Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Dit vind ik nou kut.
12 juni Avenged Sevenfold naar Strijp ‘s.

Ik baal hier ook echt behoorlijk van. Dacht door het uitblijven van concert en aankondiging op ander festival dat ze wel op Pinkpop zouden staan...

Hollywood Vampires lijkt mij nu toch wel een zekerheidje. Hoop ook dat Rise Against en Shinedown aangekondigd zullen worden.

Hollywood Vampires, The Script en The Overslept lijken me wel namen die met permanente marker kunnen worden opgeschreven.
Queen+ Adam Lambert naar Pinkpop zou het toch? Nahhh...denk dat ze echt niet voor minder komen dan headliner.
http://www.queenonline.com/news/press-release-queen-adam-lambert-to-play-further-uk-and-europe-shows

Hollywood Vampires, The Script en The Overslept lijken me wel namen die met permanente marker kunnen worden opgeschreven.
Queen+ Adam Lambert naar Pinkpop zou het toch? Nahhh…denk dat ze echt niet voor minder komen dan headliner.
http://www.queenonline.com/news/press-release-queen-adam-lambert-to-play-further-uk-and-europe-shows
Had Jan Smeets niet nog tegen een wethouder gesproken dat er een act kwam die een miljoenenpubliek (of zoiets) trok? In het kader van die uitspraak lijkt me Queen wel in die opmerking passen. Na Keulen naar Landgraaf is niet zo'n gekke route. En voor Adam Lambert zou het toch het grootste optreden in Nederland zijn. In die combinatie heeft Queen nog niet in een Nederlands stadion gespeeld. Dus second headliner... why not.,,

Of hoop ik dat al jaren te veel?

Ik gooi er maar even een harde naam in.
Tremonti.
Alter Bridge heeft in 2011 op de 3fm gestaan. Nu komt Mark Tremonti weer met een solo album. Nog geen NL datum en lijkt me een goede naam voor de Brightlands.

Ook Myles Kennedy van AB komt met een solo album en staat in de Melkweg in maart. Heeft al op PP gestaan met AB en Slash.

Had Jan Smeets niet nog tegen een wethouder gesproken dat er een act kwam die een miljoenenpubliek (of zoiets) trok? In het kader van die uitspraak lijkt me Queen wel in die opmerking passen. Na Keulen naar Landgraaf is niet zo’n gekke route. En voor Adam Lambert zou het toch het grootste optreden in Nederland zijn. In die combinatie heeft Queen nog niet in een Nederlands stadion gespeeld. Dus second headliner… why not.,,

correct...
Daarbij heeft Jan in enkele interviews ook al gesproken over second-headliners.
imo valt Editors daar bij, maar of ze de die act van 100.000 bezoekers is? En in hoever het aantal van "honderd duizend" niet een smeetsiaanse-verspreking is.
Daar zit dus wel nog een addertje onder het gras.
Kan zijn dat het voor zondag Editors betreft, dat er voor de andere 2 dagen ook nog second-headliners bij komen waarvan 1 de "honderd duizend bezoekers"-act.
Wie weet?
Maar dat is in principe wel wat ik in het begin van dit topic bedoelde met verwachting van 6 tot 9 headliners, te vinden in de 3 headliners, de 3 mainstage-subs en de 3 3FM-stage afsluiters.

Misschien nog toevoegen met marker / potloodje...
Ik zou Snow Patrol nog verwachten ivm nog geen NL-festivaldata, Oscar and the Wolf dag na of voor Boutique door naar PP lijkt me ook mogelijk.
Druppelen langzaam data binnen van Noel Gallagher's High Flying Birds, nog geen data in NL. Vorig jaar broertje Liam en in 2018 Noel mogelijk??

Helaas geen JT indd. Mooie halftime show bij de superbowl!
Dan is mijn hoop gevestigd op Queen+Adam Lambert. En Hollywood Vampires zie ik ook heeeel graag komen!
DJVT zal er wel staan denk ik, 2015 of 2016 voor t laatst en nieuw album op komst..

Queen+ Adam Lambert naar Pinkpop zou het toch? Nahhh…denk dat ze echt niet voor minder komen dan headliner.
in principe hadden we Queen al besproken op pagina 127 en 128 na de post van bassie1978
Queen + Adam Lambert geven shows in Duitsland op 13 en 19 juni. Kansje als Sub of nemen ze daar geen genoegen mee?
check ook even dat filmpje van Queen met Foo Fighters... Dat zou wel een zeer sterke second-headliner / headliner constructie zijn met mogelijkheid tot duet ook nog... Want tja, de 16e is midden in die tourdata nu... toevallig...

Rolo wrote:
Had Jan Smeets niet nog tegen een wethouder gesproken dat er een act kwam die een miljoenenpubliek (of zoiets) trok? In het kader van die uitspraak lijkt me Queen wel in die opmerking passen. Na Keulen naar Landgraaf is niet zo’n gekke route. En voor Adam Lambert zou het toch het grootste optreden in Nederland zijn. In die combinatie heeft Queen nog niet in een Nederlands stadion gespeeld. Dus second headliner… why not.,,

correct…
Daarbij heeft Jan in enkele interviews ook al gesproken over second-headliners.
imo valt Editors daar bij, maar of ze de die act van 100.000 bezoekers is? En in hoever het aantal van “honderd duizend” niet een smeetsiaanse-verspreking is.
Daar zit dus wel nog een addertje onder het gras.
Kan zijn dat het voor zondag Editors betreft, dat er voor de andere 2 dagen ook nog second-headliners bij komen waarvan 1 de “honderd duizend bezoekers”-act.
Wie weet?
Maar dat is in principe wel wat ik in het begin van dit topic bedoelde met verwachting van 6 tot 9 headliners, te vinden in de 3 headliners, de 3 mainstage-subs en de 3 3FM-stage afsluiters.

Als de subs/3fm-afsluiters uit de vijver van Editors en Queen (kan het me heel moeilijk voorstellen) komen, dan heb je volledig gelijk gehad met die uitspraak. Maar de afgelopen jaren werden dergelijke posities vaker ingevuld door Sean Paul, Puscifer, Doe Maar, Lionel Richie en Skunk Anansie.

Laten we hopen op het beste, maar uitgaan van uitspraken van Jan Smeets heeft in het verleden vrijwel louter voor teleurstellingen gezorgd.

Jullie blijven me verbazen..

Je moet blijven dromen Eloelo. De kans is erg klein, heel erg klein maar je moet als Nederlander gewoon positief blijven :-)

Jullie blijven me verbazen..

Je moet blijven dromen Eloelo. De kans is erg klein, heel erg klein maar je moet als Nederlander gewoon positief blijven
1f642.svg

Ik denk niet dat hij dat bedoelt. ;-)

Als de subs/3fm-afsluiters uit de vijver van Editors en Queen (kan het me heel moeilijk voorstellen) komen, dan heb je volledig gelijk gehad met die uitspraak. Maar de afgelopen jaren werden dergelijke posities vaker ingevuld door Sean Paul, Puscifer, Doe Maar, Lionel Richie en Skunk Anansie.

Laten we hopen op het beste, maar uitgaan van uitspraken van Jan Smeets heeft in het verleden vrijwel louter voor teleurstellingen gezorgd.
met alle eerlijkheid...
Queen zal vast niet voor minder te strikken zijn dan enkel headliner. Zal dus uiteindelijk wel Ziggo worden of zo...
Ik verwacht dat de subs (main en 3fm-aflsuiter) in lijn liggen van Editors, qua second-headliner.
Wat je ook aangeeft in lijn Sean Paul,Doe Maar, Lionel Richie.
Dan zit je aan imo aan Hollywood Vampires, Marco Borsato, The Script, Snow Patrol, Alice in Chains, 30 Second to Mars, denk ik dan?
Maar ik moet zeggen qua second-headliner ook P!nk heb ik nog niet totaal afgeschreven, in die lijn zit Queen ook wel imo.
Dan kan je uiteraard discussie hebben of dat acts zijn voor net onder de sub of als sub.
Als je kijkt naar een lijn als sub positie, Skunk Anansie of Puscifer, dan denk ik aan A Perfect Circle, Simple Minds, Status Quo of Offspring... Dat zijn niet echt second-headliners naar mijn idee...

Althans, zo bekijk ik het...

Oke. Als ontzettende Queenfan zou ik het nooit slecht vinden als ze geboekt worden. Maar in alle eerlijkheid... een festival waar Bruno Mars wel headliner is en Queen niet? Dat zou echt onzin zijn. Waarschijnlijk zijn zelfs Foo Fighters (Dave en Taylor zijn ook reuze Queenfan) ook van mening dat die gewoon headliner moeten zijn. Die gaan echt in geen honderd jaar subben.

Het enige wat ik me voor kan stellen is dat Queen headliner is en dat Bruno Mars de dagafsluiter is. Maar met de tijden van Pinkpop zie ik dat eigenlijk niet gebeuren. Ik denk eerder dat bij uitspraken van Smeets altijd een disclaimer gepubliceerd moet worden, net zoals op een pakje sigaretten (“roken is dodelijk”) of bij reclame over geld lenen (“geld lenen kost geld”). Zoiets als “Uitspraken van Smeets moet je met een korreltje zout nemen.”

Ik denk niet dat hij dat bedoelt.

Ik denk echt dat ie Queen bedoeld. Eloelo?

Het feit dat mensen hier geloven dat Queen nog kans maakt om te komen verbaasd me ja. Daarnaast zit ik er niet op te wachten.

Oke. Als ontzettende Queenfan zou ik het nooit slecht vinden als ze geboekt worden. Maar in alle eerlijkheid… een festival waar Bruno Mars wel headliner is en Queen niet? Dat zou echt onzin zijn. Waarschijnlijk zijn zelfs Foo Fighters (Dave en Taylor zijn ook reuze Queenfan) ook van mening dat die gewoon headliner moeten zijn. Die gaan echt in geen honderd jaar subben.

Bruno Mars is 100x relevanter dan Queen die hun eigen nummers covert met een andere leadzanger.

Oke. Als ontzettende Queenfan zou ik het nooit slecht vinden als ze geboekt worden. Maar in alle eerlijkheid… een festival waar Bruno Mars wel headliner is en Queen niet? Dat zou echt onzin zijn. Waarschijnlijk zijn zelfs Foo Fighters (Dave en Taylor zijn ook reuze Queenfan) ook van mening dat die gewoon headliner moeten zijn. Die gaan echt in geen honderd jaar subben.

Maar... dit is gewoon Queen niet. Ik ben ook best een grote Queen fan (heb veel van hun LP's fysiek liggen), maar dit is gewoon een band met twee leden uit Queen, gefront door iemand die ooit bekend werd door American Idol. Een erg goede zanger, een goede band, een heel goede karaokeshow (heb ik al eens gezien op YT), maar het wringt altijd dat deze gasten als 'Queen' door het leven gaan en festivalheadlineplekken eisen.

Queen zou leuk zijn voor midden op de dag op de main, anders hoeft voor mij ook niet. En aangezien de band daar geen genoegen mee neemt, zullen ze dus ook wel niet komen.

Users who are viewing this thread