed……….zeg nooit nooit. Ik verwacht PJ trouwens ook niet.
Coachella is twee maanden eerder, waarom denk je dat de headliners van Pinkpop wel vastlagen toen RATM dat besloot, maar die van Coachella niet?

Maar zoals ik zei we gaan het niet eens worden, ik ben er zeker van dat minimaal 75% van het publiek dat écht gaat kijken naar Taylor onder de 20 jaar zou zijn indien ze op Pinkpop stond.
Het is dan inmiddels meer dan 9 jaar nadat Taylor de Ahoy uitverkocht, zouden niet inmiddels een paar van haar fans boven de 20 zijn?
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ik hoop van harte dat de Peppers een goede dag hebben op Pinkpop, want aan de reacties te lezen is hun live reputatie aardig beschadigd geraakt :p

Ik blijf erbij dat Josh een goede injectie van frisheid, energie en creativiteit op het podium is. En dat Anthony's zang altijd al een zwakke plek is, maar dat hij ook goede dagen heeft. Ondanks dat hebben ze in hun carrière toch een aantal legendarische shows neergezet, en ik denk dat de potentie daarvoor er nog steeds is. En op Flea en Chad valt nog steeds niks af te dingen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
De geruchten kloppen denk ik wel! ? Net nog te zien, na een paar minuten weer niks te bekennen…?

Wie wat waar?
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Sorry, maar wat hebben de RHCP anno 2020 nog te bieden wat ze niet eerder hebben kunnen bieden? Willen de mensen dan echt alleen maar gifbeker waar 'nostalgie' op staat?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538


De geruchten kloppen denk ik wel!
1f642.svg
Net nog te zien, na een paar minuten weer niks te bekennen…?
Is dit echt of een handige photoshopper?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Sorry, maar wat hebben de RHCP anno 2020 nog te bieden wat ze niet eerder hebben kunnen bieden? Willen de mensen dan echt alleen maar gifbeker waar ‘nostalgie’ op staat?

Dat geldt toch voor het merendeel van de headliners van Pinkpop?
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Sorry, maar wat hebben de RHCP anno 2020 nog te bieden wat ze niet eerder hebben kunnen bieden? Willen de mensen dan echt alleen maar gifbeker waar ‘nostalgie’ op staat?

Moeten ze per se iets nieuws bieden dan? Er zijn ook genoeg (jongere) fans, mij inclusief, die ze misschien niet op hun hoogtepunt hebben kunnen zien maar toch nog steeds graag de kans willen om ze live mee te maken en hun favoriete nummers te horen. En op festivals willen de meeste mensen toch sowieso liever de bekende oude hits horen in plaats van "relevant" nieuw materiaal. En bovendien is RHCP nog een heel stuk relevanter en kwalitatiever qua nieuw materiaal dan de meeste echte "nostalgie-acts". Vergelijk het bijvoorbeeld met Fleetwood Mac, wat natuurlijk een echte nostalgie boeking was. Niks mis mee om zo'n legendarische act van vroeger te boeken, maar RHCP staat daar qua hedendaagse live performance en nieuw materiaal nog mijlenver boven.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
Moeten ze per se iets nieuws bieden dan?

Mag je op Pinkpop van een headliner die na 4 jaar op herhaling komt wel verwachten denk ik ja.

Tenzij het een legendarische naam of briljante live-act is, maar dat zijn ze de Peppers ook niet echt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.464
6.127
Dennis1808 wrote:
Sorry, maar wat hebben de RHCP anno 2020 nog te bieden wat ze niet eerder hebben kunnen bieden? Willen de mensen dan echt alleen maar gifbeker waar ‘nostalgie’ op staat?

Niks mis mee om zo’n legendarische act van vroeger te boeken, maar RHCP staat daar qua hedendaagse live performance en nieuw materiaal nog mijlenver boven.

En dat is het ding dus een beetje.... live zijn ze helaas niet zo goed meer tegenwoordig....
Lijkt wat hit and miss te zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken