Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.399
2.518
Het wordt Pinkpop want:
Als classic act zou het natuurlijk passen. De band heeft een geschiedenis met het festival. Eerste grote Pinkpopboeking van Mojo en The Cure was in de jaren 80 één van de ‘redders van het festival (Torhout Werchter ook trouwens). Zowel het festival als de band hebben iets te vieren. 50 jaar Pinkpop. 40 jaar The Cure. Plus: er is al wat rook over een mogelijke Cure headlineslot. En ik geloof hard in waar rook is, is vuur.

Het wordt Best Kept Secret want:
Maar er is wel natuurlijk het FKP Scorpio verhaal, dankzij Hurricane. En Best Kept Secret lijkt zijn datum verzet te hebben voor een act. Ook hier zou Cure niet slecht staan, zeker omdat ze een lang slot in het donker zouden kunnen krijgen. Best Kept Secret heeft ook al enkele giganten op hun festival gekregen.

Qua data kan het allebei ook… ik geef het nog altijd 50/50 kans. Of beter: 48% voor PP, 48% voor BKS en 4% voor DTRH (waar ze imo minder goed op passen qua profiel).

Aanvullend:
- the Cure speelt op zaterdag 8 juni in Dublin. Als the Cure op Pinkpop speelt zal het dus waarschijnlijk op maandag 10 juni, als afsluiter zijn. Is dat de 'gedroomde' afsluiter van de 50e Pinkpop, of ziet Jan Smeets daar liever een Police, Coldplay etc etc staan
- De slotact van BKS 2018 (LCD) speelde gaf begin juni ook een concert in het Malahide Castle in Dublin.
- Northside (dat andere festival dat samenwerkt met FKP Scorpio) heeft pas afgelopen week bekend gemaakt dat ze gaan voor donderdag 6 t/m zaterdag 8 juni. Dat zal vast samenhangen met de headliner die ze op 6 juni hebben weten te strikken. Als dat inderdaad the Cure is dan lijkt een route Barcelona (Primavera Sound) - Hilvarenbeek - Arhus - Dublin voor de hand te liggen. Eventueel nog aangevuld met All Points East tussendoor.
- the Cure lijkt morgen bevestigd te worden voor Exit in Servie in het DTRH-weekend. DTRH lijkt dan vrijwel uitgesloten.

Ik was zelf tot dusverre wat sceptisch of the Cure op BKS, maar begin dat steeds waarschijnlijker te vinden.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.615
678
Aanvullend:
– the Cure speelt op zaterdag 8 juni in Dublin. Als the Cure op Pinkpop speelt zal het dus waarschijnlijk op maandag 10 juni, als afsluiter zijn. Is dat de ‘gedroomde’ afsluiter van de 50e Pinkpop, of ziet Jan Smeets daar liever een Police, Coldplay etc etc staan
– De slotact van BKS 2018 (LCD) speelde gaf begin juni ook een concert in het Malahide Castle in Dublin.
– Northside (dat andere festival dat samenwerkt met FKP Scorpio) heeft pas afgelopen week bekend gemaakt dat ze gaan voor donderdag 6 t/m zaterdag 8 juni. Dat zal vast samenhangen met de headliner die ze op 6 juni hebben weten te strikken. Als dat inderdaad the Cure is dan lijkt een route Barcelona (Primavera Sound) – Hilvarenbeek – Arhus – Dublin voor de hand te liggen. Eventueel nog aangevuld met All Points East tussendoor.
– the Cure lijkt morgen bevestigd te worden voor Exit in Servie in het DTRH-weekend. DTRH lijkt dan vrijwel uitgesloten.

Ik was zelf tot dusverre wat sceptisch of the Cure op BKS, maar begin dat steeds waarschijnlijker te vinden.



When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth?
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.275
850
Als Pinkpop gewoon meer €€€ weet te bieden dan gaan ze naar Pinkpop hoor.

Dat is niet helemaal hoe het werkt. Als een boeker een band op 4 of 5 festivals kan wegzetten met daarbij de clausule dat BKS exclusief is voor Nederland, dan kan dat voor een band een aantrekkelijkere deal zijn dan op Pinkpop voor wat meer geld gaan staan.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.624
619
Hoe schat iedereen kansen van Madrugada in? Verkochten in no time Paradiso en Doornroosje uit. Daarnaast 20 jaar geleden dat ze hun debuut uitbrachten. Doen (tot nu toe) enkel Noorweegse festivals aan deze zomer. Zou het wel een mooie naam vinden. Laatste passage was in 2005.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.399
2.518
Hoe schat iedereen kansen van Madrugada in? Verkochten in no time Paradiso en Doornroosje uit. Daarnaast 20 jaar geleden dat ze hun debuut uitbrachten. Doen (tot nu toe) enkel Noorweegse festivals aan deze zomer. Zou het wel een mooie naam vinden. Laatste passage was in 2005.

In Noorwegen is het zelfs een headliner (Bergenfest). Als ze al terugkomen voor een festival dan zal het eerder BKS of DTRH zijn, met een mooie spot in bijv. TWO overdag.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.505
5.347
Indiaantje89 wrote:
Als Pinkpop gewoon meer €€€ weet te bieden dan gaan ze naar Pinkpop hoor.

Dat is niet helemaal hoe het werkt. Als een boeker een band op 4 of 5 festivals kan wegzetten met daarbij de clausule dat BKS exclusief is voor Nederland, dan kan dat voor een band een aantrekkelijkere deal zijn dan op Pinkpop voor wat meer geld gaan staan.
Ja maar door zo'n deal pakken ze uiteindelijk meer geld dan door 1x op Pinkpop te spelen. Uiteindelijk gaat het toch om de pegels hoor.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.250
4.408
visdave34 wrote:
Vraag op dit moment: komt The Cure nou naar BKS of naar Pinkpop?!

The Cure is inmiddels aangekondigd voor Hurricane & Southside. Beide festivals zijn in handen van FKP Scorpio.
FKP Scorpio heeft ook belang in boekingskantoor Friendly Fire. En Friendly Fire boekt voor BKS.

Behoorlijk grote kans voor The Cure op BKS i.p.v. Pinkpop.

The Cure is inmiddels aangekondigd voor Rock Werchter. Een festival in handen van Live nation. Live nation is het moederbedrijf van Mojo. En Mojo boekt voor Pinkpop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.271
6.369
Bartjuh1981 wrote:

visdave34 wrote:
Vraag op dit moment: komt The Cure nou naar BKS of naar Pinkpop?!


The Cure is inmiddels aangekondigd voor Hurricane & Southside. Beide festivals zijn in handen van FKP Scorpio.
FKP Scorpio heeft ook belang in boekingskantoor Friendly Fire. En Friendly Fire boekt voor BKS.

Behoorlijk grote kans voor The Cure op BKS i.p.v. Pinkpop.

The Cure is inmiddels aangekondigd voor Rock Werchter. Een festival in handen van Live nation. Live nation is het moederbedrijf van Mojo. En Mojo boekt voor Pinkpop.
Blijft 50/50 - BKS/PP
ik gun het BKS wel hoor...
Anderszins, niet erg op Pinkpop. Persoonlijk veel liever dan Lama...
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.284
4.170
Kendrick Lamar zou een godszegen zijn voor Pinkpop. Maar ben maar niet al te bang dat ze met iets vernieuwends komen hoor Dennis :).
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.431
Kendrick Lamar zou een godszegen zijn voor Pinkpop. Maar ben maar niet al te bang dat ze met iets vernieuwends komen hoor Dennis :).

Absoluut. Lamar op Pinkpop zou geweldig zijn. The Cure daarentegen graag als laatste hoofdact, dan zijn we lekker vroeg thuis.

Is er ook weer een kans op Robbie Williams? Robbie Williams - Kendrick Lamar - Coldplay - Kensington zou ook leuk zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.271
6.369
Kendrick Lamar zou een godszegen zijn voor Pinkpop. Maar ben maar niet al te bang dat ze met iets vernieuwends komen hoor Dennis :).
"godszegen" nou nou nou nou nou...

dat is wel heeeeeeeeeeeelll overdreven, voor zo'n actje
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.431
Geweldige hiphopact met diepgaande teksten en fantastische liveshows. Blaast menig band omver. Mag wat mij betreft Pinkpop afsluiten.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Ja maar door zo’n deal pakken ze uiteindelijk meer geld dan door 1x op Pinkpop te spelen. Uiteindelijk gaat het toch om de pegels hoor.
Hier moet ik je toch even op corrigeren. Dit ligt echt aan het soort act. The Cure lijkt me hier nou geen voorbeeld van. Volgens mij zijn deze heren niet eens heel duur, vergeleken met verschillende andere headliners. Er zijn nog gewoon genoeg bands die het doen voor de fans en omdat ze het gewoon leuk vinden. Kijk naar Iron Maiden, die touren bijna non stop. Is een van de grote bands uit de jaren 80/90 op het gebied van rock. En die vragen vrij weinig voor zo'n titel. Die doen het echt gewoon voor het plezier. Vragen ook niet veel meer dan ze nodig hebben voor hun productie, crew en natuurlijk een eigen loontje. Ik zie The Cure niet echt aan voor een band die echt tourt voor het geld.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.271
6.369
Ach... Ben ik ook eens op tijd weg met KL

Ik kan het op Pinkpop nog altijd niet voorstellen.


Wel apart, alle headliner afvallers tot nu.
Dan nog de kans dat The Cure naar BKS gaat. Verwacht ik Rammstein in NL in een stadion.
Dan is er wel het eea mogelijk.

Dus nog even een paar weekjes wachten denk ik op de headliners.
Vorig jaar was de eerste dag van december de laatste headliner bekend, laatste week oktober de eerste (23 oktober Foo Fighters).
In november komen er wel wat touraankondigingen aan.

Ik ga vast hopen...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.431
Ik raad je toch aan wat muziek van Lamar te luisteren want je misgunt jezelf echt een fantastisch optreden. Zijn show in Ziggo was geweldig.

Ik zie hem in elk geval liever dan een Rammstein of the Cure. Tijd voor iets nieuws!
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.285
800
hoe komt iedereen toch bij kendrick lamar??
die naam is in het werchter topic ook gewoon zomaar geroepen, zonder aanwijsbare reden

the cure, rammstein, mumford and sons

dat zijn tot nu toe de 3 meest realistische namen

aangezien metallica, muse en pink losse concerten doen

De andere naen moeten we nog nieuws over krijgen ( bijv coldplay)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.495
6.291
hoe komt iedereen toch bij kendrick lamar??
die naam is in het werchter topic ook gewoon zomaar geroepen, zonder aanwijsbare reden

Greg, die vorig jaar meermalen bewezen heeft over correcte informatie te beschikken, en graag hints geeft, heeft daar een comment geplaatst met "damn." wat de titel van Kendricks laatste album is. Dus dat is op zich een goede aanwijsbare reden voor Werchter. Pinkpop is wel wat anders, maar niet een hele vreemde gedachte toch?
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.556
842
Dennis, ik denk net zo over hip hop als jij. Vorig jaar op lowlands ben ik toch even gaan kijken en was serieus onder de indruk. De man is serieus een groot artiest en zijn fanbase is enorm.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken