Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
RHCP en 21Pilots lijkt me te zwak, 1 van die 2 oke met 2 grotere namen oke. Dat RATM weer tourt lijkt me te laat voor Pinkpop, denk dat ze de 3 headliners al vast hadden liggen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
21 Pilots – RHCP – Coldplay

Of

21 Pilots – Pearl Jam – RHCP

Dus.

Wel ok lijstje.
ik verwacht op zondag in Belgie een act, die vrijdag op Pinkpop staat.
daar verwacht ik TOP niet btw?

daar wringt de schoen
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
RATM - Coldplay - RHCP
Dat zou wel echt geweldig zijn voor Pinkpop. De grootste reünie van de laatste jaren, de grootste band ter wereld en een echte Pinkpop act die denk ik perfect aansluit bij doorsnee Pinkpop-publiek.
En dan te denken dat eentje Taylor Swift was geweest... indien RATM niet op Werchter staat, ben ik sowieso die dag op Pinkpop te vinden.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
edit: qua verkoop zal RHCP wel als een tiet gaan hoor. Die trekken die dag uiteindelijk nog altijd wel vol hoor. Daar zal het niet aan liggen.

Nee, dat lukt ze dus niet. Niet op eigen kracht tenminste. Lukte in 2016 ook niet, en ze zijn niet groter of actueler geworden...

21 Pilots – RHCP – Coldplay
Of
21 Pilots – Pearl Jam – RHCP
Dus.
Wel ok lijstje.

TOP zijn geen headliner voor Pinkpop (in 2020). Op andere festivals zijn ze het wel, ook op majors. Maar niet op Pinkpop, en zeker niet naast RHCP. Want als dat zo is, dan kun je de kaartverkoop alleen nog redden met een mastodont als U2 of Stones...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Rage Against the Machine?
Of The Killers?

RATM is te laat, The Killers trekt niet genoeg volk. Zeker niet naast RHP
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik zou wel begrijpen dat Pinkpop RATM wil hebben maar je moet ook nog de plek hebben om ze te plaatsen. Of je moet een double bill hebben op 1 dag of een extra dag. Zelf een headliner cancellen lijkt me erg sterk.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.459
6.124
RATM – Coldplay – RHCP
Dat zou wel echt geweldig zijn voor Pinkpop. De grootste reünie van de laatste jaren, de grootste band ter wereld en een echte Pinkpop act die denk ik perfect aansluit bij doorsnee Pinkpop-publiek.
En dan te denken dat eentje Taylor Swift was geweest… indien RATM niet op Werchter staat, ben ik sowieso die dag op Pinkpop te vinden.

Swift was in alle opzichten een betere act geweest dan de RHCP....

TOP zijn geen headliner voor Pinkpop (in 2020). Op andere festivals zijn ze het wel, ook op majors. Maar niet op Pinkpop, en zeker niet naast RHCP. Want als dat zo is, dan kun je de kaartverkoop alleen nog redden met een mastodont als U2 of Stones…

Die mastodont is Coldplay dan.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.457
1.602
Coldplay - RHCP - Guns N' Roses
Dua Lipa - Foals - Kensington - Twenty One Pilots - Within Temptation - Volbeat

Zoiets dan maar?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Ik zou wel begrijpen dat Pinkpop RATM wil hebben maar je moet ook nog de plek hebben om ze te plaatsen. Of je moet een double bill hebben op 1 dag of een extra dag. Zelf een headliner cancellen lijkt me erg sterk.

RATM zal echt niet pas vorige week besloten hebben weer te gaan touren. Dit zat al langer in de planning. Dat wij het nu pas weten, is wat anders.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
RubenFrusciante wrote:
RATM – Coldplay – RHCP
Dat zou wel echt geweldig zijn voor Pinkpop. De grootste reünie van de laatste jaren, de grootste band ter wereld en een echte Pinkpop act die denk ik perfect aansluit bij doorsnee Pinkpop-publiek.
En dan te denken dat eentje Taylor Swift was geweest… indien RATM niet op Werchter staat, ben ik sowieso die dag op Pinkpop te vinden.

Swift was in alle opzichten een betere act geweest dan de RHCP….

Om maar niet te spreken over het dagprogramma als ze idd Coldplay hebben staan.
In het opzicht "tienermeisjes de avond van hun leven bezorgen" wel ja. Maar laten we hier maar geen discussie over beginnen, wij gaan het nooit eens worden, en dat is natuurlijk prima.
Mochten ze niet op Rock Werchter staan, overweeg ik wel een dagje RHCP met de vriendin. Doe er nog een leuke sub voor en het is een prima dag.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Swift was in alle opzichten een betere act geweest dan de RHCP….

In veel opzichten wel. In een aantal ook niet. Ondanks dat RHCP bijvoorbeeld niet goedkoop is, zullen ze wel veel meer budget overlaten dan Swift voor o.a. de dagprogrammering. En als het prijskaartje van Swift betekent dat je bijvoorbeeld Coldplay misloopt, dan zou ik zeggen: lekker laten gaan!

Die mastodon is Coldplay dan.

Oké, daar zeg ik: Touché! Coldplay hoort inderdaad in dat rijtje!
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Coldplay/RHCP/Bruce….Daar gok ik op

Dat zouden 3 sterke headliners zijn. Krijg er een beetje hetzelfde gevoel bij als het trio van 2016; als dit het wordt lijkt het mij dat we een vrij matig dagprogramma gaan krijgen.

Maar Springsteen en Pinkpop is een perfecte match, ik denk zelfs dat ik hem het liefst op Pinkpop nog een keer zou zien!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.459
6.124
Timmetje wrote:

RubenFrusciante wrote:
RATM – Coldplay – RHCP
Dat zou wel echt geweldig zijn voor Pinkpop. De grootste reünie van de laatste jaren, de grootste band ter wereld en een echte Pinkpop act die denk ik perfect aansluit bij doorsnee Pinkpop-publiek.
En dan te denken dat eentje Taylor Swift was geweest… indien RATM niet op Werchter staat, ben ik sowieso die dag op Pinkpop te vinden.


Swift was in alle opzichten een betere act geweest dan de RHCP….

Om maar niet te spreken over het dagprogramma als ze idd Coldplay hebben staan.


In het opzicht “tienermeisjes de avond van hun leven bezorgen” wel ja.

Met alle respect, maar dat is natuurlijk de grootst mogelijke onzin. Dat heeft niets met niet met elkaar eens zijn te maken. Swift is objectief gezien een veel betere boeking dan de Peppers. Relevanter, muzikaal sterker en veel populairder op dit moment.

In veel opzichten wel. In een aantal ook niet. Ondanks dat RHCP bijvoorbeeld niet goedkoop is, zullen ze wel veel meer budget overlaten dan Swift voor o.a. de dagprogrammering. En als het prijskaartje van Swift betekent dat je bijvoorbeeld Coldplay misloopt, dan zou ik zeggen: lekker laten gaan!

Helemaal waar inderdaad.
(Al had ik subjectief zelf liever Swift dan Coldplay gezien maar dat ben ik)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
RATM zal echt niet pas vorige week besloten hebben weer te gaan touren. Dit zat al langer in de planning. Dat wij het nu pas weten, is wat anders.

Dat snap ik wel maar toen dat besloten is lagen de headliners voor Pinkpop al vast. Dat POR een paar dagen terug opgeheven werd zegt al genoeg.

Ik verwacht RATM dus niet op Pinkpop maar goed..........zeg nooit nooit. Ik verwacht PJ trouwens ook niet.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
605
259
Coldplay – RHCP – Guns N’ Roses
Dua Lipa – Foals – Kensington – Twenty One Pilots – Within Temptation – Volbeat

Zoiets dan maar?

Dit lijkt me echt (veel) te duur en daarom niet haalbaar.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Coldplay – RHCP – Guns N’ Roses
Dua Lipa – Foals – Kensington – Twenty One Pilots – Within Temptation – Volbeat

Dan neem ik Kensington op de koop toe maar inderdaad....lijkt me wat duur.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
DennisvdBr wrote:
edit: qua verkoop zal RHCP wel als een tiet gaan hoor. Die trekken die dag uiteindelijk nog altijd wel vol hoor. Daar zal het niet aan liggen.

Nee, dat lukt ze dus niet. Niet op eigen kracht tenminste. Lukte in 2016 ook niet, en ze zijn niet groter of actueler geworden…


Timmetje wrote:
21 Pilots – RHCP – Coldplay
Of
21 Pilots – Pearl Jam – RHCP
Dus.
Wel ok lijstje.

TOP zijn geen headliner voor Pinkpop (in 2020). Op andere festivals zijn ze het wel, ook op majors. Maar niet op Pinkpop, en zeker niet naast RHCP. Want als dat zo is, dan kun je de kaartverkoop alleen nog redden met een mastodont als U2 of Stones…
https://festileaks.com/2016/03/jan-smeets-favoriete-headliner-concurrentie-rock-werchter-pre-sales/

63.000 op vrijdag, beter dan normaal volgens mij...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken