Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
193
67
Al vele jaren lees ik mee met de Pinkpop discussie, ik heb speciaal even een account aangemaakt om iets te vragen....

Zouden jullie het alsjeblieft niet nog pagina`s lang over Kensington (voortaan ‘zij die niet genoemd mogen worden’) willen hebben!? Ik hou van Pinkpop, graag ook de 4e dag, graag niet alleen maar ouwe bands zoals fleetwood Mac in combinatie met Iron Maiden en Eagles. Het is geen Pinkpop Classic, bah! Ben zelf 46 maar hou meer van hedendaagse muziek, een dag Nederlands mengen met een dag Dj’s zou ook wel leuk zijn.

Hoe dan ook, dit was mijn hersenscheetje. Carry on!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.517
3.013
En ik maar denken dat ik net gereageerd had. Ik wilde alleen maar trollen met Kensington ;) Laat ik eens een ander naampje noemen: Nick en Simon op de Nederlandse dag ;-)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
@hersenscheetje

Nope....


Kensingstom
Kensingdom
Kenniesingentoch
Kensing "De Nederlandse Nickelback" ton
De Festival/Braderie/Ziggo Hoer
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wat is er eigenlijk tegen Kensington? Ik heb de indruk dat deze groep inmiddels wel wat beter live is gaan spelen al hebben ze nog maar 2 nummers uitgebracht natuurlijk: Sorry en Streets. Alle andere nummers zijn covers van Streets.

Kensington is de opvolger van Kane en de soort van de Nederlandse Nickelback. Live is er echt niet zoveel mis mee. Ja, ze maken gemakkelijke liedjes met veels te makkelijke refreintjes en nog makkelijkere truckjes om het publiek mee te krijgen. Maar feit is wel dat die mannen 2 albums hebben gefixt vol met rock/pop hits. Dat doen ze gewoon echt prima. Toch mooi man, uurtje herkenbare liedjes van de radio terwijl je de biertjes al flink volt. Ik zie geen problemen mochten ze dit jaar sub worden. Ik zie ze liever dan bijvoorbeeld een Anouk. Headliner gaat niet gebeuren.
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Zien wij P!nk nou écht als een mogelijke headliner? Ze is lang niet meer relevant genoeg in Nederland om zo'n positie te nemen. Lijkt mij eerder een gevalletje classic Nederlands nostalgie, aka "ze stond er laatst in 2009 dus ze moet terug komen!!!". Ik zie het echt niet gebeuren maar ik snap ook niet waarom zo veel mensen er nog in geloven puur omdat ze er eerder heeft gestaan. Of ben ik gek?
 

bassie1978

Campingartiest
10 jan 2018
74
0
Zien wij P!nk nou écht als een mogelijke headliner? Ze is lang niet meer relevant genoeg in Nederland om zo’n positie te nemen. Lijkt mij eerder een gevalletje classic Nederlands nostalgie, aka “ze stond er laatst in 2009 dus ze moet terug komen!!!”. Ik zie het echt niet gebeuren maar ik snap ook niet waarom zo veel mensen er nog in geloven puur omdat ze er eerder heeft gestaan. Of ben ik gek?

Ik zie haar nog steeds als mogelijke headliner. 20 jaar hits die iedereen wel kent en een breed publiek aanspreekt.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Koop 2 actie artikelen en download gratis het live album vanuit de arena!

https://weblog.bol.com/article/kensington-live-arena?Referrer=ADVNLFCB602000SN02&utm_source=facebook&utm_medium=cpm&utm_campaign=weblog&utm_content=+kensington-live-arena
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.351
1.807
Zien wij P!nk nou écht als een mogelijke headliner? Ze is lang niet meer relevant genoeg in Nederland om zo’n positie te nemen. Lijkt mij eerder een gevalletje classic Nederlands nostalgie, aka “ze stond er laatst in 2009 dus ze moet terug komen!!!”. Ik zie het echt niet gebeuren maar ik snap ook niet waarom zo veel mensen er nog in geloven puur omdat ze er eerder heeft gestaan. Of ben ik gek?

Nee hoor, dat gevoel heb ik precies zo. Destijds stond ze gewoon in het daglicht en sindsdien kunnen we moeilijk stellen dat haar carrière nog in de lift heeft gezeten.

Een uurtje hits die veel mensen aanspreken: ik denk dan eerder aan een spot zoals die van Lionel Ritchie.
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Opzich, al gaan ze a la Werchter met co headline constructem werken kunnen ze wel weg komen met een Kensington als headliner in combinatie met een andere grote act (oké geen formaatje Rammstein, maar formaatje KoL of iets in die trend, hoewel ze er niet zullen staan gezien hun recente passage). Je kunt ook niet elk jaar een Foo Fighters en Pearl Jam hebben, soms zijn de headliners commercially speaking kleiner. Dan is combineren best een goed plan lijkt me.
Maar goed, het is ook niet mijn smaak, maar Kensington op die spot zou opzich wel in lijn liggen met de koers die Pinkpop op is gegaan de afgelopen jaren.
Pinkpop is gewoon een groot popfestival en de focus ligt voornamelijk bij het verkopen van zoveel mogelijk kaarten. Kensington verkoopt nu eenmaal. Hoe vaak je ze ook gratis kan zien. Daarnaast zijn ze voor velen de perfecte compromis tussen een gitaarbandje en simpele pop.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Opzich, al gaan ze a la Werchter met co headline constructem werken kunnen ze wel weg komen met een Kensington als headliner in combinatie met een andere grote act (oké geen formaatje Rammstein, maar formaatje KoL of iets in die trend, hoewel ze er niet zullen staan gezien hun recente passage). Je kunt ook niet elk jaar een Foo Fighters en Pearl Jam hebben, soms zijn de headliners commercially speaking kleiner. Dan is combineren best een goed plan lijkt me.
Maar goed, het is ook niet mijn smaak, maar Kensington op die spot zou opzich wel in lijn liggen met de koers die Pinkpop op is gegaan de afgelopen jaren.
Pinkpop is gewoon een groot popfestival en de focus ligt voornamelijk bij het verkopen van zoveel mogelijk kaarten. Kensington verkoopt nu eenmaal. Hoe vaak je ze ook gratis kan zien. Daarnaast zijn ze voor velen de perfecte compromis tussen een gitaarbandje en simpele pop.

Kensington verkoopt niet, als je ze drie weken eerder al op een hoop bevrijdingsfestivas hebt kunnen zien. Dat is de issue, Pinkpop moet wel iets nieuws brengen, en niet het hele weekend volboeken met acts die je ergens anders grats kunt zien. Dan denk ik is Iron Maiden wel een betere headliner. Die zie je niet overal.
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Ja, maar Iron Maiden is gevalletje zoals Nick Cave en QotSA, komt alleen als headliner. Dat kan alleen als je met co-headliner constructed gaat werken want Iron Maiden is echt niet relevant genoeg (of tegenwoordig groot genoeg) om een dag Pinkpop uit te verkopen. De fans hebben ze al vaak zat kunnen zien met het werk waar ze nu mee touren en zullen dus waarschijnlijk niet zomaar ff Pinkpop komen voor ALLEEN Iron Maiden, zeker niet als Pinkpop metalbands verder vermijdt. Mja, misschien staan ze gewoon weer op Fortarock.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.191
Iron Maiden speelt toch niet op een 'gewoon' festival als Pinkpop, maar op een Graspop (zie dit jaar) of Fortarock? Of met een flinke eigen show en extra voorprogramma in Goffert park of Gelredome. Is teveel old skool-metal voor Pinkpop, en heeft in tegenstelling tot een Metallica nooit echt de brug met het grote mainstream-publiek kunnen maken.
Ook Fleetwood Mac lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, want waarom zouden die nu festivals gaan spelen? Als die al naar Europa komen zal het voor eigen shows zijn, bijv. in Ziggo. Misschien een uitzondering voor een Glastonbury, maar dat is het dan wel.
Over Pink en Kensington is hiervoor al voldoende gezegd....
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Ja, maar Iron Maiden is gevalletje zoals Nick Cave en QotSA, komt alleen als headliner. Dat kan alleen als je met co-headliner constructed gaat werken want Iron Maiden is echt niet relevant genoeg (of tegenwoordig groot genoeg) om een dag Pinkpop uit te verkopen. De fans hebben ze al vaak zat kunnen zien met het werk waar ze nu mee touren en zullen dus waarschijnlijk niet zomaar ff Pinkpop komen voor ALLEEN Iron Maiden, zeker niet als Pinkpop metalbands verder vermijdt. Mja, misschien staan ze gewoon weer op Fortarock.
Er is helemaal geen indicatie dat Iron Maiden in de zomer van 2019 langs de Europese festivals tourt.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Er is helemaal geen indicatie dat Iron Maiden in de zomer van 2019 langs de Europese festivals tourt.

Dat geldt voor 99% van de genoemde namen hier. Speculeren, gokken, dromen en dan is het Yeeeeeeeey...of stil onder de dekens gaan huilen.

Het enige echt concrete voor festivals is The Cure.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Er is helemaal geen indicatie dat Iron Maiden in de zomer van 2019 langs de Europese festivals tourt.

Dat geldt voor 99% van de genoemde namen hier. Speculeren, gokken, dromen en dan is het Yeeeeeeeey…of stil onder de dekens gaan huilen.

Het enige echt concrete voor festivals is The Cure.
Weezer, Within Temptation, Dropkick Murphys, The Prodigy, Sabaton, Slayer, Take That, Manowar, Ed Sheeran, Amon Amarth, Def Leppard, Nothing But Thieves...

Maar meeste is niks voor Pinkpop, al zou het tof zijn als ze gewoon eens een Slayer weten te strikken.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.191
Er is helemaal geen indicatie dat Iron Maiden in de zomer van 2019 langs de Europese festivals tourt.

Dat geldt voor 99% van de genoemde namen hier. Speculeren, gokken, dromen en dan is het Yeeeeeeeey…of stil onder de dekens gaan huilen.

Het enige echt concrete voor festivals is The Cure.

+ Weezer (BBK)
+ Lana del Rey (openlucht Dublin)
+ Ed Sheeran (o.a. Firenze rocks)

Verder inderdaad heel veel speculatie!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Lana del Rey, Pink en Florence Welsh als co-headliners en 3fm stage (ben de huidige naam even kwijt) afsluiter! Meer vrouwen aan de top ;-). Ik zal de linkse rakker in mij verder temperen!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Er is helemaal geen indicatie dat Iron Maiden in de zomer van 2019 langs de Europese festivals tourt.
nou...
Mijn onderbuikgevoel zegt me dat er een Europese leg komt in 2019 in de zomer.
tot zo ver de indicatie
;)


Iron Maiden speelt toch niet op een ‘gewoon’ festival als Pinkpop
Idd zijn ze vaste headliners bij de metalfestivals.
Stonden ze ook op festivals als Rock am Ring, misschien nog wel rock minded.
Maar stonden ze ook wel eens op Roskilde, Sziget, Rock Werchter, Pukkelpop en zelfs op Bospop.
Ik zie niet in waarom Pinkpop niet kan.
Dan denk ik dat je met zo'n 100% headliner geen risico headliner en no nonsens headliner hebt met momenteel een zeer aantrekkelijke tour/show.
Daarbij denk ik dat er genoeg bezoekers zijn die het wel kunnen waarderen, zelfs niet heel erg uitmaakt of er een stevige rockact komt. Of het nu SOAD is, Metallica of Rammstein...
Plus, ik blijf het gek vinden dat de band in 43 jaar bestaan nog nooit in 50 jaar op Pinkpop is geweest.
Dan is Maiden nog net wat softer dan Slipknot bijvoorbeeld, dus echt afschrikwekkend op een mainstream festival lijkt me eigenlijk niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken