Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Baas wrote:
Oke. Als ontzettende Queenfan zou ik het nooit slecht vinden als ze geboekt worden. Maar in alle eerlijkheid… een festival waar Bruno Mars wel headliner is en Queen niet? Dat zou echt onzin zijn. Waarschijnlijk zijn zelfs Foo Fighters (Dave en Taylor zijn ook reuze Queenfan) ook van mening dat die gewoon headliner moeten zijn. Die gaan echt in geen honderd jaar subben.

Bruno Mars is 100x relevanter dan Queen die hun eigen nummers covert met een andere leadzanger.

Ja, want Pinkpop is van de relevante acts...

Ze zouden gewoon headlinen, aangezien ze gewoon nog voldoende volk trekken. Welk etiketje je er dan opplakt maakt verder weinig uit. Aangezien alle headline-plekken al bezet zijn komen ze dus niet. Zie, zo simpel kan het leven zijn.

Of gaan we nu ook discussieren of Guns N' Roses misschien de 3FM komen afsluiten, want ja, die zijn ook niet meer relevant, en maar paar originele leden met aanvulling onder het noemertje 'Guns N' Roses', dus kan dan toch best?
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
NINE INCH NAILS OP 27 JUNI NAAR AFAS LIVE IN AMSTERDAM

De Amerikaanse industrial rockband Nine Inch Nails komt op woensdag 27 juni naar AFAS Live in Amsterdam voor een concert. De voorverkoop start aanstaande vrijdag, 9 februari, om 10 uur via Ticketmaster.

Streep door.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.021
3.704
Want ook maar iemand verwacht Nine Inch Nails tegenwoordig nog op PP?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Bruno Mars is 100x relevanter dan Queen die hun eigen nummers covert met een andere leadzanger.

WHAT THE FUCK!!!
Queen covert eigen nummers??? Het zijn eigen nummers met een andere zanger, de orginele zanger is volgens mij verhindert of zo...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Want ook maar iemand verwacht Nine Inch Nails tegenwoordig nog op PP?
Nee, maar toch weer vreemd dat geen enkel festival in NL deze band durft te pakken. Het puilt echt uit met zaalshows in juni/juli.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.021
3.704
Zeker waar. Maar Pinkpop ging hun toch nooit boeken en BKS heeft 3 goede headliners, voor DTRH te hard. Dan zou Fortarock ze hebben laten headlinen.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.021
3.704
eloelo wrote:
Bruno Mars is 100x relevanter dan Queen die hun eigen nummers covert met een andere leadzanger.

WHAT THE FUCK!!!
Queen covert eigen nummers??? Het zijn eigen nummers met een andere zanger, de orginele zanger is volgens mij verhindert of zo…

Is gewoon zo, een band met een andere leadzanger is niet meer de band die ze geweest zijn. Het is gewoon zoals Mattman al zegt een karaokefeest. Niet zo blijven hangen in sentiment. Zou ze trouwens nog best vermakelijk vinden op de Guus Meeuwis spot, in de zon met een biertje in de hand. Maar headliner kun je deze gasten echt niet zetten..
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.590
593
DennisvdBr wrote:

eloelo wrote:
Bruno Mars is 100x relevanter dan Queen die hun eigen nummers covert met een andere leadzanger.


WHAT THE FUCK!!!
Queen covert eigen nummers??? Het zijn eigen nummers met een andere zanger, de orginele zanger is volgens mij verhindert of zo…

Is gewoon zo, een band met een andere leadzanger is niet meer de band die ze geweest zijn. Het is gewoon zoals Mattman al zegt een karaokefeest. Niet zo blijven hangen in sentiment. Zou ze trouwens nog best vermakelijk vinden op de Guus Meeuwis spot, in de zon met een biertje in de hand. Maar headliner kun je deze gasten echt niet zetten..

Helemaal mee eens. Coldplay zonder Chris Martin of Pearl Jam zonder Eddie of U2 zonder Bono.. dat is gewoon half werk. Ik ben bijvoorbeeld echt fan van PJ maar zonder Eddie zou het voor mij niet hoeven.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
DennisvdBr wrote:

eloelo wrote:
Bruno Mars is 100x relevanter dan Queen die hun eigen nummers covert met een andere leadzanger.


WHAT THE FUCK!!!
Queen covert eigen nummers??? Het zijn eigen nummers met een andere zanger, de orginele zanger is volgens mij verhindert of zo…

Is gewoon zo, een band met een andere leadzanger is niet meer de band die ze geweest zijn. Het is gewoon zoals Mattman al zegt een karaokefeest. Niet zo blijven hangen in sentiment. Zou ze trouwens nog best vermakelijk vinden op de Guus Meeuwis spot, in de zon met een biertje in de hand. Maar headliner kun je deze gasten echt niet zetten..

Is jouw mening. Genoeg bands die met een andere zanger nog tienduizenden mensen aan publiek trekken. AC/DC bv.

Of wat dacht je van Iron Maiden, coveren die ook hun eigen muziek?

En het gaat Pinkpop echt niet om wat eloelo op het festileaks forum er van vindt, het gaat om wat kaarten verkoopt. En ik verwacht dat een dag met Queen als headliner zomaar de dagtickets doet uitverkopen hoor. Het zal PP verder een worst wezen of de puristen ze nog relevant vinden, en een andere zuurpruim vindt dat ze hun eigen nummers coveren...
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.590
593
Verschil tussen Queen en AC/DC en Iron Maiden is vooral dat de huidige zangers bij die laatste twee bands bijgedragen hebben aan het grote succes met een x aantal top studio albums. Adam Lambert heeft geen enkel (relevant) studio album opgenomen met Queen.

Edit: Axl reken ik dan even niet als huidige zanger. Dus wat mij betreft is AC/DC ook uitgeblust nu met Axl.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Helemaal mee eens. Coldplay zonder Chris Martin of Pearl Jam zonder Eddie of U2 zonder Bono.. dat is gewoon half werk. Ik ben bijvoorbeeld echt fan van PJ maar zonder Eddie zou het voor mij niet hoeven.
Je kan veel zeggen over een band waarvan de orginele zanger opstapt of overleden is.
Als zo'n band een doorstart maakt met nieuwe zanger, dan is en blijft het in principe dezelfde band die nog altijd eigen nummers speelt.
Dat kan je nooit en never als een coverband bestempelen. Dat is gewoonweg regelrechte onzin...
Je kan dan heel veel bands niet meer serieus nemen, met de "coverband"-redenatie...
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Maar laten we wel wezen, Queen is niet alleen Freddie. Brian en Roger waren muzikaal gezien minstens zo belangrijk. Tuurlijk is het met Freddie groter, maar dat is anders dan U2 xonder Bono. Misschien spreek ik te veel uit het feit dat ik fan ben, ook van de tours de laatste jaren.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Helemaal mee eens. Coldplay zonder Chris Martin of Pearl Jam zonder Eddie of U2 zonder Bono.. dat is gewoon half werk. Ik ben bijvoorbeeld echt fan van PJ maar zonder Eddie zou het voor mij niet hoeven.

Prophets of Rage.....das een karaokefeest.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.021
3.704
EddieVerder wrote:
Helemaal mee eens. Coldplay zonder Chris Martin of Pearl Jam zonder Eddie of U2 zonder Bono.. dat is gewoon half werk. Ik ben bijvoorbeeld echt fan van PJ maar zonder Eddie zou het voor mij niet hoeven.

Je kan veel zeggen over een band waarvan de orginele zanger opstapt of overleden is.
Als zo’n band een doorstart maakt met nieuwe zanger, dan is en blijft het in principe dezelfde band die nog altijd eigen nummers speelt.
Dat kan je nooit en never als een coverband bestempelen. Dat is gewoonweg regelrechte onzin…
Je kan dan heel veel bands niet meer serieus nemen, met de “coverband”-redenatie…

Adam Lambert covert toch gewoon nummers die FM ooit zong?
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.590
593
Heb liever een frontman die onder zijn solo naam oude band klassiekers speelt, dan een (oude) band met een nieuwe zanger. Mits de nieuwe zanger gewoon bijdraagt aan nieuwe goede album(s).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Heb liever een frontman die onder zijn solo naam oude band klassiekers speelt, dan een (oude) band met een nieuwe zanger. Mits de nieuwe zanger gewoon bijdraagt aan nieuwe goede album(s).
gaat lastig als de orginele zanger niet meer wil of zelfs overleden is natuurlijk
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken