Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.005
263
Echt vrolijk kan ik hier toch niet van worden hoor.
Om Mister Smeets zijn woorden te (mis/ge)bruiken, Pinkpop speelt niet meer in de CL van de festivals.....
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
390
133
De kans en hoop op een echte knaller van een act wordt idd steeds kleiner zo.

Welke acts zouden er nu logischer en realistischerwijs nog kunnen komen? RHCP? Killers? Kol? Kensington? The Who? Thats it toch?
Ja zoiets. Waarbij de RHCP en Killers nog helemaal niks hebben aangekondigd in Europa. Die andere drie touren tot nu toe wel
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Nou, in ieder geval heeft Pinkpop nu een (slap) excuus om te verkopen dat George Ezra een subheadliner is.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
De kans op The Who wordt nu ook minimaal hoor. Eigenlijk gaf ik het alleen een kans als ze ook op IOW stonden, maar nu lijkt het een rondje te gaan worden in juli/augustus (met wat ik gok BST, Mad Cool, NOS en vooral veel zalen). ALS ze deze zomer naar EU komen, that is.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.160
Jup. Earring zou ook wel sub staan en ga voor Tenacious D ook vrezen voor een subpositie. Dan blijft 1 headliner en de dagprogrammering over.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Miles Kane, DMA's, Gerry Cinnamon en mystery jets zou ik op zich nog wel aardige toevoegingen vinden. Richard Ashcroft absoluut ook, maar die is met bospop wel min of meer uitgesloten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.160
Dan blijven RHCP, KOL, Kensington en the Killers over. Waarvan RHCP misschien niet tourt.

Zul je zien dat ze Armin dan toch als afsluiter zetten op 9 juni.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.314
Even nog wat olie op het vuur…
1f609.svg


KOL is echt een steengoede band, voorál live. Geweldige songs, fenomenale live-uitvoeringen. Mogen van mij best weer komen.
Als mensen behoefte hebben aan ritmisch meeklappen, refreintjes afmaken of andere rare publieksparticipaties, dan gaan ze maar naar Green Day!
1f609.svg

Zoals die jongens op het podium staan is het eerder “liftmuziek” / achtergrondmuziek. Zit geen rauw randje aan, veilige middle of the road rock, waar je je schoonmoeder rustig mee naar toe kan nemen. De sex mag dan on fire zijn, hier komt geen brandweerman aan te pas.
Green Day is weer de andere kant van het spectrum. Beetje de debilisering van de punkrock.

Maar van een optredend artiest mag ik graag wat emotie zien. Passie, pijn, woede, geilheid, blijdschap etc. Als bv Thom Yorke zingt over pijn, dan zie je dat. Aan zijn gezicht, aan zijn lijf. Dat maakt de beleving anders, dan een technisch muzikaal perfect naspelen van de cd.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Bartjuh1981 wrote:
Even nog wat olie op het vuur…
1f609.svg


KOL is echt een steengoede band, voorál live. Geweldige songs, fenomenale live-uitvoeringen. Mogen van mij best weer komen.
Als mensen behoefte hebben aan ritmisch meeklappen, refreintjes afmaken of andere rare publieksparticipaties, dan gaan ze maar naar Green Day!
1f609.svg


Zoals die jongens op het podium staan is het eerder “liftmuziek” / achtergrondmuziek. Zit geen rauw randje aan, veilige middle of the road rock, waar je je schoonmoeder rustig mee naar toe kan nemen. De sex mag dan on fire zijn, hier komt geen brandweerman aan te pas.
Green Day is weer de andere kant van het spectrum. Beetje de debilisering van de punkrock.

Maar van een optredend artiest mag ik graag wat emotie zien. Passie, pijn, woede, geilheid, blijdschap etc. Als bv Thom Yorke zingt over pijn, dan zie je dat. Aan zijn gezicht, aan zijn lijf. Dat maakt de beleving anders, dan een technisch muzikaal perfect naspelen van de cd.
Ingetogen is ook een emotie. Hun muziek waant me op het Amerikaanse platteland, met zeeën aan platteland en ruimte. Waar men hun dagen nog buiten hun dagen doorbrengen ipv hele dagen achter een PC of smartphone. Savonds bij het kampvuur biertjes wegdrinken met je vrienden, en het hoogtepunt van het jaar is het vuurwerk bij de country fair. En waar je ter wereld ook bent, je bent weer enorm blij als je terug op het rustige platteland bent (down south).

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik wil gewoon The Boss. Ik mag toch hopen dat er wat verrassends staat. Keane bijvoorbeeld

KOL, The Killers.....alsjeblieft niet
 

Dweezzill

Playlistbediener
25 feb 2017
45
0
Ik heb het vermoeden dat aankondiging Isle of Wight UK in de lucht hangt.
Weekend na Pinkpop, nog geen enkele naam bekend.
Daar kan de ontbrekende headliner wel eens bij zitten??
https://isleofwightfestival.com/line-up
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Is The Cure niet ook nog steeds een voor de hand liggende optie?

Is nog steeds de headliner waar ik het meest m'n geld op zou durven te zetten. (wat een zin)

Van alles wat hier passeert de enige headlinewaardige act die effectief in Europa tourt rondom Pinkpop, zonder NL-datum.
 

Bram1617899561

Playlistbediener
10 nov 2016
27
0
Idd matige line-up voor Isle imo. Hopen dat Pinkpop wat uit de hogere hoed tovert, want staat hier weinig speciaals tussen.
Anne-Marie zal ook niet opnieuw komen en is dan flink in Engeland aan het touren.
Bastille lijkt me steeds zekerder te worden. Die doen het gewoon erg goed in Nederland.
Noel Gallagher en Biffy Clyro hebben ook nog plek. Opzich mooie namen, maar denk inderdaad ook zeker geen headliners voor PP. Verder wel een aardig b-programma met een aantal leuke namen. Zou best wat overlap in kunnen zitten. Ben benieuwd wanneer Pinkpop eens met meer nieuws komt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.160
Lily Allen zo hoog op het programma terwijl ze tegenwoordig zo vals als een kraai haar optreden afwerkt (Tivoli was verschrikkelijk, echt niet normaal, wist haar eigen teksten niet eens en bijna drie kwarrtier te laat) is ook vrij min voor ze. Hoop dat die van Pinkpop wegblijft.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Op RHCP zou ik niet te veel meer rekenen. Insiders van Mad Cool/NOS Alive hebben al bevestigd dat ze daar niet staan, en als ze vanavond niet op de affiche van Lolla Paris prijken blijven er niet veel opties over voor een last minute festivaltour.

Zie ze nog gewoon een Florence of Killers laten coheadlinen met Armin, en verder gewoon inspelen op het dagprogramma.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
600
577
Van Isle of Wight mag wat mij betreft: IDLES, Biffy Clyro en Fatboy Slim wel doorkomen.
Miss dat de organisatie nog voor de persconferentie nog enkele namen bekend maakt, maar dat zullen dan wel juist díe zijn die al bij ons bekend zijn. ?
Vind het wel grappig dat gespeculeer over de 3de headliner etc., het gaat echt alle kanten op.
Komt er nog een voorspel-spel @Dennis?
Ben iig benieuwd of we 13 mrt positief verrast gaan worden...
 

koppie233

Playlistbediener
26 jan 2016
26
2
Van de line up van isle of wight mag van mij Biffy Clyro wel weer aansluiten. Bastille is ook wel goed, Anne Marie mag van mij ook wel aanschuiven!
 

TheseThingsHappen

Playlistbediener
11 jun 2017
42
0
Lily Allen zo hoog op het programma terwijl ze tegenwoordig zo vals als een kraai haar optreden afwerkt (Tivoli was verschrikkelijk, echt niet normaal, wist haar eigen teksten niet eens en bijna drie kwarrtier te laat) is ook vrij min voor ze. Hoop dat die van Pinkpop wegblijft.

Ik heb me anders best vermaakt tijdens het optreden. Het is niet de beste zangeres, maar vals vond ik het niet.
Ze had plezier en kreeg het publiek goed mee. Daarnaast vind ik het een charismatische dame.
Ook bewonder ik haar wel voor het feit dat ze zich niet uit het veld laat slaan, na alle tragedies uit haar leven.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken