Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
https://clashfinder.com/s/2017pinkpop/?user=09pdqh.y7&

Dit gaat ‘m dus worden jongens. Nog tips? Mis ik iets?
Groen is gaan, Blauw is best prima.

Meteen ook tips vanuit mij naar jullie. Zin in Biffy, System en KoL. ohja, ekkes goed lachen bij Liam.

Als je Green Day en Rancid leuk vind (en bijvoorbeeld ook Bad Religion en consoorten) dan ga je Undeclinable ook wel fijn vinden! Must see eigenlijk aangezien ze in september weer stoppen. Al 2 geweldige shows zien geven de afgelopen maanden!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Ke3e8cpdnEE[/video]
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.058
6.098
https://clashfinder.com/s/2017pinkpop/?user=09pdqh.y7&

Dit gaat ‘m dus worden jongens. Nog tips? Mis ik iets?
Groen is gaan, Blauw is best prima.

Meteen ook tips vanuit mij naar jullie. Zin in Biffy, System en KoL. ohja, ekkes goed lachen bij Liam.

Als ik een inschatting moet maken aan de hand van je lijstje, denk ik dat je misschien The Charm The Fury ( zie video Down The Ropes ) misschien nog toe kan voegen.

Als je een beetje van bands als bijvoorbeeld in de richting van De Staat of een soort van Queens of the Stone Age kan waarderen, zou ik The Ten Bells gaan zien.
Chef Special is misschien niet echt een straf om te gaan zien, nieuwe album is ook wel goed. Pinkpop is wel een festival waar je mee moet springen op Amigo!!
Seasick Steve is wel een feest om te zien, hoe die man met zijn (soms zelfgemaakte) gitaren omgaat, is zelfs al heb je hem al gezien nog steeds een feest...
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
emmers met glijmiddel wrote:
Tja, je kan maar zo vaak dezelfde grap gebruiken in de lijn van “wat je zeker moet weten is dat je niet moet gaan.”

Dat is wel waar.

Niemand gaat trouwens nog voor de line-up naar Pinkpop. Het hele publiek bestaat nog uit mensen die toevallig in de buurt wonen en mensen die al decennia lang daarheen gaan. Met dat in het achterhoofd kunnen ze het ook bij een paar oude rockbands en wat Limburgse muziek houden. Kunnen ze meteen naar 1 dag toe en verkopen ze vast uit.

Dat klinkt als het inmiddels (helaas) ter ziele gegane PP Classic. Al woon ik inderdaad in de buurt en zou er geen reis voor over hebben. Het is meer een uitje voor dagjesmensen geworden vind ik.

Programma? Minnetjes. Mijn spoorboekje is klaar

Zaterdag: : White Lies - Kaiser Chiefs - Five Finger Death Punch (bedankt dat dit samen valt met Richard Ashcroft).
Zondag: Undeclinable Ambuscade - Kodaline - The Charm The Fury - Biffy Clyro - Rancid - Green Day.
Maandag: Machine Gun Kelly - Rag'n'Bone Man - Sum 41 - Prophets Of Rage - Live - System Of A Down - Kings Of Leon.


 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Leuk om te zien hoe dit hele forum -met prima muzieksmaak trouwens kijkend naar jullie lijstjes- alles eraan doet om zo min mogelijk last te hebben van de Bieberzaterdag.
Veel plezier.

Vooraan bij het podium staan bij Pinkpop is inmiddels ZOOOO 2016......dit jaar wordt je gewoon weggeveegd alsof je bij een of ander kinderfeestje bent...........................O.... wacht......
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Leuk om te zien hoe dit hele forum -met prima muzieksmaak trouwens kijkend naar jullie lijstjes- alles eraan doet om zo min mogelijk last te hebben van de Bieberzaterdag.
Veel plezier.

Vooraan bij het podium staan bij Pinkpop is inmiddels ZOOOO 2016......dit jaar wordt je gewoon weggeveegd alsof je bij een of ander kinderfeestje bent...........................O.... wacht......
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.710
Misschien is het wel eens goed dat Pinkpop een 'slecht' jaar heeft. Slechte lineup, slechte verkoop.

Nu moeten ze wel eens met de koppen samenzitten, beslissingen maken en er met de grove borstel doorgaan. Er moet iets gebeuren, willen ze terug bij de grote jongens horen. En ik geloof zeker dat dan kan. Pinkpop is een redelijk legendarisch festival met een mooi verleden.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.058
6.098
Leuk om te zien hoe dit hele forum -met prima muzieksmaak trouwens kijkend naar jullie lijstjes- alles eraan doet om zo min mogelijk last te hebben van de Bieberzaterdag.
Veel plezier.

Vooraan bij het podium staan bij Pinkpop is inmiddels ZOOOO 2016……dit jaar wordt je gewoon weggeveegd alsof je bij een of ander kinderfeestje bent………………………O…. wacht……

Dat wegvegen is overigens niet nieuw. Is al vaker gedaan, meen uit mijn hoofd bij Coldplay.
In meeste gevallen lost zich dat wel op, meeste 'fans' van een bepaalde artiest verlaten het voorvak wel.
Maar, in dit geval zal de organisatie rekening houden met een extreem hoge aandacht voor Bieber/Garrix.
Met 48 jaar ervaring zal Jan Smeets wel weten wat beveiliging en EHBO meemaakt met zo'n pop-mannetje en zijn fans op een festival.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.090
Misschien is het wel eens goed dat Pinkpop een ‘slecht’ jaar heeft. Slechte lineup, slechte verkoop.

Nu moeten ze wel eens met de koppen samenzitten, beslissingen maken en er met de grove borstel doorgaan. Er moet iets gebeuren, willen ze terug bij de grote jongens horen. En ik geloof zeker dat dan kan. Pinkpop is een redelijk legendarisch festival met een mooi verleden.
Ja en nee, ik hoop toch wel ergens dat ze de slechte kaartverkoop niet ophangen aan het boeken van Justin Bieber en daarmee de pop-acts opzij gaan schuiven. Nee ik ben geen fan van Bieber, maar ik vind wel dat zoiets moet kunnen op Pinkpop. En dat je in de lijn straks naar de betere artiesten kan grijpen zoals bijvoorbeeld een Beyoncé dan moet Pinkpop dat zeker gaan doen. De tijd van de Paul McCartneys, The Rolling Stones, Bruce Springsteens en AC/DC's komt langzaam ten einde. En de generaties daarna heeft iedereen al tig keer gezien (Coldplay, Kings Of Leon, Green Day, Metallica, The Killers, Linkin Park, Muse, The Cure, Depeche Mode, Rammstein, Pearl Jam, Foo Fighters, Radiohead etc.)

Daarnaast is het verschil tussen de VS en Europese markt groter dan ooit heb ik het idee. Chance The Rapper en The Weeknd zijn daar headliners op de festivals. Maar zoiets zou Pinkpop echt niet kunnen dragen. Daarom vond ik JB nog best een redelijke zet (ondanks het mijn ding niet is).

Ik denk dat Pinkpop zich juist in de breedte eens meer moet laten zien, want acts als Broederliefde, Passenger, Kodaline, Clean Bandit, James TW, James Arthur, Pierce Brothers, Anne-Marie.. wat moet je daar nu mee. Pinkpop heeft een huidige fanbase, maar ik denk dank dat die ook echt niet op dit soort namen zitten te wachten.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.058
6.098
Zaterdag: : White Lies – Kaiser Chiefs – Five Finger Death Punch (bedankt dat dit samen valt met Richard Ashcroft).
Zondag: Undeclinable Ambuscade – Kodaline – The Charm The Fury – Biffy Clyro – Rancid – Green Day.
Maandag: Machine Gun Kelly – Rag’n’Bone Man – Sum 41 – Prophets Of Rage – Live – System Of A Down – Kings Of Leon.

Leuk die spoorboekjes!

FFDP en Ashcroft gelijk is idd een dickmove :(

We hebben weer veel overeenkomsten in het schema ;)
Zie dat je zaterdag veel bij 3FM-stage hangt, misschien komen we elkaar nog tegen dan.
Zaterdag: : The Ten Bells - White Lies – Chef Special - Kaiser Chiefs – Brand Bier Bijzondere Bieren Terras - Five Finger Death Punch - voor de Brand Toren pilsjes tikken
Zondag: : Anne-Marie - Uneclinable Ambuscade - pauze moment / eten - My Baby - Amber Run - Biffy Clyro - Imagine Dragons - Rancid - Green Day
Maandag: : Gutterdammerung - Seasick Steve - Rag N Bone Man - Guus Meeuwis - Liam Gallagher (indien druk in tent toch Sum41) - Passenger op afstand tijdens eten - Prophets of Rage - LIVE - SOAD - KOL

 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.225
822
Oké, mijn spoorboekje.

Zaterdag: White Lies - Kaiser Chiefs - Richard Ashcroft - Brand Bier Speciaalbierencafé
Zondag: Kodaline (als ik dan wakker ben) - Biffy Clyro - Imagine Dragons - Green Day tot ik hun hey-ho's moe ben en dan Brand Bier Speciaalbierencafé
Maandag: Seasick Steve (als ik dan wakker ben) - Liam Gallagher - Prophets of Rage - Live - Kings of Leon

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.058
6.098
Oké, mijn spoorboekje.

Zaterdag: White Lies – Kaiser Chiefs – Richard Ashcroft – Brand Bier Speciaalbierencafé
Zondag: Kodaline (als ik dan wakker ben) – Biffy Clyro – Imagine Dragons – Green Day tot ik hun hey-ho’s moe ben en dan Brand Bier Speciaalbierencafé
Maandag: Seasick Steve (als ik dan wakker ben) – Liam Gallagher – Prophets of Rage – Live – Kings of Leon

Je hebt een probleem denk ik. Het gedeelte van 3FM-stage gaat dicht na de laatste act daar.
Het Speciaalbieren terras is dit jaar direct naast 3FM-stage.
Dat zal inhouden dat je niet na Ashcroft of tijdens Green Day daar kan komen.....

Of je moet het terras van de Brand toren bedoelen.... Dat kan wel uiteraard, maar daar hebben ze niet alle speciaalbieren :(
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Hoe zit het met een degelijke plaats hebben?
Ik moet niet helemaal vooraan staan bij Green Day maar zou toch een plaatsje willen hebben waar wat sfeer is. Het jammere is dat ik ook Rancid heel graag compleet wil zien?

En iedereen zegt nogal vaak "ik hoop dat nu ze zo'n slechte verkoop hebben, ze wat beter programmeren de volgende jaren"... Maar ik vrees dat zij eerder gaan denken "de Bieber dag verkocht wel, laten we gewoon wat meer pop/tiener artiestjes komen". (Smeets heeft wel vaker een rare gedachtengang).
 

kobusje76

Playlistbediener
20 mei 2017
12
2
Sinds je het over “groen” hebt, wees voorzichtig met je gesmokkelde wiet voorraad op het terrein.

eigenlijk nog nooit niks van gemerkt als je ze thuis voortdraait dan steek je ze binnen op als of je een shaggie opsteek werkt perfect hoor :cool:
 
1 mei 2017
289
0
emmers met glijmiddel wrote:
Sinds je het over “groen” hebt, wees voorzichtig met je gesmokkelde wiet voorraad op het terrein.

eigenlijk nog nooit niks van gemerkt als je ze thuis voortdraait dan steek je ze binnen op als of je een shaggie opsteek werkt perfect hoor
1f60e.svg

Ja dat is mij in het verleden ook gelukt, en ik zag een filmpje van vorig jaar bij Doe Maar waar de camera inzoomt op iemand die een joint rookt tijdens het nummer Nederwiet.

Maar het blijft a-relaxed, je moet echt diep in het publiek staan om te voorkomen dat security je opmerkt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.710
En iedereen zegt nogal vaak “ik hoop dat nu ze zo’n slechte verkoop hebben, ze wat beter programmeren de volgende jaren”… Maar ik vrees dat zij eerder gaan denken “de Bieber dag verkocht wel, laten we gewoon wat meer pop/tiener artiestjes komen”. (Smeets heeft wel vaker een rare gedachtengang).

Het is grotendeels door Bieber dat de verkoop zo slecht verloopt. Ja, zijn dagje ging vlot, maar zijn naam bovenaan de affiche heeft meer mensen weggejaagd dan aangetrokken.

Ik denk wel dat ze verstandig genoeg zijn om dat in te zien.

Of ze vullen 3 dagen met 'bieberachtige' namen, een beetje zoals Radio 1's Big Weekend dat doet.
 
1 mei 2017
289
0
neracroft wrote:
En iedereen zegt nogal vaak “ik hoop dat nu ze zo’n slechte verkoop hebben, ze wat beter programmeren de volgende jaren”… Maar ik vrees dat zij eerder gaan denken “de Bieber dag verkocht wel, laten we gewoon wat meer pop/tiener artiestjes komen”. (Smeets heeft wel vaker een rare gedachtengang).


Het is grotendeels door Bieber dat de verkoop zo slecht verloopt. Ja, zijn dagje ging vlot, maar zijn naam bovenaan de affiche heeft meer mensen weggejaagd dan aangetrokken.

Ik denk wel dat ze verstandig genoeg zijn om dat in te zien.

Of ze vullen 3 dagen met ‘bieberachtige’ namen, een beetje zoals Radio 1’s Big Weekend dat doet.

31.000 van de 40.000 weekendkaarten zijn verkocht, is nog best okee. Het ligt echt aan de zondag en maandag dat de kaartverkoop slecht verloopt. Betere namen op die dagen, en dan zou de Bieber-factor te vergeven vallen.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.225
822
Je hebt een probleem denk ik. Het gedeelte van 3FM-stage gaat dicht na de laatste act daar.
Het Speciaalbieren terras is dit jaar direct naast 3FM-stage.
Dat zal inhouden dat je niet na Ashcroft of tijdens Green Day daar kan komen…..

Of je moet het terras van de Brand toren bedoelen…. Dat kan wel uiteraard, maar daar hebben ze niet alle speciaalbieren

Ik heb dit nog proberen na te vragen via Facebook, maar geen reactie gehad. Ik heb nergens officieel gelezen dat dit terras dicht is na de 3FM-afsluiter. Wel heb ik ergens gelezen dat het tussen de Brandbierkrat en de 3FM stage ligt.
We zullen zien. Als ik Bieber + Garrix maar niet bewust meekrijg. Maar dat is op dag 1 meestal geen probleem. Die headliners krijg ik zelden bewust mee. Op dag 1 ben je nog fit en dus overmoedig met de drankjes ;-)
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.225
822
Hoe zit het met een degelijke plaats hebben?
Ik moet niet helemaal vooraan staan bij Green Day maar zou toch een plaatsje willen hebben waar wat sfeer is. Het jammere is dat ik ook Rancid heel graag compleet wil zien?

Wij staan elk jaar op een vaste plek: een meter of 10 voor het rolstoelpodium. Dat heeft enkele voordelen:
* Iedereen weet waar je staat en kan je makkelijk vinden
* De bar en de WC is in de buurt
* Je staat nog dicht genoeg op mainstage om iets van sfeer mee te pikken

Het is natuurlijk geen voorvak qua "dichtbijheid" en sfeer, maar een voorvak waar ik niet onbeperkt in en uit kan met een voorvak-bandje doe ik niet. Pinkpop is voor mij ook bier halen en naar het toilet gaan ;)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.090
Eens met emmers met glijmiddel (al hoewel dit ook weer raak klinkt).

Als die Bieber dag de bieber dag had geweest en die andere dagen Pearl Jam en Foo Fighters hadden gestaan dan had er iedereen wel vrede mee gehad. Maar vooral die zondag is zo'n slappe hap. En die maandag vind ik persoonlijk best ok, maar het is ook allemaal best cliché met weinig uitschieters.

Als ze de in de breedte sterker zijn dan moet een mindere headliner als Bieber best kunnen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken