Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
bcmrmaybe wrote:
Ken je het woord aanname? Want dat is wat je nu doet. Op het moment dat ik AF kut vind doe jij de aanname dat ik dus niks leuk vind.

Ik vind klassieke muziek erg goed, ben dol op metal en hardrock, Abba vind ik echt fantastisch, ik kan zwijmelen bij de the carpenters en ontzettend fout meebleren en dansen bij Madonna.

Ik heb dus echt de schurft aan mensen die denken dat hun (muziek)smaak superieur is en dat ook zo uiten. En aannames….bah.

Ik heb op dit forum af en toe dat als je geen fan van bent van een bepaalde band (Arcade Fire/Gorillaz/Arctic Monkeys/Radiohead) dat je dan meteen te boek staat als een “niet-muziek-liefhebber”….

Ja daar lijkt het soms wel op inderdaad.

Arcade Fire op RW vorig jaar was echt niet goed, daar mist Pinkpop niks aan.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
bcmrmaybe wrote:
Ken je het woord aanname? Want dat is wat je nu doet. Op het moment dat ik AF kut vind doe jij de aanname dat ik dus niks leuk vind.

Ik vind klassieke muziek erg goed, ben dol op metal en hardrock, Abba vind ik echt fantastisch, ik kan zwijmelen bij de the carpenters en ontzettend fout meebleren en dansen bij Madonna.

Ik heb dus echt de schurft aan mensen die denken dat hun (muziek)smaak superieur is en dat ook zo uiten. En aannames….bah.

Ik heb op dit forum af en toe dat als je geen fan van bent van een bepaalde band (Arcade Fire/Gorillaz/Arctic Monkeys/Radiohead) dat je dan meteen te boek staat als een “niet-muziek-liefhebber”….

Mwa. Weet je, ik geef als eerste toe dat Pinkpop met Pearl Jam (los van het hele geschiedenisverhaal) een sterke headliner heeft, dat geldt net zo voor Foo Fighters en Bruno Mars. Alle drie zou ik thuis echter niet aan zetten. Deels blijft het altijd smaak, maar deels kun je over sommige namen iets objectiever oordelen. Zo zou Editors een slechte headliner zijn omdat die al jaren op allerlei festivals staan, en lijkt Arctic Monkeys ook niet zo slim voor Pinkpop met hun vorige optreden daar in het achterhoofd.
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Staat Lenny Kravitz nog ergens op een lijstje? Lijkt mij een leuke naam voor erbij. Heeft nog geen NL/Be data op de lijst.
http://www.lennykravitz.com/tour/
Of nu meer een naam voor North Sea Jazz??
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Is er iets wat jij wel leuk vindt? Arcade Fire is toch gewoon een fantastische live band.. Lijkt me voor ieder festival een ‘fabuleuze’ boeking!

Ken je het woord aanname? Want dat is wat je nu doet. Op het moment dat ik AF kut vind doe jij de aanname dat ik dus niks leuk vind.

Ik vind klassieke muziek erg goed, ben dol op metal en hardrock, Abba vind ik echt fantastisch, ik kan zwijmelen bij de the carpenters en ontzettend fout meebleren en dansen bij Madonna.

Ik heb dus echt de schurft aan mensen die denken dat hun (muziek)smaak superieur is en dat ook zo uiten. En aannames….bah.

Geen aanname, lees van jou gewoon vaak negatieve reacties op geruchten, dus was oprecht benieuwd waar jij dan wel gelukkig van zou worden. Jammer dat je het zo interpreteert, zo was het namelijk niet bedoeld :).
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
WeckoJ wrote:
Arcade Fire op RW vorig jaar was echt niet goed, daar mist Pinkpop niks aan.

Huh?! Ik vond het juist heel goed. Heb me prima vermaakt daar.

Als een band gaat vragen aan het publiek dat ze energie moeten geven zodat ze zelf energie kunnen geven dan snap je er echt niks van. Het is juist andersom!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.889
6.105
Romy wrote:

WeckoJ wrote:
Arcade Fire op RW vorig jaar was echt niet goed, daar mist Pinkpop niks aan.


Huh?! Ik vond het juist heel goed. Heb me prima vermaakt daar.

Als een band gaat vragen aan het publiek dat ze energie moeten geven zodat ze zelf energie kunnen geven dan snap je er echt niks van. Het is juist andersom!
Komt dan ook door het makke volk dat stond te wachten voor Kings Of Leon en gedesinteresseerd Arcade Fire stond aan te gapen. Daarbij is een festivalconcert een pak anders als een club/arena concert. Je bent nl. op een plek waar verschillende soorten mensen met verschillende smaken bij mekaar staan, dat je dan bij een groepje staat dat toevallig aan het wachten is op KoL, constant naar de gsm/aan het praten is ruineert gewoon de ervaring op zich vaak al (daarmee heeft de band niks te maken). Ik stond in het tweede voorvak en stond net voor een viertal fans, die zowat elk nummer uit volle borst meeschreeuwden wat alleen maar positief bijdraagt aan de ervaring voor mij persoonlijk.. Kan me best vinden in andere ervaringen maar niet in de prestatie van de band zelf, ze waren meer dan top!
Die opmerking van Win was trouwens tegen het slappe voorvak dat stond te bivakeren voor Kings Of Leon.. Alsof je nog nooit een front-man een publiek hebt zien ophypen of aanwakkeren (ooit een show van Bazart gezien? :lol: )
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.921
8.561
Arcade Fire was inderdaad erg goed op Rock Werchter. Ik kan me eerlijk gezegd ook moeilijk vinden in dat het publiek niet enthousiast zou geweest zijn. Echt iedereen rond mij stond mee te brullen, te klappen en op momenten springen. Goeie, puntige setlist ook. De energie viel daarna vooral stil toen KoL eraan begon...
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Publiek aanmoedigen is één ding, dit was het publiek belachelijk maken en waar ik stond was er gewoonweg niks aan, heel saai. Komt ook wel omdat ik de muziek ook saai vind maar ook omdat het optreden in mijn ogen niet goed was. Maar goed we dwalen van het topic af.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.227
741
mensen die t optreden van arcade fire op werchter vorig jaar niet goed vinden hebben geen verstand van muziek
t kan best zijn dat je hun muziek niet leuk vind maar of een optreden nou goed of slecht is heeft niets met smaak te maken
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Dennis je houd iedereen keurig aan het topic. Daarentegen zou ik het ook prettig vinden als je zo nu en dan iemand aanspreekt op de manier waarop anderen elkaar aanspreken. Het begint hier steeds meer op Facebook te lijken. En ik sta op het punt om te stoppen in het pinkpop forum. Ik kom hier namelijk om op een leuke manier over muziek te praten en niet te lezen hoe anderen elkaar bekritiseren.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Geen aanname, lees van jou gewoon vaak negatieve reacties op geruchten, dus was oprecht benieuwd waar jij dan wel gelukkig van zou worden. Jammer dat je het zo interpreteert, zo was het namelijk niet bedoeld :)

Ok no harm done. Ik ben vaak juist positief. Lol
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Dennis je houd iedereen keurig aan het topic. Daarentegen zou ik het ook prettig vinden als je zo nu en dan iemand aanspreekt op de manier waarop anderen elkaar aanspreken. Het begint hier steeds meer op Facebook te lijken. En ik sta op het punt om te stoppen in het pinkpop forum. Ik kom hier namelijk om op een leuke manier over muziek te praten en niet te lezen hoe anderen elkaar bekritiseren.
In deze discussie zag ik niet iets dat extreem storend is, anders gaan we er echt wel iets mee doen.
Ik denk dat je op andere forums de zelfde manier van aanspreken tegenkomt, of misschien nog directer.
Er is niets mis met kritiek over muziek en een zienswijze van diverse personen die lijnrecht tegenover elkaar staat.
Als iemand iets schrijft waar iemand anders het niet mee eens is of een andere mening heeft, dan komt er een tegenreactie. Logisch, het zal saai zijn als we allemaal hetzelfde vinden en ons allemaal op de zelfde beschaafde manieer zouden uiten.

Ik dacht ik geef je maar even een reactie... dank voor je deelname aan het Festileaks forum.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.710
1.872
kunnen we aub door over Pinkpop nu!
fyi, er is een Arcade Fire Topic


Doom010 wrote:
Staat Lenny Kravitz nog ergens op een lijstje? Lijkt mij een leuke naam voor erbij. Heeft nog geen NL/Be data op de lijst.
http://www.lennykravitz.com/tour/
Of nu meer een naam voor North Sea Jazz??

met die datum op de 16e in Frankrijk en niet al te veel achter elkaar, denk ik niet dat Pinkpop er tussen komt…

Die zou met die datums rekening houdend nog wel eens Bospop kunnen afsluiten. Maar inderdaad speelt niet meer dan 2 concerten achter elkaar. Zou ook een prima act zijn voor PP!
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Geen aanname, lees van jou gewoon vaak negatieve reacties op geruchten, dus was oprecht benieuwd waar jij dan wel gelukkig van zou worden. Jammer dat je het zo interpreteert, zo was het namelijk niet bedoeld ?

Ok no harm done. Ik ben vaak juist positief. Lol

Ik zag (correct me if I'm wrong) best negatieve reacties op; Editors, Kendrick Lamar, Gorillaz & Arctic Monkeys en nu ook Arcade Fire, dus ik dacht; van wie zou je dan wel houden? Maar laten we het weer on topic houden, misverstand kan altijd :).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Die zou met die datums rekening houdend nog wel eens Bospop kunnen afsluiten. Maar inderdaad speelt niet meer dan 2 concerten achter elkaar. Zou ook een prima act zijn voor PP!
Wat betreft de zoektocht / denk-tank naar rond Pinkpop tourende buitenlandse oudgediende Pinkpop acts van edities voor 2000 past Lenny Kravitz (Pinkpop 1991, 1993, 2002, 2004) er in.
Maar zijn datum is wat lastig, oke als hij 2 dagen achtereen speelt dat weekend kan het wel. Maar een ander festival is qua data logischer.

Ik denk overigens wel, dat er 5 tot 10 "Pinkpop Classics" al op retour komen in 2018 met de insteek naar het jubileum-jaar 2019.
Van een lineup met ruim 53 acts over 4 podia (met uitzondering van Garden of Love), daarbij een variatie in programma voor jong en oud.
Dat kan zomaar en het geeft ruime gelegenheid om het jubileum-jaar regelmatig publiciteit te geven, met Pearl Jam (Pinkpop 1992, 2000) kan je daar in 2018 ook al op inspelen.

( Daarbij, hoe meer de 50ste editie nadert zal het Pinkpop ook sieren om mainstage alvast "Jan Smeets Stage" te noemen, maar dat is mijn mening! )
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
voor mij zijn festivals en muziek iets wat ik alleen kan koppelen aan positiviteit en liefde. Dat zie ik in dit forum bijna niet terug. Nou is pinkpop ook het enige “alternatieve festival” geweest waar ik mensen heb zien vechten (meerdere keren) dus misschien past het dan ook wel.

Ik heb dit op de andere forum dan ook niet. Alleen op het Werchter forum gebeurt het soms ook maar wel veel minder.

Als je een andere mening hebt kun je ook zeggen ik vind het anders ipv jou neem ik niet meer serieus of loop niet zo te huilen.

Misschien is mijn persoonlijkheid iets te idilisch. Maar het is wel zoals ik het zie. Jij ziet het blijkbaar anders. Dan praat ik vanaf nu rustig ergens anders verder.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken