Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Adam Lambert covert toch gewoon nummers die FM ooit zong?

Kijk eens naar Iron Maiden. Die band heeft 5 zangers gehad. Als Bruce Dickinson nummers van Blaze zingt is het dan ook karaoke? Of Blaze die nummers van Bruce song.

Het is een lastig iets. ik zelf heb Queen gezien met AL en het is FM niet. Niemand kan tippen aan FM maar AL is echt een goede vervanger. Goede zanger, performer, zo kitsch als FM kon zijn. Een waardig vervanger.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.576
578
EddieVerder wrote:
Heb liever een frontman die onder zijn solo naam oude band klassiekers speelt, dan een (oude) band met een nieuwe zanger. Mits de nieuwe zanger gewoon bijdraagt aan nieuwe goede album(s).

gaat lastig als de orginele zanger niet meer wil of zelfs overleden is natuurlijk

Klopt, daarom gewoon niet doen. Laat zoiets maar komen naar TributeLand in Eindhoven.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Liever gewoon geen Queen at all, wat een kut muziek.

Dat heb ik met Arcade Fire. Te min om mijn kont mee af te vegen.
 

Floating

Randprogramma
6 mrt 2014
134
0
NINE INCH NAILS OP 27 JUNI NAAR AFAS LIVE IN AMSTERDAM

De Amerikaanse industrial rockband Nine Inch Nails komt op woensdag 27 juni naar AFAS Live in Amsterdam voor een concert. De voorverkoop start aanstaande vrijdag, 9 februari, om 10 uur via Ticketmaster

.

Streep door.

Five Finger Death Punch stond vorig jaar ook 'exclusief' in 013? En waren alsnog op pinkpop vrijdag
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.315
4.995
Liever gewoon geen Queen at all, wat een kut muziek.

Dat heb ik met Arcade Fire. Te min om mijn kont mee af te vegen.
Als een 6 koppige band al niet genoeg is... dan moet dat een flinke drol zijn geweest
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Als een 6 koppige band al niet genoeg is… dan moet dat een flinke drol zijn geweest

Nee joh..muzikale diarree
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.057
Dit topic man, jezus :lol:

Maar even serieus, Freddie was meer dan enkel Queen. Plaats 'm gerust in de categorie van Prince of Michael Jackson.. Adam Lambert komt nog niet tot aan z'n hielen en het feit dat ze headline plekken inpikken voortterend op de legacy die Freddie achterliet bij Queen is niet juist. Voorbeelden van Iron Maiden of AC/DC halen niet uit, die front mannen waren solo niet zo'n gigantisch succes als Freddie was. Veel vergelijkingen blijven er dan imo niet echt over, Pearl Jam (Eddie Vedder) of U2 (Bono) zijn zowat de enige die direct te binnen schieten maar zij zijn geen pop-iconen zoals Freddie was..
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Liever gewoon geen Queen at all, wat een kut muziek.

Dat heb ik met Arcade Fire. Te min om mijn kont mee af te vegen.

En ik verslik mij zojuist in mijn drinken van het lezen van allebei deze opmerkingen. Naar mijn idee twee ontzettend innovatieve bands die zichzelf opnieuw bleven en blijven uitvinden.
Bij Queen hoor ik dat sowieso te vaak, mensen die het kut vinden, en dan alleen WWRY en WATC kennen. Op Queen I en Queen II staan bijvoorbeeld briljante progressieve rocknummers, terwijl ze later reusachtige poprockhits hebben gehad, en ze het toen met Innuendo nog eens over een totaal andere boeg te gooien. En dat zijn alleen de reusachtige veranderingen...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.315
4.995
Ik verwacht London Grammar als een van de 3FM stage afsluiters om eerlijk te zijn. Niet mijn keus, maar ik schrik er van hoe hoog die in België op het affiche staan (boven Snow Patrol), of zijn die daar veel populairder zijn hier in NL?
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Dit topic man, jezus
1f606.svg


Maar even serieus, Freddie was meer dan enkel Queen. Plaats ‘m gerust in de categorie van Prince of Michael Jackson.. Adam Lambert komt nog niet tot aan z’n hielen en het feit dat ze headline plekken inpikken voortterend op de legacy die Freddie achterliet bij Queen is niet juist. Voorbeelden van Iron Maiden of AC/DC halen niet uit, die front mannen waren solo niet zo’n gigantisch succes als Freddie was. Veel vergelijkingen blijven er dan imo niet echt over, Pearl Jam (Eddie Vedder) of U2 (Bono) zijn zowat de enige die direct te binnen schieten maar zij zijn geen pop-iconen zoals Freddie was..

Helemaal waar, maar Queen was ook meer dan Freddie.
Bovendien heb ik honderd keer liever een nieuwe zanger met oude bandleden, dan alleen de zanger die onder dezelfde naam doorgaat, zoals Axl Rose jaren heeft gedaan. Die had ook nog de headlinerstatus toen, terwijl dat jaren lang live niet aan te horen is geweest. Niet dat Guns 'N Roses ooot echt goed is geweest...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.315
4.995
bcmrmaybe wrote:
Liever gewoon geen Queen at all, wat een kut muziek.


Dat heb ik met Arcade Fire. Te min om mijn kont mee af te vegen.

En ik verslik mij zojuist in mijn drinken van het lezen van allebei deze opmerkingen. Naar mijn idee twee ontzettend innovatieve bands die zichzelf opnieuw bleven en blijven uitvinden.
Bij Queen hoor ik dat sowieso te vaak, mensen die het kut vinden, en dan alleen WWRY en WATC kennen. Op Queen I en Queen II staan bijvoorbeeld briljante progressieve rocknummers, terwijl ze later reusachtige poprockhits hebben gehad, en ze het toen met Innuendo nog eens over een totaal andere boeg te gooien. En dat zijn alleen de reusachtige veranderingen…
Ik ken al hun materiaal wel eigenlijk, maar heb gewoon weinig mee. En het was ook een beetje om olie over het vuur te gooien :D.

Maar goed, zouden ze subben (wat ik denk wat niet gaat gebeuren) dan zou ik het als festival wel een goede zet vinden. Ook al maak je er mij niet blij mee.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.315
4.995
Maar goed we gaan gewoon dingen krijgen als The Script en 30 Seconds To Mars vrees ik.

Zag wel dat Faithless een gig in hun agenda hadden staan in Juni. Misschien ook wel wat voor die 3FM stage afsluit spot.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Alle criticasters gaan trouwens even heel gemakkelijk voorbij aan het feit dat het sinds de dood van Freddie altijd 'Queen + ...' is. Dus het is niet alsof er 'geruisloos' even een andere zanger neergezet wordt. Er wordt heel duidelijk gecommuniceerd dat dit bv. 'Queen + Adam Lambert' is. Dus hij maakt officieel niet eens deel uit van de band Queen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Maar goed we gaan gewoon dingen krijgen als The Script en 30 Seconds To Mars vrees ik.

Zag wel dat Faithless een gig in hun agenda hadden staan in Juni. Misschien ook wel wat voor die 3FM stage afsluit spot.
idd.... en door...

daar waren we met de discussie gebleven 3 pagina's terug:
ik denk Hollywood Vampires, The Script, Oscar and the Wolf, Snow Patrol, kunnen we misschien met dikke potlood opschrijven.


 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Een beetje vitten op bands en ouwehoeren daar is een forum voor.

The Script, OATW en 30STM zijn mijn bands ook niet maar het lokt wel (minderjarig) volk naar Landgraaf.

Snow Patrol is voor mij een ja (nieuw album 25 mei) Hollywood Vampires (yeah allemaal coole covers etc)

 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Alle criticasters gaan trouwens even heel gemakkelijk voorbij aan het feit dat het sinds de dood van Freddie altijd ‘Queen + …’ is. Dus het is niet alsof er ‘geruisloos’ even een andere zanger neergezet wordt. Er wordt heel duidelijk gecommuniceerd dat dit bv. ‘Queen + Adam Lambert’ is. Dus hij maakt officieel niet eens deel uit van de band Queen.

Jij hebt het door! Zo is het...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken