Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.447
675
In Werchter word Kendrick lamar als kanshebber genoemd. Dan is het dus ook een kanshebber voor pinkpop.
Mooie naam. Maar eerlijk gezegd zie ik hem niet echt als kanshebber voor Pinkpop. Hij is echt een headliner voor festivals als Lowlands, Pukkelpop, Werchter. Zie hem niet echt als Pinkpop headliner denk ik.
Binnen de rap/hip hop scene zie ik eigenlijk alleen Eminem als potentiële headlinervoor Pinkpop. Maar dat is mijn mening
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.553
840
Maar ik heb vorig jaar op lowlands gezien hoe populaire de man is! Dat is toch het enige wat telt voor mojo?

Drake en Kanye zouden denk ik ook pinkpop headliner kunnen zijn naast Eminem.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.095
6.174
Maar ik heb vorig jaar op lowlands gezien hoe populaire de man is! Dat is toch het enige wat telt voor mojo?

Drake en Kanye zouden denk ik ook pinkpop headliner kunnen zijn naast Eminem.
Ik kan me voorstellen dat hij populair is.
Ik kan me de setting op Lowlands voorstellen en dat dat past. Wat hierboven Pim ook zegt, Werchter of Pukkelpop wagen zich er wel aan.
Persoonlijk kan ik een headliner spot op Pinkpop niet voorstellen, omdat ik me niet kan voorstellen dat een veld van 50k a 65k mee gaat hier in...
Wat je wel kan zeggen, t is weer wat anders...

Eerlijk gezegd, Woo Hah zou passender zijn als headliner. Waar ik op Pinkpop geen headliner spot kan voorstellen, maximaal IBA stage afsluiter.

We zullen zien...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.599
660
Er is een nieuwe kanshebber voor een headlinerspot.

https://m.facebook.com/565232316869051/posts/1981740501884885/

Volgens Paul gaan ze alle major festivals doen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.568
6.244
roluf wrote:
Maar ik heb vorig jaar op lowlands gezien hoe populaire de man is! Dat is toch het enige wat telt voor mojo?

Drake en Kanye zouden denk ik ook pinkpop headliner kunnen zijn naast Eminem.

Ik kan me voorstellen dat hij populair is.
Ik kan me de setting op Lowlands voorstellen en dat dat past. Wat hierboven Pim ook zegt, Werchter of Pukkelpop wagen zich er wel aan.
Persoonlijk kan ik een headliner spot op Pinkpop niet voorstellen, omdat ik me niet kan voorstellen dat een veld van 50k a 65k mee gaat hier in…
Wat je wel kan zeggen, t is weer wat anders…

Eerlijk gezegd, Woo Hah zou passender zijn als headliner. Waar ik op Pinkpop geen headliner spot kan voorstellen, maximaal IBA stage afsluiter.

We zullen zien…

Dat veld gaat helemaal los mocht Kendrick er staan. 1 van de veste headliners die ze kunnen boeken. Hij is te groot voor de IBA Stage.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.411
5.164
Kendrick zou een toffe naam zijn ja, al heeft die denk ik wel enig support nog nodig. Hoop dan wel dat hij beter is dan op Lowlands, ik ben oprecht wel fan van die man. Maar ik vond de show op Lowlands niet echt sterk. Kwam een beetje uitgeblust over toen.
 

huub28

Playlistbediener
7 feb 2018
33
2
Kendrick, Coldplay en Rammstein, daar teken ik voor.

Dan heb je helemaal niks over de speciale 50ste editie. Zou ik persoonlijk wel erg jammer vinden.
En niet de vierde dag :) dat lijkt me nou zo'n hele leuke verrassing. Pinkpop met eens geweldig zelfs een 4de dag.

Dus ik zou er zelf niet voor tekenen.

Ik hoop toch minstens één classic:
- Fleetwood Mac
- The Police
- The Boss Bruce Springsteen (Ik hoop toch met zijn band met het festival!)
- Queen + Adam Lambert
- etcetra

De drie namen zouden wel kunnen, maar met Kendrick Lamar heeft het festival een iets ander genre maar vooral ook een hele dure act. Als Coldplay dan ook een andere headliner wordt dan is dat wel ongeveer onmogelijk.
:(
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.411
5.164
Kendrick is niet zo duur voor Pinkpop begrippen denk ik. Als Lowlands het al kan neerleggen, dan moet het voor Pinkpop niet zo lastig zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.098
8.757
Kendrick is niet zo duur voor Pinkpop begrippen denk ik. Als Lowlands het al kan neerleggen, dan moet het voor Pinkpop niet zo lastig zijn.

Weet het niet precies, maar heb eens opgevangen dat Kendrick toch ook een erg dure (lees: 7 cijfertjes) boeking is. En Lowlands heeft al meermaals een naam uit die prijscategorie gehad toch? Met zowel Coldplay en Rammstein zou je denken dat de derde hoofdact goedkoper is, en dat is Kendrick nu niet bepaald.

Al kan me voorstellen dat ze zo'n duur trio wel kunnen counteren met goedkopere (NL) acts als opvulling, zoals Kensington of Golden Earring.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.568
6.244
De vierde dag heeft dan inderdaad Krezip en Kensington. :wink:

Ik zie liever een vette lineup los van het jubileum dan een hoop oudere acts vanwege het jubileum.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
921
87
Ik denk dat als er 1 hiphop headliner is, die een dag kan dragen op Pinkpop dan is het Kendrick wel.
Maar denk dat de kans groter is dat die op Woo Hah staat zoals Dennis ook al aangaf.
 

Verwijderd lid 1647

Randprogramma
26 jan 2016
200
18
Is woo ha niet te klein voor Lamar?
Denk inderdaad dat wanneer je Kendrick op WOO HAH gaat zetten het binnen de kortste keren uitverkocht is. Verkocht ook met groot gemak de Ziggo uit en had makkelijk een tweede concert bij kunnen komen
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Een festival van de grootte van Woo-Hah! is op zich niet te klein voor Kendrick, maar de gemiddelde hoofdact op Woo-Hah! is wel kleiner dan Kendrick. Als je publiek alleen hiphop-liefhebbers is, dan kun je, zoals dit jaar, J.Cole en A$AP Rocky als headliners neerzetten. Een festival met een algemener publiek van 15.000 man of meer kan dat niet doen.

Dat de hoofdacts kleiner zijn vertaalt zich (tot nu toe) in een lagere kaartprijs. De prijzen waren 59 euro voor een dagticket, 99 voor een weekendticket en 135 voor een weekendticket met camping. Ter vergelijking: Best Kept Secret, dat plaatsvindt op hetzelfde terrein, had als prijzen 84, 152,50 en 175 euro.

Ter andere vergelijking: staanplaatsen voor Kendrick in de ZiggoDome waren 55 en 75 euro.

In het slotinterview voor 3voor12 werd wel aangegeven dat ze de ambitie hebben om in de toekomst voor grotere namen te gaan.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.374
1.838
Is woo ha niet te klein voor Lamar?

Dat denk ik eigenlijk wel.

Enige plek na Lowlands waar hij in Nederland nog kan staan is Pinkpop in mijn ogen. Voor dat festival zou het een prachtige headliner kunnen zijn die nieuwe doelgroepen kan aanboren. En een mooie variatie op de namen die ze daar doorgaans boeken.

Beetje slim omheen programmeren en dan kun je van de Kendrickdag een heel interessante dag maken. Ook voor de vaste Pinkpopbezoekers die wellicht minder met hiphop hebben. Al denk ik dat die ook positief verrast zullen worden Kendrick Lamar live.

Soms moet je als festival ook gewoon doen. In de jaren 90 was er in eerste instantie ook bakken met kritiek op de danceboekingen, zoals The Orb, Faithless, Chemical Brothers en Prodigy. Uiteindelijk is dat best goed gekomen.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Indiaantje89 wrote:
Kendrick is niet zo duur voor Pinkpop begrippen denk ik. Als Lowlands het al kan neerleggen, dan moet het voor Pinkpop niet zo lastig zijn.

Weet het niet precies, maar heb eens opgevangen dat Kendrick toch ook een erg dure (lees: 7 cijfertjes) boeking is. En Lowlands heeft al meermaals een naam uit die prijscategorie gehad toch? Met zowel Coldplay en Rammstein zou je denken dat de derde hoofdact goedkoper is, en dat is Kendrick nu niet bepaald.

Al kan me voorstellen dat ze zo’n duur trio wel kunnen counteren met goedkopere (NL) acts als opvulling, zoals Kensington of Golden Earring.
Aan de andere kant: hoe lang is het geleden dat Pinkpop een headliner heeft gehad die niet de 7 cijfertjes aantikte?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken