Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.069
6.114
Ik heb A Perfect Circle al wel met potlood opgeschreven staan. En misschien dat Pinkpop eens wat doet met Babymetal? Voor stage 4 lijkt me Greta van Fleet best een leuke optie.
En een mooi eerbetoon aan het einde van Within Temptation zou ik ook nog wel kunnen waarderen. Al zou zoiets veel mooier kunnen zijn als ze zo’n show in de avond zouden kunnen doen. Blijft jammer dat dit niet mogelijk is op Pinkpop.
oeeee, Within Temptation!! Zal wel weer eens leuk zijn voor Pinkpop hoor. Helemaal niet gek.
Als Ruud en Mike dan nog wat gasten mee nemen, mag van mij Maiden uniteD in Stage 4 of Brightlandstent... :mrgreen:
...ik zeg doen....
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.115
Maar toch jammer dat Pinkpop daar geen waardig podium voor kan geven. Met alle respect maar overdag op de main komt ook een beetje karig. Terwijl een nacht show (na een headliner zelfs) erg bijzonder kan overkomen. Blijft toch een hekel punt voor mij betreft Pinkpop. En ja het zal wel allemaal aan de gemeente liggen, maar Pinkpop mag de gemeente ook is zijn ballen laten zien. Want Pinkpop is een fantastsich uithangbord voor Landgraaf en Limburg. Zo vind ik ook dat ze eens met de vuist op tafel moeten slaan zodat de campings al een dag voordat het festival mag beginnen. En daarmee kan je de eerste dag dan ook een volwaardig festivaldag maken. Want het blijft belachelijk dat je voor dag 1 (met veel minder namen), een zelfde bedrag betaald voor een dagkaartje dan de 3e dag.

Kwa indeling zou ik zoiets ook eens tof vinden:
9zbSLuW.png


Vergeef me mijn paintskills. Maar ik zou een dubbele mainstage (net als bij Graspop) een erg mooie optie vinden voor Pinkpop. Hiermee kan je de main/3FM stage combineren met de grote namen, en bied je je publiek ook de optie om de grote acts altijd mee te pakken. Want het blijft jammer dat je de 3FM stage afsluiter garantie bied voor een slechte plaats bij de mainstage. Daarnaast kan je de prijs ook omhoog gooien zodat je meerdere grote acts op de 2 hoofdpodiums aan kan. De net niet acts op de main/3fm stage mogen dan gewoon naar de kleinere podia's afgeschoven worden.

Dan zou ik achter die Brand Bier uitkijk toren een paar tenten/stages neerzetten, waar je gevarieerd kleinere acts neer kan zetten of beter tot hun recht komen in een donkere omgeving. Daarvan zou ik er zelfs 1 tent gewoon een dj stage van maken. In het midden een goed lounge gedeelte zodat je daar ook best levend bruisend punt van kan maken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.115
Toch is het jammer dat Pinkpop geen goed podium kan brengen voor Within Temptation. Ik blijf er wel bij dat Pinkpop eens met de vuist op tafel moet slaan om:
- De camping 1 dag eerder open gooit, zodat je bezoekers ruim 1 dag van te voren alles kan opzetten. Dan kan je van dag 1 een volledig festival dag maken. Want het is te stom voor woorden dat je voor die dag 1 (met veel minder acts) een zelfde bedrag betaald voor een dagkaart (en veel meer kosten aan een parkeerkaart, ook als dagbezoeker) een zelfde bedrag betaald als voor die laatste dag.
- De tijden langer door te laten lopen, zodat je mooie spots kan creeëren voor avond acts

Nu ik toch bezig ben met zeuren, zouden ze van mij het volgende mogen doen om het concept te vernieuwen. Van mij mogen ze de mainstage delen met de 3FM/stage, en dus echt een afwisselend podium van maken (net zoals ze doen op Graspop). Je bezoekers kunnen de grote acts veel gemakkelijker meepakken dan voorheen. Ook zou ik de prijskaartjes enigzins omhoog doen zodat je meer mainstage waardige acts neer kan zetten. Want er staan te vaak bands die wel leuk zijn, maar niet tot hun recht komen op de main/3fm stage.

Daarvoor zou ik achter het Brand Bier uitkijkpunt een 3-tal tenten neer plaatsen. De hedendaagse Tent stag kan dan naar achteren, en deze zou ik combineren met Stage 4, voor intieme bands of bands die toch beter tot hun recht komen in een donkere tent. In die omgeving zou ik dan ook de hedendaagse Stage 4 en de zogenoemde dance stage (met nog redelijke dance namen). In het midden zou ik een leuk lounge gedeelte maken met bankjes en eet kraampjes, zodat je er ook een bruisend gedeelte van kan maken.

Ongeveer dit dus (vergeef me mijn slechte paint skills).

9zbSLuW.png

 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.257
4.534
Sterke punten, helaas is het vaak allemaal zeer conservatief bij Pinkpop. Ik hoor hier vaak als een band naar BKS of DTRH gaat, dat ze daar beter passen, al dan niet mede omdat die festivals de laatste jaren dus ook zijn gegroeid. Ik zou dit echter willen omdraaien. Die festivals zijn gegroeid omdat Pinkpop niet vernieuwt. Zo pakt Werchter wel gewoon QOTSA en Nick Cave, waar Pinkpop dit aan DTRH moet laten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.069
6.114
Nou indiaan... Dat met die dubbele main, lijkt me ook wel wat...
Ik denk wel dat het terrein bij 3FMstage groot genoeg is voor de 'normale' bezetting.
Probleem daar is vaak als er een act staat, die in principe mainstage moet staan. Loopt het daar stamp vol.
Zoals je ook ziet op de plattegrond is dat terrein daar al minstens half zo groot als het veld voor mainstage (misschien bijna 3/4).
Dus qua bezoekers aantallen lijkt me dat wel geschikt zoals het is.
Wat me meer een optie lijkt, is bomenkap en terrein vergroting langs de kalm aan laan. Daar kan naar mij idee wel een tenstage bij.
Echter, vraag me wel af waarom Pinkpop meer stage's nodig heeft?

Qua parkeren, tja... Misschien moeten ze een duidelijke '1 dag'-parking maken. Misschien daar waar ze afgelopen keer die enorme Kiss&Ride aan hadden gelegd voor Biebert (bij tennishal Kaldeborn aan Kerkraderwegwaar, waar camping D was zeg maar.)
Zou inderdaad voor de dagjesmensen een aardige en sympatieke verandering zijn...
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Pinkpop heeft in de jaren '90 al een dubbel hoofdpodium gehad. Dat was erg prettig, vaak slechts enkele minuten tussen de bands.
Door de snelle change over heeft Shane MacGowan in 1995 nog een deel van het optreden kunnen volbrengen voordat hij tegen de vlakte ging. (zie youtube)
Ik heb geen idee waarom ze hiervan afgestapt zijn. Mijns inziens werkte het erg goed.
Bij het Brand Bier uitkijkpunt heeft in 1996 de tent gestaan (met veel dance acts; het is dus niks nieuws hoor) en daarachter weer het Noordpodium.

Dus het idee van Indiaantje89 is helemaal zo gek nog niet.
Ik zeg: DOEN!
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
ik las nu opeens op de site dat normale rugzakken niet meer is toegestaan. wie weet krijgen we nog meer veiligheidsveranderingen ?
https://www.pinkpop.nl/2018/nl/festival-informatie/festivalterrein/
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.747
1.910
http://www.paulsimon.com/news/paul-simon-announces-homeward-bound-farewell-tour/
Paul Simon naar de Ziggo Dome begin juli. Was mooi geweest voor PP maar helaas....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.069
6.114
Buro Pinkpop zet ook dit jaar de traditie voort door weer een concert van de Golden Earring in Limburg te presenteren.
Golden Earring in 2018 onder Buro Pinkpop naar Rodahal Kerkrade.
Ik neem aan dat ze in 2019 onder Buro Pinkpop naar 50ste Pinkpop komen...
;)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.115
Nou indiaan… Dat met die dubbele main, lijkt me ook wel wat…
Ik denk wel dat het terrein bij 3FMstage groot genoeg is voor de ‘normale’ bezetting.
Probleem daar is vaak als er een act staat, die in principe mainstage moet staan. Loopt het daar stamp vol.
Zoals je ook ziet op de plattegrond is dat terrein daar al minstens half zo groot als het veld voor mainstage (misschien bijna 3/4).
Dus qua bezoekers aantallen lijkt me dat wel geschikt zoals het is.
Wat me meer een optie lijkt, is bomenkap en terrein vergroting langs de kalm aan laan. Daar kan naar mij idee wel een tenstage bij.
Echter, vraag me wel af waarom Pinkpop meer stage’s nodig heeft?

Qua parkeren, tja… Misschien moeten ze een duidelijke ‘1 dag’-parking maken. Misschien daar waar ze afgelopen keer die enorme Kiss&Ride aan hadden gelegd voor Biebert (bij tennishal Kaldeborn aan Kerkraderwegwaar, waar camping D was zeg maar.)
Zou inderdaad voor de dagjesmensen een aardige en sympatieke verandering zijn…
Het is natuurlijk ook een beetje dagdromen wat ik doe. In mijn optiek moet je op zijn tijd redelijk vaak innoveren. En niet steeds op het laatste moment (bijvoorbeeld toen Mojo Pinkpop moest redden van de dood). Maar Ieder festival heeft steeds meer aanbod aan acts, en ook Pinkpop zal daar vroeg of laat in mee moeten. Stage 4 is al een verbetering, maar ook nog niet je van het. Een Garden of Love koopt ook niemand kaartjes voor.

Pinkpop is gewoon het grootste festival van Nederland kwa historie en kwa grote van namen. Alleen ik heb het idee dat ze dat nog niet altijd uitstralen. Waarom kan een Ayreon wel exclusief bij onze Zuiderburen staan, en hebben we daar in Nederland geen plek voor. paar jaar terug (mis)plaatste ze Doe Maar voor Rammstein op het affiche. Geef ze dan een prominente spot na "Rammstein" dan komt dat toch heel anders over. Daarnaast mogen ze met die Nederlandse acts wel proberen iets exclusiever te zijn. We lachen altijd wel weer om haha Krezip een reünie, maar laat zo iets toch nog 1x keer exclusief op je festival show staan. En dat mag bijvoorbeeld ook door een keer een ? op je affiche te zetten, zo prikkel je het publiek ook een beetje.

Wat betreft de DJ stage daar was al een beetje sprake van. Maar daar trek je ook gewoon publiek mee, en geef je ze eigen stekje op het festival terrein dan zijn ze ook niet de andere tot last in deze constructie (want die staan bij de andere stages). Maar Avenged Sevenfold had ook mooi geweest voor zo'n spot in de nacht als "extratje".
 

martin2

Campingartiest
22 dec 2017
98
21
Justin Timberlake geeft twee The Man Of The Woods shows in Nederland! 15 juli in Ziggo Dome en/of op 24 augustus in GelreDome.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.069
6.114
Buro Pinkpop zet ook dit jaar de traditie voort door weer een concert van de Golden Earring in Limburg te presenteren.
Golden Earring in 2018 onder Buro Pinkpop naar Rodahal Kerkrade.
Ik neem aan dat ze in 2019 onder Buro Pinkpop naar 50ste Pinkpop komen…
1f609.svg
reminds me...
zijn altijd wel van die tourtjes die ook wel via Buro Pinkpop in Limburg opduiken.
Zoals ook Status Quo, staan in mei op Ribs & Blues Raalte. Touren langs festivals van medio mei tot eind augustus. Dan nog zaaltjes eind september en oktober.
Ik verwacht nog een datum onder Buro Pinkpop. Nu wil ik niet meteen zeggen dat ze op Pinkpop staan, want die kans is door R&B stuk kleiner.
Maar er is nog een kans dus.
Ik weet het, heb ze al eerder genoemd, durf wel te zeggen dat ik binnen komende 16 dagen wel een Limburgse datum van ze verwacht...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.069
6.114
Paul Simon naar de Ziggo Dome begin juli. Was mooi geweest voor PP maar helaas….
Voor wie hem verwachte, Justin Timberlake ook naar Ziggo in juli en GelreDome in augustus.
Ook streepje door...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Iemand al bericht over de kaarten van de PinkpopPerspresentatie?

Nog niets...van geen 1 van mijn mensen die meedoen.
 

Jordi

Playlistbediener
31 jan 2015
15
1
Hey mannen,

Wat zonde dat er al zoveel namen afgestreept kunnen worden. Ik heb ondertussen al wat tourdata bekeken van bands die me aanspreken en zie dan toch wel vaak dat 15-17 juni lastig gaat worden (volbeat, avenged etc). Hoe schatten jullie de kans in van Airbourne aangezien er nog geen tourdata bekend zijn? Heb ze op RaR en Bospop gezien en man wat brengen zij een show.

Verder al iemand iets gehoord over de perspresentatie? Ben alleen op de hoogte van de winactie over de vraag van Walden...
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Ik heb ook nog niks gehoord over de kaarten van de perspresentatie.
Bureau Pinkpop houdt van alles op het laatste moment zo te zien ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.069
6.114
Airbourne, volgens mij touren die nu niet toch?

Hier ook nog geen nieuws verder over de perspresentatie... :(
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.441
666
Ik verwacht dat we er eind deze week iets van horen. Of anders begin volgende week.
Denk dat het anders wat laat is.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Ik denk dat Pinkpop zoals we gewend zijn met een onverwachte naam komt. (Zoals Lionel Richie toen)
Verder dit soort namen (had deze al eens eerder hier gepost)
Vrijdag:
Main:
PEARL JAM
30 Seconds To Mars (sub)
Milky Chance

3FM:
Lorde (afsluiter 3FM)
The Kooks

Brightlands:
Charli XCX
Sigrid
Walden
Stage 4:
Yungblud

Zaterdag:
Main:
FOO FIGHTERS
N*E*R*D (sub)
The Script
George Ezra

3FM:
The Chainsmokers (afsluiter 3FM)
Nothing But Thieves
The Struts
Selah Sue

Brightlands
Beth Ditto
The Overslept
Yungblud
Stage 4:

Zondag:
Main:
David Guetta (co sub)
BRUNO MARS
Snow Patrol (co sub)
Marco Borsato

3FM:
Editors (afsluiter 3FM)
Jessie J
Brigthlands:
Chase & Status live
Naaz
Haevn
Stage 4:
Paul Sinha

Toevoegingen zijn welkom!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken