Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Ik zie die liever dan Lil Kleine, Boef, Rowwen Hezze, Ilse de Lange, Waylon, Broederliefde, Kraantje Pappie, Miss Montreal, Ali B, Famke Louise, Maan, Naaz, TVOH Jim, Dries Roelvink, Guus Meeuwis,de Jeugd, de Staat, Krezip, Chef Special, Golden Earring en een berg andere Nederlandse acts die ze waarschijnlijk in de line-up hebben.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
Ik zie die liever dan Lil Kleine, Boef, Rowwen Hezze, Ilse de Lange, Waylon, Broederliefde, Kraantje Pappie, Miss Montreal, Ali B, Famke Louise, Maan, Naaz, TVOH Jim, Dries Roelvink, Guus Meeuwis,de Jeugd, de Staat, Krezip, Chef Special, Golden Earring en een berg andere Nederlandse acts die ze waarschijnlijk in de line-up hebben.
Kom op zeg, ik had zelf in mijn tienerjaren ook alle cd's van de Heideroosjes, maar om nou te doen alsof zij het summum zijn van de Nederlandse muziek (boven Golden Earring zelfs)...? :roll:
En het doet gewoon pijn (zeker als Limburger) om Rowwen Hèze (sic) in een rijtje met Lil Kleine en Boef te zien staan.. :cry:
Verder zou ik het zeker niet vreemd of vervelend vinden als de helft van dat rijtje dit jaar op Pinkpop zou staan.
Wie/wat verwacht je dan daar eigenlijk? Is toch op ieder festival gebruikelijk dat nationale acts het affiche aan-/opvullen?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Ik vind de Heideroosjes oprecht leuker dan elk andere in mijn comment genoemde Nederlandse band. Leven in de brouwerij.

Op sommige festivals vullen nationale bands idd het programma een beetje aan. Op Pinkpop is helaas doorgaans 1/3 of 1/4 van de complete lineup Nederlands. Dat zie je bij een RAR of Werchter niet. Vind het ook jammer dat dat hier ala gewoon wordt gezien. Een Donnie of Sevn Alias of Maan is imo geen toevoeging.
 

rubberenrobbie

Playlistbediener
26 feb 2018
35
3
Ik vind de Heideroosjes oprecht leuker dan elk andere in mijn comment genoemde Nederlandse band. Leven in de brouwerij.

Op sommige festivals vullen nationale bands idd het programma een beetje aan. Op Pinkpop is helaas doorgaans 1/3 of 1/4 van de complete lineup Nederlands. Dat zie je bij een RAR of Werchter niet. Vind het ook jammer dat dat hier ala gewoon wordt gezien.

Ik ben het helemaal met je eens! Pinkpop is toch een internationaal festival?! Tenminste, dat is wat ze zelf pretenderen te zijn.
Alles wat jij opnoemt kun je inderdaad de hele zomer, en soms nog gratis ook, overal bewonderen. Van Dicky Woodstock tot de bevrijdingsfestivals aan toe.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Ik vind de Heideroosjes oprecht leuker dan elk andere in mijn comment genoemde Nederlandse band. Leven in de brouwerij.

Op sommige festivals vullen nationale bands idd het programma een beetje aan. Op Pinkpop is helaas doorgaans 1/3 of 1/4 van de complete lineup Nederlands. Dat zie je bij een RAR of Werchter niet. Vind het ook jammer dat dat hier ala gewoon wordt gezien. Een Donnie of Sevn Alias of Maan is imo geen toevoeging.
Op RAR niet?

Daar stikt het vaak met de Duitsers op de line-up. Die van 2 jaar geleden vergeten?:
1494499316.png
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Vorig jaar en voor zover dit jaar ook nog niet….
Want Adam Angst, Alligatoah, Blackout Problems, Bonez MC & Raf Camora, Die Ärzte, Drangsal, Feine Sahne Fischfilet, Kadavar, KC Rebell, Kontra K, Marteria & Casper, SDP, Seiler Und Speer, Starset, The Bosshoss zijn geen Duitsers?

En dan valt het nu nog mee ja. Niks ten nadelen van RAR. Maar die hebben genoeg bands uit eigen land altijd op het affiche staan hoor.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Mja, punt gemaakt. Dan is het bij RaR inderdaad ook het geval geweest. ;-)

Bij Werchter is het iig wel minder.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Mja, punt gemaakt. Dan is het bij RaR inderdaad ook het geval geweest.
1f609.svg


Bij Werchter is het iig wel minder.
Geen probleem, paar jaar terug naar RAR geweest. En geen band die daar groter is dan Die Toten Hosen... bizar daar hoe gehecht die aan hun eigen acts zijn. Dat is hier in NL wel anders...

Toch zijn er in NL ook genoeg kwaliteits acts te vinden, maar die staan bijna nooit Pinkpop. Ik snap bijv. niet waarom een Spinvis nooit in de tent heeft mogen staan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Maar da's op 4 dagen tegenover 16 Nederlandse acts op Pinkpop 2018 op 2,5 dag....

Timmetje wrote:
Mja, punt gemaakt. Dan is het bij RaR inderdaad ook het geval geweest.
1f609.svg


Bij Werchter is het iig wel minder.

Geen probleem, paar jaar terug naar RAR geweest. En geen band die daar groter is dan Die Toten Hosen… bizar daar hoe gehecht die aan hun eigen acts zijn. Dat is hier in NL wel anders…

Toch zijn er in NL ook genoeg kwaliteits acts te vinden, maar die staan bijna nooit Pinkpop. Ik snap bijv. niet waarom een Spinvis nooit in de tent heeft mogen staan.

Absoluut. Spinvis, Eefje de Visser, Jett Rebel, Heideroosjes, DeWolff etc zijn acts die wat mij betreft echt in de tent horen. Maar op Urbanus na boekt Pinkpop amper de wat alternatievere (for a lack of a better term) Nederlandse acts.
 

lau24

Campingartiest
15 jan 2019
71
0
Nee, de Broederliefde, Maan, Ronnie Flexjes onder de muziek van Nederlandse bodem hoeft er van mij ook niet te staan. Ik stem ook voor de "alternatievere" acts, zeker weten. Maar Pinkpop is PinkPOP en heeft duidelijk aangegeven de focus daar ook meer op te leggen. Daar hoort ook POP van Nederlandse bodem bij en misschien wat minder alternatieve acts van Nederlandse bodem.

Dus begrijp me niet verkeerd, voor mij hoeft het ook niet en mag het best wat alternatiever. Maar alternatief is de focus nu eenmaal niet meer. De focus is POPmuziek dus je kunt Pinkpop, vind ik, dan ook niet verwijten dat dat ook geboekt wordt. Ja, vroeger was Pinkpop een stuk alternatiever maar dat is nu niet meer. Wil je alternatieve acts, ga dan naar een alternatief festival, maar verwacht het niet op een festival dat alternativiteit ook helemaal niet als belofte heeft.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Van alle acts die tot dusver zijn aangekondigd valt alleen George Ezra echt onder pop....

En Broederliefde, Lil' Kleine, Maan etc is ook geen pop.
 

lau24

Campingartiest
15 jan 2019
71
0
"Popmuziek is een afkorting van 'populaire muziek'. Het is evenals eigentijdse muziek een verzamelnaam voor tal van stijlen in de muziek, maar meer gericht op de populariteit dan naar de diversiteit van de muziek."

Popmuziek kan dus verschillende stijlen omvatten en gaat vooral om de populariteit van de muziek. Dus wat dat betreft vallen ook een Boef, Lil Kleine etc ook onder popmuziek en imo sowieso eerder onder popmuziek dan onder hiphop.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
“Popmuziek is een afkorting van ‘populaire muziek’. Het is evenals eigentijdse muziek een verzamelnaam voor tal van stijlen in de muziek, maar meer gericht op de populariteit dan naar de diversiteit van de muziek.”

Popmuziek kan dus verschillende stijlen omvatten en gaat vooral om de populariteit van de muziek. Dus wat dat betreft vallen ook een Boef, Lil Kleine etc ook onder popmuziek en imo sowieso eerder onder popmuziek dan onder hiphop.
Tsja staat leuk op wikipedia. Maar Pearl Jam is ook populair... Slayer is ook ontzettend populair.. ook geen pop.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Timmetje wrote:
Van alle acts die tot dusver zijn aangekondigd valt alleen George Ezra echt onder pop….

Nee, dat is een singer-songwriter

True. Dan staat er nog niet echt popmuziek in de line-up imo. Kan me in die Wikipedia beschrijving ook niet echt vinden.
 

lau24

Campingartiest
15 jan 2019
71
0
Ik hoop dat je alsnog mijn punt begrijpt. Pinkpop is geen alternatief festival (meer) en ik vind dan ook niet dat je dat soort acts er echt kan verwachten, zeker niet met nieuwe, wel alternatieve festivals in de buurt als DTRH en BKS.

Hopen mag altijd, dat doe ik ook :) Maar daarin moeten we wel realistisch blijven.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Maar vorig jaar was het wel ernstig met Nederlandse act. Een enkele act is niet eens erg, en hoort er ook wel een beetje bij. Maar vorig jaar was het wel te veel van het goede (en helemaal als je de Belgen er ook nog bij pakt, die hier ook gewoon heel vaak te zien zijn). En krijg je ipv The Kooks nog ook Di-Rect voor je kiezen.. Die deed pijn (ik las dat pas toen ik sochtends al aangekomen was in Landgraaf).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken