Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Het gaat bij sommige wel echt heel veel pijn doen mocht Kensington toch headliner zijn ?

Ik hoor momenteel heel veel the cure op 3 fm…

Gelukkig is 3FM geen mediapartner meer.

Het gaat bij sommige wel echt heel veel pijn doen mocht Kensington toch headliner zijn ?

Ik hoor momenteel heel veel the cure op 3 fm…
Mij zou het idd best pijn doen, vooral om de redenen die Dennis geeft, ik gun 't ze van harte, maar het is geen naam waardoor Pinkpop in de Champions League komt te staan. Als je ze als sub neer zet met een mooie naam erboven, dan wel. Ik gun ze ook echt een mooie plek op Pinkpop, maar niet de mooiste die je als band zijnde kunt hebben.

En over The Cure op 3fm. Ik hoor 't ook meer, maar volgens mij heeft 3fm niet meer heel veel met Pinkpop te doen. Denk niet dat de djs daar eerder op de hoogte zullen zijn dan wij zijn. Misschien iemand die bevriend is met iemand binnen Buro Pinkpop , MOJO of Jan Smeets, meer dan dat niet.

Imagine Dragons kan niet headlinen. Zo groot zijn ze nog niet.
Zo ook Kensington.
Ik zie het mogelijk wel gebeuren dat Pinkpop Kensington laat headlinen.

Een Internationale grote bekende naam moet de headliner zijn.
Op het einde van de dag tof vinden dat die bekende groep naar Nederland afreist speciaal voor Nederlands oudste traditionele festival.
Martin Garrix is de enige Nederlandse artiest goed genoeg als headliner.

Overigens denk ik dat Pinkpop een optie voor zich zelf heeft bedacht, dat willen ze echt definitief de 4 dagen hebben ze als niet uitkomen met grote headliners hebben ze de artiesten:
- Martin Garrix
- Kensington
- Armin van Buren

Imagine Dragons kan niet headlinen. Zo groot zijn ze nog niet.
Zo ook Kensington.
Ik zie het mogelijk wel gebeuren dat Pinkpop Kensington laat headlinen.

Een Internationale grote bekende naam moet de headliner zijn.
Op het einde van de dag tof vinden dat die bekende groep naar Nederland afreist speciaal voor Nederlands oudste traditionele festival.
Martin Garrix is de enige Nederlandse artiest goed genoeg als headliner.

Overigens denk ik dat Pinkpop een optie voor zich zelf heeft bedacht, dat willen ze echt definitief de 4 dagen hebben ze als niet uitkomen met grote headliners hebben ze de artiesten:
– Martin Garrix
– Kensington
– Armin van Buren
Martin Garrix als headliner? Nee ook niet, als afsluiter is hij perfect, beetje Bieber-Garrix constructie van 2 jaar terug. Dat is goed. Maar als headliner niet.
Within Temptation zijn daar in tegen wel headliner waardig als je 't mij vraagt. Verkopen wereldwijd grote zalen uit, en als ik de visuals zie op Instagram voor komende tour is het wel echt een super grote show. Maar die zie ik zelfs op Pinkpop niet als headliner, ook als sub.

Echt.. Dat die 'Champions League'-uitspraken van Smeets hier nog steeds de ronde doen snap ik dus niet, dacht dat we die man hier toch met een serieus korrel zout namen, of niet? Of Pinkpop nu uitverkoopt met Kensington, Imagine Dragons, Ed Sheeran of Metallica, Foo Fighters en Pearl Jam. Het festival is uitverkocht en op het einde van de rekening is dat hetgene wat telt en niet zozeer die internationale uitstraling van blogs (alsof die ooit over de spectaculaire/toonaangevende line up hebben geschreven van de laatste jaren) als die bezorgdheid er zelfs is. Vraag aan een willekeurige buitenlander (neem nu een Amerikaan ofso) naar 5 grote festivals in Europa, denk dat er daar geen eentje 'Pinkpop' van gaat noemen. Al is dat slechts een veronderstelling natuurlijk, maar zeg nu zelf.

Ik maak binnenkort wel nog 's een leuk postertje voor op 't forum :)

Echt.. Dat die ‘Champions League’-uitspraken van Smeets hier nog steeds de ronde doen snap ik dus niet, dacht dat we die man hier toch met een serieus korrel zout namen, of niet? Of Pinkpop nu uitverkoopt met Kensington, Imagine Dragons, Ed Sheeran of Metallica, Foo Fighters en Pearl Jam. Het festival is uitverkocht en op het einde van de rekening is dat hetgene wat telt en niet zozeer die internationale uitstraling van blogs (alsof die ooit over de spectaculaire/toonaangevende line up hebben geschreven van de laatste jaren) als die bezorgdheid er zelfs is. Vraag aan een willekeurige buitenlander (neem nu een Amerikaan ofso) naar 5 grote festivals in Europa, denk dat er daar geen eentje ‘Pinkpop’ van gaat noemen. Al is dat slechts een veronderstelling natuurlijk, maar zeg nu zelf.

Ik maak binnenkort wel nog ’s een leuk postertje voor op ’t forum
1f642.svg
Het is ook maar een voorbeeld Einstein.

Het gaat niet zozeer om de internationale uitstraling, maar om wat verwachtingspatroon er is bij een festival. En daar hoort Kensington gewoon niet bij. En Pinkpop is gewoon een bekend festival in het buitenland, of je nu wilt of niet.

Rock Am Ring, Glasto, Roskilde, Werchter, Download, Reading/Leeds zijn toch wel de grote traditionele jongens binnen Europa, daar kan je Pinkpop ook wel tussen zetten.

Of Pinkpop nu uitverkoopt met Kensington, Imagine Dragons, Ed Sheeran of Metallica, Foo Fighters en Pearl Jam. Het festival is uitverkocht en op het einde van de rekening is dat hetgene wat telt

Met Kensington, Imagine Dragons en Ed Sheeranals headliners moet Pinkpok wel héél secuur zijn met de rest van de line-up met harde rockbandjes brengen om niet de oude terugkerende Pinkpopbezoekers van rockliefhebbers en band kijkers. Dan gaan die allemaal weg. Is een groot deel van de Pinkpopbezoekers weg. Kan je dat misschien opvangen met hele andere bezoekers maar ben je wel een heel ander festival, waarin je altijd leunt op alleen de popnamen die je kan krijgen. Met drie krachtige klassieke rock namen, met internationale allure, kan je daarna sowieso de line-up gerust opvullen met de popnamen.

Die gingen ook niet weg toen Justin Bieber geboekt werd dus dat zou allemaal wel meevallen. De vaste bezoeker komt toch wel want het merendeel van de vaste Pinkpoppers zijn mensen uit de buurt die ''hun'' festival komen opzoeken. Die komen ongeacht wat er geboekt wordt toch wel.

Ik blijf erbij, Kensington past prima op Pinkpop. Grote (nationale) naam, niet al te duur en verkoopt de dag uit. Precies de drie punten waar Pinkpop op lijkt te boeken.

pfff wat een discussie!!!!

de toppers is ook ieder jaar uitverkocht.
maken we die ook headliner van pinkpop?

Ik blijf erbij, Kensington past prima op Pinkpop. Grote (nationale) naam, niet al te duur en verkoopt de dag uit. Precies de drie punten waar Pinkpop op lijkt te boeken.
Hier ben ik het mee eens...

MAAR NIET ALS HEADLINER OP PINKPOP!

Nou nou, wat een hoop berichten weer voor Kensington. Ben het persoonlijk met beide kampen niet helemaal eens. Ik zie qua populariteit ook niet in waarom Kensington niet zou kunnen headlinen, maar ik geloof ook niet dat ze dat bij Pinkpop op een reguliere driedaagse snel zullen doen.

Ergens diep verscholen in deze brij aan reacties heb ik volgens mij nog wel iemand zien posten dat Kensington op een eventuele vierde dag een prima headliner zou zijn. Dat lijkt mij dus ook een uitstekende optie. Zo kun je een verdere prijsstijging nog enigszins binnen de perken houden en heb je toch een vierde dag (desnoods met een Nederlands thema, Rowwen Hèze, Ronnie Flex, Golden Earring etc. erbij) die geheadlined wordt door een act die de Arena vol krijgt.

Vier dagen?
“Never. Dat is voor een heleboel mensen niet goed. Voor de bezoekers niet en voor de medewerkers is het erg ongezond. Dat kun je fysiek niet waarmaken. Wij houdend ons heel goed aan de Arbowet, maar er zijn een hele hoop mensen die gewoon niet naar bed willen. Die lopen dag en nacht te sjouwen. Op een gegeven moment houdt het op, dan gaat het licht uit. Dat is levensgevaarlijk, dan gebeuren er rare dingen. Drie dagen is genoeg."

Kijk het is heel simpel.
Er touren (naar verwachting) in 2019 een aantal fantastische headliners.
Dan ga je daar niet één voor voorbij laten gaan omdat Kensington zo'n aardige band is.
Dat is toch gewoon dom. Vandaar maximaal sub, als er last minute niemand van het podium flikkert, dan blijven ze gewoon sub...

Kijk ik in de lijst met headliners.
Zie ik P!nk als headliner binnen het Pop genre, paar jaar niet geweest (9 jaar) en nog geen Pinkpop headliner gestaan.
Als uitzonderlijke headliner zie ik een megatopact als Coldplay de lineup wel halen. Een terugkeer na 8 jaar. Best reëel in mijn ogen.
Ontbreekt er wat steviger gitaar werk. Verwacht ik Iron Maiden in 2019 via Download Japan in maart naar Download UK in juni en door naar Rock in Rio. Daar zal Pinkpop wel eens een keer niet naast moeten grijpen.
Als er dan een vierde dag moet komen, zal dat beter in een Pinkpop-Classic vorm kunnen, met de tour van Fleetwood Mac in de startblokken zeker groot kans hebber als headliner.

Nou, strikje er om zou ik zeggen...

(en dan kan je de 4 headliners nog inwisselen met vier andere uit de headliners 2019 lijst)

Ik snap je punt, Dennis. Maar van de vier die je noemt, vind ik eigenlijk alleen pink reëel.

Ik kan mijzelf ook voorstellen dat het voor mojo heel prettig is als ze maar 1 ton hoeven te betalen voor Kensington ipv een, ik doe een wilde gok, miljoen voor pink of iron maiden. Dit zijn namelijk 2 bands die niet heel veel meer publiek dan Kensington trekken.

Dan vind ik imagine Dragons een veel logischere keuze! Dat is wel een act die momenteel heel veel volk trekt! Maar ook die zijn een stuk duurder dan Kensington gok ik.

Ik zou het ook Een zwakte bod vinden maar er zijn genoeg redenen genoemd waarom mojo voor Kensington zou kunnen kiezen. En dat betekent dat of je het nou leuk vind of niet Dennis, de kans is er.

Tis alweer vroeg in het jaar spektakel in het Pinkpop topic. Houdt dit vast jongens!

Houd dit vast jongens! Zonder t. Taalbarbaar.

Users who are viewing this thread