Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.344
6.568
Nou, zullen we maar al eens kijken naar zonnebrand of poncho???
Tot nu, is de verwachting, optimaal uitstekend voor een festival!! imo ;)
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
zullen we de tribunes dit jaar terug zien bij de 3fm stage.? ik weet niet of dit vorig jaar zo goed bevallen is.... want ik vond ze erg ver naar achteren staan. ik denk dus niet dat ze terug kommen en dat het meer een probeersel was.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.663
708
Mij valt de setlist niet mee. Mis een paar nummers en dan gooien ze er wel covers in?!
De LIVE fans zitten bij een reünie toch niet op covers te wachten lijkt me?

Shit Towne er bij in

Voor de rest boeit het me niet zo. Kijk Throwing Copper is gewoon de plaat met de meeste hits. Dus de meeste van die plus wat opvulling. Nieuwe nummers of uitprobeerseltjes die zou ik voor een standaard concert doen..voor de echte fans.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.663
708
@dennisvdbr Het weer ziet er inderdaad goed uit! Deze week Dauwpop ook al in het zonnetje. Mijn festivalseizoen begint prima.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.344
6.568
Mij valt de setlist niet mee. Mis een paar nummers en dan gooien ze er wel covers in?!
De LIVE fans zitten bij een reünie toch niet op covers te wachten lijkt me?

Ik zie vooral een greep in de eerste albums, lijkt wel alles van voor 2000.
5 nummers van het 2de album Throwing Copper; All Over You, Selling the Drama, I Alone, White Discussion en Lightning Crashes, in principe het meest succesvolste album van LIVE dus wel te begrijpen.
2 nummers van het eerste album Mental Jewelry, Operation Spirit en Pain Lies on the Riverside.
Maar 1 nummer van het derde album Secret Samadhi, enkel Lakini’s Juice.
Dan nog van het vierde album The Distance to Here, enkel The Dolphin’s Cry...
Dus alles van de 4 albums van voor 2000 en niets van de 3 a 4 albums na de eeuwwisseling.
De cover van Cash is wel een zekerheidje, dat is via het album Awake (dat in principe een Best Of is) wel een zekerheidje in de setlist denk ik.

Als je dan bedenkt dat één van de grootste hits eigenlijk ontbreekt, is dat wel Overcome van het vijfde album V. Ik heb heel sterk het vermoeden dat het Audioslave covertje tijdelijk was en Overcome in de setlist komt.
Terwijl in de suprice show die ze begin van het jaar speelde vrijwel dezelfde nummers gespeelt zijn, ook niet Overcome maar The Beauty of Gray. Dat is dan weer een nummer van het eerste album.
Dan is het ook nog dat de tijd zeer beperkt is, settijden van 1 uur ook op Pinkpop.
Ik heb het idee dat ze zichzelf realiseren dat ze hard aan een comeback moeten werken, daarom heel erg inspelen op deze oude nummers.
Dan te bedenken dat er een aantal ontzettend goede nummers ontbreken, imo bijvoorbeeld Freaks, Simple creed, Heaven, They stood up for Love om maar wat te noemen....

Een nieuw LIVE tshirt is al besteld via Livefanclub, dus ik ben al zo goed als ready voor Ed en z'n mannen 5 juni :mrgreen:
 

Pinkpop-Ole-Ole

Nieuw lid
22 mei 2017
1
0
Ik ga de zaterdag anders toch wel flink tanken hoor.

Ja, Belgen zijn sowieso alcoholist......die tanken zelfs als Andre Rieux zou optreden.....
Over het algemeen bekeken zal er er veel minder drank worden verkocht op de zaterdag.
Dat is toch een simpele 1+1, Wessel erbij of niet.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Ja, Belgen zijn sowieso alcoholist……die tanken zelfs als Andre Rieux zou optreden…..
Over het algemeen bekeken zal er er veel minder drank worden verkocht op de zaterdag.
Dat is toch een simpele 1+1, Wessel erbij of niet.

misschien dat de mensen die justin bieber niks vinden en dan extra veel bier gaan drinken een beetje kunnen compenseren voor de bieberfans :p
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.663
708
misschien dat de mensen die justin bieber niks vinden en dan extra veel bier gaan drinken een beetje kunnen compenseren voor de bieberfans :p

Ik verwacht niet veel van die jonge grietjes apart (het is landgraaf en hoe kom je in vredesnaam weer thuis) dus papa en/of mama komen mee en die geven wel geld uit. Dus de zaterdag valt wel mee denk ik.

Nee het echte probleem zit op de zondag en maandag resp. 12000 en 13000 dagkaarten. Daar wordt veel minder omzet gedraaid.
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.305
885
misschien dat de mensen die justin bieber niks vinden en dan extra veel bier gaan drinken een beetje kunnen compenseren voor de bieberfans :p

Ik verwacht niet veel van die jonge grietjes apart (het is landgraaf en hoe kom je in vredesnaam weer thuis) dus papa en/of mama komen mee en die geven wel geld uit. Dus de zaterdag valt wel mee denk ik.

Nee het echte probleem zit op de zondag en maandag resp. 12000 en 13000 dagkaarten. Daar wordt veel minder omzet gedraaid.

De tegenvallende kaartverkoop (9000 niet-verkochte weekendtickets en ongeveer 35.000 niet-verkochte zondag en maandagtickets) levert ook al een gemiste omzet van 5 miljoen euro op. Dat worden rode cijfers dit jaar, lijkt me.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.663
708
De tegenvallende kaartverkoop (9000 niet-verkochte weekendtickets en ongeveer 35.000 niet-verkochte zondag en maandagtickets) levert ook al een gemiste omzet van 5 miljoen euro op. Dat worden rode cijfers dit jaar, lijkt me.

2004, 2005 en 2006 hebben ze ook overleefd. Maar goed na de topjaren 2014 en 2015 is dit echt een zeperd. Laten we het maar houden op een foeilelijk fout experiment en volgend jaar Metallica, Ed Sheeran (snow patrol sub) en Foo Fighters inplannen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.344
6.568
bcmrmaybe wrote:
misschien dat de mensen die justin bieber niks vinden en dan extra veel bier gaan drinken een beetje kunnen compenseren voor de bieberfans :p


Ik verwacht niet veel van die jonge grietjes apart (het is landgraaf en hoe kom je in vredesnaam weer thuis) dus papa en/of mama komen mee en die geven wel geld uit. Dus de zaterdag valt wel mee denk ik.

Nee het echte probleem zit op de zondag en maandag resp. 12000 en 13000 dagkaarten. Daar wordt veel minder omzet gedraaid.


De tegenvallende kaartverkoop (9000 niet-verkochte weekendtickets en ongeveer 35.000 niet-verkochte zondag en maandagtickets) levert ook al een gemiste omzet van 5 miljoen euro op. Dat worden rode cijfers dit jaar, lijkt me.
grapjas... reken eens na wat er wel is verkocht... wat nu wel is verkocht is boven de 11 miljoen uit verkoop.
Het is misschien niet rooskleurig, maar ze hebben het heus niet slecht.

Ik durf niet te zeggen dat ze winst maken, maar er zal vast binnenkort weer een mooiweerpraatje komen over de verkoop en de gevolgen.
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.305
885
grapjas… reken eens na wat er wel is verkocht… wat nu wel is verkocht is boven de 11 miljoen uit verkoop.
Het is misschien niet rooskleurig, maar ze hebben het heus niet slecht.

Ik durf niet te zeggen dat ze winst maken, maar er zal vast binnenkort weer een mooiweerpraatje komen over de verkoop en de gevolgen.

Trommelen en Smeets roepen anders zelf al jaren dat ze moeten uitverkopen voor een positief resultaat. Ze zijn nu niet eens bijna uitverkocht. Al zullen ze dat natuurlijk wel weer goedpraten, ja... "Zaterdag waren we uitverkocht. Dus Pinkpop is ook in 2017 weer uitverkocht!".
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.663
708
Trommelen en Smeets roepen anders zelf al jaren dat ze moeten uitverkopen voor een positief resultaat. Ze zijn nu niet eens bijna uitverkocht.

Natuurlijk hebben ze geld achter de hand, voordeel is wel voor 2018 dat als de geruchten kloppen ze in het midden van juni zitten. dat is dan wel weer positief
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.344
6.568
Een nieuw LIVE tshirt is al besteld via Livefanclub, dus ik ben al zo goed als ready voor Ed en z’n mannen 5 juni
mrgreen.png
...en melding ontvangen dat het shirt is verzonden...
Mooi ruim op tijd voor Pinkpop!!!! :mrgreen:
 

kobusje76

Playlistbediener
20 mei 2017
12
2
Heb slechtere jaren meegemaakt 2005 was het nog veel minder. Weet zeker dat ik me weer wel ga vermaken hoor :cool:
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
396
405
Heerlijk die rustige zondag en maandag qua bezoekers. Ik vind het helemaal prima zo. Afgelopen jaren heb ik me 'groen en geel geërgerd' vanwege de drukte (vanaf 2014).
Geen rijen bij de pisbakken, snel verse biertjes in de hand, geen gedrang, heeeeerlijk!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.344
6.568
Het gaat dus zo te zien wel poncho en zonnebrand meenemen worden...
Beetje verkoeling en niet al te warm met 60 procent zon.
Weer cijfer 8 a 9 bij 20 a 22 graden. Van mij mogen de vooruitzichten wel zo blijven voor Pinksteren!!
2017_05_22_085651.png
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.383
9.131
Maar... gaat het regenen? Op het icoontje lijkt het van wel, maar onderaan zie ik dat er slechts 30% kans op neerslag is. Want fuck regen.

Ja, nu voel ik me wel een domme Belg.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
ach we hebben in 2014 ook een stormpje overleeft die kleine buitjes kunnen we hebben als het desnoods gaat regenen ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken