Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
390
241
Laten we niet in paniek raken. Om Pim's woorden te gebruiken: op Pinkpop is alles mogelijk. Wellicht komen Placebo en Live als sub, je weet het niet. In 2011 ben ik naar Oxegen gegaan in Naas Ierland. Als je ziet wat voor bezetting dat was dan geloof je je eigen ogen niet. Iedereen commentaar op Beyonce want wat moet die dan tussen Slash en Coldplay. Nou ze heeft iedereen weggeblazen dat weekend.

https://en.wikipedia.org/wiki/Oxegen_2011

Kanttekening dat een jaar later het festival failliet was. Zou dat soms door de DJ's gekomen zijn......
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Dat zag ik dus ook al.. Gelukkig zijn het wel bijna allemaal accounts met JB als profielfoto. Twitter wordt nogsteeds actief gebruikt door het leger Bebliebers

Tsjonge jonge. Pinkpop is ECHT niet meer wat het geweest is. Jankende 10-jarige meisjes met 3 euro op zak. Ja, die moet je binnenhalen op je festivalterrein.....well done. Jan Smeets. met Pinkpops in het verschiet met Justin Bieber-achtigs acts haak ik voorgoed af....
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Hij zal het nooit toegeven, maar ik denk dat Jan hier ook niet blij mee is. Hij heeft niets meer te zeggen en zal voor Mojo en de verkoop positief moeten zijn.
Zaterdag: het zal wel uitverkopen met veel jeugd, maar drankomzet zal stukken minder zijn, ik denk dat WML een paar tenten erbij moet zetten voor hun gratis water.
Zondag: Greenday, stonden er al in 2010 en 2013, dus niets nieuws, steeds dezelfde show, teveel met publiek bezig, Amerikaans Highschool band
Maandag: KOL, goed , maar ook al in 2011 en 2013 gezien op Pinkpop.

De vaste pinkpopganger zal dit jaar misschien voor de eerste keer gaan afhaken. Of alleen voor de dagkaart gaan op zondag en maandag. ik denk dat de weekendkaarten niet zullen uitverkopen. De Festivalgangers zullen nu een keuze gaan maken: Werchter, Best kept secret of Lowlands. Let op , deze drie hebben een beter programma als Pinkpop.

ik zegt dit zonder het dagprogramma te weten, want dit zie ik ook duister in, als ik zie wie er nog beschikbaar is in het eerste weekend van Juni.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Het is dat ik voor Werchter ben verhinderd anders wist ik het wel. Nu maar hopen dat PP met een sterk dagprogramma op de proppen komt.....
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Het is dat ik voor Werchter ben verhinderd anders wist ik het wel. Nu maar hopen dat PP met een sterk dagprogramma op de proppen komt…..

Tja, daar zijn ze meestal niet bepaald de sterkste in hé. Zie vorig jaar. En het jaar daarvoor.

Maar hoop doet, zoals altijd, leven.
 

Marcus

Playlistbediener
17 mrt 2014
12
0
hij vraagt zijn fans al voor stilte, wat als de mensen hier bier gaan halen..
Hij zal toch wel een bekertje naar zich toegegooid krijgen lijkt me.. DIEHARDS

'ns kijken of hij zo goed kan vangen als John Coffey in 2015!
Maar 5000 bekertjes in een keer wordt wel lastig denk ik! :)
Give the guy his golden shower!!
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Marco Poloo wrote:
hij vraagt zijn fans al voor stilte, wat als de mensen hier bier gaan halen..
Hij zal toch wel een bekertje naar zich toegegooid krijgen lijkt me.. DIEHARDS


‘ns kijken of hij zo goed kan vangen als John Coffey in 2015!
Maar 5000 bekertjes in een keer wordt wel lastig denk ik!
1f642.svg

Give the guy his golden shower!!

ALAAF!
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
666
Qua exclusiviteit is het eigenlijk een top boeking. En muzikaal gezien een gewaagde maar op de toekomst gericht slimme keuze. Probleem is echter dat je nu heel veel jonge meisjes op je festival gaat krijgen in plaats van festival liefhebbers. Kans is daarnaast aanwezig dat je vaste klanten afschrikt.
Probleem is gewoon dat Bieber TE populair is onder één specifieke doelgroep die je eigenlijk niet als festival materiaal kan beschouwen.
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Marco Poloo wrote:
hij vraagt zijn fans al voor stilte, wat als de mensen hier bier gaan halen..
Hij zal toch wel een bekertje naar zich toegegooid krijgen lijkt me.. DIEHARDS


‘ns kijken of hij zo goed kan vangen als John Coffey in 2015!
Maar 5000 bekertjes in een keer wordt wel lastig denk ik!
1f642.svg

Give the guy his golden shower!!
Golden shower??? Misschien Patricia P. vragen
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
PJ wrote:
Het is dat ik voor Werchter ben verhinderd anders wist ik het wel. Nu maar hopen dat PP met een sterk dagprogramma op de proppen komt…..


Tja, daar zijn ze meestal niet bepaald de sterkste in hé. Zie vorig jaar. En het jaar daarvoor.

Maar hoop doet, zoals altijd, leven.

Ik ben ook niet optimistisch, gezien het verleden. Denk wel dat de headliners dit jaar misschien wel de helft goedkoper zijn dan voorgaande jaren. Dus met een beetje goede wil zou je verwachten dat ze het vrijgekomen budget kunnen investeren in een beter dagprogramma.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Marcus wrote:
Marco Poloo wrote:
hij vraagt zijn fans al voor stilte, wat als de mensen hier bier gaan halen..
Hij zal toch wel een bekertje naar zich toegegooid krijgen lijkt me.. DIEHARDS


‘ns kijken of hij zo goed kan vangen als John Coffey in 2015!
Maar 5000 bekertjes in een keer wordt wel lastig denk ik!
1f642.svg

Give the guy his golden shower!!


ALAAF!

Ik vind het alleen sneu voor die meisjes die vooraan staan en het toegegooide achter op het hoofd krijgen...


 

Mike91

Campingartiest
4 okt 2016
80
5
mattman wrote:
PJ wrote:
Het is dat ik voor Werchter ben verhinderd anders wist ik het wel. Nu maar hopen dat PP met een sterk dagprogramma op de proppen komt…..


Tja, daar zijn ze meestal niet bepaald de sterkste in hé. Zie vorig jaar. En het jaar daarvoor.

Maar hoop doet, zoals altijd, leven.


Ik ben ook niet optimistisch, gezien het verleden. Denk wel dat de headliners dit jaar misschien wel de helft goedkoper zijn dan voorgaande jaren. Dus met een beetje goede wil zou je verwachten dat ze het vrijgekomen budget kunnen investeren in een beter dagprogramma.

Of ze houden dat extra geld achter zodat ze geen verlies draaien, omdat ze bar inkomsten missen.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
666
mattman wrote:
PJ wrote:
Het is dat ik voor Werchter ben verhinderd anders wist ik het wel. Nu maar hopen dat PP met een sterk dagprogramma op de proppen komt…..


Tja, daar zijn ze meestal niet bepaald de sterkste in hé. Zie vorig jaar. En het jaar daarvoor.

Maar hoop doet, zoals altijd, leven.


Ik ben ook niet optimistisch, gezien het verleden. Denk wel dat de headliners dit jaar misschien wel de helft goedkoper zijn dan voorgaande jaren. Dus met een beetje goede wil zou je verwachten dat ze het vrijgekomen budget kunnen investeren in een beter dagprogramma.

Alle namen die voor een goede dagopvulling zorgen worden voornamelijk gepresenteerd bij LL, BKS of DTRH.

Nu de echte popweg ingeslagen is verwacht ik met name 3FM act die voor dagopvulling zorgen. Dan kom je dus snel uit bij de Passenger's van deze wereld.

Denk dat het label 'alternatieve muziek' niet meer van toepassing gaat zijn voor Pinkpop. Dit zal naar mijn verwachting ook de visie zijn van Pinkpop om zich in de toekomst te onderscheiden met eerder benoemde festivals.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Waar is de visie, de lijn te bespeuren? Nergens... gewoon uitverkopen, dat is wat telt, maakt niet uit met welke artiest dit is. Bieber is een act die je afzonderlijk moet zetten in een stadion/ afzonderlijk op een wei... Nu gaan er uiteraard veel vaste Pinkpopgangers pissed zijn (want wat komt dat playbackende tieneridool op HUN geliefde festival doen?), en terecht.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Raskolnikov wrote:
mattman wrote:
PJ wrote:
Het is dat ik voor Werchter ben verhinderd anders wist ik het wel. Nu maar hopen dat PP met een sterk dagprogramma op de proppen komt…..


Tja, daar zijn ze meestal niet bepaald de sterkste in hé. Zie vorig jaar. En het jaar daarvoor.

Maar hoop doet, zoals altijd, leven.


Ik ben ook niet optimistisch, gezien het verleden. Denk wel dat de headliners dit jaar misschien wel de helft goedkoper zijn dan voorgaande jaren. Dus met een beetje goede wil zou je verwachten dat ze het vrijgekomen budget kunnen investeren in een beter dagprogramma.


Alle namen die voor een goede dagopvulling zorgen worden voornamelijk gepresenteerd bij LL, BKS of DTRH.

Nu de echte popweg ingeslagen is verwacht ik met name 3FM act die voor dagopvulling zorgen. Dan kom je dus snel uit bij de Passenger’s van deze wereld.

Denk dat het label ‘alternatieve muziek’ niet meer van toepassing gaat zijn voor Pinkpop. Dit zal naar mijn verwachting ook de visie zijn van Pinkpop om zich in de toekomst te onderscheiden met eerder benoemde festivals.

Waarschijnlijk heb je gelijk. Staat ook met zoveel woorden in het stuk van de Limburger:

"Koerswijziging
Het contracteren van twee idolen van met name jonge muziekliefhebbers staat symbool voor de koerswijziging bij Pinkpop. Het festival gaat zich de komende jaren meer op een ander publiek richten, waarbij andere genres zoals dance, pop en hiphop."
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Eerste nieuwe gerucht via L1…. The Who op 8 maart…. Iemand een idee dat te verifiëren ?

Dit bericht werd wat ondergesneeuwd door het antibelieben, maar lijkt mij wel interessant... alleen... wat is L1?
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
666
Denk zelfs dat je kort door de bocht kan stellen: Pinkpop boekt in de toekomst voornamelijk populaire acts die gigantische spotify streams hebben (maar niet te ingewikkelde muziek) + aangevuld met nieuwe 3FM serious talents en Q Music toppers.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik denk ook dat de weekendkaarten niet hard gaan. Hangt er echt vanaf wat de dagopvulling wordt. Maar de tienermeisjes met de rijke papa's die willen ook nog wel weekendkaarten kopen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken