Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

maetrik

Playlistbediener
18 nov 2014
45
0
Ben toch wel benieuwd naar de setlist van Pearl Jam. Ergens verwacht ik dat hun twee shows in de Ziggo Dome (die ca. drie uur duren dus een half uur langer dan de show op Pinkpop) behoorlijk de diepte in gaan maar wel beide met compleet andere accenten, terwijl Pinkpop een soort greatest hits show wordt.

Ik hoop vooral op Release de dinsdag of op Pinkpop. De rest laat ik wel op afkomen. Zul je zien dat ze Release alleen de woensdag spelen
1f609.svg

Ik ga woensdag naar Pearl Jam in de Ziggo :D
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
De vooruitzichten voor het weer zien er goed uit.
Hele weekend 23/24 graden half bewolkt. Beste festivalweide wat je je kunt wensen.
ik zeg, stop de klok...
prima zo. Nog niet te warm en lekker droog.

met die paar dagen, zal nu weinig meer veranderen aan de vooruitzichten denk ik.
Anders moeten we nog een Pinkpop-regendans gaan doen als het t warm wordt :mrgreen:
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Wat ik graag wil zien is Porch en Rockin’ in the Free World in de setlist op Pinkpop, als memorabel moment dingetje voor Pinkpop!!
Misschien Mind Your Manners, Corduroy, Alive, Even Flow, Yellow Ledbetter, Daughter, Animal, Lukin, Just Breath??
of nog graag Gonna See My Friend, die mag er van mij nog wel bij…
Nog maar een verzoeknummer: Rearviewmirror.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.441
666
Voor de geïnteresseerden, YouTube heeft om een of andere reden op elke Foo Fighters video van Rock am Ring de claims eraf gehaald.
Dus het complete concert van Rock am Ring staat er weer op (zonder enige copyright claims, al was het een enkele claim, had ik wel gesnapt, maar geen enkele ?! )
[video]https://www.youtube.com/watch?v=qxVJOfnbtpM[/video]
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
DennisvdBr wrote:
als ik dit soort foto’s zie via Pinkpop fans kriebelt het behoorlijk…
35050953_1735500333164173_1003587329970929664_n.jpg


Ik ben weekendje weg in Vijlen. Maandag ga ik de heuvel bij Snowworld beklimmen en zal wel even foto posten!
Ik loop er morgen even langs denk ik...

jee, volgende week deze tijd sta ik positie te zoeken voor Foo Fighters, DAMN!! Heb ik daar zin in...
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.441
666
Betreft de nieuwe rugzakken/partytenten regel
Een open brief aan Pinkpop van een van onze volgers:

Geachte meneer/mevrouw,

Ik mail u naar aanleiding van de beslissing die Buro Pinkpop heeft genomen omtrent de partytenten, wagentjes en rugzakken. Naar mijn idee is dit juridisch niet correct en hebben ze geen recht deze te verbieden.

Een vergelijkbare situatie heeft zich voorgedaan op Rock Werchter 2014. De festivalorganisatie heeft toen ook de regels omtrent het kamperen gewijzigd nadat de kaarten in de verkoop gingen. Hierdoor is er een verkoopovereenkomst gesloten met onjuiste voorwaarden. Na veel ongenoegen van de festivalgangers heeft de organisatie toen besloten de nieuwe regels een jaar te verschuiven. Het jaar erna werden deze regels voor de verkoop van de tickets bekend gemaakt.
Een vergelijkbare situatie doet zich nu voor bij Pinkpop. In de algemene voorwaarden is vermeld dat het programma onder voorbehoud is, en dat hier eventueel nog wijzigingen in kunnen voorkomen. Ook staat in de algemene voorwaarden dat Buro Pinkpop niet verantwoordelijk is voor wijzigingen in inhoud en het uitvoeren van het festival, waaronder uitdrukkelijk de lengte van het programma.

Hierin staat dus nergens dat de campingregels, zoals deze vorig jaar zijn uitgevoerd, onder voorbehoud zijn. Men mag er dus vanuit gaan dat deze voorwaarden wederom van kracht zijn en dat hier op het moment van het sluiten van de verkoopovereenkomst(kaartverkoop) een overeenstemming over geldt.
Zoals bovenstaande informatie al suggereert is het volgens mij dus niet legaal wat Pinkpop doet. Men mag niet de voorwaarden die gelden tijdens de verkoop van het ticket wijzigen, nadat de verkoopovereenkomst is gesloten.

Buiten het feit dat dit volgens mij wettelijk niet is toegestaan, lijkt het me ook niet verantwoord om geen enkele partytent meer toe te staan. Er zijn te weinig overdekte plekken op de camping. De loods op camping A is overdag gesloten en er zijn geen schaduwrijke plekken. Ook naar het festivalterrein verkassen voor schaduw is geen optie, deze is hier ook veel te weinig aanwezig. Ook in het geval van regen is er te weinig overdekte beschutting. Er is een heuse facebook Pagina opgericht ten tijden van de discussie met Rock Werchter. Hierop worden meerdere argumenten gebruikt waarom het onverantwoord is om partytenten te verbieden. Deze pagina heet: Partytent Liberation Front. Voorbeelden zijn oververhitting door te weinig schaduwrijke plekken of onderkoeling door te weinig beschutte plekken. Denk aan het extreme weer dat kan ontstaan in het zuiden van Limburg, zoals afgelopen weken de temperaturen rond de 28 graden en de modderstromen.

Ten slotte wil ik u mededelen dat ik, buiten het feit dat deze beslissing rechtsgeldig is of niet, het absoluut niet netjes vindt dat dit 1 week voor het festival bekend wordt gemaakt. U moet goed begrijpen dat veel mensen al wekenlang bezig zijn met voorbereidingen voor Pinkpop en spullen aanschaffen. Ik denk dat hier ook de meeste pijn bij ligt bij de grote menigte die het niet eens is met deze beslissing. Ook gaat dit tegen de jaarlijkse mededelingen van Jan Smeets in; ’Mensen, zorg goed voor uzelf, smeer goed en zoek schaduw op’. Dit wordt op deze manier onmogelijk gemaakt.
Ik wil u dan ook met klem vragen hier iets mee te doen en deze beslissing voor wat betreft dit jaar terug te trekken.

Met vriendelijke groet,

Een pinkpopper
 

pinkpopper

Playlistbediener
17 jan 2018
6
0
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het niet zo erg vind dat die grote rugzakken er niet meer zijn. Vooral in de tenten neemt dat zoveel ruimte in beslag.
Partytenten zijn niet per se verboden behalve als er geen ruimte is toch? Ook logisch naar mijn idee, wat als iedereen een partytent meeneemt, dan is er echt geen ruimte meer voor tentjes..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het niet zo erg vind dat die grote rugzakken er niet meer zijn. Vooral in de tenten neemt dat zoveel ruimte in beslag.
Partytenten zijn niet per se verboden behalve als er geen ruimte is toch? Ook logisch naar mijn idee, wat als iedereen een partytent meeneemt, dan is er echt geen ruimte meer voor tentjes..
Ben ik het wel mee eens.
Ik snap de reactie, zeker die verandering ivm partytenten zo plotseling.
Maar het tassenbeleid is totaal niets nieuws en vast niet zomaar zo doorgevoerd.
Zo'n open brief, beetje overtrokken, dan sla je zelf de verkeerde kant op door...
Misschien kan de organisatie idd zorgen voor meer overdekte plekken s middags op de camping terwijl de 'normale' festivalbezoekers op het festivalterrein zijn ook zonder partytent.
 

pinkpopper

Playlistbediener
17 jan 2018
6
0
Als het echt te heet is of hard gaat regenen kunnen ze die loods open doen.
Wij gaan al 4 jaar naar pinkpop nooit een partytent gehad en nooit problemen gehad in de tent. Daarbij ziet het ernaar uit dat we geen tropische weer krijgen.
Snap de frustratie wel, maar heeft geen enkele nut.
Daarbij komt ook als je ziet hoeveel mensen zo'n tent laten staan kan ik de frustratie begrijpen bij de mensen die het moeten opruimen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.257
4.534
Beetje jammer als je de wijsneus gaat uithangen en dan "ik vind" met dt schrijft..
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
pinkpopper wrote:
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het niet zo erg vind dat die grote rugzakken er niet meer zijn. Vooral in de tenten neemt dat zoveel ruimte in beslag.
Partytenten zijn niet per se verboden behalve als er geen ruimte is toch? Ook logisch naar mijn idee, wat als iedereen een partytent meeneemt, dan is er echt geen ruimte meer voor tentjes..

Ben ik het wel mee eens.
Ik snap de reactie, zeker die verandering ivm partytenten zo plotseling.
Maar het tassenbeleid is totaal niets nieuws en vast niet zomaar zo doorgevoerd.
Zo’n open brief, beetje overtrokken, dan sla je zelf de verkeerde kant op door…

Niet iedereen woont op fietsafstand van Pinkpop. ;-)
Voor de mensen buiten Limburg is dit een aardig vervelende regel.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
pinkpopper wrote:
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het niet zo erg vind dat die grote rugzakken er niet meer zijn. Vooral in de tenten neemt dat zoveel ruimte in beslag.
Partytenten zijn niet per se verboden behalve als er geen ruimte is toch? Ook logisch naar mijn idee, wat als iedereen een partytent meeneemt, dan is er echt geen ruimte meer voor tentjes..

Ben ik het wel mee eens.
Ik snap de reactie, zeker die verandering ivm partytenten zo plotseling.
Maar het tassenbeleid is totaal niets nieuws en vast niet zomaar zo doorgevoerd.
Zo’n open brief, beetje overtrokken, dan sla je zelf de verkeerde kant op door…
Misschien kan de organisatie idd zorgen voor meer overdekte plekken s middags op de camping terwijl de ‘normale’ festivalbezoekers op het festivalterrein zijn ook zonder partytent.

Hoe laat komt de zon op en hoe laat gaat het festivalterrein open?
En ‘normale’ festivalgangers willen ook wel eens bij de tent hangen. Niet iedereen zit te springen om op tijd op het terrein te zijn om Ronnie Flex of Lil Kleine te zien.
 

pinkpopper

Playlistbediener
17 jan 2018
6
0
Voor de duidelijkheid wij wonen in Zuid Holland. In een klein tasje passen ook genoeg dingen die je nodig hebt. Ik zeg niet dat ik het logisch vind maae ik begrijp het wel..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Hoe laat komt de zon op en hoe laat gaat het festivalterrein open?
En ‘normale’ festivalgangers willen ook wel eens bij de tent hangen. Niet iedereen zit te springen om op tijd op het terrein te zijn om Ronnie Flex of Lil Kleine te zien.
vrijdag 13 uur en de andere dagen om 11.
Zon is rond 6 uur wel op, met de zonkracht pas s middags op zijn sterkst.
Je hebt dus het sterkst van de zon op het festivalterrein niet op de camping, maar dat vind ik hé.
Als je dan perse in de schaduw of droog wil zitten, zoek dan een alternatief.

Kijk ik snap de boosheid wel. Maar ik begrijp ook helemaal op zo'n ding te verbieden.
Mij lijkt het meer op gebrek aan acceptatie van aangescherpte regelgeving!!
quote:
Partytenten zijn vanaf dit jaar niet toegestaan doordat ze te veel ruimte innemen en een gevaar vormen bij slecht weer en harde wind;

btw, timmetje, de fietsafstand heeft er geen fuck mee te maken dude...
ik zit s ochtends buiten met mijn kopje koffie in de zon voordat ik op de fiets stap hoor.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
Oasis waar zie jij ik vind met dt?

Ten slotte wil ik u mededelen dat ik, buiten het feit dat deze beslissing rechtsgeldig is of niet, het absoluut niet netjes vindt dat dit 1 week voor het festival bekend wordt gemaakt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Paddy wrote:
Hoe laat komt de zon op en hoe laat gaat het festivalterrein open?
En ‘normale’ festivalgangers willen ook wel eens bij de tent hangen. Niet iedereen zit te springen om op tijd op het terrein te zijn om Ronnie Flex of Lil Kleine te zien.

vrijdag 13 uur en de andere dagen om 11.
Zon is rond 6 uur wel op, met de zonkracht pas s middags op zijn sterkst.
Je hebt dus het sterkst van de zon op het festivalterrein niet op de camping, maar dat vind ik hé.
Als je dan perse in de schaduw of droog wil zitten, zoek dan een alternatief.

Kijk ik snap de boosheid wel. Maar ik begrijp ook helemaal op zo’n ding te verbieden.
Mij lijkt het meer op gebrek aan acceptatie van aangescherpte regelgeving!!
quote:

Partytenten zijn vanaf dit jaar niet toegestaan doordat ze te veel ruimte innemen en een gevaar vormen bij slecht weer en harde wind;

btw, timmetje, de fietsafstand heeft er geen fuck mee te maken dude…
ik zit s ochtends buiten met mijn kopje koffie in de zon voordat ik op de fiets stap hoor.

Wat ik bedoel is dat jij makkelijk heen en weer kan om iets op te halen en je hoeft niks mee want je slaapt thuis. Als ik ga zit een aantal uur in de trein, ga dezelfde dag terug en heb dan graag een boek en wat spullen mee. Heb dan een rugtas nodig. Ik snap niet wat je kop koffie daarmee te maken heeft.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken