Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.416
1.909
mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:
Kendrick is niet zo duur voor Pinkpop begrippen denk ik. Als Lowlands het al kan neerleggen, dan moet het voor Pinkpop niet zo lastig zijn.


Weet het niet precies, maar heb eens opgevangen dat Kendrick toch ook een erg dure (lees: 7 cijfertjes) boeking is. En Lowlands heeft al meermaals een naam uit die prijscategorie gehad toch? Met zowel Coldplay en Rammstein zou je denken dat de derde hoofdact goedkoper is, en dat is Kendrick nu niet bepaald.

Al kan me voorstellen dat ze zo’n duur trio wel kunnen counteren met goedkopere (NL) acts als opvulling, zoals Kensington of Golden Earring.

Aan de andere kant: hoe lang is het geleden dat Pinkpop een headliner heeft gehad die niet de 7 cijfertjes aantikte?

Was het afgelopen jaar niet zo dat de drie headliners ongeveer 7 miljoen van het budget van bijna 10 opslokten? Dan zullen ze niet opkijken van een headliner duurder dan 1 miljoen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.505
5.347
Christiaan wrote:

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:
Kendrick is niet zo duur voor Pinkpop begrippen denk ik. Als Lowlands het al kan neerleggen, dan moet het voor Pinkpop niet zo lastig zijn.


Weet het niet precies, maar heb eens opgevangen dat Kendrick toch ook een erg dure (lees: 7 cijfertjes) boeking is. En Lowlands heeft al meermaals een naam uit die prijscategorie gehad toch? Met zowel Coldplay en Rammstein zou je denken dat de derde hoofdact goedkoper is, en dat is Kendrick nu niet bepaald.

Al kan me voorstellen dat ze zo’n duur trio wel kunnen counteren met goedkopere (NL) acts als opvulling, zoals Kensington of Golden Earring.


Aan de andere kant: hoe lang is het geleden dat Pinkpop een headliner heeft gehad die niet de 7 cijfertjes aantikte?

Was het afgelopen jaar niet zo dat de drie headliners ongeveer 7 miljoen van het budget van bijna 10 opslokten? Dan zullen ze niet opkijken van een headliner duurder dan 1 miljoen.
Precies, bijna iedere headliner zit tegenwoordig boven de miljoen.
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.036
1.854
Aan de andere kant: hoe lang is het geleden dat Pinkpop een headliner heeft gehad die niet de 7 cijfertjes aantikte?

Dat zal Robbie Williams geweest zijn. Of die andere Williams, die tot 3 keer toe dacht dat hij in Amsterdam stond... (geintje natuurlijk, die was back-up)

Oh trouwens, Kendrick Lamar? Sodemieter op met die herrie, en ga lekker ergens anders boodschappenlijstjes opdreunen... Hiphop mag je best een ingang geven op een festival met nationale allure. Muziek verbroedert immers. Maar bij hiphop nog meer dan in andere genres is het heel belangrijk dat je wel de kwaliteit bewaakt. En die wordt NIET bepaald door populariteit, getuige het feit dat de Top40 al een paar jaar wordt geterroriseerd door de Drake's, Iggy Azalea's, Kanye's, Lil' Kleine's en Boef's van deze wereld. Wegfilteren die pulp!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.230
8.918
Christiaan wrote:
Aan de andere kant: hoe lang is het geleden dat Pinkpop een headliner heeft gehad die niet de 7 cijfertjes aantikte?

Dat zal Robbie Williams geweest zijn. Of die andere Williams, die tot 3 keer toe dacht dat hij in Amsterdam stond… (geintje natuurlijk, die was back-up)

Ik denk aan KoL en mogelijk ook Green Day. Volgens mij kan je voor de prijs van Kendrick KoL 2 keer boeken.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.615
678
Ik denk aan KoL en mogelijk ook Green Day. Volgens mij kan je voor de prijs van Kendrick KoL 2 keer boeken.

Volgens mij wil je dat echt niet meer...........KOL.....brrrrrr
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.505
5.347
Christiaan wrote:
Aan de andere kant: hoe lang is het geleden dat Pinkpop een headliner heeft gehad die niet de 7 cijfertjes aantikte?

Dat zal Robbie Williams geweest zijn. Of die andere Williams, die tot 3 keer toe dacht dat hij in Amsterdam stond… (geintje natuurlijk, die was back-up)

Oh trouwens, Kendrick Lamar? Sodemieter op met die herrie, en ga lekker ergens anders boodschappenlijstjes opdreunen… Hiphop mag je best een ingang geven op een festival met nationale allure. Muziek verbroedert immers. Maar bij hiphop nog meer dan in andere genres is het heel belangrijk dat je wel de kwaliteit bewaakt. En die wordt NIET bepaald door populariteit, getuige het feit dat de Top40 al een paar jaar wordt geterroriseerd door de Drake’s, Iggy Azalea’s, Kanye’s, Lil’ Kleine’s en Boef’s van deze wereld. Wegfilteren die pulp!
Waar zit het duimpje omlaag knopje voor dit soort posts?

Kendrick Lamar "geen kwaliteit" noemen verdiend dat wel.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.495
6.291
Oh trouwens, Kendrick Lamar? Sodemieter op met die herrie, en ga lekker ergens anders boodschappenlijstjes opdreunen… Hiphop mag je best een ingang geven op een festival met nationale allure. Muziek verbroedert immers. Maar bij hiphop nog meer dan in andere genres is het heel belangrijk dat je wel de kwaliteit bewaakt. En die wordt NIET bepaald door populariteit, getuige het feit dat de Top40 al een paar jaar wordt geterroriseerd door de Drake’s, Iggy Azalea’s, Kanye’s, Lil’ Kleine’s en Boef’s van deze wereld. Wegfilteren die pulp!

Pulitzer-prize winnende lyrics, maar Rick Huissen noemt het boodschappenlijstjes opdreunen dus het is pulp. Sure... "I don’t contemplate, I meditate, then off your fucking head"
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.237
3.112
Oh trouwens, Kendrick Lamar? Sodemieter op met die herrie, en ga lekker ergens anders boodschappenlijstjes opdreunen… Hiphop mag je best een ingang geven op een festival met nationale allure. Muziek verbroedert immers. Maar bij hiphop nog meer dan in andere genres is het heel belangrijk dat je wel de kwaliteit bewaakt. En die wordt NIET bepaald door populariteit, getuige het feit dat de Top40 al een paar jaar wordt geterroriseerd door de Drake’s, Iggy Azalea’s, Kanye’s, Lil’ Kleine’s en Boef’s van deze wereld. Wegfilteren die pulp!

Komaan, niet zo close minded. Als er 1 act is waarmee je 'hiphop ingang kan geven op een festival met internationale allure', dan is het wel Kendrick Lamar. Hij wordt als gerucht genoemd omdat hij, in tegenstelling tot de meeste artiesten die jij noemt, juist WEL kwalitatieve muziek heeft uitgebracht de laatste jaren. Ik vraag me af met welke artiesten jij dan hiphop zou willen introducteren op Pinkpop...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.230
8.918
Als Kendrick Lamar één ding niet is, dan is het pulp. (Want hij schreef Common People niet...hihi).
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.556
842
We zouden eigenlijk allemaal niet moeten reageren op dit soort kortzichtige reacties. Dit is alleen maar om reacties op te roepen zodat mr zich thuis even vermaakt. Een tijdelijk ban zou wat mij betreft de enige gepaste reactie zijn.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.300
4.598
Ik heb het idee dat ik een stokpaardje aan het ontwikkelen ben, maar kom op guys. Wees toch eens objectief. Ik heb helemaal niks met hiphop en/of metal. Sterker nog, als Kendrick Lamar én Rammstein twee (van de drie?) headliners zijn, ga ik waarschijnlijk niet. Maar je kunt toch met de beste wil niet anders concluderen dat ze er zeker wel recht op hebben om op die positie te staan, Kendrick Lamar nog meer dan Rammstein. Ik zie ook Kanye in een rijtje met Lil Kleine staan. Ik heb een niet geheel gezonde afkeer van de persoon Kanye West, maar denk dat hij muzikaal wel groots in zijn genre is. En als Rock, Pop, Metal of Dance kan afsluiten, waarom Hiphop dan niet?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.431
Christiaan wrote:
Aan de andere kant: hoe lang is het geleden dat Pinkpop een headliner heeft gehad die niet de 7 cijfertjes aantikte?

Dat zal Robbie Williams geweest zijn. Of die andere Williams, die tot 3 keer toe dacht dat hij in Amsterdam stond… (geintje natuurlijk, die was back-up)

Oh trouwens, Kendrick Lamar? Sodemieter op met die herrie, en ga lekker ergens anders boodschappenlijstjes opdreunen… Hiphop mag je best een ingang geven op een festival met nationale allure. Muziek verbroedert immers. Maar bij hiphop nog meer dan in andere genres is het heel belangrijk dat je wel de kwaliteit bewaakt. En die wordt NIET bepaald door populariteit, getuige het feit dat de Top40 al een paar jaar wordt geterroriseerd door de Drake’s, Iggy Azalea’s, Kanye’s, Lil’ Kleine’s en Boef’s van deze wereld. Wegfilteren die pulp!

Zet eerst Pimp a Butterfly, Damn of My Beautiful Dark Twisted Fantasy of College Dropout eens op voordat je dat soort onzin uitkraamt.... deze mag zo in de categorie meest ongenuanceerde comment van 2018 zeg
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.050
636
De boodschap is duidelijk mensen, let's move along...

Vraag op dit moment: komt The Cure nou naar BKS of naar Pinkpop?!
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.036
1.854
We zouden eigenlijk allemaal niet moeten reageren op dit soort kortzichtige reacties. Dit is alleen maar om reacties op te roepen zodat mr zich thuis even vermaakt. Een tijdelijk ban zou wat mij betreft de enige gepaste reactie zijn.

Dat is het echt... oprecht... niet. Eerder andersom, ik had meer tijd moeten nemen voor een iets volwassener reactie. Echter duurde mijn middagpauze niet langer. En als je nu denkt "doe niet zo schijtlollig" of "zeg dan niets" dan heb je zelfs daar misschien wel gelijk in. Maar het kwaad is al geschied. Dus:

Alhoewel die man me totaal niet kan bekoren, daar doen 30 Pullitzers voor baanbrekende lyrics niets aan af, dan nog had ik me anders moeten uitten. Juist omdat het mijn cup of tea niet is, ben ik niet de aangewezen persoon om de kwaliteit te herkennen tussen de pulp, in ieder geval niet betreffende de categorie Hiphop. Ik zal me dan ook niet verbergen achter het veilige argument dat over smaak niet te twisten valt, maar ik bied hierbij mijn gemeende excuses aan.

Ik had overigens totaal niet het idee dat dit zoveel los zou maken. Ik heb hier heel wat gebash voorbij zien komen. Niet de fijnste plek als je fan bent van Kensington, Nickelback of Pinkpop...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.505
5.347
De boodschap is duidelijk mensen, let’s move along…

Vraag op dit moment: komt The Cure nou naar BKS of naar Pinkpop?!
Boekingsagent Mojo tegen Smeets:
The Cure? Ik dacht dat je zei"The Cult"?

[video]https://www.youtube.com/watch?v=oM1Iw-WKTjg[/video]
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.615
678
Vraag op dit moment: komt The Cure nou naar BKS of naar Pinkpop?!

Ik hoop BKS. Er komen nog aankondigingen dit jaar en ik weet niet of The Cure bij het jubileum zou passen. Op de hits na is het niet echt middle of the road muziek

Rammstein dus eind oktober
Coldplay bij het uitbrengen van hun docu?
Geen Pink lijkt me
Mumford kan

Ik vind het erg lastig. Ik denk wel dat als BKS The Cure kan krijgen ze het wel doen.



 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.275
850
Vraag op dit moment: komt The Cure nou naar BKS of naar Pinkpop?!

The Cure is inmiddels aangekondigd voor Hurricane & Southside. Beide festivals zijn in handen van FKP Scorpio.
FKP Scorpio heeft ook belang in boekingskantoor Friendly Fire. En Friendly Fire boekt voor BKS.

Behoorlijk grote kans voor The Cure op BKS i.p.v. Pinkpop.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.505
5.347
visdave34 wrote:
Vraag op dit moment: komt The Cure nou naar BKS of naar Pinkpop?!

The Cure is inmiddels aangekondigd voor Hurricane & Southside. Beide festivals zijn in handen van FKP Scorpio.
FKP Scorpio heeft ook belang in boekingskantoor Friendly Fire. En Friendly Fire boekt voor BKS.

Behoorlijk grote kans voor The Cure op BKS i.p.v. Pinkpop.
Als Pinkpop gewoon meer €€€ weet te bieden dan gaan ze naar Pinkpop hoor.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.230
8.918
Het wordt Pinkpop want:
Als classic act zou het natuurlijk passen. De band heeft een geschiedenis met het festival. Eerste grote Pinkpopboeking van Mojo en The Cure was in de jaren 80 één van de 'redders van het festival (Torhout Werchter ook trouwens). Zowel het festival als de band hebben iets te vieren. 50 jaar Pinkpop. 40 jaar The Cure. Plus: er is al wat rook over een mogelijke Cure headlineslot. En ik geloof hard in waar rook is, is vuur.

Het wordt Best Kept Secret want:
Maar er is wel natuurlijk het FKP Scorpio verhaal, dankzij Hurricane. En Best Kept Secret lijkt zijn datum verzet te hebben voor een act. Ook hier zou Cure niet slecht staan, zeker omdat ze een lang slot in het donker zouden kunnen krijgen. Best Kept Secret heeft ook al enkele giganten op hun festival gekregen.

Qua data kan het allebei ook... ik geef het nog altijd 50/50 kans. Of beter: 48% voor PP, 48% voor BKS en 4% voor DTRH (waar ze imo minder goed op passen qua profiel).
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.416
1.909
Qua data kan het allebei ook… ik geef het nog altijd 50/50 kans. Of beter: 48% voor PP, 48% voor BKS en 4% voor DTRH (waar ze imo minder goed op passen qua profiel).

Tis offtopic, maar ik denk dat ze juist heel goed zouden passen bij het publiek van DTRH.

Dat festival zal ook gaan vissen in deze categorie headliners vermoed ik.

Al met al staat of valt het met wat Mojo beschikbaar heeft en hoe ze daarmee wensen te schuiven voor maximaal resultaat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken