Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Die Primavera lineup mist imo echt twee a drie grote klappers van headliners om tot beste lineup uitgeroepen te worden maar er staan zeker een hoop acts die ik graag naar Nederlandse festivals zie doorkomen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.016
8.662
Tot nu toe komt nog niets ook maar een heel klein beetje in de buurt bij wat Primavera heeft staan. Zal ook een moeilijke taak zijn om dat te overtreffen. Glastonbury? Mad Cool? Roskilde? En Rock Werchter heeft weer heel veel groten, maar daar mag nog wat diepte in.

Maar ik kan me voorstellen dat een pakweg metalfan eerder voor Graspop kiest.

 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.533
Godsmack op 19 juni in de 013, die kunnen ook weggestreept worden voor Pinkpop. Had ik een mooie stevigere naam gevonden voor het affiche.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.038
6.078
NIET:
Lenny Kravitz (Hello)
Bruce Springsteen (Zelf bevestigd niet te komen)
Muse (Goffertpark)
Phil Collins (Goffertpark)
Bon Jovi (Goffertpark)
Rammstein (Kuip)
P!nk (Arena)
Metallica (Arena)
Tool (Ziggo)
Maroon 5 (Ziggo)
Elton John (Ziggo)
Queen + Adam (Starten pas na Noord-Amerika volgens Festileaks)
Imagine Dragons (Exclusief in Italië)
Dropkick Murphy’s / Flogging Molly (Elders)

WEL:
Mumford and Sons
Fleetwood Mac
George Ezra
Tenacious D

MISSCHIEN:
Eminem
Coldplay
Sting
Neil Young bij "misschien", verwacht binnenkort wel nieuws.
Geruchten over 25-06 Keulen, 9-7 München en 14-7 Kilkenny, binnenkort naast de Hyde Park datum.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.238
4.512
Als Pinkpop Tame Impala zou kunnen boeken, zeg afsluiter north, zou dat wel een enorm goede boeking zijn. Ik weet tegelijkertijd dat deze op de bingokaart onder onrealistisch geschaard kan worden. Ik denk dat zij ieder ander NL's festival gewoon zouden headlinen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Timmetje wrote:
NIET:
Lenny Kravitz (Hello)
Bruce Springsteen (Zelf bevestigd niet te komen)
Muse (Goffertpark)
Phil Collins (Goffertpark)
Bon Jovi (Goffertpark)
Rammstein (Kuip)
P!nk (Arena)
Metallica (Arena)
Tool (Ziggo)
Maroon 5 (Ziggo)
Elton John (Ziggo)
Queen + Adam (Starten pas na Noord-Amerika volgens Festileaks)
Imagine Dragons (Exclusief in Italië)
Dropkick Murphy’s / Flogging Molly (Elders)

WEL:
Mumford and Sons
Fleetwood Mac
George Ezra
Tenacious D

MISSCHIEN:
Eminem
Coldplay
Sting


Neil Young bij “misschien”, verwacht binnenkort wel nieuws.
Geruchten over 25-06 Keulen, 9-7 München en 14-7 Kilkenny, binnenkort naast de Hyde Park datum.

Als dit zou kloppen.. . De datum van Keulen ligt dan wel heel dicht bij Rock werchter, geografisch ook dicht bovendien. Er blijft dus toch, een weliswaar kleine, hoop.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.706
Als Pinkpop Tame Impala zou kunnen boeken, zeg afsluiter north, zou dat wel een enorm goede boeking zijn. Ik weet tegelijkertijd dat deze op de bingokaart onder onrealistisch geschaard kan worden. Ik denk dat zij ieder ander NL’s festival gewoon zouden headlinen.

Mojo is zo dom niet. De gemiddelde Pinkpopganger kent Tame Impala niet eens, of vind er niks aan. (Geen rock!!!)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Ja Pinkpop is vrij mainstream, maar zo onbekend en alternatief (voor Pinkpop begrippen iig) is Tame Impala nou toch ook weer niet? Band zou mooi op Pinkpop passen imo, juist voor een meer bredere lijn in de programmering.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Oasiss wrote:
Als Pinkpop Tame Impala zou kunnen boeken, zeg afsluiter north, zou dat wel een enorm goede boeking zijn. Ik weet tegelijkertijd dat deze op de bingokaart onder onrealistisch geschaard kan worden. Ik denk dat zij ieder ander NL’s festival gewoon zouden headlinen.

Mojo is zo dom niet. De gemiddelde Pinkpopganger kent Tame Impala niet eens, of vind er niks aan. (Geen rock!!!)

Al heeft Pinkpop ook ooit Arcade Fire tegenover Metallica gezet op het tweede podium.

Maar ik hoop en denk dat je gelijk hebt.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.706
Ja Pinkpop is vrij mainstream, maar zo onbekend en alternatief (voor Pinkpop begrippen iig) is Tame Impala nou toch ook weer niet? Band zou mooi op Pinkpop passen imo, juist voor een meer bredere lijn in de programmering.

Maar Pinkpop kan ook uitverkopen zonder die naam, een DTRH of Lowlands creert met Tame Impala meteen een vette hype, keuze snel gemaakt.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Ik vind Tame Impala ook echt geen Pinkpop band.
Zie ze eerder op BKS / DTRH of LL staan :)

Wel is dit een act, die mij misschien toch weer een dagje naar PP kan krijgen. Mits er nog een paar acts staan die ik de moeite waard vind :)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Timmetje wrote:
Ja Pinkpop is vrij mainstream, maar zo onbekend en alternatief (voor Pinkpop begrippen iig) is Tame Impala nou toch ook weer niet? Band zou mooi op Pinkpop passen imo, juist voor een meer bredere lijn in de programmering.

Maar Pinkpop kan ook uitverkopen zonder die naam, een DTRH of Lowlands creert met Tame Impala meteen een vette hype, keuze snel gemaakt.

Ja je hebt gelijk. Wel jammer. Mede de reden dat ik echt puur naar Pinkpop zou gaan en ging voor een headliner. Is voor mij echt het "is de headliner tof dan overweeg ik" wat ik op LL of Werchter (en BKS) nooit heb gehad. Heb altijd weinig op met het dagprogramma van PP. Alleen die voor Muse een aantal jaar terug (Elbow, Faith No More, Slash & Miles) was echt tof.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
602
580
Raskolnikov wrote:

eloelo wrote:
Arcade Fire stond ook voor een halfleeg toen, net als Phoenix


Dat was toch tijdens dat vreselijke noodweer?

Yes, dus toen was een aardig deel van het publiek ook al naar huis.

Was er destijds bij, idd nog geen half vol veld. Maar war was het een magisch optreden! Iig mijn PP-hoogtepunt.
Jammer dat ze niet meer van zulke bands boeken, zou PP voor mij weer een stuk interessanter maken...
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
God ja wat was dat een geweldig optreden destijds, het meest magische optreden waar ik ooit bij ben geweest. Als ik de beelden terugkijk sta ik daar weer: als een verzopen kat met rillingen over het hele lijf de laatste energie eruit pompen bij Arcade Fire. Machtig mooi. Wat was het toen sowieso een mooie line-up met op het dagprogramma dingen als Joe Bonamassa, Stromae, Flogging Molly, Biffy Clyro e.d. Denk dat dit jaar niet gauw meer overtroffen gaat worden..
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.957
1.736
Ik vind Tame Impala ook echt geen Pinkpop band.
Zie ze eerder op BKS / DTRH of LL staan

Ik zou echt niet weten hoe ik een band wel of niet een Pinkpop band kan vinden. Hoe definieer je zoiets? Is er een soort gevoelsmatige grens van hoe ver een band in een bepaalde hoek zit? Zo van "Pinkpop programmeert wel metal, maar geen black metal" of "Alternatief kan wel op Pinkpop, maar sommige bands zijn 'te' alternatief" ?

Hoe dan ook, ik zie niet in waarom Tame Impala niet op Pinkpop zou passen. Wel vind ik het lastig om te bepalen op welk podium ik ze zou zetten, omdat ik geen idee heb of er 300, 3000 of 30.000 mensen naar komen kijken, los van wie er tegenover geprogrammeerd staat.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.592
597
Tame Impala past ook gewoon op Pinkpop. Alleen DTRH en BKS moeten iets hebben om te pronken (headliners), en Tame Impala past dan budget-wise beter bij deze kleinere festivals.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.957
1.736
Tame Impala past ook gewoon op Pinkpop. Alleen DTRH en BKS moeten iets hebben om te pronken (headliners), en Tame Impala past dan budget-wise beter bij deze kleinere festivals.

Maar Tame Impala is maar één voorbeeld. Wat bepaald of een band er wel of niet past? De podia? Het publiek? De sfeer (zo'n lekker vaag begrip waar iedereen zijn eigen betekenis aan geeft)?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken