Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.823
Muse - Rammstein - The Weeknd lijkt me best plausibel als ze het op drie dagen houden. Bij een vierde dag verwacht ik er een classic bij, zoals een reünie-optreden van een van de genoemde bands.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Het is allemaal nog erg vroeg maar zo nu en dan druppelt er wat nieuws binnen over artiesten wat mogelijk dan interessant zou kunnen zijn voor PP 2019.
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk zeker was van Fleetwood Mac. Ik heb dat redelijk gevolgd en festivals behoren echt tot de mogelijkheden tijdens hun volgende tour. Nu weet ik alleen niet of het vertrek van Lindsey Buckingham van invloed is op hun tourschema. Ik verwacht dat bijna alle nummers die hij normaal gesproken voor zijn rekening nam zullen worden vervangen. En dan praat je toch al gauw over 10 nummers. De setlist wijzigde ook drastisch toen Christine McVie vertrok jaren geleden. Het zou zomaar kunnen dat ze in deze nieuwe bezetting alsnog enkel voor zaalconcerten gaan.
Dire Straits kan echt van je lijst af Dennis. Knopfler komt dit jaar nog met een nieuw solo album. Als hij vast houd aan zijn gebruikelijke schema gaat hij touren door Europa in mei juni juli. Als hij komt is het met zijn eigen band. Tijdens solo tours speelt hij nog steeds DS nummers als Sultans of Swing Telegraph Road On Every Street Your latest trick om maar wat te noemen. Gezien zijn populariteit in Nederland zou ik het zeker geen slechte boeking vinden en al helemaal niet met de speciale editie voor volgend jaar in het achterhoofd...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Als degene die het RW voorspel 2016 heeft gewonnen en nog steeds die orakel banner mag voeren, mag jij niet klagen maat…

Bewijs jij je maar eerst eens Dave.
PS: als jullie mijn titel verwijderen ben ik weg he.

On topic.
Beyonce/Coldplay/The Police/U2
The Cure
En misschien combinaties met Queens of the Stoneage/ Arctic Monkeys/War on Drugs

Dit is het eerste wat ik door krijg via visioenen van Jan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
The Police... dat kan toch nooit meer als headliner anno 2019. Idem geld voor Fleetwood Mac, hopeloos ouderwets.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
The Police… dat kan toch nooit meer als headliner anno 2019. Idem geld voor Fleetwood Mac, hopeloos ouderwets.
mwah... Denk je.
Ik denk dat dit nog prima headliners zijn, al is het alleen al puur op nostalgie en hitjes-setlist.
Vooral voor Pinkpop ook wel. Maar ook voor festivals als Glasto, Roskilde en één van de Werchter of Hyde Park events zie ik hier wel mee af komen.
De solo concerten van Sting gingen al als warme broodjes, ik denk dat de reunie niet slecht in vvk gaat ook.

Als hij in Nederland is deze zomer, worden vast de laatste puntjes besproken voor een reunie tour, ben ik vrij zeker van....
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Muse – Rammstein – The Weeknd lijkt me best plausibel als ze het op drie dagen houden. Bij een vierde dag verwacht ik er een classic bij, zoals een reünie-optreden van een van de genoemde bands.

Of de namen kloppen weet ik uiteraard niet, maar ik denk dat de denkrichting van Rockbeer goed is.

Zoals Dave al goed omschreef: het valt niet te verwachten dat er plots een blik grootheden wordt opengetrokken omdat Pinkpop al 50 jaar meedoet. Als er iets bijzonders te verwachten valt, zal dat wellicht een vierde dag zijn. Daarmee zouden ze misschien tevens extra inkomsten kunnen genereren, waardoor een groter programmeringsbudget beschikbaar is.

Toen Pinkpop 25 jaar bestond waren er ook grote verwachtingen omtrent het programma. Uiteindelijk hadden ze toen een fraai affiche, maar echt niet wezenlijk anders dan de editie ervoor of erna. Wat toen wel bijzonder was, was het dubbele podium, waardoor er meer acts konden optreden.

Maar verder zijn er toch nog helemaal niet zo veel tastbare geruchten over de editie van 2019? Behalve dat Jan Smeets heeft gezegd dat er 'al grote namen' zijn vastgelegd.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Indiaantje89 wrote:
The Police… dat kan toch nooit meer als headliner anno 2019. Idem geld voor Fleetwood Mac, hopeloos ouderwets.

mwah… Denk je.
Ik denk dat dit nog prima headliners zijn, al is het alleen al puur op nostalgie en hitjes-setlist.
Vooral voor Pinkpop ook wel. Maar ook voor festivals als Glasto, Roskilde en één van de Werchter of Hyde Park events zie ik hier wel mee af komen.
De solo concerten van Sting gingen al als warme broodjes, ik denk dat de reunie niet slecht in vvk gaat ook.

Als hij in Nederland is deze zomer, worden vast de laatste puntjes besproken voor een reunie tour, ben ik vrij zeker van….
Ik ben er vrijwel zeker van dat het het een zeer beperkte headliner is. Sting zijn kaarten ging helemaal niet als warme broodjes over de toonbank. Want je kon best lang nog kaarten kopen voor die concerten. Daarnaast blijft Sting gewoon die The Police hitjes doen, dus buiten enkele fans om heeft het ook niet echt een meerwaarde. Kan echt niet als headliner, dat zou ik heel erg Bospop minded vinden in ieder geval en ben er zeker van dat de vvk van die dag tegen gaat vallen. Ik geef het alleen kans als sub of 3FM afsluiter.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
oh, ik dacht dat Royal Park en CaS binnen een uur uitverkocht waren?
Dan zal ik me wel vergist hebben, dacht dat Sting nog best populair is.

Bospop of North-headliner?
Ik denk dat je dan The Police als reunie-tour iets onderschat, maar dat vind ik dan hé...


 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Tsja CaS wel... maar dat doet het ieder jaar omdat het een huismoeder dingetje is.

ZIjn zaalshows gingen destijds niet zo hard... want toen heb ik nog tot de laatste dag getwijfel om kaarten te kopen op ticketmaster (uiteindelijk nietm eer gedaan). Het zou nogal een conservatieve boeking zijn in ieder geval. En misschien onderschat ik ze het wel... maar ik zie er persoonlijk niet de meerwaarde van in. Sting solo mag ook gewoon op Pinkpop wat mij betreft. Maar gewoon niet als headliner.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik ben mijn titel ook al verloren, nog steeds zuur :L

Ok, stil allemaal. Save me Dennis, vriend!

The Police… dat kan toch nooit meer als headliner anno 2019. Idem geld voor Fleetwood Mac, hopeloos ouderwets.

Paul McCartney en The Rolling Stones stonden er nog recent. Volgende argument graag.

Voor mijn gevoel komt Rammstein wel snel op herhaling als ze er volgend jaar weer staan. Denk het niet dus. Ben bang dat er dadelijk ineens weer een Green Day aangekondigd wordt in Oktober....

Mumford & Sons mogen van mij ook wel een keer headlinen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
The Police zou absoluut een schitterende naam bovenaan het affiche zijn. Een reunietour van die band valt niet te onderschatten. En wellicht conservatief, maar in ieder geval eebs afwisselender dan weer Green Day, Muse, Foo Fighters en noem de standaardpoel aan headliners maar op.

Ik zou voor The Police op Pinkpop zeker een kaart kopen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.823
In 2012 hadden de bandleden Mumford & Sons geen enkele chemie met elkaar en het was regelmatig een halve minuut stil tussen de nummers door. Hebben ze dit verbeterd in de tussentijd? Zo ja, dan kan het een goede headliner voor Pinkpop zijn al ben ik van mening dat ze beter op Lowlands passen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Black Lies wrote:
Ik ben mijn titel ook al verloren, nog steeds zuur :L

Ok, stil allemaal. Save me Dennis, vriend!


Indiaantje89 wrote:
The Police… dat kan toch nooit meer als headliner anno 2019. Idem geld voor Fleetwood Mac, hopeloos ouderwets.

Paul McCartney en The Rolling Stones stonden er nog recent. Volgende argument graag.

Voor mijn gevoel komt Rammstein wel snel op herhaling als ze er volgend jaar weer staan. Denk het niet dus. Ben bang dat er dadelijk ineens weer een Green Day aangekondigd wordt in Oktober….

Mumford & Sons mogen van mij ook wel een keer headlinen.
Paul McCartney en The Rolling Stones zijn toch wel aantal treedjes groter dan Sting & The Police hoor. En die boeking van The Rolling Stones zou ook minder groots zijn als Mick Jagger nog volop zou touren en heel veel Rolling Stones platen met zijn band zou doen. Dan kan je wel weer een reünie houden, maar die impact is toch anders lijkt me. Ik zie het gewoon niet zo snel gebeuren. Maar misschien heb ik het gewoon helemaal mis.

En als we het toch over een reünie hebben dan mogen The Smashing Pumpkins gewoon komen subben.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
In 2012 hadden de bandleden Mumford & Sons geen enkele chemie met elkaar en het was regelmatig een halve minuut stil tussen de nummers door. Hebben ze dit verbeterd in de tussentijd? Zo ja, dan kan het een goede headliner voor Pinkpop zijn al ben ik van mening dat ze beter op Lowlands passen.
Was ook beetje onhandig allemaal.. Toen was dat 2e album nog niet uit, dus die nummers deden het nog niet echt bij het publiek. En dat was hun eerst optreden met hun nieuw werk geloof ik.

Ik ben echt afgehaakt na hun laatste album. Vorig jaar op een afstand nog naar gekeken bij Lowlands, maar ik kon er vrij weinig mee.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik zie het gewoon niet zo snel gebeuren.

Dat ben ik met je eens. Ik verwacht het ook niet. Sowieso rijzen de verwachtingen hier al snel de pan uit. Maar ik zou het wel tof vinden.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
In 2012 hadden de bandleden Mumford & Sons geen enkele chemie met elkaar en het was regelmatig een halve minuut stil tussen de nummers door. Hebben ze dit verbeterd in de tussentijd? Zo ja, dan kan het een goede headliner voor Pinkpop zijn al ben ik van mening dat ze beter op Lowlands passen.

In 2012 was Mumford & Sons de reden voor mij om voor het eerst naar Pinkpop te gaan. En als grote fan ben ik het helemaal met je eens dat ze toen matig en oververmoeid waren. Die chemie is normaliter flink aanwezig en het is een erg leuk groepje bij elkaar. Trekken ook graag een gast artiest mee het podium op. Na het headlinen van Lowlands en vele grote solo shows lijkt Pinkpop mij een mooie en verdiende stap. Dan kunnen ze mooi aan dat standaard poeltje van Raskolnikov toegevoegd worden!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
The Police, Muse, Coldplay en Metallica/Rammstein

Ik zeg doen.

Maar goed, zal wel een ontzettende bak geld gaan kosten als het zoiets is.

 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Paul McCartney en The Rolling Stones zijn toch wel aantal treedjes groter dan Sting & The Police hoor.

Een reunie van The Police verkoopt in 2019 meer kaarten van Paul McCartney.

40 pagina’s

Trouwens, hier gaan we alvast makkelijk overheen. Ik heb toen volgens mij 73 gegokt en dat was afgelopen jaar dacht ik.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik denk echt dat de verwachtingen te hoog liggen. Misschien ben ik wel pessimistisch, maar ik verwacht, als het 4 dagen wordt, echt zoiets:

Marco Borsato / Kensingon /Grote Nederlandse act - MUSE - Rammstein - The Killers
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken