Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.592
597
Als een artiest 2 nummers in de top 2000 heeft en met enige regelmaat op verschillende radiozenders te horen is, dan is wat mij betreft het echte alternatieve er wel vanaf.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Als een artiest 2 nummers in de top 2000 heeft en met enige regelmaat op verschillende radiozenders te horen is, dan is wat mij betreft het echte alternatieve er wel vanaf.

De top2000 als maatstaaf nemen om iets alternatief te noemen is wellicht een nieuw dieptepunt op dit forum. Alternatief staat niet gelijk aan niet-populair.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.592
597
EddieVerder wrote:
Als een artiest 2 nummers in de top 2000 heeft en met enige regelmaat op verschillende radiozenders te horen is, dan is wat mij betreft het echte alternatieve er wel vanaf.

De top2000 als maatstaaf nemen om iets alternatief te noemen is wellicht een nieuw dieptepunt op dit forum. Alternatief staat niet gelijk aan niet-populair.

Dat zeg ik ook niet. Dan maak je er nu zelf van. Maar het het punt wat ik vooral wil maken is dat de mensen die zich hier als muziek-purist voordoen maar blijven hakken op dat namen niet op Pinkpop thuishoren want te alternatief. Bullshit, ook Pinkpop kan net zo goed alternatieve bands boeken en die passen er ook gewoon. Feit is alleen dat er sinds een paar jaar twee concurrenten bij zijn gekomen die vooral de echte (populaire) pop negeren (ook niet eens helemaal by the way). Plus artiesten worden door deze kleinere festivals als headliners weggezet, wat natuurlijk voor deze minder grote vissen een goede reden is om niet naar Pinkpop te gaan.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
Dennis1808 wrote:

EddieVerder wrote:
Als een artiest 2 nummers in de top 2000 heeft en met enige regelmaat op verschillende radiozenders te horen is, dan is wat mij betreft het echte alternatieve er wel vanaf.


De top2000 als maatstaaf nemen om iets alternatief te noemen is wellicht een nieuw dieptepunt op dit forum. Alternatief staat niet gelijk aan niet-populair.

Dat zeg ik ook niet. Dan maak je er nu zelf van. Maar het het punt wat ik vooral wil maken is dat de mensen die zich hier als muziek-purist voordoen maar blijven hakken op dat namen niet op Pinkpop thuishoren want te alternatief. Bullshit, ook Pinkpop kan net zo goed alternatieve bands boeken en die passen er ook gewoon. Feit is alleen dat er sinds een paar jaar twee concurrenten bij zijn gekomen die vooral de echte (populaire) pop negeren (ook niet eens helemaal by the way). Plus artiesten worden door deze kleinere festivals als headliners weggezet, wat natuurlijk voor deze minder grote vissen een goede reden is om niet naar Pinkpop te gaan.

Grappig dat jij denkt dat bands zelf kunnen kiezen op welk festival ze willen spelen
Deze minder grote vissen hebben niet zo veel te kiezen hoor, het is take it, or leave it
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Pinkpop kan alternatief boeken, tuurlijk, maar sinds MOJO is begonnen met Down the Rabbit Hole is het aanlokkelijke de alternatieve namen daar weg te zetten. Zeker met BKS die uit dezelfde vijver vist (hetzij een maand eerder) zou MOJO gek zijn als ze de moeilijkere/alternatievere/hoe wil je het noemen acts allemaal op Pinkpop gooit (waar het de algehele aantrekkingskracht van de line up niet echt verhoogt).
Wat ik bedoel: Tame Impala doet DTRH makkelijker uitverkopen maar zal geen dergelijke verkoopboost aan Pinkpop geven. Daarom is het gewoon veel lucratiever Tame Impala (of Nick Cave zoals vorig jaar) op DTRH neer te zetten dan op Pinkpop.

Edit: never mind iets met bewerken enzo.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Op het Rock Werchter gedeelte wordt gesproken dat Eminem zou komen maar niet meer komt. Dan zou dat voor Pinkpop ook wel zo zijn.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Tame Imapala past nu eenmaal veel beter op BKS en DTRH. Ze zijn momenteel overal headliner. En mojo gaat echt niet een headliner op pinkpop zetten die welgeteld 1 grote radio hit heeft.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Tame Impala alternatief… Alleen op het pinkpop forum

Niet overdrijven. Ik denk dat niemand in mijn vriendengroep Tame Impala kent. En dat zijn de doorsnee radio luisteraars. Tame Impala is dus wel beetje alternatief. Het gros van hun nummers is namelijk niet echt radio geschikt.
 

Pjotrm1998

Campingartiest
12 feb 2017
55
4
Chef wrote:
Tame Impala alternatief… Alleen op het pinkpop forum

Niet overdrijven. Ik denk dat niemand in mijn vriendengroep Tame Impala kent. En dat zijn de doorsnee radio luisteraars. Tame Impala is dus wel beetje alternatief. Het gros van hun nummers is namelijk niet echt radio geschikt.

Als je “The Less I Know the Better” of “Let it Happen” of “The Moment” niet kent heb je echt wel onder een steen geleefd hahahah. Werden constant op de radio gedraaid
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
Heemstock wrote:

Chef wrote:
Tame Impala alternatief… Alleen op het pinkpop forum


Niet overdrijven. Ik denk dat niemand in mijn vriendengroep Tame Impala kent. En dat zijn de doorsnee radio luisteraars. Tame Impala is dus wel beetje alternatief. Het gros van hun nummers is namelijk niet echt radio geschikt.

Als je “The Less I Know the Better” of “Let it Happen” of “The Moment” niet kent heb je echt wel onder een steen geleefd hahahah. Werden constant op de radio gedraaid

Er zijn mensen die naar festivals komen, maar wiens muzikale kennis niet verder gaat dan Shawn mendes, Kensington, Chef special en Foo Fighters. Die kennen Tame Impala, Arcade Fire en Bon Iver echt niet. Ik ben zelfs bang dat het meer mensen zijn dan we denken.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.231
744
Heemstock wrote:

Chef wrote:
Tame Impala alternatief… Alleen op het pinkpop forum


Niet overdrijven. Ik denk dat niemand in mijn vriendengroep Tame Impala kent. En dat zijn de doorsnee radio luisteraars. Tame Impala is dus wel beetje alternatief. Het gros van hun nummers is namelijk niet echt radio geschikt.

Als je “The Less I Know the Better” of “Let it Happen” of “The Moment” niet kent heb je echt wel onder een steen geleefd hahahah. Werden constant op de radio gedraaid

de nieuwe pinkpopganger luistert naar radio 538 of Q-Music, en die heeft dus nog nooit van tame impala gehoord.

 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
Heemstock wrote:

Chef wrote:
Tame Impala alternatief… Alleen op het pinkpop forum


Niet overdrijven. Ik denk dat niemand in mijn vriendengroep Tame Impala kent. En dat zijn de doorsnee radio luisteraars. Tame Impala is dus wel beetje alternatief. Het gros van hun nummers is namelijk niet echt radio geschikt.

Als je “The Less I Know the Better” of “Let it Happen” of “The Moment” niet kent heb je echt wel onder een steen geleefd hahahah. Werden constant op de radio gedraaid

Ik heb dus onder een steen geleefd, heb geen enkel van deze nummers ooit gehoord. Scheelt misschien ook dat ik zelf nooit de radio opzet :).
 

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
Pjotrm1998 wrote:

Heemstock wrote:

Chef wrote:
Tame Impala alternatief… Alleen op het pinkpop forum


Niet overdrijven. Ik denk dat niemand in mijn vriendengroep Tame Impala kent. En dat zijn de doorsnee radio luisteraars. Tame Impala is dus wel beetje alternatief. Het gros van hun nummers is namelijk niet echt radio geschikt.


Als je “The Less I Know the Better” of “Let it Happen” of “The Moment” niet kent heb je echt wel onder een steen geleefd hahahah. Werden constant op de radio gedraaid

Er zijn mensen die naar festivals komen, maar wiens muzikale kennis niet verder gaat dan Shawn mendes, Kensington, Chef special en Foo Fighters. Die kennen Tame Impala, Arcade Fire en Bon Iver echt niet. Ik ben zelfs bang dat het meer mensen zijn dan we denken.

Ik ken zelfs mensen die nog nooit van de Foo Fighters gehoord hebben... It blows my mind.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Dit weekend de opener bekend...
Wel benieuwd wanneer de zondag headliner bekend gemaakt gaat worden?

Neil Young touraankondiging kan niet lang uitblijven. Benieuwd of gelukt is hem naar het Pinkpop jubileum te kunnen krijgen???

btw... Aan het lijstje van Timmetje misschien ook nog Volbeat toevoegen bij "misschien"? Doen in 2019 nog een paar gigs onder LiveNation.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.238
4.512
Als Tame Impala te alternatief wordt voor Pinkpop, dan ga ik langzaam toch wel echt afhaken, nostalgie/reünie of niet. Ik zei direct dat ik de kans erg klein acht, maar ik hoopte tevergeefs op een spot als Arcade Fire in 2014. Ik begrijp tegelijkertijd wel dat zij op Lowlands/BKS en DTRH gewoon een headlinespot hebben.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
The Prodigy in de gaten houden. Gisteren ook toegevoegd op Deichbrand in Duitsland in juli.

Vind ik ook wel een act voor het jubileum, eerlijk gezegd...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Als Tame Impala te alternatief wordt voor Pinkpop, dan ga ik langzaam toch wel echt afhaken, nostalgie/reünie of niet. Ik zei direct dat ik de kans erg klein acht, maar ik hoopte tevergeefs op een spot als Arcade Fire in 2014. Ik begrijp tegelijkertijd wel dat zij op Lowlands/BKS en DTRH gewoon een headlinespot hebben.

Hetzelfde hier.

Vind het apart dat zowel DTRH als BKS en PP headliners of zelfs al hun headliners nog niet bekend hebben. Of ze hebben een mooie troef achter handen of het verloopt achter de schermen niet echt vlekkeloos. Hoe langer PP wacht hoe meer het een teleurstelling zal zijn als het wel een Cure (laat) of Green Day is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken