Mij valt de setlist niet mee. Mis een paar nummers en dan gooien ze er wel covers in?!
De LIVE fans zitten bij een reünie toch niet op covers te wachten lijkt me?
Ik zie vooral een greep in de eerste albums, lijkt wel alles van voor 2000.
5 nummers van het 2de album Throwing Copper; All Over You, Selling the Drama, I Alone, White Discussion en Lightning Crashes, in principe het meest succesvolste album van LIVE dus wel te begrijpen.
2 nummers van het eerste album Mental Jewelry, Operation Spirit en Pain Lies on the Riverside.
Maar 1 nummer van het derde album Secret Samadhi, enkel Lakini’s Juice.
Dan nog van het vierde album The Distance to Here, enkel The Dolphin’s Cry...
Dus alles van de 4 albums van voor 2000 en niets van de 3 a 4 albums na de eeuwwisseling.
De cover van Cash is wel een zekerheidje, dat is via het album Awake (dat in principe een Best Of is) wel een zekerheidje in de setlist denk ik.
Als je dan bedenkt dat één van de grootste hits eigenlijk ontbreekt, is dat wel Overcome van het vijfde album V. Ik heb heel sterk het vermoeden dat het Audioslave covertje tijdelijk was en Overcome in de setlist komt.
Terwijl in de
suprice show die ze begin van het jaar speelde vrijwel dezelfde nummers gespeelt zijn, ook niet Overcome maar The Beauty of Gray. Dat is dan weer een nummer van het eerste album.
Dan is het ook nog dat de tijd zeer beperkt is, settijden van 1 uur ook op Pinkpop.
Ik heb het idee dat ze zichzelf realiseren dat ze hard aan een comeback moeten werken, daarom heel erg inspelen op deze oude nummers.
Dan te bedenken dat er een aantal ontzettend goede nummers ontbreken, imo bijvoorbeeld Freaks, Simple creed, Heaven, They stood up for Love om maar wat te noemen....
Een nieuw LIVE tshirt is al besteld via
Livefanclub, dus ik ben al zo goed als ready voor Ed en z'n mannen 5 juni :mrgreen: