Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.776
6.520
Dit denk ik dus ook, en afgelopen jaar was natuurlijk al een dikke middelvinger, in die zin dat de prijzen omhoog schoten en het (dag)programma toch wel matig was. Maar, de verkoopcijfers waren prima, dus waarom iets anders doen? Zeker nu met het jubileum krijg je zo veel positieve reclame, dat de kaartverkoop hoe dan ook wel goed verloopt.

Wat de rockers tussen 25 en 55 betreft, er komt nu natuurlijk een andere ‘lichting’ 25-jarigen aan. De bierdrinkende rockers worden de laatste jaren sowieso wel al minder en worden vervangen door gezinnen en dagjesmensen. Kennelijk heeft dit qua inkomsten nog geen hele grote problemen opgeleverd. Ik ga even heel erg generaliseren, maar de kort pittige huisvrouwen drinken natuurlijk geen bier, maar cocktails. Eén cocktail staat gelijk aan (minstens) drie biertjes qua inkomsten.

Ja precies. Vermoedelijk gewoon weer één dikke headliner, twee mindere en een matig dagprogramma met her en der wat jubileumopvulling, maar meer durf ik er nog niet van te verwachten.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.649
703
Heb ik al die tijd in onwetendheid geleefd en ben jij een kort pittige huisvrouw?

@Oasiss Jij stoute jongen...schaam je
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.052
1.899
Wat de rockers tussen 25 en 55 betreft, er komt nu natuurlijk een andere ‘lichting’ 25-jarigen aan. De bierdrinkende rockers worden de laatste jaren sowieso wel al minder en worden vervangen door gezinnen en dagjesmensen. Kennelijk heeft dit qua inkomsten nog geen hele grote problemen opgeleverd. Ik ga even heel erg generaliseren, maar de kort pittige huisvrouwen drinken natuurlijk geen bier, maar cocktails. Eén cocktail staat gelijk aan (minstens) drie biertjes qua inkomsten.

Is dat zo? Volgens mij kan het verschillende kanten op. Als ik met mijn gezin ga, dan drinken de kids niet veel, want het zijn kids. Ik slaap dan niet op de camping, zelfs niet als ik 3 dagen ga, maar ergens in een hotel of B&B. Dat betekent geen inkomsten uit de camping vanuit mij, en één van de volwassenen moet rijden, dus die drinkt ook minder. Dagjesmensen consumeren natuurlijk minder dan campinggasten (want: alleen tussen 14:00 en 24:00). En de Bieber generatie drinkt alleen 6 glazen water en 2 cola, en één frietje is ook genoeg. (Jup, ook dat is gegeneraliseerd) maar laat ik het bij mezelf houden: als ik met drie vrienden ga, dan maken we gezamenlijk 1200 euro op, tegen waarschijnlijk nog niet de helft als ik er ben met vrouw en kids.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.371
4.335
Florence & The Machine een optie als headliner? Verwacht haar zelf op DTRH.. maar eventueel een co-constructie met ..?
 

huub28

Playlistbediener
7 feb 2018
33
2
Is trouwens Ed Sheeran echt nog een mogelijkheid hier??
Nee toch!? Wordt hij nog echt gezien als mogelijke headliner

Ed Sheeran heeft zomer 2019 weer een hele tour vast samengesteld met enkele festivals (sziget) maar vooral weer stadions, weer een van zijn stadiontour, waarvan een aantal anders zijn voor zijn stadiontour en op het einde vier keer op een twee verschillende velden in Engeland.
Ed Sheeran is de gehele zomermaanden met zijn eigen concerttour bezig in Europa met standaard 3,4 dagen tussen de concerten.
Het is heel waarschijnlijk dat Ed sheeran naar Pinkpop komt om te headlinen, dat gaat hij speciaal vrij exclusief voor Pinkpop, lijkt me onwaarschijnlijk.

Ik schrijf hem met zelf alvast wel bij de lijst afvallers.

Wie wel komen is afwachten wie echt gaan festival touren, zoals The Cure.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Wordt idd tijd dat er langzaam concrete harde juni geruchten komen over, imo :
- The Police
- Fleetwood Mac
- Coldplay
- Iron Maiden
- Rammstein
- (vergeet ik vast nog wat...) etc etc

Met alle potentiële afvallers en de kleine geruchtjes die rondgaan, bijvoorbeeld vanuit andere topic...

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat we normaal eind oktober al meer geruchtjes hebben die direct Pinkpop gerelateerd kunnen zijn... Nu valt alles af lijkt het.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.553
5.398
Indiaantje89 wrote:
Wat blijft die Bon Jovi announcement lang uit zeg. En Muse is ook nog steeds niet officieel bekend gemaakt door Mojo geloof ik?

Muse heeft een tijd terug zelf een lijst met steden bekend gemaakt waar ze gaan spelen in 2019. Daar stond Nijmegen tussen. Kan dus een streep door voor Pinkpop.
Daar was ik al van op de hoogte, maar het vreemd dat ze het al naar buiten hebben hebben gebracht en Mojo nog niet (is nu ook weer 2 weken geleden ofzo?)

En die Bon Jovi teasers snap ik ook niet, nog steeds niks bekend gemaakt. Beetje rare timing wat mij betreft.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.413
2.539
Wordt idd tijd dat er langzaam concrete harde juni geruchten komen over, imo :
– The Police
– Fleetwood Mac
– Coldplay
– Iron Maiden
– Rammstein
– (vergeet ik vast nog wat…) etc etc

Met alle potentiële afvallers en de kleine geruchtjes die rondgaan, bijvoorbeeld vanuit andere topic…

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat we normaal eind oktober al meer geruchtjes hebben die direct Pinkpop gerelateerd kunnen zijn… Nu valt alles af lijkt het.

Fleetwood Mac is al afgevallen als gerucht voor Glastonbury. Daarmee dus ook niet waarschijnlijk meer voor Pinkpop.
Coldplay komt binnenkort met een documentaire; lijkt me uitgelezen moment om concertdata bekend te maken.
https://en.festileaks.com/2018/10/no-madonna-fleetwood-mac-or-led-zeppelin-at-glastonbury-2019/
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Opvallend dat er nog zo weinig kanshebbers voor Pinkpop zijn.
- Ed Sheeran zie ik niet exclusief naar Nederland vliegen alleen voor het Pinkpop festival. Dat zie ik niet gebeuren en is ook niet realistisch met zijn tourschema.
- Rammstein zou gaaf zijn maar ik denk niet dat ze deze voor de 50ste editie willen boeken in 2016 stonden ze ook op het festival.
* Ik denk dat The Cure wel een zekerheid is omdat ze Pinkpop destijds gered hebben. Ik verwacht dan wel een sterke sub erbij.
* Coldplay is nog weinig duidelijkheid over maar als ze andere festivals gaan doen komen ze sowieso naar Pinkpop lijkt mij. Omdat het jong en oud publiek aanspreekt.
*Iron Maiden/ Fleetwood Mac/ The Police lijken me super namen maar is nog weinig over bekend. Misschien juist omdat Pinkpop ze al geboekt heeft?

Verder moeten we toch ook de geruchten van Madonna in de gaten houden lijkt me (geen favoriet van mij). Maar na boeking van Justin Bieber, Lionel Richie is alles mogelijk lijkt me. Madonna is een sterk gerucht voor Glastonbury.
-Foo Fighters die komen niet alweer naar Pinkpop.

-Verder lijkt The Wombats me wel een zekerheid voor Pinkpop net zoals Rowwen Heze en Golden Earring. The Wombats is prima act voor de mainstage in de middag en ze staan 21-23 juni op het Hurricane Festival in Duitsland.

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.553
5.398
Ach, ook nog even wachten waar Rock Am Ring mee komt dit jaar. Denk dat die ook niet lang meer wachten met hun eerst drop. Zijn langzaam weer beetje aan het teasen. En denk niet dat die extreem lang na Hurricane wat namen bekend gaan maken (al zijn Die Ärtze en Marteria vs. Casper al bekend). Die zitten vaak op een vrijdag met hun bekendmaking.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Als ik kijk naar de eerdere jubileum edities van Pinkpop hadden ze altijd een goede line-up. Ik verwacht dus ook volgend jaar sterke headliners en een goed programma
40ste editie in 2009: Bruce Springsteen, Snow Patrol en Depeche Mode (+ The Killers/ Placebo/ Madness/ Volbeat)
45ste editie in 2014: Metallica, Arctic Monkeys en Rolling Stones ( +John Mayer/ Editors/Arcade Fire/ Avenged Sevenfold)
Nu moet ik wel zeggen dat de headliners van dit jaar ook erg sterk waren maar was de rest van het programma mager als je dat vergelijkt met 2009 en 2014 was dat stukken beter.
In 2017 zei Smeets al bezig te zijn met de 50ste editie waarom zouden ze dan 'magere'' headliners boeken?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.525
6.389
Als ik kijk naar de eerdere jubileum edities van Pinkpop hadden ze altijd een goede line-up. Ik verwacht dus ook volgend jaar sterke headliners en een goed programma
40ste editie in 2009: Bruce Springsteen, Snow Patrol en Depeche Mode (+ The Killers/ Placebo/ Madness/ Volbeat)
45ste editie in 2014: Metallica, Arctic Monkeys en Rolling Stones ( +John Mayer/ Editors/Arcade Fire/ Avenged Sevenfold)
Nu moet ik wel zeggen dat de headliners van dit jaar ook erg sterk waren maar was de rest van het programma mager als je dat vergelijkt met 2009 en 2014 was dat stukken beter.
In 2017 zei Smeets al bezig te zijn met de 50ste editie waarom zouden ze dan ‘magere” headliners boeken?

Het blijft natuurlijk altijd een kwestie van wat er beschikbaar is heh... Je kunt er wel jaren "mee bezig" zijn, maar als niemand kan houdt het op.
 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
misschien zijn er nog wel (grote) acts die helemaal niet genoemd zijn nog en die op iets broeden voor volgend zomer

headliners
AC/DC
RHCP
John Mayer
Killers
QOTS
Artic monkeys
Oasis
Smashing pumpkins
Avenged Sevenfold
Led zeppelin


Sub/dag
Gaslight Anthem
FFDP
Kaiser Chiefs
Black Keys
biffy clyro
Van Halen
Ben Harper
Royal blood
Razorlight

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.318
9.044
Ooh ik zie net dat Madonna, Fleetwood Mac en Led Zeppelin afgeschreven zijn voor Glastonbury. Jammer!

Dat betekent niks hoor. Vooral over Fleetwood Mac is het bekend dat ze nooit op Glasto staan omdat ze niet aan een verminderde prijs willen optreden. (Het concept van Glasto). Maar dat betekent dat ze voor andere festivals wel een optie zijn, als ze in de buurt zijn. Want die betalen wel de volle pot.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.649
703
even off topic Nog meer mensen last van rare priveberichten in hun mailbox? Geef het even door aan de moderators.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken