Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Timmetje wrote:
met Bevrijdingsfestivalacts als je ziet wat je bij de buren voor hetzelfde geld op vier dagen krijgt.

…don’t get me started…

? Que ?
240 euro voor een lineup van drie dagen met grotendeels Nederlandse acts zou toch bespottelijk zijn? Of ben ik dan gek?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
mattman wrote:
En vooral: ze allemaal veel te hoog zetten. Ik denk aan een Kensington, Golden Earring, Anouk, Within Temptation, Lil Kleine, Rowwen Hèze, De Jeugd, Doe Maar of godbetert Marco Borsato of Krezip. Wil niets zeggen over de kwaliteit van de acts, maar het zijn stuk voor stuk namen die ik ze hoog op de lineup zie zetten, maar ook vrij makkelijke boekingen zijn. Nogmaals: ja, het is zeker te verantwoorden veel van deze dingen op je lineup te zetten. Maar het is wel erg makkelijk.


Die jij noemt zijn juist voor Pinkpop prima als undercard. Dat zijn de NL namen die er in NL op een NL festival toe doen…

Zeer zeker, dat zeg ik ook: het zou er passen. Maar neem er dan eentje of 2 en stouw je lineup niet propvol met deze acts. Dan wordt het heel snel heel matig als je niet oplet.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
DennisvdBr wrote:

Timmetje wrote:
met Bevrijdingsfestivalacts als je ziet wat je bij de buren voor hetzelfde geld op vier dagen krijgt.


…don’t get me started…

? Que ?
240 euro voor een lineup van drie dagen met grotendeels Nederlandse acts zou toch bespottelijk zijn? Of ben ik dan gek?

Wij zijn gek ja....

De gemiddelde forum ganger is niet meer representatief voor de gemiddelde doelgroep van Mojo.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Wij zijn gek ja….

De gemiddelde forum ganger is niet meer representatief voor de gemiddelde doelgroep van Mojo.



Op Pinkpop kun je erg ver gaan......maar het jubileum vernaaien zou een slechte zet zijn voor 2020...Ik verwacht dus wel een undercard vergelijkbaar met 2014
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Hoe veel bezoekers zouden echt bezig zijn met een jubileum? De meesten willen volgens mij gewoon een goede editie met de namen die zij graag willen zien dit jaar.
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Heb het eens even paar maand aangekeken en alleen maar meegelezen hier.
Maar krijg nu toch ook het idee dat er bij pinkpop het 1 en ander is misgelopen. Denk idd dat er tours zijn gecancelled.
Ook mooi op te lezen de verwachtingen die een paar maand terug nog zo hoog waren hier en inmiddels een headliner van m&s “ goed” wordt gepraat die ook nog in de ziggo dome staan.
Dat is een boeking uit armoede. Zeker voor een jubileum.
Het is geen kaliber Pearl Jam.
Verder vind k t wel een aardig bandje.
Fleedwood Mac op de radio in de auto leuk.. op een festival lijkt me het vreselijk slaapverwekkend.
Ik had op Springsteen gerekend. Jammer genoeg gaat dat niet gebeuren.


Off topic: je zal maar kaarten voor pink hebben in de galmbak arena. En dan wordt ze nog aangekondigd voor Malieveld.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Hoe veel bezoekers zouden echt bezig zijn met een jubileum? De meesten willen volgens mij gewoon een goede editie met de namen die zij graag willen zien dit jaar.

Ik denk dat dit sentiment zeker in de regio belangrijk is. Sowieso een doelgroep waardoor Pinkpop met veel wegkomt. Tel daarbij op de mensen die ervoor zorgen dat lil kleine grote zalen uitverkoop (plus hun ouders als begeleider) en je komt makkelijk een heel eind.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Hoe veel bezoekers zouden echt bezig zijn met een jubileum? De meesten willen volgens mij gewoon een goede editie met de namen die zij graag willen zien dit jaar.
Zo denk ik er ook over. Ik snap niet waarom sommigen hier roepen dat Pinkpop toch wel zal uitverkopen, ongeacht de line-up, omdat het een vijftigjarig jubileum is.

Wat het rijtje van de gemiste headliners betreft, zie ik Slipknot en Kiss niet als serieuze opties als hoofdact van Pinkpop, wegens niet populair genoeg in Nederland. En ik zou eerder Bob Dylan als mogelijke headliner zien dan Neil Young.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Wij zijn gek ja….

De gemiddelde forum ganger is niet meer representatief voor de gemiddelde doelgroep van Mojo.


Op Pinkpop kun je erg ver gaan……maar het jubileum vernaaien zou een slechte zet zijn voor 2020…Ik verwacht dus wel een undercard vergelijkbaar met 2014
Die komen straks gewoon met standaard namen als Bastille, The 1975, Bring Me The Horizon etc. dan verkopen ze gewoon weer wat kaarten op, niemand die klaagt. Mumford & Sons verkoopt waarschijnlijk stukken beter dan Neil Young, dat is helaas de realiteit.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Hoe veel bezoekers zouden echt bezig zijn met een jubileum? De meesten willen volgens mij gewoon een goede editie met de namen die zij graag willen zien dit jaar.

Niet. Er is een vast groep bezoekers die altijd wel terugkomt, los van of het de 50e editie is. Voor die groep zal het grote blok Nederlandse acts dat terugkeert (de Rowwen Hezes Golden Earrings en Kensingtons) ongetwijfeld aantrekkelijk zijn. Een een grote groep die voor het programma komt. De vraag is of die tweede groep na alle verwachtingen die deels door Jan Smeets zelf (the Police), en deels in media zijn gewekt voldoende gaan vinden in het programma.

Mijn gok voor die derde headliner is dat toch Ed Sheeran uit Spanje wordt ingevlogen. Die heeft op en rond 9 juni een gat in zijn schema waar Pinkpop prima in past.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
noid wrote:
Hoe veel bezoekers zouden echt bezig zijn met een jubileum? De meesten willen volgens mij gewoon een goede editie met de namen die zij graag willen zien dit jaar.

Zo denk ik er ook over. Ik snap niet waarom sommigen hier roepen dat Pinkpop toch wel zal uitverkopen, ongeacht de line-up, omdat het een vijftigjarig jubileum is.

Wat het rijtje van de gemiste headliners betreft, zie ik Slipknot en Kiss niet als serieuze opties als hoofdact van Pinkpop, wegens niet populair genoeg in Nederland. En ik zou eerder Bob Dylan als mogelijke headliner zien dan Neil Young.

Als Pinkpop qua marketing zelf een enorme spin aan het jubileumgebeuren geeft zullen er veel mensen puur om erbij te willen zijn kaarten kopen. Neem daarnaast de vaste garde die altijd wel gaat en de mensen uit de buurt die het als jaarlijks reuniefeestje zien en ze komen een heel eind.

Ik zal wel niet meer tot hun doelgroep behoren maar ik kan er al jaren niet bij dat er mensen zijn die puur voor het programma naar Pinkpop gaan. Helemaal met al die mooie alternatieven.
 

erik90

Campingartiest
22 nov 2013
90
9
Off topic: je zal maar kaarten voor pink hebben in de galmbak arena. En dan wordt ze nog aangekondigd voor Malieveld.

nou ik ben toch blij met mijn kaartjes in de galmbak hoor ;) de helft zo duur en oordopjes vangen toch zeker veel op dat er minder galm is ;) overal is een oplossing voor te bedenken
 

ronald1617899553

Playlistbediener
26 okt 2015
11
0
Hoe groot is de kans dat de volgende artiesten gaan komen?
Skunk Anansie (bestaan 25 jaar in 2019)
The Prodigy (nieuwe plaat en waarschijnlijk zomer tour)
Volbeat
White Lies (nieuwe plaat en tour in 2019)
Paul Kalkbrenner
The Academic (vorige jaar in stage 4 enorm verrast door ze, dijk van een show)
Ting Tings (nieuwe plaat)
Rowwen Heze
Heideroosjes
Kovacs
Novastar
Dropkick Murphys

Ben heel benieuwd wat er nog uit de hoge hoed getoverd gaat worden voor Pinkpop.

Acts waarvan je verwacht zou hebben die terug te zien op het "grote"jubileum doen of stadion tours of staan in nijmegen of op het malieveld.

Ik vind het persoonlijk wel belangrijk om de dag met een klapper af te sluiten. Dat gevoel krijg ik tot op heden nog niet van Pinkpop.
Hoop dan ook zelf niet op The Cure, maar goed mochten die wel komen dan kan ik eerder naar de Dance tent :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
...en inmiddels een headliner van m&s “ goed” wordt gepraat die ook nog in de ziggo dome staan.
Dat is een boeking uit armoede. Zeker voor een jubileum.
Hier ben ik het gewoon mee eens hoor, laat dat duidelijk zijn.
Los van dat het voor velen juist wel een mooie headliner is.

Ik heb eigenlijk ook wel het vermoeden dat de 3de headliner wel een klapper gaat worden. Minstens genoeg gespreksonderwerp zal opleveren ;)
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Ach ja Pinkpop moet toch wel echt met iets goeds komen ondertussen...
- 4 dagen gaat niet door (dat stelt veel mensen al teleur)
- Tot nu toe geen "wow"factor bij de headliners

Moet je je voorstellen dat Bospop een dag langer gaat duren omdat ze een hele goede headliner hebben gevonden.
Dat Concert At Sea binnen een halfuur bijna helemaal uitverkocht was ( met Nile Rodgers & Live).
En dat er rondom Pinkpop periode namen zoals Muse, P!NK, Metallica losse shows geven...
En Pinkpop zegt vervolgens "Er was geen geschikte headliner voor een vierde dag".

Ik ben nu toch wel heel erg benieuwd hoe de Pinkpop line-up er uiteindelijk uit gaat zien.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Ik gok dat de volgende namen sowieso komen:
- Maroon 5 (co-headliner/sub-headliner, opvallend groot gat bij Pinkpop weekend)
- The Chainsmokers (als grote dance act, aangekondigd voor eurokeenes in Frankrijk)
- Kylie Minogue (past in tourschema)
- Bastille ( staat bij Rock Am Ring, erg populair, doet het goed bij de jeugd)
- The 1975 ( staan ook op Rock Am Ring)
- Within Temptation (als afsluiter IBA of sub-headliner, deelden gouden tip bericht)
- Halestorm (staan op Rock Am Ring, stonden al eerder op Pinkpop in 2016)
- Bring Me The Horizon (grote main act/ afsluiter IBA , doen het goed bij de jeugd)
- Rowwen Heze (i.v.m. 50ste editie)
- Golden Earring (i.v.m. 50ste editie)
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Ooh ja en The Cure natuurlijk. Al hoop ik niet dat zij de derde headliner zijn ik zie ze liever als sub-headliner/afsluiter IBA.
Acht juni staan ze nog in Ierland en 13 juni pas in Oostenrijk.
Dus negen juni Pinkpop? Of zijn zij de grote act naast Fleetwood Mac voor de maandag?
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.190
765
Ooh ja en The Cure natuurlijk. Al hoop ik niet dat zij de derde headliner zijn ik zie ze liever als sub-headliner/afsluiter IBA.
Acht juni staan ze nog in Ierland en 13 juni pas in Oostenrijk.
Dus negen juni Pinkpop? Of zijn zij de grote act naast Fleetwood Mac voor de maandag?

Het zal The Cure wel worden op 9 juni.
Geloof dat "we" hier eerder hebben gezegd dat ze dan twee dagen achter elkaar moeten spelen, en dat dat onwaarschijnlijk zou zijn.
Maar ik heb eens op setlist.fm gekeken: tijdens hun 2016 tour hebben ze regelmatig 2 en zelfs 3 dagen na elkaar gespeeld.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ze zijn gewoon weer verkeerd begonnen door over die 4e dag te beginnen. Ze dat gewoon bekend moeten maken als het zo ver was... niet op deze manier.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken