Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Mocht men Bieber geboekt hebben kan enkel en alleen dit de reden zijn: Vorige show in Nederland, 33.000 kaarten in 6 min uitverkocht. Ging hier ook nog om een extra concert dus zeg maar 66.000 kaarten op minder dan een kwartier.
http://www.nu.nl/muziek/4184414/extra-concert-justin-bieber-in-gelredome-uitverkocht.html

Maar als je de volgende artikelen leest over dezelfde concerten in oktober vorig jaar dan wordt je er toch niet vrolijk van:

http://www.volkskrant.nl/recensies/teleurstellend-bieber-zingt-maar-de-helft-zelf-in-gelredome~a4392175/

http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2118385/RECENSIE-Schorre-keeltjes-bij-mini-playbackshow-van-Justin-Bieber-in-GelreDome-Arnhem

Nogmaals mijn post van gisteren. Bieber kan enkel en alleen geboekt zijn vanwege de run op kaarten, niet vanwege zijn uitstekende recensies.
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Was te verwachten.
Maar wat een rare Facebook-post van Pinkpop festival is dit dan... Staat eigenlijk niet om wie het gaat,
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.390
PJ wrote:
Mocht men Bieber geboekt hebben kan enkel en alleen dit de reden zijn: Vorige show in Nederland, 33.000 kaarten in 6 min uitverkocht. Ging hier ook nog om een extra concert dus zeg maar 66.000 kaarten op minder dan een kwartier.
http://www.nu.nl/muziek/4184414/extra-concert-justin-bieber-in-gelredome-uitverkocht.html

Maar als je de volgende artikelen leest over dezelfde concerten in oktober vorig jaar dan wordt je er toch niet vrolijk van:

http://www.volkskrant.nl/recensies/teleurstellend-bieber-zingt-maar-de-helft-zelf-in-gelredome~a4392175/

http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2118385/RECENSIE-Schorre-keeltjes-bij-mini-playbackshow-van-Justin-Bieber-in-GelreDome-Arnhem


Nogmaals mijn post van gisteren. Bieber kan enkel en alleen geboekt zijn vanwege de run op kaarten, niet vanwege zijn uitstekende recensies.

Uiteraard, en daarmee gooi je als hoogwaardig festival je hele reputatie ten grabbel!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Dit festival doet maar wat. Nul visie.

En die Rock Werchter ticketpagina zal rood beginnen gloeien.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Van roepen dat je Foo Fighters Pearl Jam en Radiohead wil, krijg je Green Day, King of Leon en Justin Bieber met al dat tienermeisjesgegil.......
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Tja mijn ding is het niet. Wel begrijp ik dat Pinkpop het ook in deze richting zoekt.

Maar om nu al te concluderen dat je daarom Pinkpop overslaat? Ik zou rustig de rest van het programma afwachten. Wie weet zitten daar dit jaar misschien wel de pareltjes. Na enkele jaren waarin het festival naar mijn mening vooral werd gedragen door sterke headliners, biedt dit misschien mogelijkheden tot een sterkere dagprogrammering.
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Rolo wrote:
Was te verwachten.
Maar wat een rare Facebook-post van Pinkpop festival is dit dan… Staat eigenlijk niet om wie het gaat,


Het stelt de app van Bieber voor LOL
1f642.svg
Ja eigenhandig in elkaar gezet (zie KPN linksboven).
Maar dit vind ik wel on-Pinkpop om het zo cryptisch te doen. Goed Bieber ligt voor de hand, is bevriend met Garrix en natuurlijk 'Where are you now". Maar genoeg mensen, die dit niet zo volgen als wij, snappen dit nog niet.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Objectief gezien: sterke headliner. Heeft de laatste jaren heel veel hits gehad en trekt een breed publiek. Sluit daarnaast perfect aan bij de nieuwe koers van Pinkpop.

Eigen mening: Voor mij is dit de dood van Pinkpop. Ik heb helemaal niets met de muziek en het publiek dat er bij hoort. Allemaal netjes gedouched, mooiste kleding aan. En boos worden wanneer je te lang naar iemand kijkt. Ik weet het, dit is erg generaliserend maar wel mijn ervaring van de laatste jaren bij Pinkpop. Dit staat voor mij zo ver af van de festivalbeleving, daarom zoek ik mijn heil inmiddels elders. Ik hoop van harte dat Pinkpop weet wat ze aan het doen zijn. De vorige keer dat ze populairder gingen boeken (begin jaren '00 met oa Tiesto als headliner) betekende bijna het einde van het festival omdat er geen hond op af kwam.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Justin Bieber - Green Day - Kings of Leon

Ongelofelijk om Green Day de 'beste' van de 3 headliners te moeten noemen.
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Voor de mensen die van muziek houden en in het zuiden wonen..
Zal dit niet de moeilijkste keuze zijn..

BKS, Rock Werchter, zijn sterker qua line up.
Zoals ik al zei, vind ik dit een zwake bod, dus als je playbacked, sta je op Pinkpop.. In een rijtje met Mccarthney, Stones, U2, Rammstein, Pearl Jam etc.......... en dan moet je tegen iemand zeggen Justin Bieber..

Gelukkig heb ik nog Open'er
the XX, Foo Fighters, the Weekend, Radiohead
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
In ieder geval kan ik me rustig richten op het dagprogramma. dagkaarten zullen wel als een tiet gaan.

Zullen we een festileaks Justin Bieber Moshpit organiseren? Of gewoon een biertje/sterke drank/water tijdens Bieber?
 

No Code

Playlistbediener
10 jan 2017
34
34
Justin zegt "Sorry"... hihi

Past wel in de trend van de laatste jaren. En daarom reis ik al jaren af naar Werchter
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Hoe kan je iets nou een goede boeking noemen als de muziekrecensies gewoon slecht zijn??? Het is enkel en alleen goed voor de kaartverkoop omdat het een tieneridool is. Het is een van de hotste artiesten dit moment maar muzikaal gezien een van de slechtste..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
PINKPOP TICKETPRIJZEN BLIJVEN GELIJK
De prijzen van de tickets voor Pinkpop 2017 stijgen dit jaar niet en de officiële prijzen zijn:
Weekendkaart: 3-dagen toegang incl. festivalcamping € 195,00 en
Dagkaart (zaterdag/zondag/maandag): € 95,00
(beiden incl. € 5,00 servicekosten)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.390
Op de radio liet Smeets doorschemeren dat hij samen met Martin Garrix gaat optreden. Op zich een logische gedachte. Dan hoeft die knuppel alleen te dansen, een kunstje dat hij zich wel heeft aangeleerd.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Dat was ook nog wat geweest als de ticketprijzen waren gestegen.............
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken