Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

visdave34 wrote:
“Over andere namen kon festivaldirecteur Jan Smeets nog niet veel los laten toen Giel hem belde in de Veronica Ochtendshow. Hij kon wel ontkrachten dat The Police, The Cure of Coldplay naar Landgraaf komen.”

https://www.radioveronica.nl/nieuws/fleetwood-mac-naar-pinkpop-2019

Coldplay gaat dan op stadiontour! Weer Arena
of Goffertpark

Op Facebook zegt Pinkpop bij Fleetwood Mac bekendmaking:

*FLEETWOOD MAC EERSTE HEADLINER JUBILEUMEDITIE PINKPOP 2019*

“Fleetwood Mac is, … , de spreekwoordelijke eerste kers op de verjaardagstaart van de jublileumeditie van Pinkpop.”

Dan denk ik toch met het wegvallen van Coldplay nog een spotje voor een grote oldie classic!!
– Bruce Springsteen and The E street band
Heeft Buro Pinkpop / mojo het dan toch geflikt! Staat die vast en wachten ze er lekker lang mee tot hoelang ze willen.
– Queen Al kan je twijfelen wat groter is, Fleetwood Mac of Queen. Het zal mening zijn. Schat in dat FM groter kan zijn, ik zelf vind Queen
– Oasis (Beady Eye is misschien aannemelijker)

Voor Glastonbury heeft Noel aangegeven dat het prijskaartje ver boven 5 miljoen (pond) moet liggen. En dan is Glastonbury waarschijnlijk nog wel een festival waarvoor ze eerder een uitzondering zouden maken.

Liam in zijn eentje zie ik overigens wel als sub of North Stage afsluiten overigens.

De oudere garde……Daar rekening ik me deels toe hoewel ik in de jaren 70 (de hoogtijdagen van FM) nog niet eens een tiener was.
Zo oud is deze band al…
Grappig dat Neil Finn van Crowded House er tegenwoordig deel van uit maakt maar neem van mij aan dat FM
niet meer FM is zonder boegbeeld en mede oprichter Lindsey Buckingham. De ‘echt’ oude garde stoort zich hier terecht aan.
De jonge garde waar PP zich de laatste jaren op heeft gericht kent de band misschien van één of twee hits.
Die zullen nu niet staan te juichen. Het feit dat het (slimmere) Werchter ze op Boutique zet zegt genoeg.

Mooi dat dit dus meteen weer ontkracht wordt door dit mooie bericht.
Pinkpop publiek is niet kritisch.

Ik zat vanochtend aan de eettafel met mijn vader, die een groot Fleetwood Mac fan is. Hij had ’t nog nergens gelezen. Ik had het wel gezien.
Dus toen hij zijn krant erbij pakte zag ik echt een smile op z’n gezicht zien komen, die had ik niet vaak gezien.
Hij heeft altijd gezegd dat hij alleen naar Pinkpop zou gaan als FM er zou staan. Dit was wel een mooie ochtend!

Persoonlijk, Fleetwood Mac is te gek! Een flinke portie geweldige hits en dus een geweldige invulling als classic headliner. Tuurlijk hadden we allemaal liever gezien dat Buckingham erbij was maar dat zit er gewoon niet meer in. Blij dat Pinkpop ze eindelijk te pakken heeft weten te krijgen!

Ik vind Fleetwood Mac interessanter dan wederom Muse. Eens een keer wat anders dan The Cure, ook beter dan Mumford & Sons.

Dus uhhh.. Werchter kritisch?

https://festileaks.com/2018/11/pinkpop-2019-krijgt-nog-grotere-act-erbij-op-fleetwood-mac-dag/

Huh?Waar heeft Jan gezegd dat die grote act gedurende de Fleetwood Mac dag zal zijn?
Apart...

https://festileaks.com/2018/10/geruchtenoverzicht-wie-zijn-de-mogelijke-headliners-van-pinkpop-2019/

Festileaks heeft The Police en Coldplay ook weg gehaald bij de geruchten.
Oeh...nu blijft er wel heel weinig over.
Eminem, The Cure, Lana del Rey, Lenny Kravitz en Florence & The Machine.
Waarvan ik Eminem en The cure als enige overblijvers zie voor een headlinerspot.
Maar of Coldplay 100% niet komt betwijfel ik

"Giel vraagt vervolgens aan de festivaldirecteur of de act waarover hij praat een beetje vergelijkbaar is met Fleetwood Mac. Smeets: “Ik denk groter. Groter dan Fleetwood Mac.”
De verwachtingen zijn daarmee hooggespannen voor de jubileumeditie. Coldplay en The Police hoeven we in ieder geval niet te verwachten: de festivaldirecteur laat weten dat deze acts niet komen. Over andere namen, waaronder The Cure, wilde hij niks kwijt."

Denk dat je hiermee de mensen alleen maar 'te enthousiast' maakt Jan...

Ik neem aan dat ze om middernacht de boel willen afsluiten dus als FM om 19:30 uur begint en een volwaardige set speelt (zeker 2 uur) wat kan je daar dan nog achter zetten??
Het moet ook nog groter zijn dan FM??? Nou hier kunnen we weer 10 pagina's mee gaan vullen :wink:
Ik hou het dan maar op Adele Ed Sheeran of Bruce Springsteen al dan niet met E street band. Voor The River tour ging namelijk al het bericht dat hij een solo album aan het opnemen was maar daar kwam toen de tour doorheen fietsen. Hierna stond hij op broadway. Maar, 1 van die drie dan maar....................???

Zal wel iets als Nickelback zijn
1f606.svg
Prima act voor overdag (zonder grap).

Ik neem aan deze om middernacht de boel willen afsluiten dus als FM om 19:30 uur begint en een volwaardige set speelt (zeker 2 uur) wat kan je daar dan nog achter zetten??
Het moet ook nog groter zijn dan FM??? Nou hier kunnen weer 10 pagina’s mee gaan vullen
1f609.svg

Ik hou het dan maar op Adele of Ed Sheeran of Bruce Springsteen al dan niet met E street band. Voor The River tour ging namelijk al het bericht dat hij een solo album aan het opnemen was maar daar kwam toen de tour doorheen fietsen. Hierna stond hij op broadway. Maar, 1 van die drie dan maar………………..???

Moest haast wel...maar volgens mij was Jan nog niet goed wakker. Een act groter dan FW op de laatste dag..? Snap er niks meer van...

roluf wrote:
Indiaan jij wist toch meer?

ik heb hier gisteren toch nog verteld dat Fleetwood Mac vandaag bekend gemaakt zou worden :P.

Nee ik sta er eerlijk gezegd van te kijken dat Coldplay is misgelopen.

Dus Coldplay wel op tour dan??? Maar ze staan ook niet op Rock Werchter Boutique of Classic..........

Indiaantje89 wrote:

roluf wrote:
Indiaan jij wist toch meer?

ik heb hier gisteren toch nog verteld dat Fleetwood Mac vandaag bekend gemaakt zou worden :P.

Nee ik sta er eerlijk gezegd van te kijken dat Coldplay is misgelopen.

Dus Coldplay wel op tour dan??? Maar ze staan ook niet op Rock Werchter Boutique of Classic……….
Ik had begrepen dat Coldplay een losse show op Werchter zou doen. Dus geen Boutique, geen Werchter, geen Classic. Maar een losse show. Denk wel dat ze touren.

Het zou trouwens wel een slime tacktiek zijn om de roddels te ontregelen. Eminem zie ik nu stukken minder zitten om eerlijk te zijn, dat had de Boutique naam moeten zijn.

Geruchtenoverzicht: wie zijn de mogelijke headliners van Pinkpop 2019?

<iframe class="wp-embedded-content" sandbox="allow-scripts" security="restricted" src="https://festileaks.com/2018/10/geruchtenoverzicht-wie-zijn-de-mogelijke-headliners-van-pinkpop-2019/embed/#?secret=mtSW3GCnMV" data-secret="mtSW3GCnMV" width="600" height="683" title="“Geruchtenoverzicht: wie zijn de mogelijke headliners van Pinkpop 2019?” — Festileaks.com" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no"></iframe>

Festileaks heeft The Police en Coldplay ook weg gehaald bij de geruchten.
Oeh…nu blijft er wel heel weinig over.
Eminem, The Cure, Lana del Rey, Lenny Kravitz en Florence & The Machine.
Waarvan ik Eminem en The cure als enige overblijvers zie voor een headlinerspot.
Maar of Coldplay 100% niet komt betwijfel ik

Zo. Zelfs de Festileaks redactie leest het forum niet altijd. :P Het is al meerdere malen gezegd dat Lenny Kravitz al op Hello (Retropop) staat. Die heeft dus wel al data in Nederland en die kun je dus ook afstrepen. Die komt echt niet.

Coldplay zal als ze wel gaan touren vermoedelijk inderdaad in Goffertpark staan.

Ik zou niet teveel waarde hechten aan wat Jan zegt. Die zegt een hoop wat achteraf niet blijkt te kloppen. :P

Er zal wel een naam komen waarvan niemand die verwacht (Beyonce/Adele/ justin Timberlake). Een grote pop naam maar ik zie die dan op een andere dag dan Fleetwood Mac.

Coldplay heeft in de laatste twee tourrondjes één keer NL en één keer België overgeslagen. Wat dat betreft zou het kunnen dat ze enkel in NL en niet in België staan.

Pinkpop 2019 krijgt ‘nog grotere act’ erbij op Fleetwood Mac-dag

<iframe class="wp-embedded-content" sandbox="allow-scripts" security="restricted" src="https://festileaks.com/2018/11/pinkpop-2019-krijgt-nog-grotere-act-erbij-op-fleetwood-mac-dag/embed/#?secret=Es9YylJWkb" data-secret="Es9YylJWkb" width="600" height="683" title="“Pinkpop 2019 krijgt ‘nog grotere act’ erbij op Fleetwood Mac-dag” — Festileaks.com" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no"></iframe>

Huh?Waar heeft Jan gezegd dat die grote act gedurende de Fleetwood Mac dag zal zijn?
Apart…

In het radio interview bij Giel op radio Veronica vanmorgen. De link naar de video vind je een paar pagina's terug.

Excuus als het al eerder naar voren is gekomen, ik ben ingestapt rond pagina 65, en om nu 65 pagina's terug te gaan lezen... Een act als Billy Joel, welke duidelijk rond Pinkpop-tijd in Europa is (tot nu toe 1 datum bekend gemaakt 22 juni Wembley) maakt deze geen kans om ook op Pinkpop te spelen?

The Stones gaan touren in Noord Amerika eind april tot begin juni, McCartney zou mogelijk een paar Europese concerten kunnen doen, maar lijkt me niet heel aannemelijk.
Eric Clapton tourt in Juni door Europa, maar speelt 4/6/8/10 juni in Duitsland en Oostenrijk, dus geen optie.
AC/DC schijnt eind juni in Duitsland een concert te doen met Europese tour, maar zoals hiervoor al gezegd lijkt een festival niet aannemelijk.

Verbaast mij dat Jan zegt dat er op dezelfde dag een nog grotere naam dan FM komt, terwijl FM de dag, en het festival afsluit. Je zou toch denken dat de grotere naam dan geëist zou hebben de dag afsluiter te zijn. Enige keer dat ik dat niet heb zien gebeuren was toen Garrix afsloot na Bieber. Maar goed, dan hebben we het ook over Bieber ;)

“Fleetwood Mac is, … , de spreekwoordelijke eerste kers op de verjaardagstaart van de jublileumeditie van Pinkpop.”
Nou, daar mag iemand wel even het spreekwoordenboek erbij pakken...

Users who are viewing this thread