Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.358
4.723
Jammer, had Pink wel een geschikte act gevonden voor Pinkpop. Ik begin wel meer te twijfelen of Pinkpop wel naar vier dagen gaat. Er worden toch een hoop acts in zaaltjes of elders geplaatst die prima een vierde dag mogelijk hadden kunnen maken. Ed Sheeran, MS, Pink., Muse. Het is natuurlijk nog vroeg, en veel acts moeten hun plannen nog bekend maken. Ik begin wel een beetje te vrezen dat ze 'gewoon' weer lekker makkelijk Rammstein en KoL gaan boeken.
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
436
334
Hoop zo op Pink nog genoeg ruimte in tourschema dan, beter dan die galmbak en ze is aangekondigd voor Werchter. The Cure hoeft van mij niet net als Kendrick Lamar. Laat die maar na BKS of ander festival gaan.
The Police en Coldplay lijkt me wel wat, Rammstein hoeft idd niet van mij.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.656
3.378
Wat hebben jullie toch met Kendrick Lamar? Die arrogante lul doet niks anders dan zaniken op het publiek als dat naar zijn mening te tam is. Dit terwijl hij zelf 20 minuten te laat opkomt en dan ook nog eens te vroeg weer afbreekt. Laat die man alsjeblieft heel ver wegblijven.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.553
5.398
Wat blijft die Bon Jovi announcement lang uit zeg. En Muse is ook nog steeds niet officieel bekend gemaakt door Mojo geloof ik?
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.298
876
Jammer, had Pink wel een geschikte act gevonden voor Pinkpop. Ik begin wel meer te twijfelen of Pinkpop wel naar vier dagen gaat. Er worden toch een hoop acts in zaaltjes of elders geplaatst die prima een vierde dag mogelijk hadden kunnen maken. Ed Sheeran, MS, Pink., Muse. Het is natuurlijk nog vroeg, en veel acts moeten hun plannen nog bekend maken. Ik begin wel een beetje te vrezen dat ze ‘gewoon’ weer lekker makkelijk Rammstein en KoL gaan boeken.

Ja, ik verbaas me ook hierover: Mojo "geeft" in de weken rondom Pinkpop zoveel grote bands een eigen show. Dat geeft mijn inziens aan dat Mojo óf enorm gaat uitpakken in Landgraaf óf gewoon weer in de vijver nietszeggende, kleurloze acts gaat vissen.

De hoop is het eerste. Maar de ervaring leert natuurlijk het laatste. :wink:
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.298
876
Wat blijft die Bon Jovi announcement lang uit zeg. En Muse is ook nog steeds niet officieel bekend gemaakt door Mojo geloof ik?

Muse heeft een tijd terug zelf een lijst met steden bekend gemaakt waar ze gaan spelen in 2019. Daar stond Nijmegen tussen. Kan dus een streep door voor Pinkpop.


 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.358
4.723
Oasiss wrote:
Jammer, had Pink wel een geschikte act gevonden voor Pinkpop. Ik begin wel meer te twijfelen of Pinkpop wel naar vier dagen gaat. Er worden toch een hoop acts in zaaltjes of elders geplaatst die prima een vierde dag mogelijk hadden kunnen maken. Ed Sheeran, MS, Pink., Muse. Het is natuurlijk nog vroeg, en veel acts moeten hun plannen nog bekend maken. Ik begin wel een beetje te vrezen dat ze ‘gewoon’ weer lekker makkelijk Rammstein en KoL gaan boeken.

Ja, ik verbaas me ook hierover: Mojo “geeft” in de weken rondom Pinkpop zoveel grote bands een eigen show. Dat geeft mijn inziens aan dat Mojo óf enorm gaat uitpakken in Landgraaf óf gewoon weer in de vijver nietszeggende, kleurloze acts gaat vissen.

De hoop is het eerste. Maar de ervaring leert natuurlijk het laatste.
1f609.svg

Ja, ik wil niet reeds bij voorbaat azijn gaan zeiken, maar je slaat met de laatste zin wel de spijker op zijn kop!
The Police is op wat geruchtjes en veel wishfull thinking na eigenlijk nooit echt concreet geworden, Coldplay evenmin.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.776
6.520
Wat hebben jullie toch met Kendrick Lamar? Die arrogante lul doet niks anders dan zaniken op het publiek als dat naar zijn mening te tam is. Dit terwijl hij zelf 20 minuten te laat opkomt en dan ook nog eens te vroeg weer afbreekt. Laat die man alsjeblieft heel ver wegblijven.

Stond in Ziggo mooi op tijd op het podium en roept absoluut niet naar het publiek dat ze te tam zijn....
 

bassie1978

Campingartiest
10 jan 2018
74
0
Nu we weer een hoop acts hebben kunnen wegstrepen ( Metallica, P!nk, Muse) ga ik nu voor:
- The Cure (50/50)
- Rammstein (3 jaar is kort maar verkoopt makkelijk dagkaarten binnen 1 dag uit)
- Ed Sheeran ( even op en neer vliegen van Spanje kan nog steeds)
Mocht er vierde dag komen Coldplay

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.649
703
Nu we weer een hoop acts hebben kunnen wegstrepen ( Metallica, P!nk, Muse) ga ik nu voor:
– The Cure (50/50)
– Rammstein (3 jaar is kort maar verkoopt makkelijk dagkaarten binnen 1 dag uit)
– Ed Sheeran ( even op en neer vliegen van Spanje kan nog steeds)
Mocht er vierde dag komen Coldplay

Mag van mij!

Ik denk en hoop echt dat Mojo nog wat moois kan plaatsen. Het is het 50-jarig jubileum van het langstlopende festival ter wereld. Dan kun je niet met KOL, Maroon5 etc aan komen kakken. Dat zou echt een ontzettende naaistreek zijn.

Het is wel vreemd dat RW al 3 headliners bekend heeft gemaakt en Pinkpop nog geen 1. Ik bid voor een grote klabam.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.776
6.520
Rammstein zou ik echt een zwaktebod vinden. Geen enkele reden om die zo snel weer terug te halen.
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.051
1.897
Ik denk en hoop echt dat Mojo nog wat moois kan plaatsen. Het is het 50-jarig jubileum van het langstlopende festival ter wereld. Dan kun je niet met KOL, Maroon5 etc aan komen kakken. Dat zou echt een ontzettende naaistreek zijn.

Het is wel vreemd dat RW al 3 headliners bekend heeft gemaakt en Pinkpop nog geen 1. Ik bid voor een grote klabam.

Denk dat dit ook nog wel gaat lukken. De 50e is iets speciaals, en bovendien het waarschijnlijke afscheid van Jan Smeets in de rol van 'voortrekker'. Daar willen ook een hoop mensen bij zijn vermoed ik. Ik ben meer sceptisch over de jaren hierna. Welke kant gaan ze op? Ik heb Pinkpop jarenlang gezien als Nederlands equivalent voor Rock Werchter, daar waar Lowlands dat was voor Pukkelpop. Maar zo zwart wit is het natuurlijk echt niet. Ik denk dat Pinkpop haar bierdrinkende rockers tussen de 25 en de 55 toch echt nodig zal blijven hebben om stadionacts te blijven kunnen betalen. Maar dan moet je ze wel een programma bieden waar ze voor willen betalen. Een programma zoals ik dat de laatste jaren grotendeels op de poster van Werchter zie staan...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.776
6.520
Misschien wel heel erg sceptisch, maar maakt dat hele jubileum de kaartverkoop niet makkelijker, ongeacht wat er staat? Het feit dat het een jubileum is zorgt er vermoedelijk voor dat veel mensen sowieso kaarten kopen om ''erbij te kunnen zijn'' waardoor Mojo best wat makkelijker kan boeken.

Ik denk in elk geval dat hopen op een vet jubileumjaar enkel voor teleurstelling kan zorgen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.649
703
Rammstein zou ik echt een zwaktebod vinden. Geen enkele reden om die zo snel weer terug te halen.

Die zou je er bij wijze van spreken elk jaar neer kunnen zetten. De dag verkoopt geheid uit. Voor Pinkpop en Mojo niet echt een zwaktebod. Als je fan bent yeeeey. Als je dat niet bent tsja dan is het kut.

Plus nieuw album. Dat is dan wel weer een voordeel.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.358
4.723
Dit denk ik dus ook, en afgelopen jaar was natuurlijk al een dikke middelvinger, in die zin dat de prijzen omhoog schoten en het (dag)programma toch wel matig was. Maar, de verkoopcijfers waren prima, dus waarom iets anders doen? Zeker nu met het jubileum krijg je zo veel positieve reclame, dat de kaartverkoop hoe dan ook wel goed verloopt.

Wat de rockers tussen 25 en 55 betreft, er komt nu natuurlijk een andere 'lichting' 25-jarigen aan. De bierdrinkende rockers worden de laatste jaren sowieso wel al minder en worden vervangen door gezinnen en dagjesmensen. Kennelijk heeft dit qua inkomsten nog geen hele grote problemen opgeleverd. Ik ga even heel erg generaliseren, maar de kort pittige huisvrouwen drinken natuurlijk geen bier, maar cocktails. Eén cocktail staat gelijk aan (minstens) drie biertjes qua inkomsten.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.358
4.723
Rammstein zou ik echt een zwaktebod vinden. Geen enkele reden om die zo snel weer terug te halen.

Die zou je er bij wijze van spreken elk jaar neer kunnen zetten. De dag verkoopt geheid uit. Voor Pinkpop en Mojo niet echt een zwaktebod. Als je fan bent yeeeey. Als je dat niet bent tsja dan is het kut.

Plus nieuw album. Dat is dan wel weer een voordeel.

Je slaat de spijker op de kop, voor fans is het leuk, maar dat heb je concerten voor. Een festival zou niet zo kort op elkaar dezelfde act moeten boeken, ook al komen die genoemde fans toch wel. Dus het zwaktebod zit er m.i. daarin, niet in de status van Rammstein sec.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.649
703
Ik ben gewoon naughty en smokkel vodka mee naar binnen. Vodka cola is toch wel prettiger dan bier.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.358
4.723
Ik ben gewoon naughty en smokkel vodka mee naar binnen. Vodka cola is toch wel prettiger dan bier.

Heb ik al die tijd in onwetendheid geleefd en ben jij een kort pittige huisvrouw?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.776
6.520
Rammstein zou ik echt een zwaktebod vinden. Geen enkele reden om die zo snel weer terug te halen.

Die zou je er bij wijze van spreken elk jaar neer kunnen zetten. De dag verkoopt geheid uit. Voor Pinkpop en Mojo niet echt een zwaktebod. Als je fan bent yeeeey. Als je dat niet bent tsja dan is het kut.

Plus nieuw album. Dat is dan wel weer een voordeel.

Die dag verkocht toch een paar jaar geleden ook niet zo snel uit uit? Waren nog zat dagtickets beschikbaar tot een paar weken van tevoren als ik me niet vergis en toen waren alleen de weekendtickets en de McCartney dagtickets snel weg.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken