Indiaantje89 wrote:
Paddy wrote:
Indiaantje89 wrote:
Kensington doet het goed inderdaad in het land, op gratis evenementen en zaalshows voor paar tientjes. Maar Pinkpop mogen headlinen is toch wel andere koek. Je kan echt geen € 95,- voor een kaartje vragen met Kensington bovenaan je affiche. Dan gaat men inderdaad wel maar het lokale festival om de hoek waar je gratis heen kan.
Ik ben er zeker van dat het een fiasco zal zijn kwa kaartverkoop. En zo slim zijn ze echt wel bij Mojo/Pinkpop.
Je loopt een paar jaar achter. Een uitverkochte clubtour, 5x ziggo uitverkocht en 50.000 man die de band in de Arena wilde zien. Allemaal mensen die een ticket kochten. Natuurlijk verkoopt Kensington op hun eentje niet een pinkpopdag uit, maar op een affiche staan meer namen. Zet er een sterke (internationale) sub bij en nog wat publiekslievelingen en die dag verkoopt prima.
Ik loop niet echt achter hoor, ik weet echt wel wat ze gedaan hebben en dat ontkend niemand. Maar je kan een uitverkochte Arena van € 35,00 niet vergelijken met een Arena Act die voor € 80,00 of meer op de bune staat. Daarnaast is zo’n evenement heel anders dan Pinkpop. Midden in de randstad, er waren extreem veel partner kaarten voor Arena begrippen (ons halve kantoor kon er zo naar toe), een festival is voor de huismoeders toch best veel moeite, niet onder een dak en het kan regenen enzo. Best eng.
Een festival headlinen is echt een andere tak van sport. En als je beetje smoel wilt hebben (toegegeven daar hebben soms wat peoblemen mee), dan kunnen ze echt niet met Kensington aan komen zetten. Dat kan pas leuk zijn als ze 3 jaar niet getourd hebben.
Cijfers zijn leuk, maar je moet ze wel correct calculeren. Daarnaast zijn de subs van Pinkpop dusdanig groot dat die niet voor Kensington gaan spelen, hoe goed ze het hier ook doen. En nee je kan het niet vergelijken met Die Toten Hosen. Dat is compleet een andere orde aan populariteit. Ook spelen ze niet, overal op RAR zie je bandshirts of vlaggen van Die Toten Hosen, daar kan geen andere act tegen op bij onze oosterburen. Kensington is veel discutabeler in dat opzicht.
En we mogen idd we respect hebben voor onze artiesten. Maar in NL heb je al heel snel een overkill aan optredens van onze bands. We hebben allemaal Di-Rect, Racoon, BLØF, De Staat, De Jeugd van Tegenwoordig, Chef’Special, Miss Montreal, Blaudzun etc. toch wel gezien?
Nou een kaartje voor Kensington in de arena was ook dik 75€. Dus populatiteit is er zeker wel, maar ik denk dat Pinkpop voor de 50e editie hoger in zal zetten. Denk wel dat ze er zullen staan met nieuw werk maar dan als sub