Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
Zaterdag: Golden Earring, George Ezra, Cage The Elephant, Anouk, Jamiroquai, Elbow, Mumford & Sons
Zondag: White Lies, Rowwen Heze, Krezip, Lenny Kravitz, The Cure, Armin van Buuren
Maandag: The Pretenders, Bastille, Michael Kiwanuka, Fleetwood Mac

Bovenstaande ga ik sowieso allemaal zien. Rest van het programma nog even in verdiepen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.533
6.198
Slecht ingedeeld. Er staan maar weinig gitaren dit jaar.
Doen ze ook nog Slash precies tussen Tenacious D en Dropkick Murphys in op een ander podium. Zet die dan alle 3 achter elkaar op de IBA en Major Lazer op de mainstage. Is ten minste meer op doelgroep ingedeeld dan!

Raar inderdaad. Dat was idd beter geweest.

Best maf om te zien hoe weinig hier naar Tenacious D willen. Op de socials lijkt dat 1 van de meest geliefde bands van PP.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.217
803
Misschien is het al genoemd, maar mij valt vooral op dat tussen de laatste acts op IBA / Brightlands en het begin van de headliners een kwartiertje niks is.
Dat is erg fijn wanneer je de subheadliners wil afkijken, maar ook niks wilt missen van de headliner.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.217
803
Mumford echter vrij kort helaas.

Ik was gisteren bij Mumford in de Ziggo. Volgens schema Mojo zouden ze van 21u tot 23u spelen.
Ze begonnen om 21:15u en waren even voor 23u klaar. Dus die 1,5 uur op Pinkpop is nauwelijks korter dan een volledig concert.

Los daarvan: het was boven verwachting goed. Heb me kostelijk vermaakt. Ik ben dan wel fan -en dus niet objectief- maar had verwacht dat het met hun laatste album (ik vind het mwao...) een gezapig concert zou worden. Integendeel. Goed gebalanceerde setlist met alleen in 't midden even een inkakmoment. Er was voldoende feest, meezingen, klappen, dansen, springen, whatever. Ik zie dit nog best een succes worden op Pinkpop. Meer dan Fleetwood Mac eigenlijk...
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
Pim wrote:
Slecht ingedeeld. Er staan maar weinig gitaren dit jaar.
Doen ze ook nog Slash precies tussen Tenacious D en Dropkick Murphys in op een ander podium. Zet die dan alle 3 achter elkaar op de IBA en Major Lazer op de mainstage. Is ten minste meer op doelgroep ingedeeld dan!

Raar inderdaad. Dat was idd beter geweest.

Best maf om te zien hoe weinig hier naar Tenacious D willen. Op de socials lijkt dat 1 van de meest geliefde bands van PP.

Ik vind persoonlijk alleen Tribute een leuk nummer van Tenacious D. En ze hebben natuurlijk goede concurrentie met The Pretenders op hetzelfde tijdstip.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.533
6.198
Same here. Meer een gimmick imo.

Timmetje wrote:
Mumford echter vrij kort helaas.

Ik was gisteren bij Mumford in de Ziggo. Volgens schema Mojo zouden ze van 21u tot 23u spelen.
Ze begonnen om 21:15u en waren even voor 23u klaar. Dus die 1,5 uur op Pinkpop is nauwelijks korter dan een volledig concert.

Los daarvan: het was boven verwachting goed. Heb me kostelijk vermaakt. Ik ben dan wel fan -en dus niet objectief- maar had verwacht dat het met hun laatste album (ik vind het mwao…) een gezapig concert zou worden. Integendeel. Goed gebalanceerde setlist met alleen in ’t midden even een inkakmoment. Er was voldoende feest, meezingen, klappen, dansen, springen, whatever. Ik zie dit nog best een succes worden op Pinkpop. Meer dan Fleetwood Mac eigenlijk…

Dat is goed om te horen. Vind ze zelf persoonlijk ook de leukste headliner van PP samen met Kravitz. Zin in!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.094
Misschien is het al genoemd, maar mij valt vooral op dat tussen de laatste acts op IBA / Brightlands en het begin van de headliners een kwartiertje niks is.
Dat is erg fijn wanneer je de subheadliners wil afkijken, maar ook niks wilt missen van de headliner.
Zag het ook ja.
Opvallend, goed verbeterpunt van Pinkpop
 

TafkaP

Playlistbediener
8 apr 2016
49
4
Ik vind het tijdschema dikke prima,
the D en slash is jammer.

ik vind het echt heel relax dat ze er nu dat kwartier tussen hebben gedaan mbt tot de headliners.

en vind het juist heel tof om eerst vol te genieten van the cure om vervolgens nog even los te gaan bij Armin.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.094
spoorboekje:

Zaterdag:
Mt Atlas – (Bazart) – Golden Earring – George Ezra – Cage The Elephant – Anouk – Jacob Banks – jemieraaikwaai – “eten” – Mumford

Zondag:
(Kraan) – White Lies – The Kooks – Rowwen Hèze – Krezip – Miles Kane – Lenny Kravitz – Die Antwoord (gedeeltelijk, optijd richting main) – The Cure – beginstukje van Van Buuren uit nieuwsgierigheid

Maandag:
Indian Askin – Jett Rebel – Bring Me The Horizon – The 1975 – The Pretenders – SLASH! – Dropkick Murphys – Bastille (proberen ver vooraan te pakken, bonnen opmaken) – (proberen voorvak in te komen) – Fleetwood Mac

Mijn timetable is trouwens :
Zaterdag 8 juni 2019 van 12:00 tot 00:00
Zondag 9 juni 2019 van 11:00 tot ongeveer 00:30
Maandag 10 juni 2019 van 11:00 tot 00:00
;) LOL

Mijn top must see's:
Golden Earring, George Ezra, Jamiroquai, White Lies, Rowwen Hèze, Lenny Kravitz, The Cure, Bring Me The Horizon, The 1975, The Pretenders, Bastille en Fleetwood Mac. Plus helemaal zin in Slash met Myles Kennedy & The Conspirators!!!
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Mijn spoorboekje wordt:

Coldrain - Bring me the Horizon - (naar voren kruipen) - Tenacious D - Slash (vanaf IBA luisteren) - Dropkick Murphys - Bastille - (beetje naar voren) - Fleetwood Mac

Heb er zin in!

Edit: dus misschien kom ik Dennis nog wel tegen tijdens het naar voren kruipen ;)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.619
11.303
Ook al ga ik niet het gehele weekend, deel ik alsnog mijn spoorboekje (prachtig woord) voor de zondag en de maandag ook nog even.
Zondag
18.45 - 20.00 Lenny Kravitz, Mainstage

Denk dat ik deze dag lekker een paar pilsjes bij Dennis thuis had gedaan (als hij mij tenminste toeliet), om om 18.15 maar eens het terrein te betreden.
Ik heb helemaal niks met deze dag.

Maandag
13.30 - 14.20 Coldrain, Stage 4
14.20 - 15.20 Bring Me The Horizon, IBA Parkstad
15.20 - 16.20 Heerlijk rustmomentje...
16.20 - 17.20 Tenacious D, IBA Parkstad
17.20 - 18.20 Slash ft. Myles Kennedy & The Conspirators, Mainstage
18.20 - 19.20 Dropkick Murphys, IBA Parkstad
19.20 - 20.20 The Marcus King Band, Stage 4
20.20 - 21.20 Michael Kiwanuka, Brightlands
21.30 - 23.45 Fleetwood Mac, Mainstage

Prachtige alternatieven voor Bastille (The Marcus King Band) en Major Lazer (Michael Kiwanuka). Fantastische dag. Geniet er maar van.

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.533
6.198
Twijfel je niet alsnog de zaterdag te swappen voor de maandag? Lijkt echt veel meer in je straatje te passen. Mooie dag idd.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.619
11.303
Twijfel je niet alsnog de zaterdag te swappen voor de maandag? Lijkt echt veel meer in je straatje te passen. Mooie dag idd.

Tuurlijk twijfel ik, maar ik vond het wel zo gezellig om samen met m'n vriendengroep (vier stuks) naar Landgraaf af te reizen. Eentje maakte het geen moer uit welke dag we gingen, ik wilde als enige de maandag en de overige twee wilden de zaterdag.
Nou, zo flexibel als ik ben, heb ik toen maar vier kaartjes voor de zaterdag gekocht. Staat een leuk programma hoor, maar er springt niet direct iets uit, iets wat op de maandag voor mij wel gebeurt.
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Mijn spoorboekje ?

Zaterdag
13.30 - 14.15 Syml
15.00 - 16.00 Golden Earring
18.00 - 19.00 Anouk
19.00 - 20.00 Jacob Banks
20.00 - 21.15 Jamiroquai
21.15 - 22.15 San Holo of Elbow
22.30 - 00.00 Mumford and Sons

Zondag
13.00 - 13.45 Kraantje Pappie
14.45 - 15.45 Confidence Man
15.45 - 16.45 Rowwen Hèze
16.45 - 17.45 Krezip
17.45 - 18.45 J Balvin
18.45 - 20.00 Lenny Kravitz
20.00 - 21.00 Mark Ronson of Die Antwoord
21.15 - 23.30 The Cure
23.55 - 01.30 Armin van Buuren

Maandag
13.30 - 14.20 Jett Rebel
19.20 - 20.20 Bastille
20.20 - 21.20 Major Lazer

Ik heb wel alles aangevinkt waar ik wel even wil kijken. Hoef niet perse het hele optreden te zien.

San Holo of Elbow moet ik nog even over nadenken. San Holo ben ik nieuwsgierig naar en Elbow heb ik in 2015 al op Pinkpop gezien maar ik vond ze zó goed dat ik ze wel weer zou willen zien ?

En bij Mark Ronson / Die Antwoord denk ik alleen te staan bij Die Antwoord en mijn schoonzus zal dan bij Mark Ronson staan. Die Antwoord staat al zolang op mijn must see lijstje... die laat ik niet voorbij gaan.

Dus ik vermaak me wel dat weekend!
Genoeg aangevinkt.
Alleen de maandag is wat rustig.....

Ben inmiddels met mijn "ik ga naar Pinkpop en neem mee" lijstje begonnen ? en zal binnenkort eens gaan verdiepen in de treintijden..

Zin in!




 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.533
6.198
Bij twijfel Han Solo of Elbow zou ik voor Elbow gaan. Solo zie je vaker in NL voor een prikkie. Elbow minder en die is dan duurder.

Elbow is sws steengoed.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.031
3.708
Gewoon San Holo doen. Elbow is prima, maar San Holo zorgt wel even voor wat ‘pit’ op die zaterdag. Klein feessie mag wel.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.031
3.708
Daarnaast, nogmaals: ga The 1975 zien. De relevantste act dit jaar, goeie liveshow, goeie lichtshow (al valt die in het water om 15:30) en bovenal, goede liedjes.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.094
Gewoon San Holo doen. Elbow is prima, maar San Holo zorgt wel even voor wat ‘pit’ op die zaterdag. Klein feessie mag wel.
beide mijn ding niet, San Holo niet qua muziek en Elbow vind ik veelal tenenkrommend saai.
Voordeel is wel dat ik na Jamiroquai bij main kan blijven hangen.

imo zit de 'pit' die zaterdag in Badflower, Halestorm ook Mt Atlas kan er wat van.

Blijf het nog altijd vreemd vinden dat Golden Earring 'slechts' op IBA staat.
Maar voor mij weinig verrassing aan, al vaak gezien en krijg er geen genoeg van.
De verrassing voor mij komt die dag denk ik van Jacob Banks. Die stem triggerd me enorm om een of andere reden....

Bij The Earrings hoop ik wel op een setlist met Back Home. Ook Another 45 Miles, Twilight Zone, When the Lady Smiles, Long Blond Animal. Een lange versie van Radar Love met fijne solo van Cesar. Helemaal hoop ik op, Going to the Run, die mag zeker niet ontbreken.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
Golden Earring had ik ook op het hoofdpodium verwacht, net als Rowwen Hèze. Pinkpop doet eigenlijk beide bands (en haar eigen geschiedenis) tekort door ze op het tweede podium te laten spelen.

Voor mij alleen de zondag: van mij had The Cure wel iets later mogen beginnen, ze spelen nu alsnog een uurtje in het licht. Maar 2 uur en 15 minuten speeltijd is wel top.

Verder 0 clashes (al had ik ook niet zoveel must-sees) en blij dat Barns Courtney tegenover Krezip staat.

Spoorboekje: Kraan - White Lies - The Kooks - Rowwen Hèze - Barns Courtney - Miles Kane - Lenny Kravitz - (Mark Ronson) - The Cure - deel Armin.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
Kraantje Pappie en Jett Rebel wel op Mainstage en Golden Earring niet is heel raar ja. Net als dat Elbow ook gewoon op Mainstage hoort te staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken